פיג'ו 208 GTI
הגירסה הספורטיבית של ה 208 המקסימה

ה 208 GTI היא הגירסה הספורטיבית לסופר מיני המוצלחת של פיג'ו. מאז תחילת שווקה בארץ היא צברה פופולריות בקרב נהגים שמחפשים גם קצת ריגושים בנהיגה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הקדמה – הסקירה הזו, היא מנקודת המבט שלי. חלפו להם כמעט שני עשורים מאז החזקתי הוט האצ' בבעלותי, ואז באיבחת גרזן נטשתי את הכביש המהיר לטובת שבילי המדבר. אז כל מה שאכתוב זה מנקודת המבט האישית שלי, ועל אחריותכם אם בגלל זה אתם הולכים ללובינסקי ומבקשים שישריינו לכם 208GTI.

כשתואם הרכב, איתו עלתה רמת הציפיות לשמיים. מה כבר לא נכתב באתר על הסופר מיני החמה של פיג'ו, עם השוואות מחו"ל לתוצרת איטליה ולתוצרת  לגרמניה שצריך היה למעוך את הביצים של המנכ"ל כדי שהיא תשווק כאן, והספרדייה שבאה לתת תחרות וההבדלים ביניהן.

הג'יטיאיי הצרפתייה יפהפיה. משהו בדלתות הקדמיות הגדולות, עם עיטורי ה GTI על הצדדים, והכרום הזורם לאורך הרכב ויוצר תחושה של דינאמיות (אני לא אוהב כרום על מכוניות, זה מצועצע ולא טבעי), והאוטו נראה כאילו הוא הולך לזנק לטרף.

אני נכנס לאוטו, קושר את כסא הבטיחות של הקטנה מאחורי, מקלל טיפה על השימושיות, אבל אומר לעצמי בראש שזה לא כזה נורא, ומעניין אם היא תפצה על זה בכביש.

יוצא מהמתחם של לובינסקי בנסיעה רגועה, שלא מישהו יסתכל מהחלון וידווח לאנשי נסיעות המבחן מה אני עושה עם האוטו…פונה ימינה, נוסע עוד קצת, מתרחק, ומוריד לשני ולוחץ…אווווווווו….מה זה הXXX הזה? בתוך משהו שנראה כמו ספירה לאחור של מעבורת חלל, הגמדה האדומה מזנקת קדימה, מנתק הצתה, שלישי עוד מה-אווווווווווו שממקודם, מנתק הצתה, רביעי….גז לרצפה…והמהירות היא כזו שאפילו חסן נסראללה לא היה משחרר אותי מציפורני המשטרה בעיסקת חילופי שבויים. מה זה הדבר הזה? (רשמית 6.5 שניות ל 100 קמ"ש, מעשית – מי סופר?)

אבל לצבירת המהירות המטורפת יש גם מחיר, מעולם לא נתקלתי בהגה שנלחם בך כשהוא בקו ישר. כאן אתה ממש מרגיש את העצבים של המנוע שהוא רוצה להוציא על הצמיגים, דרך ההגה.

אני כותב את הדברים ומחייך. חיוך אמיתי לא בלב. איזה כיף של אוטו, וזה עוד כשאנחנו רק בקו ישר.  

אבל קודם, קצת על האוטו מבפנים. כסאות עור שחור, מפנקים, עם נגיעות בד שחור ואדום, ותפרים אדומים כפולים מקדמים את פניך. הדשבורד ממשיך באותו קו תפירה כפול אדום לכל האורך. הגה קטן ועבה במידה הנכונה לטעמי, עם חלק תחתון ישר, ועליו כמובן סמלון GTI. לוח מחוונים 'צף' מעל ההגה, רק שכאן קצת קשה לכוון את תנוחת הנהיגה עם ההגה, כך שכל לוח השעונים יהיה ברור מולך. על ההגה הכפתורים הרגילים של מערכת השמע, עוד מנוף קטן לקרוז קונטרול. סבבה לגמרי.

ידית גיר קצרה עם שישה הילוכים, לי היא היתה סבבה. איזה פיינשמקר אחר אמר שהמהלך של הידית ארוך לו מדי. בסדר. עאלק. פולני שכמוהו. במרכז הדשבורד מסך של ככה וככה אינץ', מי שהתרגל כבר לממשק של פיג'ו ירגיש בבית. הצימוד לסלולרי כבר אינטואיטיבי. מתחת למסך כפתורי השליטה על המיזוג, ומתחת כיס גדול פתוח עם מגרעות לכוסות. יעיל, גדול ונוח.

מאחורה שלושה מושבים, לא ממש מרווח, אבל גם לא מעניש כמצופה. מתיישב במושב הנהג, ומרגיש צפוף. מי שרגיל לשבת כמו זוN@ עם ירכיים רחוקות אחת מהשניה, ככה בסבבה שלו – לא כאן. כאן המושב מסביר לך איך אתה תשב באוטו ותנהג. כאן אתה לא בחופשה, באת לתת עבודה. האמת שאחרי יום מתרגלים. למושב אין כיוונון לקושי של הגב התחתון. זה לפעמים חסר.

מניעים. קול בשרני נפלט, ואני אמצע את עצמי עוד הרבה פעמים נותן מכות גז 'ככה בקטנה' רק כדי לשמוע את הסאונד הזה. הוא לא מעניש, רק מדגדג בבלוטות הנכונות.

מנוע 1.6 ליטר, טורבו, 208 כ"ס (כמה מקרי…) ו 30.6 קג"מ. כן, זה אמור להספיק…

20160327_151709

את תחילת הנסיעה תיארתי לכם, ההגה מדוייק, האוטו נעים, ואפילו לא בועט. המתלים קשיחים כמצופה, אבל לא עושים לך מהחוליות קסטנייטה. מפתיע מאוד בנוחות, ובהחלט ראוי לשימוש יומיומי נינוח. פקקים של כביש 4 מבאסים. אתה 'מת' לתת בגז אבל אי אפשר. נוסע לאסוף את הקטנה מהגן, ונכנס לעיר דרך הכניסה האחורית, שמביאה אותי לישוב דרך שלוש ככרות. בכיכר הראשונה אני עושה כמה סיבובים מסביב, ומרגיש מהר מאוד שהצמיגים (205/45/17) ידעו ימים יפים יותר. הרבה יותר יפים. נטייה חזקה לתת היגוי בגלל אבדן אחיזה של הקדמיים שלדעתי עברו התעללות קשה בכל אחד מ 13,000 הק"מ שעברו. (בדיקה מאוחרת יותר עם אנשי לובינסקי העלתה שזה כבר הסט השני…)

מגיע לגן, אוסף את הקטנה וקושר אותה באוטו, השילוב של הדלת המאוד רחבה עם הסטת המושב הקדמי קדימה, מביאים אותי לקשור אותה בקלות מפתיעה, ואני כבר ממלמל לעצמי 'מממ…זה גם שימושי זה' כסוג של הכנה לקראת השיחה עם אישתי. "השיחה". גברים נשואים יודעים על מה אני מדבר. רווקים – חלאס. אל תעצבנו אותנו.

הילדה שומעת את הבאס שבוקע מהמנוע ומבקשת שניסע מהר. לא הגעתי למנתק ההצתה בראשון. הרבה קודם היא צרחה "תיסע לאט…לאט….לא רוצה מהר!". הסעות לחוגים עוברות בקול צהלה גדולה של שני הילדים הגדולים. הבת "זה כמו רכבת הרים" והבן "אני רוצה שתיסע מהררר!", אבל הפעם אני נוסע לאט. רגוע. האוטו מתנהג כמו סופר מיני איכותית רגילה. שום זכר לעונש בגין תכונותיו הדינמיות. פשוט רכב לשימוש יומיומי רגיל. מהבחינה הזו זה ממש עושה חשק.

בשעות הערב אני מרגיש עיקצוצים באצבעות. אני עם הילדים בבית, ארוחת ערב, אמבטיות וכד', והמחשבה שמכונה כזו מתייבשת ברחוב ממש מתסכלת. מתגנב חרישית מהבית, והולך לאוטו לנסיעה. מניע. אישתי מתקשרת, "אתה באוטו? שומעים". אומר שאני עושה סיבוב קטן בשכונה, ומתקשר לחבר שמתגורר אחרי ראשון לציון. קום, תתלבש. אני בא עם ממתק. עולה על כביש 4 ושם בקרוז קונטרול 85 קמ"ש. ליאנות ואקסנטים עוקפים אותי בזלזול אבל אני לא נשבר. חייב לדווח מה צריכת הדלק בנסיעה רגועה. 21.2 ק"מ לליטר לאורך כל הדרך. יאללה, חלאס, סבלתי בגלל הדיווח הזה. אפשר לתת בגז? מסיים סיבוב איתו, ומתקשר לחבר פולני נרגן שגר בצפון אבל היה בחתונה במרכז. הוא כבר מסיים את כביש 6 לצפון. אומר לו להסתובב ולפגוש אותי ב M הדרך בויתקין. חוצה את כל גוש דן בלילה עם הפיג'ו, ובגלילות 'פוגש' X6 ומאליבו שחורה שנוסעות מהר, או טסות נמוך, תלוי איך מסתכלים על זה ואני מצטרף למבנה. באיזור נתניה עברה לי המחשבה בראש שאולי זה לא רעיון טוב לעקוב אחרי שתי המכוניות הספציפיות האלה…הבהוב קל עם האור הגבוה, אפילו לא מוריד מהילוך שישי, רק לוחץ על הדוושה הנכונה, והטיל הקטן משגר את עצמו קדימה כאילו שעד עכשיו עמדנו בפקק תנועה. תענוג. אוטו לצדיקים בלבד. פוגש את הפולני ונותן לו לנהוג. הוא צווח כמו ילדה קטנה עם קוקיות שרואה דורה או יובל המבולבל. "איזה כיף!" "שיואו, ראית איך תיקן את עצמו?" "איזה אוטו!!!!" ועוד ועוד. אני מזמין אותו לצאת מהארון, ולספר את חוויותיו. אל תאמינו לביקורות שלו. לא נמחק לו החיוך לאורך כל הנהיגה שלו. אולי רק כשהוא נכנס לג'ולייטה שלו. אופס. 

הסיבוב הקטן בשכונה ארך כשלוש שעות, אבל היה שווה.

למחרת בבוקר גשם שוטף. אני משתמש לראשונה במגבים ומגלה שההשהייה של המגבים לא ניתנת לכיוון. רק מהירות השהייה יחידה. זה קצת מהההההה….עוד קצת תלונות מגיעות מהמתג של החלון החשמלי של הנוסע. הוא לא אוטומטי. רק של הנהג עובד בנגיעה יחידה. את הירידה לחניון התת קרקעי בעבודה אני עושה לאט כרגיל, ובניוטראל. אבל מדי פעם מקפיץ את הסל"ד רק לשמוע את ההד של המנוע חוזר אלי מהקירות…איזה כיף כאן.

מה אני יכול לומר על האוטו הזה, זה רכב fun, עם ביצועים בליגה של הגדולים (אין לי בסיס להשוואה מול גמדים עצבניים אחרים). האוטו הזה מזריק לכם אדרנלין ישירות לוורידים. הוא לא מעניש על התכונות הדינמיות שלו, הוא מוכן בכל רגע נתון להיכנס למוד קרבי. הוא כל-כך כייפי האוטו הזה, ובמחיר שלו הנוכחי, הוא פשוט עיסקה מדהימה לחובבי רכב.

הכתבה המקורית פורסמה באתר קארספורום בתאריך 11.4.2016 תוכלו לקרוא אותה כאן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

One Response

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן