סיטרואן C3
הסופר מיני של סיטרואן, רק אל תהיו רציניים איתה

ה C3 של סיטרואן מציגה עיצוב חיצוני שונה, ועיצוב פנימי 'שמח'. היא לא רכב שתוכלו להישאר אדישים אליו. או שיעלה לכם חיוך על הפנים, או שלא.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסיטרואן C3 הוא ה'סופר מיני' של סיטרואן מזה שנים רבות. הדגם הוצג לראשונה ב 2002, כולל גירסת קבריולט מוזרה משהו. הדור השני של הסיטרואן הקטנה הוצג ב 2009, ובשנת 2016 הוצג הדור השלישי שעוצב ברוח הקקטוס המהפכני. לאחרונה, עבר הדגם מתיחת פנים עם עדכוני עיצוב שנועדו לשמר את הרוח הצעירה והשובבה של הדגם.

עכשיו רגע של רצינות, אם רכב מבחינתכם זה דבר רציני, חבל שתמשיכו לקרוא כאן, כי ה C3 המתוקה היא הכל חוץ מרצינית.  היא רכב שאתם תיכנסו אליו עם חיוך, תעברו לידו ולא תוכלו שלא לחייך גם אם זה רק בלב. תיכנסו אליו ותתיישבו על כורסת הנהג ותחייכו, היא סוג של קסם קטן ומיוחד.

העיצוב החיצוני מתוק שכזה. כמו סוכריה על מקל. זה לא רק ממתיחת הפנים שהיא עברה לאחרונה, גם טרם מתיחת הפנים היא היתה סוג של ממתק.

החזית מורכבת מכמה 'קומות'. החלק העליון הגובל במכסה המנוע נמתח לרוחב כל הרכב. בצדדים משתלב עם יחידות תאורה צרות, ובאמצע עם סמל סיטרואן בעל שני החיצים. קומה למטה חלק מהפגוש בצבע המרכב (שלא תעיזו לקחת לבן!) ובצדדים יחידות תאורה גדולות מחולקות לשלוש יחידות פנימיות קטנות. או ארבע. במרכז תמצאות גריל שחור אובאלי / משושה, ובקומה התחתונה עוד גריל שחור ולצידו פנסי ערפל עגולים. מלמעלה עד למטה מתחילים עם יחידות תאורה צרות, עובדים ליחידות תאורה רבועות, ומסיימים עם עגולות. אתם חשובים שזה מקרי? אין מצב.

מבט צידי מציג את הפרט הבולט, שאריות מהסיטרואן קקטוס המקורי, אותו 'אייר באמפ' גאוני בתחתית הדלתות. חיפוי פלסטיקה שחות בתחתית המרכב ועל בתי הגלגלים לטובת המראה הגבוה. עוד יש לציין את קורה C, זו האחורית שמלמטה ועד גובה הספויילר האחורי היא בצבע המרכב, ומעליו בצבע הגג. ביניהם מפריד פס דק.

גם במבט אחורי תראו את הרכב כמחייך אליכם. יחידות התאורה האחוריות מלבניות / עגולות, ואם זה לא מסתדר לכם גיאומטרית, פשוט תסתכלו בתמונות. באמצע הדלת סמל סיטרואן, וחלקו התחתון של הפגוש האחורי שוב פלסטי בצבע שחור.

התוצאה החיצונית יותר מתוקה ממרשימה.

גם העיצוב הפנימי ממשיך את אותה קריצה שובבה, שהחלה אגב עם הסיטרואן קקטוס המקורי והנפלא. הדשבורד שטוח לחלוטין. בלי התחכמויות. בחלקו האנכי תמצאו מסגרת צבעונית בצבע המרכב, העוטפת את פתחי המיזוג הצידיים. במרכז – שני פתחי מיזוג ומתחתיהם מסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה, ואשר שולט עם מרבית פונקציות הרכב, לרבות המיזוג ומערכות הבטיחות. ידית הילוכים סטנדרטית אבל אל תחפשו לידה מסילה שתציג לכם את מתב מוט ההילוכים. את זה תמצאו בחיווי קטן בתחתית הקונסולה המרכזית, או בלוח המחוונים.

מול הנהג לוח מחוונים שגרתי מדי לסיטרואן. מד מהירות גדול משמאל, מד סל"ד גדול מימון, ובאמצע צג מידע.

ההגה בגודל הנכון, אבל פחות מוצלח מההגה המושלם של אחיו לבית פיג'ו. על ההגה מתגי שליטה על השמע. כמי שעבר מפיג'ו לסיטרואן, ההסתגלות ארכה בדיוק רבע שניה.

התיישבות על מושב הנהג מוציאה ממני אנחת הקלה. כאבי הגב מהם אני סובל נעלמו כלא היו. המושבים הם יותר כורסאות נוחות ורחבות, מזכירים לי מאוד את המושבים בקקטוס המקורי. תוך שניה אני מוצא תנוחת נהיגה מתאימה. המושבים האחוריים נעימים, אבל עם בסיס גלגלים של 2.539 מטר, זה לא הרבה. ילדים ימצאו את גורת הסיטרואן כמקום שמח ונעים לשהות. 

מתניעים, המנוע – מנוע 1.2 ליטר טורבו, פיורטק של הקונצרן. כאן הוא בגירסת 110 כ"ס, ו 20.9 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית של אייסין, בעלת שישה הילוכים, בניגוד לתיבה העדכנית של דגמי פיג'ו ואופל עם שמונה הילוכים. כאן הוא פחות מבודד מאשר בדגמים האחרים של הקונצרן כך שחודרים הן רעשי מנוע והן ויברציות יותר מהרגיל.

הנסיעה ברכב מרגישה קצת כמו ריחוף. החל מהמתלים ועד מושב הנהג, כל האוטו עושה לך נעים כזה, ומבודד לך כמעט הכל. מעברים מהירים על פסי האטה מביאים את המתלים לגבול היכולת, בעיקר בגלל המשקל הנמוך יחסית של הרכב. נסיעה בכביש מהיר לעומת זאת, נינוחה ונעימה מאוד. כשהמהירות עולה, המתלים הרכים יחסית מעבירים תחושה פחות יציבה, ועדיין אתם צריכים לנהוג במהירות שתכניס אתכם למעצר מיידי כדי שזה יקרה.

אני מצאתי את הרכב נעים מאוד וכייפי לנסיעה, ודי הצטערתי להשיב אותו לבעליו החוקיים.

סיבוב של נהגת ברכב הביא תחושות אחרות. החל מ 'אני לא מבינה למה אתה כל כך מתלהב מידית האחיזה של הדלתות' ועד 'אני יודעת, זה מנוע כזה כמו של מוניות שעושה רעש, נו דיזל כזה, נכון?' בהתייחס לויברציות ולרעש המנוע המורגש ברכב. או 'בלבלת אותי כבר, אבל אני זוכרת שהרכב השחור שהבאת היה ממש ממש מרשים והרבה יותר איכותי', וזה בהתייחס לאופל קורסה החדשה, כאשר שתי המכוניות חולקות את אותו המנוע בדיוק.

ה C3 המתוקה גם לא בעניין של שתיית דלק בהפרזה. נהיגה סופר חסכונית הביא צריכת דלק של כ 23 ק"מ לליטר. בפועל אני משער שבנהיגה רגילה צריכת הדלק תתכנס לאיזור ה 16-17 ק"מ לליטר.

מבחינת מערכות בטיחות, לרכב שתי רמות גימור – feel הבסיסית ו shine  הבכירה. ל feel מצויידת בהתראה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ועוד. ציון הבטיחות של ה feel  עומד על 4 גבולי מאוד, ואילו גירסת ה shine כבר מקבלת ציון בטיחות 6.

המחיר הרשמי של ה C3  מתחיל בכ – 106.0 אש"ח כאשר בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש אותה כבר החל מ 83.0 אש"ח לגירסת ה feel. במחיר כזה זו אחת המכוניות הזולות בישראל, וככל הנראה הרכב הכי נוח שתוכלו לקנות בפחות מ 100.0 אש"ח.

לסיכום, אם לא שמתם לב, מאוד אהבתי את גורת הסיטרואן הקטנה. היא גרמה לי לחייך בכל נסיעה עימה, גם אם לא היו הרבה שותפים לחיוך הזה.

אנקדוטה נוספת ומעניינת, כשפרסמתתי בפייסבוק שלי שאני עם גורת הסיטרואן, התגובות היו על כל הספקטרום של החל מ'מגניב איזה רכב נוח' ועד 'פחחחח…הרכב יתפרק לך בידיים'.

אני סבור שכבר לא מעט שנים עברו מאז שסיטרואן עברה מהפכה אמיתית, הפסיקה לנסות להתחפש למשהו שהיא לא, והיא מוציאה כלי רכב מצויינים ושימושיים לכבישים. בזמנו רשמתי על הסיטרואן פיקאסו 5 מקומות שזו המשפחתית הטובה ביותר שלא תקנו לעצמכם לעולם, והיא נותרה כזו. המותג המשיך להשתפר מאז. אם אתם בעניין של החלפת רכב, תעשו סיבוב גם באולם של סיטרואן. אולי תצאו משם עם חיוך.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן