
אגדה בשם גלדיאטור מגיעה למבחן שטח, ללא מגבלות. גם המבחן הזה יחולק לשני חלקים – פרק כללי וכביש, ופרק שטח.
החל מרגע זה, בכל פעם שארשום ג'יפ, אני מתכוון לג'יפ למותג JEEP. ולא לשום דבר אחר. אם מישהו מכם חושב על משפחתית מוגבהת של מותגים אחרים שבטעות קוראים להם ג'יפון, זו בעיה שלו. JEEP יש רק אחד – ואלו הן רכבי השטח של מותג JEEP.
הגלדיאטור הוא דגם הפיק-אפ, או בעברית טנדר, של ג'יפ הרנגלר. מדובר באייקון מוטורי מיתולוגי מתחילת שנות ה 60', המוכר גם כ Jeep Pickup או סדרה J. כך או כך, מבלי להיכנס לשיעור היסטוריה, אחרי המון שמועות ולחץ ציבור הלקוחות הנאמנים של ג'יפ, בשנת 2018 הציגה JEEP את הדור החדש של הגלדיאטור, המבוסס על הג'יפ רנגלר הארוך. הרכב שהחל להימכר בתחילת 2019, הגיע בטיפטופים לארץ בייבוא אישי, וכחובב רכב היתה התרגשות גדולה לראות אחד כזה על כבישי ארץ הקודש. תמונות רצו בקבוצות ווטסאפ, וריר נזל על מסכים סלולריים. האירוע לא נעלם גם מעיני קבוצת סמלת, יבואנית ג'יפ לישראל, ובהזדמנות ראשונה החל ייבוא מסודר של הגלדיאטור לישראל, ועוד בגירסת הרוביקון המיועדת מראש לביצועי עבירות גבוהים.
לזכות אנשי מותג ג'יפ ראוי לציין כי כשהם מוסרים רכב שטח הם מתכוונים שתיקח אותו לשטח אמיתי. כך היה עם הגרנד צ'ירוקי טריילהוק (שתמונתו היא התמונה הראשית של אתר car-pad) וכך גם עם הגלדיאטור רוביקון שהוכן למשימה היטב עם מיגוני גחון מלאים, כננת, וו גרירה, מדרגות סף, וצמיגי שטח מלא. גישה זו מנוגדת לכמה מהמתחרים שמוסרים לך רכב שטח עם התניה 'אבל אסור לרדת איתו לשטח' תוך חוסר הבנה מוחלטת של ערכי המותג אותם הם מייצגים, עד כדי ביטול מבחן לרכב שטח וסירוב שלי לאסוף אותו בגלל המגבלה. אבל אנחנו בג'יפ, ובג'יפ מתכוונים שתנצל כל פיסת יכולת של הרכב ותהנה ממנו בדיוק כמו שהוא תוכנן במקור.
אני אוסף את הגלדיאטור מסוכנות ג'יפ בהרצליה, ואיכשהו כל הנסיעה עם הרכב אני מתקשה למחוק את החיוך מהפרצוף. קשה לומר על העיצוב החיצוני שהוא 'יפה', בכל זאת גירסת ג'יפ עם ארגז של טנדר מאחורה, אבל בפועל הגלדיאטור מושך תשומת לב מהסביבה בכמות שלא זכורה לי מאף רכב בתקופה האחרונה.
העיצוב החיצוני הוא ג'יפאי טהור. חלקו הקדמי של הרכב זהה לכל רנגלר רוביקון, עם צמד פנסים ראשיים עגולים, וגריל בעל שבעה פסים / חריצים המזוהה כל-כך עם מותג ג'יפ. סמלת הוסיפו לחזית הגלדיאטור כננת, ו-ווי גרירה אדומים בולטים, לטובת חילוצים ועיגונים. מספיק להביט על אותם ווים קדמיים להבין שכאן מבינים שטח.
הכנפיים הקדמיות בולטות כמובן החוצה, עם יחידות איתות ותאורת יום, ומחפות על צמיגי שטח מלא 255/75/17. מכסה המנוע בולט כמובן מעל הכנפיים, ובו מוטמעים שני כונסי אוויר נאים, ותפיחה גדולה במרכזו. נעילת מכסה המנוע מתבצעת עם שני תופסנים משני צידי מכסה המנוע. כיתוב 'RUBICON' בגדול משני צידי מכסה המנוע. מבט מהצד מציג את הצללית המוכרת והמזוהה כל-כך של ג'יפ, עם שמשה אנכית ודלתות כמעט מלבניות לגמרי, גג שחוק (פריק בקלות) וארגז טנדר פתוח בחלקו האחורי. מאחור העיצוב הוא באסכולת ה'גרזן, משור דיסק וסרגל משולש זוית ישרה'. קוים ישרים, זוויתיים, נקיים.
כדי שתבינו את מימדי הגלדיאטור, האורך הכולל שלו עומד על 5.539 מטר (היילקס כבנצ'מרק ארוך מתמתח על פני 5.325 מטר), ובסיס הגלגלים 3.487 מטר (היילקס 3.085 מטר') כושר ההעמסה של הגלדיאטור צנוע ביחס לטנדרים ועומד על 607 ק"ג (היילקס מעל 1000 ק"ג).
התוצאה הסופית של כל התיאור הזה היא מעבר לעיצוב יפה או מושך. מדובר בכלי מדליק, ובסקאלה של 1-10 לרמת מגניבות, הוא ב 11. קשה מאוד להסביר, אבל כשרואים אותו, אם אתה איש של מכוניות / אם את אישה חובבת מוטוריקה – לא תוכלו שלא לחייך.
בתוך הרכב נמשך העיצוב הג'יפאי המקורי. הדשבורד לקוח ישירות מהרנגלר רוביקון העדכני. זה אומר דשבורד אנכי לחלוטין, כשחלקו העליון חלק לחלוטין, בצבע אדום/חום ובו מוטמעים ארבעה פתחי מיזוג עגולים מצוינים, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה. מתחתיו מתגי מיזוג בפאנל פרטי משלהם, מתחת עוד פאנל ובו שקע USB-C למולטימדיה, שקע USB לטעינה, ארבעה מתגים לחלונות החשמל ושקע מצית . עוד קומה מתחת פאנל הקסם. זה שבעזרתו יקרה אותו קסם והרכב יעבור (כמעט) בכל מכשול ללא דרמה – מתג לנעילות הדיפרנציאל האחורי והקדמי, מתג לניתן המוט המייצב הקדמי ועוד מתג עליו רשום Off Road +. לידו מוט הילוכים עם ציור גלדיאטור חמוד, ובורר מצבי ה 4X4 – 2H, 4H, N, 4L – המעבר מכאני לחלוטין בדיוק כמו שהוא צריך להיות.
לוח מחוונים ברור ואינטואיטיבי עם מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, ובאמצע תצוגה משתנה של מידע מגוון ושונה על הרכב. מושב הנהג טוב ותנוחת הנהיגה היא של 'באנו לעבוד'. עם זאת, נהג גבוה משמעותית ממני ציין כי היה שמח אם ניתן היה להסיט את מושב הנהג עוד לאחור.
מעל ראש הנהג והנוסע שני פאנלים פריקים המרכיבים את הגג. מעל המושבים האחוריים עוד פאנל גדול. פירוק הפאנלים הקדמיים יכול להיעשות בקלות על ידי אדם יחיד, לפירוק הפאנל השלישי תידרש עזרה מאדם נוסף.
המושב האחורי בסדר מבחינת נוחות ומרווח, אל תצפו להושיב בו שלושה מבוגרים. הם לא ישמחו. מתחת למושב האחורי תא חפצים גדול ושימושי מאוד. הארגז מאחורה גדול ועמוק, אם כי אינו מגיע למימדים של ארגז של טנדרי עבודה.
מתלי הרכב כיאה לרכב עם DNA מוכוון שטח, שני סרנים חיים וקפיצי סליל.
על הנעת הגלדיאטור אחראי מנוע בנזין פנטסטאר בנפח 3.6 ליטר, המספק 280 כ"ס ו 35.4 קג"מ צנועים משהו. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית מתוצרת ZF בעלת 8 הילוכים. קיבולת מיכל הדלק 83 ליטר.
נוסעים. הישיבה גבוהה, המנוע שקט למדי, ואני מנסה להתרגל לאורך של הגלדיאטור ולבסיס הגלגלים העצום שלו. אבל כיף. משהו ב DNA של הרכב משדר לך ישר למוח, ואתה נוסע נינוח עם חיוך מטופש על הפרצוף. גם הסביבה מגיבה לגלדיאטור היפהפה, אני זוכה למבטים חוקרים מעלמות חן טובות מראה. הייתי שמח לחשוב שזה בגללי אבל לא. זה שותפי לנסיעה. זה בכביש, בחניה, בעבודה, ובבית. מצעירות וצעירים, מבוגרים ובוגרות, לא ניתן להתעלם מהגלדיאטור. יש לו איזה מקדם דאווין שלמרבית המכוניות על הכביש פשוט אין. שדה הראיה קדימה מצוין בזכות הישיבה הגבוהה, אולם צידי הרכב נסתרים משהו, והעדר התרעה על רכב בשטח מת מחייבת זהירות גדולה מאוד, והסתגלות מחדש להפנות את המבט לצדדים יותר מהרגיל.
למרות שהמונע כמעט ולא נשמע, הנסיעה לא ממש שקטה. צלילי צמיגי השטח המלא חודרים לחלל הנוסעים. יש שיאמרו 'רעש', אני אומר 'צליל' שנכנס לך למוח, וכחובב שטח הוא שירה באזניך. גם הגג הפריק לא ממש אוטם רעשים, אבל למי איכפת. התאוצות טובות, ומצליחות לספק כמעט כל צורך שימושי בכביש, למרות השהייה מאוד מורגשת שכן שיא המומנט גיע רק ב 4400 סל"ד ושיא ההספק רק ב 6400 סל"ד. זה אומר שכדי להאיץ / לעקוף, המנוע חייב לעלות בסל"ד. להעלות בסל"ד אומר גם יותר רעש וגם צריכת דלק. אגב צריכת דלק, בנסיעה רגועה עם קרוז קונטרול על 100 קמ"ש, עבר הגלדיאטור 10.1 ק"מ לליטר. מאידך, בנהיגת כביש אגרסיבית מאוד צריכת הדלק ירדה לכדי 6.1 ק"מ לליטר. רק אומר. על כביש שש, הצליח הגלדיאטור להיות הרכב המהיר ביותר, בכל רגע נתון שהנהג החליט כך.
כל עוד המהירות סבירה, הרכב משדר בטחון ויציבה רואיה על הכביש, עם זאת במהירויות גבוהות, ובכבישי מפותלים הרכב לא משרה בטחון, ומעט 'מתפזר'. כאן באים לחובתו המתלים הארוכים, צמיגי השטח המלאים עם פחות אחיזה בכביש, וההגה שאינו מתאים למשימת נהיגה מהירה. אל תקחו את זה לחובתו, כמו שלא הייתם אומרים שגמל הוא דג לא מוצלח. רוצים כבישים מפותלים ומהר – אתם עם הרכב הלא נכון.
נוחות הרכב טובה למדי ואף מפתיעה. בדרך כלל טנדרים כאשר אינם עמוסים מביאים עימם התנהגות קופצנית משהו, עד שמעמיסים אותם במאות ק"ג. כאן, בזכות מתלי הסליל, הגלדיאטור נוח יחסית, ומדלג מעל מכשולים דוגמת פסי האטה בקלילות ונינוחות.
סה"כ לסיכום פרק הכביש, הגלדיאטור הוא פשוט רכב מגניב וכייפי. עכשיו צריך לראות איך הוא יהיה בשטח. את זה תוכלו לקרוא בפרק השטח שיפורסם בקרוב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב