גילוי נאות – כותב שורות אלו מחזיק בלנדקרוזר 2007. מרבית מהאנשים שהתייעצו עימי בשנים האחרונות של "איזה רכב שטח לקנות?" קיבלו את התשובה "עזוב הרפתקאות – רק לנדקרוזר" .
קצת על משפחת הלנדקרוזר – משפחת הלנדקרוזר נחלקת בעולם לשלושה ענפים:
סדרה 70 – רכבי עבודה קשוחים וספרטניים, בשלל גרסאות – קצר, ארוך, טנדר, סטיישן-וואגון וכד'. מתחרה לדיפנדר. בארץ נמכרו בעיקר בשנת 1998 ושירתו במג"ב.
סדרת הביניים – 'פראדו' – היא זו המוכרת בארץ כ"לנדקרוזר" – סדרה 90 שווקה מ 98-2002, סדרה 120 שווקה מ 2003-2009, סדרה 150 מ 2010 ועד היום – היא מושא המבחן.
הסדרה הבכירה – המוכרת בארץ כ V8 – סדרה 100 וסדרה 200 – ג'אמוסים מגודלים ומפוארים. משמשת זרועות בטחון, וכמה בודדים שהגיעו לארץ בייבוא אישי כזה או אחר.
כשחלק מחברי, שגם הם מתניידים בלנדקרוזרים משנים קודמות שמעו שאני בוחן את הלנדקרוזר החדש, לא הפסיקו להפגיז בהודעות ווטסאפ "תגיד, איך הוא?" וכולם קיבלו את התשובה "זה לנדקרוזר. אין ספק". וכולם הבינו בדיוק את התשובה.
רמיזה ראשונה ניתן לקבל כבר מהפתיח, הלנדקרוזר החדש לא קיבל מספור חדש, והוא נשאר סדרה 150, כלומר לא מדובר על דגם חדש אלא על מתיחת פנים, פייסליפט עמוק של המודל היוצא, שהיה סה"כ רכב מצויין, ואפילו נבחן כאן באתר.
אישית, וזה באמת עניין סובייקטיבי, מאז יצאה סדרה 150 אי שם ב 2009, לא התחברתי לעיצוב החיצוני. משהו היה מוגזם, מוחצן ו…מכוער, בהשוואה לדגם היוצא. מודל 2018 עושה תיקון נפלא לעיצוב המקורי, החזית נראית הרמונית, אגרסיבית ונאה. גריל משושה מאסיבי, יחידות תאורה צרות ומאורכות משולבות לד (בהתאם לדגם) ותאורת יום. קצת תפיחות בבתי גלגלים ויחידות תאורה אחוריות שמזכירות יותר מתמיד את יחידות התאורה של הלקסוס המקביל. שוב, התוצאה נאה מאוד לטעמי.
בתוך הרכב ההבדלים קיימים אבל מי שיגיע מלנדקרוזר שאחרי 2010 יחפש את ההבדלים. מול הנהג לוח מכוונים גדול וקריא, מד מהירות ומד סל"ד גדולים, באמצע צג מידע בעל תצוגה משתנה מההגה, בהתאם לדרישות הנהג. באמצע הדשבורד יחידת פתחי מיזוג, מערכת מולטימדיה TOYOTA TOUCH 2 עליה ירחיב העורך. אותי זה מפסיק לעניין ברגע שאני מצליח לחבר את הסלולרי לדיבורית ולסטרימינג. מתחת לצג בקרי שליטה על מיזוג האוויר שנראו כאילו יצאו מרכב יפני מפואר בתחילת שנות ה 2000, ושעוד דיגיטלי שיש לי כזה גם בלגאסי 93'. אבל הכל עובד, ברור ואינטואיטיבי. מתחתיו תא גדול שיכול להכיל ארנק וסלולרי, ומתחתיו בקרי השליטה על מערכת ה 4X4 – נעילת הדיפרנציאל המרכזי, כפתור HIGH / LOW לשליטה על יחסי ההעברה הנמוכים, כפתור לבקרת ירידה במדרון (אישית מאוד לא מחבב את הפונקציה הזו ומעדיף את מערכת הזחילה שיש בגרנד צ'ירוקי טריילהוק, וגם בלנדקרוזר בתוספת מחיר) ועוד תא גדול שיכול להכיל משפחה של אוגרים סיביריים.
ידית הילוכים, ומעצור יד כמו פעם. כלומר לא חשמלי.
קחו בחשבון את כל פונקציות האיבזור המקובלות, חשמל מלא, קיפול מראות, מזגן אחורי, המון שקעי כח + שקע V220, תא גדול מאוד בין הנהג לנוסע, מקורר, שיהיה נוח לפליט שתרצו להבריח, כי מבחינת מקום, יהיה לו נוח. איוורור / חימום למושבים הקדמיים, מושבים אחוריים נפרדים (60/40) על מסילות לטובת הגדלת נפח תא מטען.
שתי שורות על תא המטען – המושבים 6 ו 7 מתקפלים לתוך רצפת תא המטען, דבר שמביא אותה להיות גבוהה בכמה סנטימטרים בהשוואה לזו של ה 2007 שלי, בו המושבים התקפלו לצדדים. מכיוון שהדבר הראשון שעשיתי עם רכישת ה 2007 היה לפרק את המושבים מהרכב, קיבלתי נפח הטענה גדול מאוד, כולל מפתח נוח ורחב. כשבאתי להעמיס את הרכב לשטח, הלכתי להכניס שני משטחים שלמים לרצפת תא המטען, כמו שאני יכול לעשות ב 2007 שלי וכמו שעשיתי בגרנד צ'ירוקי טריילהוק (ובאוקטבית ליסינג של העבודה ) . אבל לא בלנדקרוזר הזה. מבנה תא המטען והפלסטיקים בצדדים מנעו כל אפשרות להכניס משטח שלם. אז אם הקטע שלכם זה להכניס משטחים שלמים, שוכבים, לתא המטען – יש מצב שתתאכזבו מהקרוזר החדש.
מנוע וגיר – המנוע והגיר זהים לאלו של הדגם היוצא, לטובת עמידה בתקני זיהום אוויר. 177 כ"ס ממנוע 2.8 ליטר זה מספיק אבל לא נתון שתתגאו בו בפאב עם חברים. רק לשם ההשוואה, בפראדו ב 2001 היה מנוע 3.0 ליטר עם הספק של 163 כ"ס. אותו מנוע בדיוק שימש את הלנדקרוזרים בשינויים קלים עד 2015 כשההספק צמח עד 191 כ"ס. במנוע ה 2.8 ליטר הקג"מ צמח לכמעט 46 קג"מ בין 1600 ל 2400 סל"ד, שיפור לעומת המנועים היוצאים. עדיין, כשיש לך SUV של יצרנים אחרים עם הרבה יותר מ 200 כ"ס הנתון של הלנדקרוזר לא ממש מרשים. מצד שני, ברור שאם טויוטה היו רוצים להפיק ממנו יותר כ"ס הם היו יודעים איך לעשות את זה, אבל במחיר מסויים. כשאתה קונה לנדקרוזר ברור לך שהמנוע יעבור בטיפול נכון מאות אלפי ק"מ רק על טיפולים שגרתיים.
טוב, עמוד וחצי של מלל – דיבורים כמו חול – בלי חול וסלעים ואבנים. הלנדקרוזר 'שלנו' בגירסא המפוארת, היה לא ממוגן, לא מוגבה ולא משופר. מקורי כביום היוולדו מבטן האוניה. עם זאת, ללא רחמים, לקחנו אותו למסלולים מאתגרים לבחון את התאמתו למשפחה המטיילת. נעילת דיפרנציאל מרכזי, LOW וכיוון הגה מדוייק, והלנדקרוזר זורח מהוורסטיליות המרשימה שלו. עובר מכשולים ללא קושי, מצליב גלגלים ויוצא 'כאילו כלום'. במספר נקודות 'קשות' הושלך העורך מהרכב לטובת צילומים, ועשה פרצוף מאוכזב "כמעט הרמת גלגל, אבל לא". המסלול של גבי פרס, נחל צין, נחל חצרה – כולם מסלולי שבת כיפיים למשפחה האתגרית – עברו ללא שום מחאות או בעיות. המקום היחיד בו עצרנו היה במדרגה השמאלית של נחל צין בכיוון מזרח. שם פשוט פחדנו על הפגוש המקורי והנמוך, אולם שתי אבנים להרחיק את הפגוש מהמדרגה, והרכב דילג כמו עז הרים שמנה ומפוטמת. תענוג.
מי פחות נהנה אלו הם חיישני החנייה המקוריים שצרחו וצפצפו בשטח כל אימת שהתקרבנו למדרגה בו המעבר נחל כזה או אחר. אבל אז נזכרתי שגם בלנדקרוזר 2007 שלי, הבעלים הקודמים התקין חישני חניה בפגוש הקדמי והם מתריעים באותה הצורה.
עם סיום פרק השטח חזרנו לכביש. 177 כ"ס על רכב ששוקל מעל 2.2 טון, זה לא דבר של מה בכך, אבל עדיין היה נעים מאוד לשהות על גבי הסיפון. אולי העקיפות לא מהירות כמו ב Q7 אבל יש ללנדקרוזר ערך מוסף עצום והוא משחק במגרש שונה לחלוטין. עדיין מהירות של 180 קמ"ש (תיאורטיים לחלוטין. לא באמת קרה) בכביש 6, היתה גם חלק מהמבחן.
בולמים וקפיצים – בחלק מהביקורות שקראתי על הרכב נטען (שוב) כי הסט המקורי גרוע ומומלץ להחליפו. אני לא מצטרף לאמירה הזו. הסט הזה הוא פשרה בין יכולות כביש ושטח, במחיר הכי זול ליצרן. כשהדגש הוא על הכי זול ליצרן. עדיין אפשר לטייל עם הרכב במצבו המקורי, וליהנות ממנו AS IS. אם אתם מתכוונים לעשות הרבה שטח, ללא ספק הייתי מרכיב סט קפיצים ובולמים אחרים, שיתנו הגבהה קלה (ורישום ההגבהה ברישיון) ויהיו נוחים ומרוסנים מהסט-אפ המקורי.
צריכת הדלק
בפרק השטח צריכת הדלק היתה כ 7 ק"מ לליטר. בנהיגת כביש רגילה ולא חסכונית כ 10 ק"מ לליטר, ובנהיגת כביש חסכונית ניתן יהיה להוציא ממנו מעל 14 ק"מ לליטר. בנהיגה עירונית רגילה אל תצפו ליותר מ 8-9 ק"מ לליטר.
אז איך הלנדקרוזר החדש – הוא פשוט לנדקרוזר. הוא אולי לא הכי טוב בכלום (מלבד שמירת ערך) אבל לטעמי הוא הכי טוב בשיקלול התכונות מעניינות אותי.
גם כאן, אי אפשר בלי ביקורת, והפעם לא מעטה.
לקנות רכב ב 2018 שעולה מעל 300 אש"ח, ללא סט מושלם של מערכות בטיחות – בלימה אוטונומית, סטייה מנתיב אקטיבית ניטור שטחים מתים וכד' – לא נראה לי ראוי. לקבל סט התראות, גם אם זה מכיל קריאת תמרורים – זה קצת 2015 כזה. הייתי מצפה מטויוטה להוביל את התחום הזה ולא להיגרר על ידי השוק. לשוק את הרכב בדגמים הפשוטים עם מובילאיי – זה פשוט לא מספיק.
חבילת שטח – ללנדקרוזר עוד דגם – סהרה . כזה שלא מספרים עליו, ולא כותבים עליו בבורשור של טויוטה. והוא בא עם חבילת שטח כמו שצריך. מערכת בקרת זחילה (כמו בגרנד צ'ירוקי טריילהוק), בורר מצבים, נעילת דיפרנציאל מקורית, מערכת מצלמות היקפיות (לטעמי גימיק ולא יותר) ומתלי אוויר. את החבילה הזו אפשר להזמין בתוספת לא גדולה.
היבואן מציע גם חבילת אביזרים כמו מוטות אורך לגג, מוטות רוחב, וו גרירה ועוד'.
קניתם את הרכב ללא חבילת השטח, ואתם רוצים לרדת לשטח על בסיס קבוע ולא טיול אחד או שניים בשנה – תתקינו מיגוני גחון וסף, וסט קפיצים ובולמים משופרים. חבילה שתעלה לכם 10.0 – 15.0 אש"ח בהתאם למה שתרכיבו על הרכב.
מחירים:
דווקא המחיר של הלנדקרוזר לא השתנה: החל מ 299.0 אש"ח לדגם הקצר הפשוט ועד ל 399.0 אש"ח לרכב המבחן. לדגם השטח המאובזר תצטרכו להוסיף עוד כ 20.0 אש"ח, תמורה מעולה לתוספות לדעתי.
ארבעה מתחרים יש לקרוזר במשפחת ה "SUV שיכול לרדת לשטח אמיתי" :
גרנד צ'ירוקי – החל מ 300.0 אש"ח ועד 435.0 אש"ח ( 389.0 אש"ח במבצעי 0 ק"מ) לגירסת הטריילהוק המותאמת לעבודת שטח מאתגרת. רק 5 מקומות.
מיצובישי פאג'רו – עולה כ 335.0 אש"ח לארוך, 7 מקומות. אפשרות לחבילת שטח אטרקטיבית. לא נהנה משמירת הערך של הטויוטה.
לנדרובר דיסקברי – עולה החל מ 510 אש"ח לדגם הכניסה. נהנה מתדמית יוקרתית, נוח ומפואר. סובל מתדמית אמינות בעייתית ושמירת ערך גרועה.
סאנגיונג רקסטון החדש – עולה כ 240 אש"ח, 7 מקומות, יכולת שטח טעונה בדיקה. אלטרנטיבה שפוייה, אם כי צפויה ירידת ערך אכזרית.
אישית, הייתי מתלבט בין הגרנד צ'ירוקי טריילהוק, לבין הלנדקרוזר עם חבילת השטח. כנראה שהייתי מבצע את ההעברה הבנקאית לטובת היפנים.
לפרק השאלות והתשובות:
שאלה: יש לי לנדקרוזר 2014 וחשבתי לקנות את החדש – כדאי לי?
תשובה: לא בטוח שתרגיש שינוי כזה משמעותי בהשוואה לרכב שיש לך. הוא יהיה יותר חסכוני מהרכב שלך.
שאלה: מה כדאי לי לקנות, פאג'רו חדש או לנדקרוזר שמעט יותר יקר?
תשובה: מדובר בשתי מכוניות מצויינות, בעוד שהמיצובישי יהיה יותר נוח בכביש ובשבילים, בשטח תהיה עדיפות ללנדקרוזר, למרות ששניהם יעברו בדיוק באותם מקומות. הקרוזר יהנה משמירת ערך ואמינות עדיפה, אולם על הפאג'רו תשאיר פחות כסף בסוכנות. עניין של סדרי עדיפויות.
שאלה: מה עדיף – רקסטון חדש או לנדקרוזר בן שלוש או ארבע שנים?
תשובה: עניין של העדפה סובייקטיבית. ברקסטון תהנה מאחריות ומהיותו חדש. בלנדקרוזר ככל הנראה תצטרך לברור היטב מבין המכוניות המוצעות כמשומשות. הוא לא צפוי לייצר תקלות, אולם כמו בכל רכב משומש יהיו בלת"מים. ללנדקרוזר ככל הנראה יהיו יכולות שטח עדיפות משמעותית ושמירת ערך טובה יותר. עניין של העדפה סובייקטיבית, ואופי שימוש.
מפרט טכני עיקרי:
מנוע: דיזל, 2.8 ליטר
הספק: 177 כ"ס ב 3400 סל"ד
מומנט: 45.9 קג"מ ב 1600 – 2400 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 6 הילוכים
הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי טורסן עם נעילה.
אורך כללי: 4.84 מטר לארוך, 4.56 מטר לקצר.
בסיס גלגלים: 2.79 מטר לארוך, 2.45 מטר לקצר
משקל: 2245 ק"ג לארוך מפואר, 2030 ק"ג לקצר
צמיגים: 265/65/17 למרבית הדגמים, 265/60/18 לדגם הלימיטד.
המבחן המקורי פורסם באתר קארספורום בתאריך 3.5.2018. תוכלו לקרוא אותו כאן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב