יונדאי i20
סופר מיני מודרנית מבית יונדאי

ה i20 היא הנשק של יונדאי בסגמנט הצפוף של הסופר מיני. אולי לא הטובה בקבוצה, אבל בסה"כ רכב זריז, מרווח שנהנה גם מהתנהגות כביש בסיסית מצויינת.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

היונדאי i20 היא תשובתה של יונדאי לסגמנט הסופר מיני. אחרי שצברה אוהדים רבים בגירסאותיה המוקדמות, ומוניטין אמינות גבוה מאוד, מתייצבת יונדאי עם הדגם האחרון של ה i20 שהוצג עוד בשנת 2014. ה i20 חולק מכלולים רבים עם אחיו התאום למחצה מבית קיה – הריו. העיצוב והמיצוב שונה בהתאם ליצרן וליבואן. קיה היא חלק מקונצרן יונדאי, אולם מעוצבת וממותגת באופן שונה.

עיצוב הרכב חביב אך לא מתבלט. יונדאי גנרי ומזוהה. גריל שחור בצורה טרפזית הפוכה, יחידות תאורה גדולות ומאורכות משולבות לד, קורות A, B ו C שחורות, כאשר קורה C כולה צבועה בשחור ויוצרת מראה המשתלב עם השמשה האחורית. דלת חמישית עם שמשה ללא מסגרת נראית לעין, יחידות תאורה מאורכות חצויות כאשר חלקן על הדלת האחורית וחלקן על גוף הרכב.

בסה"כ העיצוב החיצוני נאה אך לא פורץ דרך. הוא גם לא ירגיז איש, וכנראה יישאר מודרני למשך שנים.

גם העיצוב הפנימי לא מנסה להתחכם או לייצר אופנה חדשה. התחושה היא של עיצוב 'נקי' ללא הרבה רעשים. דשבורד אפור כאשר חלקו החובק את לוח המחוונים ממשיך וחובק גם את פתחי המיזוג המרכזיים ומסך המולטימדיה. מתחת למסך פקדי המיזוג, שקע מצת ו USB וידית הילוכים. על ההגה כפתורי שליטה על מערכת השמע ותפריטי הצג בלוח המחוונים. מד סל"ד גדול משמאל, מד מהירות גדול מימין ובאמצע תצוגה משתנה. סה"כ זמן ההסתגלות וההתמצאות לא יותר משתי שניות.

מושב הנהג מתכוונן לגובה, למרחק ולמסעד המושב, ויחד עם ההגה המתכוונן לעומק ולגובה מוצאים במהרה תנוחת נהיגה נוחה. התמיכה הצידית במשענת המושב היתה לי מעט  צרה, אבל זה בהחלט יכול להצביע על הצורך להיפגש עם דיאטנית. המרווח במושב האחורי טוב יחסית בזכות בסיס גלגלים של 2.57 מטר, אם כי יש לזכור שמדובר בסופר מיני ולא במשפחתית.

על הפן הדינמי אחראים מנוע טורבו בנפח 1 ליטר המספק 100 כ"ס ב 4500 סל"ד ו 17.5 קג"מ ברצועה רחבה שבין 1500 סל"ד ל 4000 סל"ד. תיבת ההילוכים רובוטית בעלת שבעה הילוכים.

בפועל, עם תחילת הנסיעה מרגישים הססנות קלה, ועם צבירת הסל"ד הרכב מתעורר ומספק תאוצה נאותה.  רשמית נתון התאוצה ל 100 קמ,ש עומד על 11.4 שניות והמהירות המירבית לפי יונדאי עומדת על 182 קמ"ש. בכביש הרכב מרגיש זריז יותר מהנתונים הרשמיים. שיוט במהירויות של 140 – 150 קמ"ש נעשה ללא קושי.

מבחינה דינאמית הרכב מרגיש חד ומדוייק (יחסית לסופר מיני), הוא קשיח במידה הנכונה, אך לא מתרסק על מהמורות, שומר על אחיזת כביש גבוהה, והיגוי חד ומדוייק. אפילו על הגבול הדק שגורם לך לחייך מעט ולחפש את הפניה הבאה. אל תחפשו כאן התנהגות ספורטיבית ואל תמהרו לקחת את הרכב למסלול בערד. זוהי סופר מיני בסיסית שצריכה להיות מתומחרת בהתאם ותספק מענה תחבורתי מצויין למי ש i10 תהיה לו קטנה מדי, ולא רוצה האצ'בק גדולה יותר ויקרה.

צריכת הדלק של ה i20 עומדת על כ 15 ק"מ לליטר בנהיגה רגילה משולבת פקקים, נהיגה עירונית ונהיגה בינעירונית. נהיגה רגועה של כ 90 קמ"ש תביא את צריכת הדלק ליותר מ 22 ק"מ לליטר, אם רק תוכלו לשמור על מהירות מתונה של כ- 90 קמ"ש.

ה i20 שנבחנה היא ברמת גימור פריים – ששיווקה מופסק בימים אלו, והלקוחות יקבלו מעתה את גירסת הפריים פלוס. ההבדל הגדול הוא שבגרסת הפריים אין מערכות בטיחות מקוריות ובמקומן מותקנת צפצפת מובילאיי. זו למעשה הסיבה היחידה לפסול את הרכב על הסף ב 2020. לשמחתנו, שיחה קצרה עם אחראי ציי הרכב בכלמוביל מעלה שמעתה לקוחות אשר יזמינו את ה i20 יקבלו אותה עם מלוא חופן מערכות בטיחות מקוריות, וזה טוב.

מחיר ה i20 מתחיל ב 103.0 אש"ח בחברה, לפני הנחות, ובעסקאות 0 ק"מ, נכון למועד כתיבת המבחן תוכלו לרכוש אותה ב 89.0 אש"ח בלבד.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן