טויוטה יאריס בנזין
מבחן לסופר מיני של טויוטה, רגע לפני שיוצא הדגם החדש

הטיוטה יאריס היא הפרשנות של טויוטה לסגמנט ה'סופר מיני', המשווקת בגירסאות המונעות בנזין או היברידי. אותות הגיל ניכרים, עם זאת לזכותה עומד ביקוש ער בשוק המשומשות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הטויוטה יאריס היא הסופר מיני של טויוטה. המקבילה של טויוטה לפיג'ו 208, פולקסוואגן פולו, יונדאי i20 וכד'.

מתחתיה תמצאו את האייגו בקטגוריית מיני, ומעליה תמצאו כבר את הקורולה על שלל גירסאותיה.

היאריס הוצגה לראשונה בשנת 1999, ודי מהר התחבבה על נהגים שחיפשו רכישה בטוחה בשוק הסופר מיני. גרסאות סמי ספורטיביות זוכות עד היום לביקוש ער ומחירים גבוהים בשוק המשומשות, כמו גם גירסאות מיקרווואן שימושיות.

אנחנו היום עם הדור השלישי של היאריס, שהוצג ב 2011 ועבר מתיחת פנים וריענון לעיצוב במהלך התקופה. בעודי מתאם את המבחן, הכריזה טיוטה על הדור הרביעי של היאריס. למרות זאת, המכונית סיקרנה אותי מאוד שכן לא אחת פגשתי אנשים שמחליפים יאריס משומשת ביאריס חדשה, ולא מוכנים לשמוע על שום דבר אחר.

למרות שהיאריס משווקת גם בגירסא היברידית, ביקשתי דווקא את גירסת הבנזין, ללמוד על סוד הקסם של הטויוטה הקטנה.

את היאריס שלנו קיבלנו בצבעים שלא משאירים אף אחד אדיש, גוף הרכב צבוע בצבע זהב, גג הרכב בשחור, והרכב בולט למרחקים. לגירסא 'שלנו' קוראים 'blacktop20' והיא סוג של רמת גימור לרגל 20 שנות היאריס. העיצוב החיצוני מנסה לייצר זהות עם חזית מחודדת בעלת קווי עיצוב הנראים כמו X מרחוק, תאורה קדמית משולבת פסי לד, מראה גבוה לכאורה שנמצא בכל דגמי היאריס מאז הדור הראשון, וחלק אחורי בעל קווים פחות 'מחודדים'. הגלגלים הממוקמים בקצוות הרכב מרמזים על מרווח פנים טוב ביחס לגודל. האורך הכללי הוא מעט פחות מארבעה מטר (3.945 מ') ובסיס הגלגלים עומד על 2.51 מ'.

למי שמגיע ליאריס מקורולה, העיצוב הפנימי ירגיש 'בבית' וידרוש מעט מאוד זמן הסתגלות. פלסטיקה שחורה, שני פתחי מיזוג עגולים בצידי הדשבורד, עוד שני פתחי מיזוג מלבניים במרכזו, מתחת מסך מגע 7" עם מערכת טויוטה טאצ' 2, ופקדי מיזוג מכאניים פשוטים וברורים. מול הנהג לוח מחוונים המכיל מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג 4.2" עם מבחר רב של מידע להציג. צג זה מופיע רק בגירסא 'שלנו' ובגירסא ההיברידית היקרה.

ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ובקלות מוצאים תנוחת נהיגה נוחה. התחושה היא של ישיבה גבוהה. המרווח האחורי מספק לשני מבוגרים שיכולים להיות גם גבוהים הודות לעיצוב הרכב, אולם אל תצפו להפוך את היאריס למשפחתית שלכם. מאחורי ההגה תמצאו מנופי העברת הילוכים למקרה בו תרצו להעביר את הגיר למצב ידני. על ההגה תיפגשו עם כפתורי השליטה המקובלים למידע שמולכם ולמערכת השמע.

היאריס מצויידת במנוע 1.5 ליטר עם הספק מירבי של 112 כ"ס ב 6000 סל"ד, ומומנט של 13.9 קג"מ ב 4400 סל"ד. נתונים לא מרשימים בהשוואה למנועי הטורבו הקטנים של חלק מהמתחרות, וניכר כי טויוטה הולכת כאן 'על בטוח'. תיבת ההילוכים היא תיבת הילוכים רציפה

היציאה מסוכנות טויוטה בת"א מעלה מייד שתי מחשבות. הראשונה היא כמה רכב קטן הוא רכב 'נכון' והשניה היא שהמתלים של היאריס די קשיחים. לא מדובר בחוסר נוחות אלא ברכב בו המתלים יחסית קשיחים, ומשדרים לרכב את מצב הרוח של זה שסלל את הכביש, יותר ממה שהיית רוצה. בידוד הרעשים ביאריס טוב אולם במהירות גבוהה חודרים לרכב רעשי רוח ורעשי כביש, רמז לכך שמדובר בסופר מיני סטנדרטית. לחיצה נחושה, 'רגל עד הפח', על דוושת התאוצה מביאה עימה רעשי מנוע נוכחים לתוך הרכב.

נסיעה רגועה ביאריס מציגה צריכת דלק טובה מאוד של מעל 20 ק"מ לליטר, אם כי נהיגה זו לא מציאותית בשימוש יומיומי, בו נרשמה צריכה של כ 15 ק"מ לליטר במתווה של נסיעה בין עירונית הכוללת פקקים ארוכים של כביש 4 בבוקר. בנסיעה עירונית, בה היאריס מרגישה הכי בבית, צריכת הדלק תהיה גבוהה אף יותר.

בהיבט ביצועים וזריזות, נתוני ההספק והמומנט מרמזים שלא מדובר ברכב עם יומרות ספורטיביות, עם זאת, בנהיגה פחות עדינה הרכב יציג ביצועים נאותים, כל עוד תשמרו אותו בסל"ד היעיל של המנוע. כמו כל רכב קטן, כיף להתנייד עם הרכב ברחבי העיר. איתור חניה מתבצע בקלות, ניתן להשתחל במעברים צרים (הסליחה עם נהג האיביזה שהופתע לגלות משהו זהוב צמוד אליו) והרכב מרגיש בהחלט במקומו.

בנסיעה על כביש שש לא היתה ליאריס כל בעיה לפתח מהירות תיאורטית מעל ה 120 קמ"ש המותרים בחלקים מסויימים של הכביש, ללא רגשי נחיתות.

נהיגה אגרסיבית יותר מגלה באופן טבעי נטיה לתת היגוי, אולם התנהגות הרכב בטוחה וצפויה. מתצפית לא מדעית כלל של נהגים שרוכשים את היאריס, אף אחד מהם לא באמת יבין על מה אני מדבר, וזה לא מעניין אותו.

לשמחתי היאריס מצויידת במערכות בטיחות מקוריות אשר מייתרות התקנת מובילאיי. ליאריס מערכת התראה על סטיה מנתיב (התראה בלבד, לא מתקנת את ההגה) ומערכת אקטיבית להתראה על התנגשות חזיתית. מערכת זו תתריע אם אתם מתקרבים לרכב שלפניכם במהירות גבוהה מדי, ואף תבלום את הרכב באופן עצמי, בין אם כדי למנוע לחלוטין את התאונה או על מנת להאט את מהירות הרכב ובכך להפחית את עוצמת התאונה.

לסיכומו של דבר,

ככה נראית מניה בטוחה. אין ביאריס הזו טכנולוגיה מתקדמת שעדיין צריכה להוכיח עצמה. מדובר ברכב סופר מיני חביב שגם טויוטה החליטה שהגיע הזמן להחליפו. בלוחות הזמנים של יצרנים, 8 שנים הן זמן רב למשוך דגם, וההחלטה של טויוטה על השקת הדור הרביעי של היאריס באה בזמן. הוא עדיין מספק תמורה הולמת למי שבוחר דווקא בו, ואין לי ספק שימשיך לשמור על מעמדו כמניה חמה גם בשוק המשומשות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן