לסופר מיני של מאזדה קוראים מאזדה 2. מדובר בסופר מיני עגלגלה ונאה, שהדור הנוכחי שלה 'רשמית' הוא הדור הרביעי לקטנה של מאזדה. אצלנו היא מוכרת בעיקר החל מהדור השלישי שזכה להצלחה רבה בשוק המקומי וזוכה עדיין לביקוש ער כרכב משומש קטן ואיכותי.
הדור הרביעי של ה 2 הושק ב 2014, עם עיצוב עדכני בקווי של מאזדה לאותו עיצוב עגלגל מקורי ומקסים של הדור השלישי. אישית, אהבתי יותר את החזית של הדור השלישי על פני זו החדשה שמתאמצת להכניס ברכב סופרמיני סממנים שמתאימים הרבה יותר למאזדה CX5.
בחזית הרכב תמצאו גריל גדול עם סמל מאזדה בפנים, ומסגרת כרום נוצצת עם חיבור (כרום) ליחידות התאורה הראשיות. הפגוש כולו בצבע המרכב למעט פס תחתון שחור ויחידות פנסי ערפל קטנים ומודרניים. מבט מהצד מגלה עיצוב עגלגל וחמוד למדי, ויחידות תאורה אחוריות המתחילות מאמצע הכנף האחורית. סה"כ במבחן המראה, למרות שהרכב הוצג לפני שש שנים, ולמרות הגריל המוגזם, עדיין מדובר ברכב נאה למדי ו'מתוק'.
על הפן הטכני אחראים מנוע 1.5 ליטר המפיק 116 כ"ס ו 14.8 קג"מ. כל זה מחובר לגלגלים דרך תיבת הילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים.
העיצוב הפנימי נקי מאוד ונאה לטעמי. מול הנהג מד סל"ד גדול, ובתחתיתו צג קטן המציג את מהירות הרכב. כדי שהנהג לא יצטרך להסיט את המבט מהכביש, ציידו מאזדה את הרכב בתצוגה עילית, והמהירות מוצגת לנהג גם מעל לוח המחוונים.
הדשבורד עצמו עשוי מפלסטיק קשיח, מעוצב נקי מאוד. במרכזו ממוקם צג מגע בעל שליטה גם מחוגה הממוקמת ליד מוט ההילוכים. פתחי המיזוג עגולים במראה 'רטרו' משהו, למעט הפתח המרכזי לנוסע שהוא מלבני וצר, ומשתלב בתוך פס עיצוב יפה בדשבורד עצמו.
שלושה פקדי שליטה עגולים לבקרת האקלים ו…מתקן לדיסק!
ההגה גדול יחסית (היה יכול להיות קטן יותר), מתכוונן, ועליו כפתורי שליטה לשמע ולבקרת השיוט. מאחורי ההגה מנופים להעברת הילוכים ידנית.
מאחור המרווח מספק לסגמנט, לא מהגדולים ביותר אך גם לא מהקטנים. אל תצפו ששלושה מבוגרים ישבו בו בשמחה, או ללא שמחה. יהיה להם צפוף, וזה לא ייעודו של הרכב. תא המטען אגב עמוק למדי ושימושי.
בנסיעה כבר קשה להסתיר את גילו המתקדם של הרכב. בעוד שחלק מהמתחרים שידרגו את רכבי הסופר מיני שלהם לפחות פעם אחת, מתלי הרכב מציגים נוקשות יתרה, כאשר גם המושבים הנאים לכשעצמם לא מסיעים לנוחות. אחיזת הכביש גבוהה וצפויה, אך כל שהמהירות עולה חודרים לרכב רעשים מהכביש, מהמנוע ורעשי רוח. למען הסר ספק, אם עברת למאזדה הזו מיונדאי גטס 2006 או מקורולה 2002, אתם תחושו בשיפור משמעותי באיכות החיים. עם זאת, אם הרכב השני שלכם הוא פיג'ו 208 אתם תרגישו בהבדלים באיכות הנסיעה.
לרכב מערכות בטיחות מקוריות, אולם אלו אינן מספקות את משרד התחבורה, ולכן הרכב צוייד במובילאיי, שאני פחות אוהב. הצפצופים הופכים לרעש רקע שאתה פחות מתייחס אליו, במקום מערכת שתדע להתערב במקרה חירום.
צריכת דלק בנסיעה בינעירונית מתונה הגיעה ליותר מ 22 ק"מ לליטר.
מחיר המאזדה 2 מתחיל ב 107,000 ₪ לרמת הגימור דינמיק, דרך 113,500 לרמת גימור ספורט (רכב המבחן) ועד 115,500 ₪ לרמת גימור pure white. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לקבל את הדגם הבסיסי באלפי שקלים פחות.
לסיכום, המאזדה 2 היא רכב סופרמיני חמוד ושימושי, ואיכות החומרים מצויינת. בפן הדינמי ניכר גילו של הרכב. המתחרים המודרניים של המאזדה 2 שהוצגו ויוצגו בזמן הקרוב מביאים עימם איכויות נוספות, עימן יהיה לו קשה להתחרות.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב