סמארט #1 – קרוסאובר פרימיום חשמלי

סמארט חוזרת לשוק עם ה #1 - קרוסאובר חשמלי פרימיום, עם מחיר השקה אגרסיבי מאוד

כלמוביל השיקה את הסמארט #1 (האשטאג 1 ולא No. 1) תחת חטיבת היוקרה של כלמוביל הכוללת את מרצדס וג'נסיס, ועכשיו גם את סמארט.

סמארט שהחלה כשת"פ של חברת השעונים השוויצרית Swatch וחברת מרצדס  (Swatch + Mercedes + art) התמחתה בפתרונות תחבורה חדשניים ויצירתיים, ובעיקר נודעה כיצרנית רכב הסמארט הקטן המיועד לשני נוסעים בלבד, ואשר שווק בהצלחה גם בישראל.

כיום סמארט היא מותג שהוא שיתוף פעולה בין היצרנית הגרמנית מרצדס בנץ לבין קונצרן ג'ילי הסיני, כאשר הייצור של הסמארט ייעשה על ידי ג'ילי, מתוך יעד מוצהר לשווק את הרכב בשווקים במערב.

עתה חוזרת סמארט עם רכב כל חדש הנקרא סמארט #1 המבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין, המציגה מהפיכה אמיתית בהשוואה לאותה סמארט מקורית.

הסמארט החדשה גדולה משמעותית עם מקום לנהג + ארבעה נוסעים, אורך כולל של 4.27 מטר, רוחב של 1.822 מטר ובסיס גלגלים הנמתח לאורך 2.75 מטר. רק לשם ההשוואה, בסיס הגלגלים של היונדאי טוסון עומד על 2.68 מטר, ובסיס הגלגלים של המרצדס EQA עומד על 2.73 מטר. בזכות פלטפורמה מודולרית חשמלית חדשה, יכלו מהנדסי סמארט להעמיד קרוסאובר בסגמנט B-Suv פרימיום, עם בסיס גלגלים גדול משמעותית של קרוסאוברים בסגמנט C-Suv.

העיצוב של ה סמארט #1 מיוחד ומעט שונה. אני משער שככל שנראה יותר מה #1 על הכביש כך נתרגל אליו יותר. מלמטה עד קו החלונות הסמארט החדשה עגלגלה משחקי תאורת לד בחזית ובאחור, והתוצאה הומוגנית, נאה ומתוקה. מעל קו החלונות ואולי בעיקר בחלק האחורי משהו עובד פחות טוב לטעמי, אבל זה לחלוטין עניים של טעם. העיצוב הפנימי מקסים, וניכרת מחשבה רבה לעשות את תא הנוסעים ובעיקר את סביבת הנהג שונה, אחרת ועם פתרונות יצירתיים לפאנלים שונים. מקסים לטעמי.

הסמארט #1 היא רכב כל חשמלי, עם סוללה בקיבולת 66Kwh ואפשרות טעינת AC בקצב של 7.4kw לדגם הכניסה, ויתר הדגמים עם AC בקצב  22Kw ו DC עד 150Kw. הטווח של ה סמארט #1 עומד על 400 ק"מ עד 440 ק"מ כתלות בדגם.

לשלושת דגמי סמארט #1 ה Pro+, ה Premium וה Launch Edition מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס, 35 קג"מ, הנעה אחורית ותאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.7 שניות. לסמארט #1 בדגם ה Brabus הספורטיבי, יש כבר 428 כ"ס, ותאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 3.9 שניות. כל דגמי סמארט מוגבלים למהירות מירבית של 180 קמ"ש.

בהיבטי בטיחות ציידו מתכנני הסמארט #1 את הרכב בכל האביזרים המקובלים כמתבקש ממרצדס ומג'ילי, ובהתאם מקבלים הדגמים השונים ציון איבזור בטיחות 6 ו 7 במפרט של משרד התחבורה. הסמארט #1 נבחנה במבחני הריסוק של ה EuroNcap וכצפוי קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

לגבי דגם ה launch Edition, מדובר בדגם ממנו ייוצרו רק 1000 כלי רכב, והוא מיועד להיות סוג של מהדורה לאספנים.

האחריות לסמארט #1 עומדת על שלוש שנים מלאות. לסוללה אחריות ל 8 שנים או 200,000 ק"מ המוקדם מביניהם. 

ההפתעה הגדולה בהשקה נרשמה בגזרת המחיר, כאשר דגם ה Pro+  נמכר עכשיו, עד ה 20.1.24 במחיר של 174,900 ₪,  דגם ה Premium ב 189,900 ₪, דגם ה Launch Edition יימכר ב 194,900 ₪ ואילו ה Brabus תימכר ב 209,900 ₪. לתקופת ההשקה תינתן הנחה נוספת של 5000 ₪, וביחד לדעתי למי שבעניין B-Suv עמוק בתוך עולמות הפרימיום יש כאן עסקה של 'לרוץ ולחטוף'. בעת חשיפת המחירים נשמע בקהל 'WOW' גדול, וזה מקבוצת אנשים ציניים וביקורתיים בהוויתם. בכלמוביל כבר הצהירו כי מחירי ההשקה לא יישארו והם תוצאה של שיתוף פעולה בין היצרן לבין היבואן, לכמה מאות מכוניות שכבר נמצאות בארץ ומוכנות לשיווק ומכירה. מיד עם סיום המלאי הנוכחי, המחיר צפוי לעלות בכ 20.0 – 25.0 אש"ח לדגם.

אז שוב, אם אתם הקהל של הסמארט – רוצו לקנות עכשיו.

קרדיט לתמונות – יצרן

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן