המיצובישי ספייס סטאר הוא רכב בסיסי וזול של מיצובישי, וגם בחינה של הרכב צריכה להיעשות דרך משקפיים מתאימות. הספייס סטאר לא מתחרה במובילות בקטגוריית הסופר מיני, ומצד שני מציגה כמה יתרונות על קטגוריית המיני.
אני יודע שתופתעו, אבל השם space star מצביע על משהו מעט יותר גדול מאשר רכב שהוא בין מיני לסופר מיני, ואכן בשנת 1998 מיצובישי השיקה את הספייס סטאר כמיני וואן קטן. הייצור שלו נמשך עד אמצע העשור הראשון של שנות ה 2000. בשנת 2012 מותגה המיצובישי מיראז' כמיצובישי ספייס סטאר עבור שווקים אירופאים, והנה היא כאן עימנו בגירסתה הכי עדכנית.
מבחינת מראה ועיצוב חיצוני הספייס סטאר נראית צעירה ומודרנית. החזית היא חזית 'מיצובישית' טיפוסית, עם מסגרות כרום גדולות בחזית, גריל שחור וגדול, הרבה זויות חדות יותר ופחות, ובצורה כלשהי מתקבל מראה מודרני אם כי מעט מצועצע מדי לטעמי. מבט מהצג מציג צללית נאה, מעט גבוהה. החלק האחורי מודרני, עם ספויילר גדול בחלקה העליון של הדלת האחורית. סה"כ הספייס סטאר נראית נאה ועדכנית, גם אם מעט מצועצעת.
פנים הרכב בהחלט מסגיר את גודלו, אבל לא בצורה מענישה. מול הנהג לוח מחוונים עם מד מהירות גדול במרכז, מד סלד קטן יותר משמאל, ונורות חיווי שונות מימין. בתוך מד המהירות צג LCD לנתונים שונים. במרכז הדשבורד מסך מגע גדול עם מערכת הקונקטד קאר של כלמוביל. מעליה שני פתחי מיזוג, ומתחתיה בקרי השליטה על מיזוג האוויר, זהים לאלו שתמצאו באאוטלנדר הגדול.
על ההגה בקרי שליטה על השמע ועל בקרת השיוט (לא אדפטיבית). ההגה מתכוונן לגובה בלבד, ולא לעומק. מושב הנהג סביר, ללא תמיכה צידית, ואני מודה שלא הייתי רוצה להיות בו בנסיעה לאילת וחזרה. למרות האמור, בקלות מוצאים תנוחת נהיגה נאותה ויוצאים לדרך.
רשמית, בספייסטאר יש שלושה מקומות מאחור. מעשית, המושב האחורי קטן, ומסגיר את בסיס הגלגלים הצנוע 2.45 מטר, של המיצובישי הקטנה.
המנוע של המיצובישי בנפח 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים, ללא טורבו, ועם מערכת ניהול עדכנית על מנת לעמוד בתקני זיהום אוויר, ההספק שלו הורד מלאכותית ל 71 כ"ס, עם מומנט של 10.4 קג"מ. את כל הטוב הזה מעבירה לגלגלים תיבת הילוכים רציפה. אם זה נשמע לכם כמו מתכון לרכב איטי להחריד, אז אציין כי המשקל של הספייס סטאר עומד על 30 ק"ג מתחת ל 1000 ק"ג, וזה משקל נוצה במונחים של היום.
בנסיעה עירונית הרכב בהחלט מרגיש זריז, אם כי לא מהיר, וכן מרעיש. המשקל הקל של הרכב בא גם על חשבון בידוד הרעשים. זה רכב זול, שלא מתיימר להיות שום דבר אחר מרכב בסיסי אמין ו…זול.
נסיעה עירונית כאמור עוברת בזריזות משהו, ואילו יציאה מחוץ לעיר מאפשרת נסיעה מהירה, אבל הרכב לא מרגיש בנוח במהירות גבוהה. רשמית המהירות המקסימלית עומדת על כ 173 קמ"ש, מעשית, אתם לא תגיעו לשם. כבר במהירויות של מעל 120 קמ"ש הרכב מרגיש לא במקום הטבעי לו, ומשתף אתכם בהרגשה הזו.
במבחן צריכת הדלק הכי טובה שניתן לסחוט מהמיצובישי הקטנה, סחטתי מהמנוע הצנום 25 ק"מ לליטר. זה מרשים מצד אחד, אבל צריכת דלק כזו ראיתי ביותר מרכב אחד. למען ההגינות, כלי הרכב שצרכו פחות דלק או באותה הרמה, גם עלו הרבה יותר.
הספייס סטאר מצוייד באביזרי הבטיחות המקוריים דוגמת בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב. התראה בלבד, ללא תיקון אקטיבי. זה לכשעצמו מבורך ומייתר התקנה של צפצפת מובילאיי.
במבחן לרכב כמו הספייס סטאר קל ליפול למלכודת. את הספייס סטאר צריך לבחון, כפי שציינתי בפתיח, בשאלה האם הוא מספק את ייעודו כרכב בסיסי וזול. לא בהשוואה לאריות הקטגוריה, ולא בהשוואה לרכב משומש באותו המחיר.
הספייס סטאר עולה אצל היבואנית החל מ 79,900 שקלים והוא אחד מכלי הרכב הזולים בארץ.
בעסקאות 0 ק"מ המחיר של הספייס סטאר יהיה באיזור ה 70,000 ₪ בלבד לרכב חדש.
עכשיו השאלה היא הצרכים. האם שווה להוסיף עוד 20,000 – 30,000 ₪ ולרכוש סופר מיני מודרנית מתקדמת, או באותו המחיר לערך לקנות רכב מיני כמו i10, או בכלל רכב משומש מודרני יותר בן שנה או שנתיים, כל אחד יעשה את השיקול שלו.
הספייס סטאר מספקת בדיוק את מה שהיא מצהירה עליו – תחבורה בסיסית זולה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב