
המאמר פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות.
כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.
פורד ברונקו – גם כאן אני שם בצד את הגירסה הקצרה, ומתמקד בגירסה הארוכה. לברונקו ארבע גירסאות החל ב Big Band וב Outer Banks הבסיסיות יחסית, ומעליהן את גירסאות השטח הרציניות – ה BadLands וה – Wild Trak. ברשותכם אתעלם כרגע מהראפטור הקיצונית. אנחנו כאן כדי למצוא רכב טיולים ולא גירסת קצה מופרעת.
עוד מהדוד סם מגיע הג'יפ רנגלר הבלתי נגמר. גם כאן נתעלם מהרנגלר הקצר ונתמקד ברנגלר הארוך שמגיע בגירסת Sport S ה'בסיסית' ומסתיים ברנגלר רוביקון האגדי. יתרון עצום לרנגלר על כל מתחריו הוא אין סוף שיפורי אפטר מרקט שיקחו את הרנגלר שלכם לקצה, אם רק תדעו להשתמש ביכולות ולא רק להוציא כסף.
אחרון חביב הוא הטויוטה לנדקרוזר 250 שחוזר אלינו עכשיו, וכבר ברור שיהיה להיט מכירות היסטרי. הלנדקרוזר החדש מגיע במגוון גדול של רמות גימור. כאן אין יותר גירסה קצרה, כולם ארוכים, כולם עם שבעה מקומות.
אז ננסה לעשות סדר, וכל אחד מכם מוזמן לעשות את סדרי העדיפויות האישיים שלו.
כל רכב שטח, גם אם כזה ש'טוחן' שטח בלי סוף, עדיין יעשה 95% מהזמן על הכביש, וכאן רבותי, יש רק מלך אחד, והוא אריסטוקרטי מאוד. אין שום תחרות בנסיעה בכביש ללנדרובר דיפנדר החדש. מדובר ברכב שגם עם המתלים הפשוטים שלו עושה צחוק משלושת המתחרים ו'לא רואה אותם ממטר'. הוא כל – כך טוב בכביש, שגם קרוסאוברים איכותיים שאינם רכבי שטח, נחותים ממנו בכביש. בסוף, בכביש אין לו תחרות. במקום השני נמצא את הלנדקרוזר החדש שעל אף מנוע הדיזל הלא ממש מעודן שלו, הוא עדיין יהיה נעים ונוח לשהות על פני הברונקו והרנגלר הספרטניים משהו. במקום השלישי נמצא את הברונקו, ובסוף את הרנגלר. זה כאמור לפרק הכביש.
אבל כל הארבעה צריכים לרדת גם לשטח.
בשטח יש מלך אחד, וגם הוא בלתי מעורער – פורד ברונקו וויילדטראק. הוא כמובן מגיע עם נעילות דיפרנציאל מרכזי, קדמי ואחורי, אבל את ההבדל הגדול עושים הצמיגים, כשהוא מגיע במקור עם צמיגי 35" על חישוקי 17". כמאמר הפתגם "גלגל גדול עובר הכל" כך הברונקו עושה צחוק מכל מה שעומד מולו.
אבל זה לא כל הסיפור, כי אם כבר שטח קיצוני, הכי אקסטרים שיש, אין לרנגלר רוביקון תחרות. הוא פשוט בנוי באופן מושלם לשטח, ויחד עם אפשרויות האפטר מרקט הבלתי נגמרות, אם אתם אנשי שטח אקסטרים, כאלה שמדלגים ממעלה אקסטרים אחד למשנהו, וזה השטח שלכם – יש לכם רק בחירה אחת – רנגלר רוביקון, ורצוי משופר כעומק הארנק שלכם.
איפה הלנדקרוזר בכל הסיפור הזה? אתם שואלים. כבודו במקומו מונח. ללנדקרוזר יתרון בסיסי גדול על פני כל המתחרים – שבעה מקומות. בכל הגירסאות הוא עם שבעה מקומות, אופציה שמוצעת רק בלנדרובר דיפנדר, אבל תייקר את הרכב משמעותית. ללנדקרוזר מוניטין אמינות מוחלט, ולמשפחה המטיילת הוא ללא ספק יהיה הבחירה הנכונה. העבירות מצויינת בוודאי בגירסאות הבכירות שמגיעות עם נעילות דיפרנציאל וניתוק מוט מייצב, אבל הוא גם התייקר משמעותית מהדגם היוצא.
אז מה היה לנו כאן:
הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.
הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.
בטופ של חוויית השטח (והמחירים) נמצאים הפורד ברונקו ווילדטראק שעולה 555.0 אש"ח והלנדקרוזר פירסט אדישן שעולה 560.0 אש"ח, אם כי הלנדקרוזר סהרה שעולה 513.0 אש"ח יתן חווית שטח זהה, וישאיר לכם כחמישים אלף שקל בארנק.
אם רוכשים לנדקרוזר, כל לנדקרוזר יש לקחת בחשבון שממולץ מאוד להחליף את הבולמים והקפיצים (והגבהה קלה של 2") וסט מיגון מלא הכולל מיגוני גחון ומיגוני סף.
לדיפנדר קסם משלו, שלא ניתן לקחת ממנו, ולא דומה לאף אחד אחר.
אישית, ללא מגבלת תקציב, אם אני הייתי צריך לבחור אחד מהארבעה, לשימושים שלי, לאופי הטיולים שלי ולסגנון הנהיגה (המתון מאוד) שלי – פורד ברונקו וויילדקטראק היתה הבחירה שלי, אבל כאמור בפתיח – הייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה חונה אצלי בחניה הפרטית.
לנדרובר דיפנדר | פורד ברונקו | ג'יפ רנגלר | טויוטה לנדקרוזר | |
מחיר | החל מ 553.5 ל S200. 634.0 אש"ל ל S250 | 499.0 אש"ח לBadLands, 555.0 אש"ח ל Wildtrak | 380.0 אש"ח ל Sport S, 450.0 אש"ח לרוביקון | החל מ 410.0 אש"ח לסלקט, 450 אש"ח ללקשרי, 473.0 אש"ח ללימיטד, 513 אש"ח לסהרה, 560.0 אש"ח לפירסט אדישן |
מושבים | חמישה ב S200 שבעה ב S250 | חמישה | חמישה | שבעה |
מרווח גחון | 21.8 ס"מ ב S200 עד 29.3 ס"מ ב S250 | 29.2 ס"מ | 24.6 ס"מ לספורט 27.4 ס"מ לרוביקון | 20.5 ס"מ לכולם 21.5 ס"מ לסהרה |
זוית גישה | 37.6° | 37° | 41.4° / 43.9° | 31° (סהרה 32°) |
זוית בטן | 27.9° | 26.3° | 20.3° / 22.6° | 25° |
זוית נטישה | 41.9° | 37° | 36.1° / 37° | 22° |
מנוע | 3.0 ליטר טורבו דיזל | 2.7 טורבו בנזין | 2.0 טורבו בנזין | 2.8 ליטר טורבו דיזל |
הספק | 200 כ"ס / 250 כ"ס | 330 כ"ס | 270 כ"ס | 205 כ"ס |
מומנט | 50 קג"מ | 57.4 קג"מ | 41 קג"מ | 51 קג"מ |
נעילות | מרכזי ואחורי אוטומטיות | מרכזי, אחורי, קדמי | קדמי + אחורי | מרכזי + אחורי (למעט סלקט ולקשרי) |
ניתוק מוט מייצב | – | + | + | + (בסהרה ובפירסט אדישן) |
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב