
בדיוק חודש עבר מאז ההודעה על השקת הפאביה החדשה בישראל, עד שהיא מגיעה אלי למבחן.
אם קראתם מבחנים לפאביה במקומות אחרים (זה בסדר גמור, אני בעד לקרוא כמה שיותר דעות ואז לגבש את העמדה שלי) אזי קראתם מבחנים לפאביה עם המנוע הגדול והחזק יותר, ברמת הגימור הבכירה. אותי מעניינת יותר הפאביה הבסיסית. גירסת הכניסה (במחיר שלה אני לא יכול לכתוב 'זולה'), עם רמת איבזור בסיסי והמנוע הצנום. האם המנוע מספיק חזק? האם האיבזור ראוי או שמדובר על רכב 'ערום' ולא ראוי? זאת ועוד בפרק הבא של car-pad בוחן עבורכם רכב נוסף.
עיצוב ו'יפה או לא יפה' זה עניין של נקודת מבט, טעם ועוד. הפאביה החדשה היא סקודה לכל דבר ועניין. אי אפשר להתבלבל או לטעות. החל בחזית עם הגריל המשושה הגדול, יחידות תאורה זוויתיות, מראה מוצק למדי גם בחזית וגם מהצד, וחלק אחורי 'סקודאי' טיפוסי. תגדילו אותה פי 1.75 ותקבלו אניאק או קודיאק או משהו של סקודה. קווים עגולים 'גנריים' – לא בסקודה. אי אפשר להתבלבל. בסה"כ גם בגירסה הכי בסיסית ובצבע לבן לא מחמיא, היא משדרת בדיוק מה שהיא צריכה לשדר – מוצקות, מכובדות משהו, רצינות.
בתוך הרכב שוב זו בדיוק אותה סקודה. התרגלת לאחת – תמצאו שכפול שלה כמעט בכל דגם. לוח מחוונים יעיל ושימושי עם מד סל"ד ומד מהירות גדולים וקריאים. משני צידי חופת לוח המחוונים כיתוב FABIA גדול. אני אהבתי, היו כאלה שפחות. הגה עם שני חישורים, מתכוונן לעומק ולגובה, במרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פועלת היטב אם היא לא הכי אינטאיטיבית ממגע ראשון. מתחת למערכת פקדים של מערכת המיזוג, ותא חפצים שימושי ופתוח. חוצה את הדשבורד לכל רוחבו פס אלומיניום נאה. הרכב לא keyless אבל ההתנעה עם מתג. על אף היותה של הפאביה הספציפית שנבחנה גירסת הכניסה, האיבזור בה היה ראוי לרבות פתחי מיזוג למושבים האחוריים, חיבורי USB מלפנים ומאחור, ו-סט מערכות בטיחות מלא. תא הנוסעים נאה, שוב כמו בעיצוב החיצוני גם הוא סקודאי לכל דבר ועניין. מושב הנהג מתכוונן כמקובל ותנוחת נהיגה נוחה מתקבלת בקלות.
נ
בסיס גלגלים של 2.55 מטר ואורך כולל של 4.17 – 4.18 מטר הם מידות של סופר מיני מודרנית, אבל אם תחפשו לא רחוק מדי, אלו מידות של רכב קומפקטי / האצ'בק מלפני לא הרבה שנים. כפועל יוצא הפאביה מספק מרווח פנימי מצוין גם בשורה השניה לשני מבוגרים. שלושה מבוגרים כבר פחות ישמחו לשבת יחדיו אלא אם שלושתם בקטע אינטימי משהו. שלושה ילדים – ככה ככה. אם הם עם בוסטרים / מושבי ילדים שתופסים 'רוחב' שוב יהיה צפוף, אבל זה לא שונה מכל רכב אחר בסגמנט סופר מיני, אולי טיפה יותר טוב. תא המטען שימושי עם 343 ליטר או 1153 ליטר בקיפול המושבים האחוריים.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, שלושה צילינדרים של הקונצרן. את המנוע הזה בדיוק אתם תמצאו במגוון דגמים של קונצרן VAG לרבות רכבי אודי, פולקסוואגן וסיאט. מדוב במנוע גמיש וחסכוני להפליא המספק 110 כ"ס ו 20.4 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית דו צמדית מסוג DSG בעלת שבעה הילוכים. הפאביה החדשה משווקת גם עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, אותו מנוע שנמצא בכלי רכב גדולים משמעותית של סקודה ומספקים בפאביה ביצועים מצוינים.
ברכב המבחן מותקן כאמור המנוע הקטן יותר, שצריך להניע רכב במשקל של כ 1200 ק"ג. התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש עומדת על 9.9 שניות.
איך זה נוסע באמת? טוב מאוד. מצוין למען הדיוק. המנוע הקטן לא מתקשה להזניק את הפאביה בנחישות קדימה. זה אמנם לא תאוצות של רכב ספורטיבי, ואף בוחן רכב מעולם לא התנגד ליותר כח ברכב מבחן, אבל נסיעה ארוכה מאוד עם הרכב, לאורך מאות ק"מ במגוון תנאי דרך ונהיגה סיפקו מצד אחד קצב נהיגה מהיר, עם מהירויות גבוהות מחד, ויכולת עקיפה זריזה מאידך. הפאביה נהנית משילוב והתאמה מצוינים של תיבת ההילוכים למנוע. חבר עם רכב דומה בחו"ל ציין כי לא היתה לו בעיה לשייט עם פאביה זהה על 160 קמ"ש ואף למעלה מכך, וזה לא מפתיע כאשר המהירות הסופית הרשמית של הפאביה עומדת על 205 קמ"ש.
כמו עם כל רכב בעל תיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית, גם בפאביה יש השהייה בין הלחיצה על הדוושה עד לקבלת התאוצה המבוקשת. הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא שמתרגלים לזה, כיף זה לא.
הנוחות המתקבלת טובה מאוד על הצד הנוקשה של הסקאלה. מעבר מהיר על פסי האטה מציג יכולת שיכוך מרשימה. זו אינה רחפת צרפתית בה כמעט ולא מרגישים את המהמורה, אלא יכולת ספיגה ושחרור מהירים, ללא כל תנודת המשך האופיינית למתלים רכים לאחר מעבר השיבוש בכביש. ריסון זה תורם גם להתנהגות כביש מצוינת, ולמעט מאוד זוית גלגול בפניות מהירות.
בנהיגה לאורך מאות ק"מ של המבחן, מהר מאוד אתה שוכח שמדובר בסופר מיני קטנה. ההתנהגות והתחושה היא של רכב בוגר וגדול משמעותית, ואם זה לא ברור, מדובר במחמאה.
לאורך המבחן בנסיעה שפויה אך מהירה צרכה הפאביה 19.2 ק"מ לליטר, נתון שהיה עובר בקלות אל ה 20 ק"מ לליטר אלמלא הקרוז קונטרול נקבע על מהירות גבוהה. בנסיעה אגרסיבית מאוד צרכה הפאביה כ 15 ק"מ לליטר, אבל זה סגנון נסיעה שאף אחד מהקוראים את הכתוב כאן לא יתמיד בו, והוא עדיין נתון מצוין.
לפאביה מערכות בטיחות מלאות, והיא מקבלת ציון איבזור בטיחות 7. כל רמות האיבזור חסרות התראה על רכב בשטח מת. לא ברור לי מדוע מערכת שימושית וחשובה שכזו נעדרת מהמפרט, אלא אם מדובר בויתור על מערכת עקב מחסור שבבים. ההבדל היחיד בין גירסת האמבישן הבסיסית לסטייל ולמונטה קרלו המפוארות יותר היא מצלמת הרוורס שנעדרת מהאמבישן וחבל. במבחן הריסוק של ארגון EuroNcap קיבלה הפאביה החדשה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הפאביה משווקת עם שני מנועים לבחירה, ושתי רמו גימור לכל מנוע.
הפאביה הבסיסית, נשואת מבחן זה עם מנוע 1.0 ליטר ורמת גימור אמבישן עולה 114,490 ₪, וברמת גימור 'סטייל' היא תעלה 122,990 ₪. עם מנוע 1.5 ליטר משווקת הפאביה ברמת גימור 'סטייל' – 128,990 ₪ ורמת גימור מונטה קרלו – 134,990 ₪.
השורה התחתונה היא שהפאביה היתה ונותרה סופר מיני מצוינת ומהנה למדי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב