על השקת ה Wey Coffee 01 כתבתי כאן עם השקת הרכב. המבחן ל Wey Coffee 01 גורם לי להרבה מחשבות.
המחשבה הראשונה היא שאם זה בסדר לקבל מקונצרן אירופאי שמייצר מגוון רחב מאוד של דגמים ומותגים רכב פרימיום, למה זה לא בסדר כמקבלים את אותו הדבר בדיוק מיצרן סיני? WEY הוא מותג היוקרה של GWM שמייצרת מגוון דגמים תחת מותגים שונים.
המחשבה השניה לאחר נסיעה לא ארוכה עם הרכב היא שממשק המשתמש מתנגש חזיתית בהפרעת הקשב שלי ויוצר המון רעש, בהרבה מובנים.
והיו עוד הרבה כאלה, אבל מה שמשמעותי הוא שכל מי שנכנס לרכב, וכל מי שראה אותו מבחוץ, התפעל מאוד ויש ממה.
העיצוב החיצוני מרשים למדי. אין כאן רעשי עיצוב שמנסים לצעוק יוקרה אלא עיצוב הרמוני ומרשים. בחזית גריל משושה עצום וכסוף (המשולב בו סמל מעירו של ג'ק וואי מנכ"ל GWM) עם יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית לד. מכסה מנוע עם תפיחות מרומזות משני צדיו מרמז בעדינות על הכח בו הרכב מצויד. מבט מהצד מציג צללית נאה, גנרית משהו, עיטור אלומיניום מוברש מקיף את החלונות, גלגלים בגודל 21" עם דוגמת פרח נאה למדי, וחלק אחורי בזווית היוצרת מראה קטן משמעותית ממה שהרכב באמת. מאחור שני אלמנטים בולטים – כיתוב WEY גדול (מדי?) בין יחידות התאורה האחוריות, ופנס בלימה עליון בצורת אותו סמל מעירו של המנכ"ל. התוצאה היא שבתמונות נראה ג'יפון נאה למדי ולא גדול, על אף אורך כולל של 4.87 מטר ורוחב של 1.96 מטר עצומים, ובזהירות רבה אומר עם אזכורים למותגי יוקרה גרמניים (בעיקר הגריל).
לתאר את העיצוב הפנימי יקח לי כמה עמודים שלמים, אז אני מזמין אתכם להסתכל בתמונות. ובכל זאת, מול הנהג צג דיגיטלי צר וארוך עם מידע חיוני, במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 14.6", ועוד צג כמעט אופקי לחלוטין לשליטה על מערכות שונות כמו מיזוג, מסאז' בכסאות ועוד. קונסולה מרכזית גבוהה מדי לטעמי, ועליה אותו מסך אופקי שבשמש ישירה לא ניתן לראות מה הוא מציג, מוט הילוכים קטן, תא נסתר לכוסות/ בקבוקים, ותא גדול בין המושבים. המושבים נוחים, מרופדים אלקנטרה משולב עוד, ותפירות מעוינים בחיפויי הדלתות, ובמושבים. גם היושבים מאחור לא מקופחים. אותו ריפוד, מרווח עצום כמצופה מבסיס גלגלים של 2.91 מטר, פתחי מיזוג, אפשרות לכיוון זווית גב המושבים ועוד. סה"כ נראה מעולה, וגם בתחושה מרגיש מצוין, איכותי וראוי.
רשימת האבזור ארוכה עד מאוד, מבלי להיכנס לכל פרטי האבזור, אציין מערכת שמנטרת את מצב עירנות הנהג, ואם היא סבורה שהוא עייף מדי תמשוך את חגורת הבטיחות שלו, ותתריע בהתרעה קולית, תצוגה עילית על השמשה הקדמית מול הנהג, מערכת מצלמות 360, חניה אוטומטית, מסאז' לנהג ולנוסע, עם כמה רמות עוצמה ומספר תכניות שונות. ועוד. כדי להבין את רמת האבזור והפינוקין, פשוט כנסו לאולם התצוגה ותתרשמו בעצמכם. עם זאת, בשלב זה אין שיקוף מסך ברכב, לא לאנדרואיד אוטו ולא לאפל קארפליי, לא חוטי ולא אלחוטי, ומערכת הניווט המקורית אינה פעילה בישראל.
על ההנעה אחרים שלושה מנועים – מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים. ההספק של כל הטוב הזה עומד על 476 כ"ס, ו 86.4 קג"מ שזה נתון פסיכי לחלוטין. ההנעה כמובן כפולה.
ה Wey Coffee 01 הוא כאמור פלאג אין הייבריד, כלומר בעל אפשרות לטעינה ממקור מתח חיצוני. סוללת הרכב בקיבולת 36.7Kwh המספיקה לכ – 146 ק"מ חשמליים לחלוטין (לפי מקורות זרים נרשם נתון של 41.8Kwh עם אותו נתון טווח). הרכב יודע לקבל טעינה איטית AC עד 11KW או טעינה מהירה DC עד 50Kw.
עם תחילת הנהיגה לוקח זמן להתרגל לגודל, לתחושת הדוושה, ולממשק התפעול של הרכב. על פי רוב, הרכב משייט בנינוחות כולל כאשר הוא עובר במהירות מעל פסי האטה 'טובים', כלומר כאלה שגם הכניסה אליהם וגם היציאה מהם עשויה נכון. בכאלה – גם אם הם גבוהים מתלי הרכב עושים עבודה מעולה. אבל לכאלה שאינם בנויים היטב מתלי הרכב מתקשים לשכך את המשקל העצמי של הרכב שעומד על 2.365 טון. עם זאת, חשוב למען ההגינות לומר כי מעבר אותם פסי האטה נעשה במהירות הרבה יותר גבוהה משל נהג נורמטיבי. במהירות עירונית סבירה מתלי הרכב יבצעו מלאכתם היטב.
נהיגה בכביש מהיר עוברת בנינוחות גדולה. עקיפות מבוצעות בקלילות כמצופה מרכב עם 86 קג"מ וכמעט 500 כ"ס, ולמרות זה, התאוצה אינה ליניארית. כאשר לוחצים על הדוושה אתה מצפה לקבל תאוצה חזקה, בועטת ומיידית. כאן זה לא המקרה. אתם מצמידים את דוושת התאוצה לפח, ואז מתחילה סדרה של פעולות. הרכב תוהה אם אתה באמת מתכוון לזה. אתה לא מהסס, ואז הוא מתחיל להאיץ. פתאום מגיעה לרכב ההכרה שהנהג ממש מתכוון לזה, ואז נכנס בוסט נוסף שבועט אותך קדימה. רוצה עוד? נכנס עוד כח (מנוע הבנזין?) ומגביר את ההאצה, ואז נכנס הטורבו לפעולה ואתה מקבל תאוצה כח שיגור נוסף קדימה. כשזה קורה אתה כבר על 150 קמ"ש, והרכב שועט קדימה כמו טיל בדרך למשימה על המאדים, ואותו גוף איטי שרצית לעקוף כבר לא נראה במראה הפנימית. תבינו, נתון התאוצה ל 100 קמ"ש עומד על 5 שניות. אין לי ספק שזה מדויק, עם זאת, הדרך לשם אינה ליניארית אלא בארבעה שלבים מורגשים אם אתה חובב רכב, ושקופים לחלוטין אם אתה לא חובב רכב.
כפי שציינתי, התנהגות הכביש טובה, הנוחות גבוהה, עם זאת עדיין נרשמות יותר מתי תנודות מרכב שמתלים ברמה גבוהה היו אמורים להעלים לחלוטין. מערכת השמירה על הנתיב אגרסיבית מאוד, דבר שמייצר עוד תנודות מיותרות לגוף הרכב וחוסר נוחות כללי. נטרול שלה, ממש משחרר משהו בהגה והרכב הופך להיות הרבה יותר דינמי וזורם, ובעיקר נעים לנהיגה.
אל תשאלו אותי על צריכת דלק. כחובב נסיעה 'חשמלית' בכל רגע נתון חיברתי את הרכב לטעינה הביתית, כך שאת כל המבחן השלמתי עם מינימום שימוש בבנזין (למעט האצות בהן לא ריחמתי על כדור הארץ, למענכם). הטווח החשמלי של הרכב הוא אחד היתרונות הגדולים שלו. אחרי אחת הטעינות הראה הטווח החשמלי נתון של 150 ק"מ חשמליים, וזה כשאני לא מנסה לחסוך בחשמל. בפועל המשמעות היא שהרכב יכול לשמש אתכם כרכב חשמלי מלא כמעט לכל משימה, ועדיין ללא חרדת הטווח בה לוקים אנשים שאין להם רכב חשמלי. (מי שיש לו רכב חשמלי כבר נגמל מהשטות הזו).
עם זאת, לא הכל מושלם בממלכת Wey Coffee 01. ראשית ממשק המולטימדיה, וניהול מערכות הרכב פשוט לא מספיק טוב. כדי לנטרל את בקרת הסטייה מנתיב צריך ממש לנבור בתפריט, תוך כדי נהיגה, ואז המערכת שמנטרת את עירנות הנהג כועסת עליך. אפילו בחיבור BT כשרציתי להקשיב לפרק האחרון של 'דרייב' נאלצתי לעצור בצד ולחפש למה אני מצליח להוציא שיחות טלפון אבל לא מצליח לשמוע ספוטיפיי. מערכת התצוגה העילית ה HUD זורקת לך מול העיניים הרבה מידע מיותר ומייצרת המון 'רעש' אינפורמטיבי שאין לך מה לעשות איתו. במהלך הנהיגה מערכת ניטור עירנות הנהג זיהתה שעשיתי דברים שמתורגמים אצלה ל 'הטמבל עומד להירדם' ומיד נתנה לי משיכות בחגורת הבטיחות והתראות קוליות צעקניות. עוד לחובת הרכב זה היעדר שיקוף או לפחות אינטגרציה מלאה של גוגל מפות. לא סביר שברכב כזה צריך לחזור להצמיד טלפון לשמשה עם איזה מתקן ואקום מ 2005. הטוב הוא שניתן לעדכן את כל התוכנה הזו ולעשות אותה נכונה ומדויקת.
ה Wey Coffee 01 עמוסה בכל מערכות הבטיחות המקוריות הנדרשות, ומקבלת בהתאם ציון איבזור בטיחות 7, עם הצטיינות במבחני הריסוק של ה EuroNcap וחמישה כוכבי בטיחות + ציון Best In Class. (זה המקום לציין שכבר שתי מכוניות (השניה היא האורה פאנקי קאט) מבית GWM מקבלות Best In Class דבר המעיד יותר מכל על מיקוד של היצרן בבטיחות).
ה Wey Coffee 01 עולה 284,900 ₪ לדגם הפרימיום, או 319,900 ₪ לדגם הלקשרי (רכב המבחן). במחירים האלה תתקשו למצוא רכב עם איבזור עשיר יותר עבור הכסף שלכם. ה Wey Coffee 01 מרשימה למדי, עם זאת, בסכומים האלו אבסולטית יש מכוניות משובחות שמייצרות ל Wey Coffee 01 תחרות משמעותית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב