לקסוס UX250H
ג'יפון קטן ואיכותי של לקסוס

משפחת ה UX של לקסוס מביאה ג'יפון פרימיום עירוני, איכותי ונעים לנסיעה, ובגירסאות ההבירידיות גם חסכוני ושקט.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

משפחת ה UX של לקסוס היא צעירה יחסית, הוצגה לראשונה ב 2018 , והציע פתרון של יצרן הפרימיום היפני לסגמנט הג'יפונים הקטנים / עירוניים, או בשפה של לקסוס 'קרוסאובר אורבני', אבל ממש ממש איכותיים.

ה UX הקטן התקבל באהדה, כאשר הוא מציע גירסת בנזין, ושלוש גירסאות היברידיות.

למבחננו היום שלחה לקסוס את ה UX250H ברמת גימור פרימיום המפנקת.

חיצונית, לא ניתן להתבלבל בזהות של ה UX. החזית כוללת את הגריל אותו תמצאו בכל דגמי לקסוס, בצורה של 'שעון חול' – צר באמצע, ורחב בחלקו העליון והתחתון. יחידות תאורה ראשיות צרות ונאות, פנסי לד אנכיים והרבה קווים נקיים. פרט שאני כן רוצה להתעכב עליו, הוא אותו גריל קדמי הבנוי מהרבה 'קוביות' שהן לא ממש קוביות אבל בעלות עומק, ומחוברות ביניהן באופן מעניין מאוד.

הקווים הנקיים ממשיכים גם לאורך הרכב, כאשר בתי הגלגלים והסף התחתון מקבלים חיפוי פלסטי שחור. קו הפיסול בצד הרכב מתחיל מחלקו העליון של בית הגלגל הקדמי, עובר דרך ידית הדלת הקדמית, מעל ידית הדלת האחורית, ומשתלב עם קורה C. בתי הגלגלים, בעיקר האחוריים, תפוחים מעט ומקנים לרכב יציבה ספורטיבית / אגרסיבית מעודנת. יחידות התאורה האחוריות מעניינות גם הן, כאשר בחלקן העליון החיצוני הן בולטות למעלה, כמו כנפון . יחידות התאורה מחוברות ביניהן בפס אדום עדין. התוצאה הכללית היא של רכב מעודן עם קורט אגרסיביות. אישית, אני מתחבר מאוד לעיצוב השקט של לקסוס, והרכב לא ממש מזכה אתכם במבטי קנאה מהסביבה, נפלא.

פנים הרכב אלגנטי ונעים, המשכו של העיצוב החיצוני. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 7", כמובן עם קישוריות מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. הדשבורד בנוי מכמה קומות, עטופות עור איכותי ונעים למגע. מתחת לצג המולטימדיה פתחי מיזוג ובקרי מערכת בקרת האקלים, ומתחתם נגן תקליטורים! בין הנהג לנוסע שלידו נמצאת הקונסולה המרכזית, עם ידית הילוכים, ומשטח מגע השולט על המולטימדיה. ברגע שמתרגלים להשתמש בו הוא נוח ואינטואיטיבי. עוד תמצאו בין הנהג לנוסע תא חפצים גדול ושימושי, כמובן מרופד בעור. פריט מגניב לטעמי היה שעון אנלוגי עגול משמאל לצג המולטימדיה.

מול הנהג לוח מחוונים לא שגרתי, עם אפשרויות תצוגה רבות ומגוונות לבחירת הנהג. בסוף, אתה רוצה חיווי למהירות ולזרימת האנרגיה, וכל היתר זה רעשי רקע. ההגה בעל שלושה חישורים, עבה במידה המתאימה, עם שליטה מלאה על המולטימדיה (שוב) ובקרת השיוט האדפטיבית.

מושב הנהג נוח מאוד, אם כי הייתי שמח לעוד מעט אפשרות להגביה אותו. על אף ההערה האחרונה, אין בעיה להתמקם בנוחות מול ההגה של ה UX.

בסיס הגלגלים של הלקסוס הקטנה מפתיע בגודלו 2.64 מטר, ולמען האמת זה פחות מורגש במושב האחורי, ומבוגרים שישבו בו ירגישו צפיפות מה, בעיקר לרגליים.

על ההנעה אחראים מנוע חשמלי המפיק 80 כ"ס ו 20.6 קג"מ יחד עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 152 כ"ס ו 19.4 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 184 כ"ס מכובדים, המספיקים להזניק את ה UX ל 100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות.

הרכב קילס מלא, כלומר כניסה והתנעה ללא מפתח. וגם ללא רעש. אתה נכנס לרכב, סוגר את הדלת, לוחץ על מתג ההתנעה וחוץ מלוח המחוונים שמתעורר לחיים לא קורה דבר. תחילת הנסיעה, האוטו מתגלגל חרישית, אבל באמת חרישית, עד שמנוע הבנזין מצטרף לתנועה. את מנוע הבנזין שומעים ומרגישים, אבל זה בעיקר בגלל שהדממה ברכב כל-כך מוחשית .

בנסיעה הרכב נוח מדי, ומצליח לספק נוחות גבוהה גם על שיבושים בסלילה. לרוב התחושה היא של רכב רך, אולם אם תיתקלו בבורות או שתעברו על פסי האטה מהר מדי, תגלו שלרכות המתלים יש גבול, והם יהיו קשיחים יחסית.

בנהיגה משקל הרכב מורגש. ה UX לא גדול אבל שוקל בין 1540 ק"ג ל 1620 ק"ג לגירסה ההיברידית, וזה לא מעט, ומורגש מאוד בחוסר הרצון של הרכב לשנות כיוון או בתחושה שתקבלו מההגה אם תנסו לנהוג ב UX בצורה יותר ספורטיבית.

ה UX מטפס בקלילות למהירויות שלילה, אבל לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תגרום למנוע הבנזין להיכנס לפעולה ולהכניס רעש פחות נעים לחלל הרכב. רעש המנוע תחת עומס אמיתי, זה אולי הביקורת היחידה שאני מוצא על הלקסוס הקטנה.

נהיגת בוקר לעבודה, ואני מוצא את עצמי במהירות תלת ספרתית לא נמוכה, בואכה לפניה ארוכה שמאלה, ואני זוכר את עצמי מעיף מבט במד המהירות והמחשבה שעוברת לי בראש 'מה? אני על XXX קמ"ש? וואו, לא מורגש בכלל'.

בכביש מהיר ובמהירויות גבוהות מאוד ה UX נוח ונעים, עם זאת, כאשר תרצו תאוצות ביניים, ראו סעיף 'רעש תחת עומס'. 

ה UX נהנה ממפרט בטיחות מלא וראוי, הכולל בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, ובהתאם, מקבל ציון 7 עבור מפרט בטיחות זה.

כזכור, שמו המלא של ה UX הוא UX250H כשה H הוא מציין 'היברידי'. ככזה, הרכב מצליח להיות חסכוני למדי, ובנסיעה חסכונית מאוד הצלחתי לסחוט ממנו מעל 26 ק"מ לליטר. אל תצפו לצריכה כזו ביומיום, אבל אם תצאו לכביש מהיר ותנהגו במתינות, אזי הוא יתגמל אתכם בצריכת דלק נמוכה מאוד.

השורה התחתונה היא שאני בהחלט מחבב את הלקסוס הקטנה. היא איכותית מאוד, והאיכות הזו מורגשת בתא הנוסעים. היא לא מושכת תשומת לב מהסביבה, ומשדרת סוג של יוקרה מאופקת וצנועה (סוג של אוקסימורון).

המחירים של הלקסוס UX מתחילים ב 199,900 ₪ לגירסה הרגילה (שאינה היברידית), דרך 214,900 לגירסה ההיברידית ברמת גימור לקשרי, 234,900 ₪ לרמת גימור פרימיום ו 264,900 ₪ לגירסת F-SPORT.

עבר למעלה מחודש בין נסיעת המבחן לפרסום כאן ב car-pad, ובפרספקטיבה של הזמן שעבר אני מוצא את ה UX כרכב שאם היו לי היכולות הכלכליות הייתי בהחלט שמח לרכוש אחד כזה לשימושים הפרטיים כרכב עבור אישתי. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן