
אנחנו כזכור עם ג'יפ גלדיאטור, והגיע פרק השטח, אותו פרק שלשמו הגלדיאטור רוביקון נולד.
בסיס הגלגלים הארוך מאוד של הגלדיאטור מביא עימו יתרונות וחסרונות. החסרונות הם בצורת זוית בטן גדולה מאוד. הארגז מאחורה מביא גם זוית נטישה בעייתית משהו. המחשבה היא שהולך להיות מאתגר משה וכדי לעשות משהו פרודוקטיבי בנושא אני מפרק את וו הגרירה ומכניס אותו לרכב. לא באנו לכאן לעסוק בחריש.
הגלדיאטור, כמו שתמצאו בהרבה מרכבי מותג ג'יפ המיועדים לשטח מצויד בתיבת העברה בסיסית וטובה. אין כאן כפתורים שישלבו הנעה קדמית או את יחס ההעברה הנמוך. ידית קטנה משמשת לבחירת מצבי ההנעה – 2H, 4H, N ו – 4L. בדיוק מה שצריך לשטח.
המסלול לא מאתגר מדי – שיבטה, נחל חורשה, נחל אלות, חניון לילה בשטח, נחל עקרב, ויציאה לכיוון עין עבדת. אנשי השטח מכירים את המסלול היטב, והוא לא אמור להוות אתגר כלשהו לגלדיאטור המצוייד בשתי נעילות דיפ' אחורית וקדמית, צמיגי שטח מלא, וניתוק מוט מייצב קדמי.
אנשי סמלת ציידו את הגלדיאטור גם במיגוני גחון מלאים, מדרגות סף ומיגונים לדיפרנציאלים. כל אלה, בעיקר המיגונים לדיפרנציאלים גוזלים מילימטרים חשובים ממרווח הגחון הרשמי שעומד על 28.3 ס"מ מכובדים מאוד. נתוני זויות המרכב מדברים על זוית גישה של 43.4 מעלות, זוית בטן של 20.3 מעלות, וזוית נטישה של 26 מעלות.
השטפונות בשבוע שקדם למבחן שינו את תוואי השטח, וגלגלו סלעים ואבנים למסלול. חלקים ארוכים מאוד מהנסיעה נעשו בדילוגים מאבן לאבן. שילוב 4H ובהמשך 4L מאפשרים לגלדיאטור שליטה מלאה. אבל זה לא באמת אתגר. יחד איתי בשטח היו גם היילקס, ברונקו, שני לנדקרוזרים ואחד ג'ימני. כולם צולחים את הדרך ללא מאמץ. עם זאת, לחובתו של הגלדיאטור אציין כי הבטן הארוכה, מדרגות הסף שהיו יותר דקורטיביות מאשר Rock Panel, ותושבת וו הגרירה חוטפים הרבה יותר חבטות ממה שהייתי רוצה. במהרה אני מבין שהבטן הרכה של הגלדיאטור היא אכן הבטן, ואני מסגל נהיגה מאוד מאוד זהירה, גם מול סלעים שמוצאים את עצמם באמצע המסלול וגם בירידות תלולות למעברי נחל, בעיקר בגלל החלק האחורי.
אתגר – אין. הגלדיאטור לא נדרש לנעילות דיפרנציאל בשום שלב. הצמיגים הגדולים ומהלכי המתלה עושים עבודה מצוינת, ובמקומות בהם הוא יכול לשחרר את הסוסים, הוא רץ קדימה בקלילות. ואז עצירה ושוב נהיגה מאוד מאוד זהירה.
כתבתי שבסיס הגלגלים הוא גם יתרון, ולא רק חסרון, וכך במקומות בהם הרכב רגיל היה נקלע לשיפועי צד, הגלדיאטור פשוט עובר בקלילות. עליות עם הצלבות, אדמה מעט משוחררת לא עושים על הגלדיאטור שום רושם. רק פה ושם חבטה מהגחון מאבן שאתה לא רגיל לקחת בחשבון מזכירה לך שנדרשת מידת זהירות.
כמו בכל טנדר עם יומרות שטח, גם כאן ארגז 'רגיל' ללא תוספות מהווה חסרון. כדי להגיע לחלקו העמוק נדרש לעלות על הארגז, וכך מוצאים את עצמם אנשי הטנדרים משקיעים אלפי שקלים וצפונה בארגון הארגז עם מגירות, סגירה וכד'. הגלדיאטור אינו שונה מהם בהיבט הזה.
המסלול מציג מגוון אתגרי עבירות, עם זאת, לא מדובר במסלול שיאתגר אף רכב שטח עם הילוך כח. על אף זאת, בנהיגה רגילה אתה משתדל לבחור נתיבים שיקלו על הרכב, יפחיתו הצלבות ויוודאו מגע עם הקרקע. כאן במבחן לגלדיאטור אני עושה בדיוק ההפך, מכניס את הרכב להצלבות, בוחר נתיב עם האחיזה הכי פחות טובה, ולמעשה עושה הכל כדי להקשות על הרכב ואז לראות איך הוא מתמודד. למעט עניין זויות הבטן והנטישה, הגלדיאטור 'אוכל בלי מלח' את כל האתגרים. פשוט ללא מאמץ. באחת הנסיונות נעלתי את הדיפרנציאלים רק כדי לגלות שהרכב עובר עליה הצלבות ובורות עמוקים על סל"ד סרק בלי טיפת מאמץ.
לגלדיאטור רוביקון עוד 'אס' בשרוול בצורת מתג 'Off Road+' שתפקידו לסייע לכם לקבל עוד יותר שליטה על הגלדיאטור שלכם בשטח. מתג זה, כאשר מופעל במצב 4H מיועד לשפר את הביצועים בנהיגה בחול. תגובת הדוושה חדה יותר, בקרת האחיזה תתערב פחות ותאפשר יותר החלקות גלגל, ובקרת היציבות ESC מבוטלת ללא הגבלת מהירות. לחיצה על המתג במצב 4L ממוקדת זחילת סלעים. דוושת התאוצה פחות רגישה, ובקרת האחיזה תהיה יותר אגרסיבית כלומר פחות החלקות גלגל במהירויות נמוכות. טריק קטן נוסף, לחיצה ארוכה על ESC OFF תבטל גם את בקרת האחיזה וגם את בקרת המשיכה.
לצערי הרב, ליכולות האלה של הגלדיאטור התוודעתי רק לאחר תום מבחן השטח, אז אני לא יכול לדווח לכם איך זה עובד. משיחות עם אנשי סמלת הבנתי שזה בהחלט מורגש.
צריכת הדלק במהלך של כ 120 ק"מ שטח עמדה על 3.7 ק"מ לליטר. אם הנתון נשמע לכם חריג, קחו בחשבון שבשטח, עם השילוב ל LOW הנסיעה אינה חסכונית באף רכב שטח. לפני שמחבקי עצים קופצים עכשיו עם 'הנסיעה בשטח גורם להתחממות האוזון מעל קו המשווה' – שתו חלב תירס ותירגעו. גם רכב שטח שעושה המון שטח, בסופו של דבר נמצא 95% מהזמן על הכביש. וחוצמזה, גידולי תירס גורמים לפגיעה סביבתית יותר גדולה מרכבי שטח.
לגלדיאטור רוביקון עבירות גבוהה למדי, אבל הוא סובל מזויות בטן ונטישה כפי שציינתי. אם אתם רוצים לנטרל את אותן זויות פשוט תקנו רנגלר רוביקון. מעבר לכך, לגלדיאטור מקדם כיף ברמות גבוהות, עד כדי מחשבה על הדבקת מדבקה עגולה אדומה כמו שיש על דברי מזון 'זהירות, כיף בכמות גבוהה'.
הגלדיאטור אינו זול, גירסת הרוביקון המיובאת לארץ עולה 429,900 ₪ וזה הרבה כסף. את הגלדיאטור רוביקון לא קונים כי צריך, אלא כי רוצים. במונחים של טנדר עבודה – כל היילקס / דימקס / טרייטון יותר שימושיים. במונחים של גודל – כל דודג' ראם יותר גדול. במונחים של פאן טהור, הגלדיאטור לא רואה אף אחד מהם ממטר, דבר שגורם לי לחשוב שאם התרגלנו ש SUV (Sport Utility Vehicle) מתייחס ליצורים מוטוריים נחותים, הרי שהגלדיאטור משחק בקטגוריה משלו שצריכה להיקרא FUV-Fun Utility Vehicle רק שאם תפתחו גוגל תמונות ותראו מה מופיע תחת FUV תרצו לסגור את המסך מהר. הגלדיאטור היא הכי פאן שיש מבין הטנדרים, והוא הכי טנדר מבין רכבי השטח הקשוחים. בהיבט הזה אין לו מתחרים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב