שברולט ספארק
רכב המיני של שברולט מספק תחבורה בסיסית וטובה.

הספארק של שברולט היא התשובה של שברולט בסגמנט המיני. היא נהנית ממנוע חזק ותכנון פנימי חכם.

הספארק של שברולט היא המתחרה של היצרן בסגמנט המכוניות הקטנות, ה'מיני', הוא מתחרה בפיקנטו של קיה וב i10 של יונדאי.

אם אתם תוהים מה הקשר בין שברולט האמריקאית, הידועה בספינות הכביש שלה, לבין רכב בסגמנט 'מיני', צריך לצלול קצת להיסטוריה. בתחילת שנות ה 2000 השתלטה ג'נרל מוטורס על דייהו, אחד משלושת היצרנים הקוריאנים הגדולים, ומיתגה חלק מהמכוניות שיוצרו בדרום קוריאה תחת המותג האמריקאי. זה לא קרה בבת אחת, אלא בשלבים, וגם לא בכל השווקים, שכן ג'נרל מוטורס החזיקה אז במותגים נוספים דוגמת אופל (שנמכרה לאחרונה לקונצרן פיג'ו סיטרואן הצרפתי).

הספארק שלכבודה התכנסנו מול המסך היא הדור הרביעי של רכב המיני שהוצג עוד בשנת 2015, אבל עבר פייסליפט מקיף ב 2018, אז נניח שאנחנו מדברים על הדור הרביעי וחצי.

הספארק היא רכב קטן. באמת קטן. עם אורך כללי של 3.655 מטר ובסיס גלגלים של 2.385 מטר מינימליים, אתה מופתע לגלות שעם תכנון חכם אפשר לייצר רכב מרווח גם עם נתונים אלו. כשאני רושם מרווח, הכל יחסי כמובן.

העיצוב החיצוני של הספארק חביב למדי, וללא ספק עדיף על הדור השלישי המעוות משהו. החזית נאה, אך נטולת ייחוד, ובמרכזה גריל שחור גדול העטוף במסגרת כרום. (את דעתי העקבית על כרום אתם כבר אמורים להכיר, ואם אתם לא זוכרים אז אני לא אוהב כרום. זה מצועצע ומנסה לייצר תחושת עושר מזוייפת. לטעמי. זכותכם לחשוב אחרת.) הכרום בחזית שולח 'זרועות' לכיוון יחידות התאורה הראשיות. על מכזה המנוע מעין תפיחה קלה, עיצובית בלבד. מעצבי הספארק ביקשו לתת תחושה של דינאמיות באמצעות קווי עיצוב זורמים משני צידי המכונית, במרכז הרכב ומעל בתי הגלגלים. מאחורה שוב עיצוב נעים אך חסר ייחוד. סה"כ הספארק רכב נאה וחביב.

בתוך הרכב נמשך העיצוב הצעיר והפונקציונלי. מול הנהג לוח מחוונים מעט שונה מהרגיל. במרכז לוח המחוונים תמצאו מד מהירות גדול, בו שנתות גם בקמ"ש וגם במייל לשעה. משמאל, מעט קטן יותר, מד סל"ד, ומימין צג מידע שימושי. בלוח תמצאו חיווי למצב הדלק, אבל אין חיווי לטמפרטורת המנוע, אלא רק נורה המצביעה על טמפרטורה חמה מדי. קצת כמו נורת 'נדפקת, עצור בצד'.

במרכז הדשבורד יחידה גדולה הכוללת צג מולטימדיה הכולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי המאפשרים שיקוף של הסלולרי על מסך הרכב. מתחתיו מתגים לתפעול הצג, ופתחי מיזוג. בחלק התחתון שלוש חוגות לתפעול המיזוג. שימושי ונוח. על ההגה כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה, ולמעשה, למעט צימוד הסלולרי למערכת, את כל תפעול השמע ביצעתי באמצעות הכפתורים על ההגה.

ההגה עצמו לא מתכוונן לעומק, אלא רק לגובה. מושב הנהג נוח במפתיע, על גבול הנוקשה מדי. אפשרויות הכיוונון של המושב כמקובל.

מאחורה, המרחב מעט מפתיע. כפות הרגליים מוצאות מקום מתחת למושב הקדמי, כך שהתחושה היא מרווחת יחסית. לכאלו שאינם גבוהים במיוחד יהיה גם מספיק מקום לבירכיים. למרות שרשמית הרכב הוא לחמישה אנשים כמו המתחרות, כשתכניסו לספארק שלושה אנשים בוגרים, שאינם ניזונים מאצות וחסה, תקראו לי כדי לבוא לצלם. במילים אחרות – אין מקום לשלושה אנשים בוגרים.

על התחום הדינמי אחראי מנוע 1.4 ליטר, ללא טורבו, המספק 98 כ"ס  ו 13.1 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, ועם משקל עצמי של 1,138 ק"ג צנומים, מתקבל רכב זריז. למרות שנתוני התאוצה הרשמיים לא מרשימים, 12.6 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש, בפועל הרכב מרגיש זריז למדי. תיבת ההילוכים כאן ממש נותנת תחושה של הורדת הילוך, ותאוצה חזקה (יחסית, יחסית) בהתאם. חלק מהתחושה נובע מהקופצניות ומהרעש שהרכב מייצר. לא רעש רע אלא רעש של משהו זריז. סה"כ הרכב יכול לייצר תנועה עירונית זריזה וזו בעצם מטרתו.

בכביש מהיר התחושות פחות נעימות, לא על גבול ה'רע' אלא תחושה של דולפין בנחל רדוד. הוא לא מת אבל גם לא כיף לו. בגלל בסיס הגלגלים הקצר מתקבל רכב קופצני מדי, ושיוט במהירות גבוהה לא מקנה את תחושת הבטחון שחלק מהמתחרות הקטנות מקנות.

לרכב יש אחיזת כביש בסיסית טובה, עם נטיה ברורה לתת היגוי כמובן. מה זה אומר לכם? כלום בעצם. הרכב בטוח לנהיגה ואם לא תעשו איזה מעשה באמת מטומטם בכביש, אין סיכוי לאיבוד אחיזה.

בסעיף צריכת הדלק נרשמה מעט אכזבה. הנתונים הרשמיים של שברולט אומרים 6.2 ליטר ל 100 ק"מ מחוץ לעיר ו 7.8 ליטר ל 100 ק"מ בעיר. זה בדיוק 16.1 ק"מ לליטר ו 12.8 ק"מ לליטר בהתאמה, וזה קצת הרבה מדי. במבחן צריכת הדלק הרגיל שלי הצלחתי לסחוט מהרכב 4.6 ליטר ל 100 ק"מ מחוץ לעיר שהם 21.7 ק"מ לליטר. הסיבה שאני  מאוכזב היא שכשלא ניסיתי לחסוך במיוחד בדלק, ונסעתי נסיעה רגילה אך מתונה, צריכת הדלק היתה יותר גבוהה. צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר לרכב קטן שאמור להיות חסכוני היא לא מרשימה.

בהיבט הבטיחות, הספארק מצויידת בדברים החשובים כבר מהמפעל – בלימה אוטונומית, ובקרת סטיה מנתיב. זה בערך המינימום הנדרש כדי להימנע מהתקנת צפצפת מובילאיי. למרות זאת, ציון הבטיחות נמוך יחסית ועומד על 3 בלבד.

הספארק הוא רכב זול, ובהחלט יכול להיות רכב כניסה לצעיר / צעירה עם תג מחיר של 82,490 ₪ לדגם הפשוט LT+ ו 84,990 לדגם המפואר – פרימייר. בעסקאות 0 ק"מ הרכב כבר מתחיל להיות באמת אטרקטיבי עם תג מחיר של 71,000 ₪ לדגם הפשוט, מה שהופך אותו לעסקה מאוד מעניינת.

בשורה התחתונה מדובר ברכב עירוני בעיקרו, זול ושימושי. המחיר הזול לא בא על חשבון אביזרי נוחות ואתה לא מרגיש שחוסכים עליך ממש ממש בכח.

בעסקאות ליסינג הרכב מוצע במחירים זולים יחסית, רק תבדקו מה מכילה העסקה שלא תופתעו.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן