כמעט שנה שלמה חלפה מאז הושקה היאריס החדשה ועד שנחתה אצלנו עם מספר גירסאות. הדור הרביעי של היאריס מקפיץ את הדגם כמה שלבים קדימה, אם ניזכר שהדור השלישי הוצג ב 2011.
לפני כמעט שנה בחנתי את הדור היוצא, וניכר היה שהיא מתאמצת מאוד ליישר קו עם המודרניות שבסגמנט, ולא תמיד מצליחה.
עכשיו הדור הרביעי החדש, ואם יש משהו שניתן לומר עליו עוד לפני המטר הראשון של נהיגה זה שהוא נראה נפלא. משהו טוב מאוד עובר על מחלקת העיצוב של טויוטה וזה ניכר בדגמים העדכניים המושקים שם. העמדתי את היאריס החדשה בחוץ, באור יום, כשהיא שטופה ונוצצת, והתחלתי לשחק במשחק 'חפש את הקו הישר'. קשה למצוא. פה ושם מצאתי איזה קו ישר, למשל בקורה האמצעית של הרכב או באיזה פס דקורטיבי פנימי, אבל זה רק מלמד על קפיצת המדרגה המדהימה שעבר עיצוב הרכב, ועדיין נותר מזוהה עם הדגם היוצא.
דגם המבחן שאצלי הוא ברמת גימור אקו הייבריד המיועד לציי רכב. הוסרו ממנו מספר פריטים שאני סבור שחסרונם אינו קריטי, אך הושארו רכיבים משמעותיים כמו מערכות בטיחות מתקדמות ומלאות, מעצור יד חשמלי ועוד.
קצת (או הרבה) על העיצוב, אנסה לתאר לכם מה אני רואה, ואם זה קצת מסובך, תבינו עד כמה העיצוב של היאריס הזו מתקדם ומורכב.
חזית הרכב הזכירה לי יותר מכל את דג המנטה ריי. בחזית הרכב דשבורד שחור גדול הנראה קצת כמו ראש של פטריה עם רגל עבה, בצבע שחור, עד לתחתית החזית. חובק אותו הפגוש בצבע המרכב משני הצדדים, בדיוק כמו החזית של דג המנטה ריי. בצידי הפגוש בחלקו התחתון צורה שהזכירה לי יותר מכל 'בומרנג' עם בסיס עבה, ופנסי ערפל בהתאם לרמת הגימור, או סתם פלסטיק שחור. באמצע ראש הפטריה שהוזכר מקודם תמצאו סמל טויוטה (אם הרקע כחול – סימן עיצוב בטויוטה לרכב היברידי). סמל היצרן מתחיל שני קווי עיצוב שנמתאים לאורך כל מכסה המנוע עד לשמשה הקדמית. יחידות התאורה הגדולות משתתפות אף הן בשפה העיצובית, ובולטות החוצה מקווי המתאר של הרכב. חזית הרכב משחקת בכמה מימדים לאורך, לרוחב ולעומק, וכל מבט מגלה בה עוד קווי עיצוב שלא שמתם אליהם לב. התוצאה נאה מאוד, כוחנית משהו אבל לא מוגזמת. מבט מהצד מגלה קווים חיצוניים עגלגלים משהו, ואפס משטחים ישרים. קווי אוריגמי בדלתות הקדמיות משחקים עם הקווים של הכנף הקדמית, קו עיצוב תחתון נמתח גם לדלת האחורית, ושם שוב קווי קיפול המשחקים עם הקורה האחורית והקצה של יחידות התאורה. זה מקסים כמה שזה מורכב.
מבט מאחור ממשיך את החגיגה העיצובית, יחידות התאורה נמתחות לרוחב כל הרכב עם חיפוי כהה, אבל גם מותחות 'אצבע' לצד הרכב, לאורך כמעט כל הכנף האחורית עד לדלתות. התוצאה שוב נאה מאוד, ומיוחדת. לא ספק מעצבי היאריס הקדישו המון מחשבה על עיצוב הרכב, והוא לא מסתיים רק בעיצוב החיצוני. גם בתוך הרכב נמשך הקסם. הדשבורד מורכב משתי קומות, זו העליונה נמתחת לרוחב כל החזית, כשחלקה הקרוב לנהג ולנוסע שלידו עטוף בפלסטיקה רכה ונעימה למגע. במרכז הדשבורד נטוע מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8" המכיל מידע מפורט על הרכב וכמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו וגוגל קארפליי. ב'קומה מתחת' מצויים תאי איחסון פתוחים לחפצים, אולם החומר כאן הוא פלסטיק קשיח ופחות נעים למגע. זה קצת לא מובן שכן כמשתמש כמות המגע שלך עם הפלסטיק הזה תהיה גבוהה משמעותית מאשר עם החיפוי העליון הרך והנעים למגע. מתחת למסך חבויים שני פתחי המיזוג המרכזיים, ומתחתם בקרי השליטה על בקרת האקלים – המיזוג.
מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי לכלי רכב היברידיים. מימין מד מהירות גדול, ומשמאל במקום מד סל"ד נמצא מד שימוש באנרגיה. ביניהם צג מידע עם כמות מידע יותר גבוהה ממה ששיש במעבורת חלל. רק תבקש מידע כלשהו (חוץ ממתכונים לג'חנון) והוא יופיע לך מול המסך.
ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק, וכולל פקדי שליטה מלאים למערכת המולטימדיה, לבקרת השיוט ועוד. מושב הנהג טוב, עם כיוונונים לגובה, לאורך ולמשענת. סה"כ סביבת הנהג מודרנית ונעימה. ידית הפתיחה של דלת הנהג חבויה בתוך בליטה מעוצבת ונאה, כאשר כפתורי השליטה על החלונות מונחים מעל אותה בליטה. מושב הנהג 'בסדר', מעט נוקשה לטעמי, מעט פחות מדי תמיכה צידית במושב ובמשענת. נוסע שהתיישב ליד הנהג כיוון את המשענת ומיד אמר 'המושב קשה'.
בסיס הגלגלים של היאריס עומד על 2.56 מטר, שזה נתון 'בסדר'. כתוצאה מכך, גם מרווח הפנים, בעיקר במושב האחורי הוא סביר, מעט צפוף. עם זאת, כשהתיישבתי מאחורי מושב הנהג שכיוונתי שיהיה לי נוח, כפות הרגלים היו עמוק מתחת למושב הנהג, ולא היה חסר מקום. הברכיים היו קרובות מדי לגב המושב הקדמי. בכל זאת, מדובר בסופר מיני ולא בלנדקרוזר.
משקל היאריס משתנה בין 1085 ק"ג ל 1160 ק"ג, בהתאם לרמת המינוע והגימור.
ההנעה היא היברידית משולבת מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. ספק המנוע בנזין עומד על 116 כ"ס, וקיבולת הסוללה ההיברידית 4.3AH. תיבת ההילוכים רציפה, ואם נדמה לכם שהמתכון הזה הולך להיות מסטיקי משהו, אתם טועים.
בנסיעה התאוצות נמרצות למדי ואין מחסור בכח. תאוצות הביניים טובות וניתן לפתח ולשמור על נסיעה במהירות גבוהה ללא קושי, וכך גם תאוצות ביניים. הרכב הזה נמרץ. הוא לא נמרץ סטייל GTI הוא נמרץ בהשוואה לסופר מיני. הוא אולי לא יכול להתמודד עם המתחרות האירופאיות שנהנות ממנועי טורבו עם הספק גבוה יותר ומומנט גדול, אבל לא תרגישו בו ביאריס בנחיתות בשום שלב.
התנהגות הכביש עברה שיפור משמעותי. זו אינה שילדה ספורטיבית בהגדרתה, אבל בהחלט כיף לנהוג ביאריס הזו. ההגה מעביר מידע מדויק ויחד עם אחיזת כביש גבוהה ניתן לפתח קצב נהיגה מהיר למדי. לפני שיגרשו אותי מעולמות ה GTI למיניהם, אבהיר שכל האמור נכתב בעולמות הסופר מיני להם הרכב שייך. אם אתם רוצים GTI אז היאריס הזו לא מתאימה לכם.
גם בהיבט הבטיחות עשתה היאריס קפיצת מדרגה גדולה והיא מציגה מערכות בטיחות מקוריות, כבר בגירסאות הפשוטות – בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון בעת סטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד. ככה צריך להיות!
במבחן צריכת דלק הרגיל שעוברות כל המכוניות שאני בוחן, הציגה היאריס צריכת של מעל 31 ק"מ לליטר, זאת באמצעות שימוש בקרוז קונטרול האדפטיבי, 90 קמ"ש וכביש פתוח.
מחירה של היאריס החדשה מתחיל ב 106.0 אש"ח לדגם הבנזין. ההיברידית מתחילה ב 113.0 אש"ח לדגם שנבחן, ועד 119.0 אש"ח לרמת הגימור הגבוהה. לא זול.
הסיכום הוא שהיאריס החדשה עשתה קפיצת מדרגה גדולה מאוד בכל ההיבטים. העיצוב שובה לב, האיבזור הבטיחותי נדיב ומשמעותי, וגם בהיבט הדינמי היא סגרה את הפער מהמתחרים.
ללקוחות הפרטיים, אלו שמחליפים יאריס ישנה ביאריס חדשה, אין סיבה להפסיק את ההרגל. לכל היתר שווה לעשות נסיעת מבחן על היאריס החדשה, ולקחת אותה בחשבון.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב