יונדאי i20 החדשה
הסופר-מיני של יונדאי חוזרת עדכנית ומעוצבת

היונדאי i20 החדשה מציגה עיצוב עדכני בהתאם לשפת המותג החדשה, מרווח פנימי מכובד וחסכון יחסי בדלק.

את היונדאי i20  הקודמת בחנתי לראשונה ימים ספורים לפני שהתרגש עלינו הסגר הראשון של 2020. את ההתרשמות תוכלו לקרוא כאן. עכשיו אנחנו עם הדור החדש של היונדאי i20 שמציג בעיקר עיצוב מודרני ועדכני בהתאם לקו העיצובי של היצרן, גם מחוץ לרכב וגם בתוכו.

יונדאי זנחו את העיצוב העגלגל / גנרי / לא מתבלט, ועברו לעצב את כלי הרכב החדשים עם קווים חדים, זווויתיים ובולטים, כפי שרשמתי במבחן על הטוסון שפורסם לא מזמן. בחזית הרכב גריל שחור גדול, ללא מסגרת, ומשתלב עם יחידות האורה הקדמיות הגדולות כך שבמבט על חזית הרכב היא נראית גדולה ומאיימת יותר מכפי שהיא באמת, וגם נקייה מקשקושים ורעשים עיצוביים. פסים אורכיים על מכסה המנוע תורמים למראה, ופנסי ערפל משולשים גדולים משתלבים בצידי הפגוש הקדמי.  מצידו של הרכב 'קופצים' לעין שני פרטי עיצוב, שניהם בחלק האחורי – קורה C מושחרת היוצרת תחושה של גג 'צף', ויחידת תאורה  בצורת 'ר' המשתלבת עם פתח התדלוק. זוכרים מהטוסון החדש שיחידות התאורה האחוריות מחוברות ביניהן עם פס אדום בולט? אז גם ב i20. סה"כ העיצוב נאה ורענן.

בתוך הרכב העיצוב מודרני ונעים עם מסך מולטימדיה גדול במרכז הדשבורד האופקי כמעט (קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), מתחתיו פתחי מיזוג מלבניים, המשתלבים עם עיצוב חלקו האנכי של הדשבורד. בקרי מיזוג מכאניים בגירסת ה'פריים' שבמבחן וקונסולה מרכזית עם ידית הילוכים 'שגרתית' ומעצור יד אמיתי ולא חשמלי. מול הנהג לוח מחוונים שגרתי עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד משמאל. בתוכם חיווי לטמפרטורת המנוע ולמצב הדלק. באמצע צג מחשב הדרך.

ההגה בעל ארבעה חישורים, מזכיר מאוד את זה שבטוסון החדש. ההגה מתכוונן כמובן לעומק ולגובה. מושב הנהג מתכוונן כמקובל, אבל היה לי קשה למצוא תנוחת נהיגה שנוחה לי, והיתה לי תחושה שחלקו הקדמי של המושב גבוה מדי. המרווח הפנימי טוב בהתחשב שמדובר ב'סופר מיני', וגם מאחורה יש מקום מספק בהתייחס לסגמנט.

בצד הדינמי ה i20 החדש עושה שימוש במנוע ובתיבת ההילוכים של הדגם היוצא, כלומר מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים, בנפח 1000 סמ"ק, ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים ושלושה מצבי נהיגה – אקו, נורמל וספורט. המנוע מספק בדיוק 100 כ"ס ו 17.5 קג"מ הגיוניים. 

בנהיגה מתקבל רכב זריז כל עוד אתם זוכרים שמדובר ב 1.0 ליטר טורבו. תיבת ההילוכים מגיבה מצויין ויודעת לשמור על המנוע בשיא המומנט, שזה לא חוכמה גדולה כי המנוע מספק את שיא המומנט שלו בטווח רחב למדי בין 1500 סל"ד ל 4000 סל"ד. העברה למצב ספורט מחדדת את תגובת הדוושה ומושכת את ההילוכים.

המתלים של הרכב הם בסיסיים, ונועדו בעיקר לספק תחבורה נאותה. זה אומר שאין כאן ניסיון להקנות לרכב איזו רמת נוחות חריגה לטובה. המתלים מעבירים לתא הנוסעים כל מה שקורה על הכביש, יותר ממה שאתה רוצה לקבל, והרכב מרגיש נוקשה מדי לטעמי. חלק לא מבוטל אני מייחס לעובדה שהרכב היה חדש לחלוטין. אגב, מי שמצפה שהנוקשות היחסית הזו תתבטא בהתנהגות ספורטיבית – אז לא. ההתנהגות צפויה, לרכב יש אחיזת כביש מצוינת, והוא יהיה סבבה לחלוטין לשימוש עירוני בסיסי .

צריכת הדלק של היונדאי הקטנה היא לא פחות ממצוינת. במבחן ה 'כמה נצליח לסחוט מהאוטו בנהיגה לא הגיונית' צרכה היונדאי כ 28 ק"מ לליטר.

היונדאי i20 מגיעה אלינו בכמה גירסאות, ובכמה טווחי מחירים, ובהתאם גם האיבזור.

את הרמה הבסיסית, אינטנס – לא ימכרו לכם. היא נועדה לשמש במכרזים שונים. ציי הרכב יתחילו עם ה 'פריים' שזו גירסת המבחן שעולה 104,900 ₪, ועד סופרים פלוס שעולה 113,900 ₪.

בכל רמות הגימור למעט האינטנס תקבלו מערכות בטיחות מקוריות הכוללות בלימה אוטונומית ותיקון הגה אקטיבי. היה קצת מבאס שברכב המבחן לא היתה בקרת שיוט אדפטיבית המוצעת בדגמים הבכירים.

בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את ה i20 בדיוק כפי שנבחנה ב 94,700 ₪ בלבד.

בתמורה לסכום הזה תקבלו רכב עם מוניטין אמינות גבוהה מאוד, עם שמירת ערך מצוינת, וביקוש חזק גם כמשומש. רכב הגיוני למדי.

מילה טובה לכלמוביל – המבחן נערך בסוף חודש יוני השנה. מאז ועד פרסומו הבוקר החריף המשבר בשוק הרכב באופן קיצוני, ויבואניות הרכב לארץ לא מסוגלות לספק כלי רכב עקב מחסור עולמי בייצור. חלק מהיבואנים ניצלו את ההיצע המוגבל והביקוש החזק להעלאת מחירים. לא כי קרה משהו פיננסי אלא כי הם יכולים. זו זכותם כמובן, מטרתם רווח. כלמוביל לא עשו כך עם ה i20 ומבדיקת מחירים שביצעתי עם הפרסום היום, עלה כי המחירים נשארו זהים 'על השקל' לאלו שרשמתי בעת כתיבת המבחן. מכובד.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן