קאן אם מאבריק X3 טורבו
זה מה שקורה כשחברת קאן אם מחליטה להתפרע עם מוצר אקסטרים

הקאן אם מאבריק X3 טורבו, על גירסאותיו השונות הוא כלי שהיה אקסטרים, ועם העידכונים והשידרוגים שעבר הלך עד הקצה. התוצאה מופרעת ומהנה כאחד.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לפני לא הרבה ימים התקיימה תכתובת הווטסאפ הבאה עם קינן כהן, עורך וואלה רכב:

עורך: קח חופש מהעבודה, יש יום התנסות עם קאן-אם מבריק X3 טורבו

אני: אולי תציע למישהו אחר מהמערכת, אין לי ממש נסיון עם כלים מסוג זה.

עורך: זה בסדר, אפילו יותר טוב, אתה תבוא ללא דעות קדומות.

 

וכך, מצאתי את עצמי באיזה יער אפל, עם חבורת אנשים מוטרפים, בוהה בקאן אם מבריק X3 טורבו החדש, בשני דגמים XRS ו XRC.

מסתכל בארבעה צמיגים גדולים, הממוקמים ממש מחוץ לכלוב המאבריק. מחוברים לשלדה עם בולמי פוקס אימתניים ומיכל חיצוני, בצבע כתום בוהק או כחול עמוק. נעים להכיר.

תדריך אנשי עופר אבניר היבואנית היה בערך כך – כל מה שניתן לשים, כבר יש. הכלים האלה לקחו את השיפורים של האפטר מרקט, ושמו אותם בילט אין. מנוע טורבו – יש, צמיגים – יש, בולמים וקפיצים שיצאו ישר ממחסן החלפים של מירוצי הבאחה – יש. שימו לב שאין שום בקרות יציבות אלקטרוניות שישמרו עליכם בחיים אז תרגיעו.

מפרט טכני

המאבריקים שלפנינו הם גרסה הקצה של משפחת ה X3. מנועי הטורבו בנפח 900 סמ"ק שודרגו להספק של 195 כ"ס (!!!) ומעל 18.5 קג"מ, ולדברי נציגי היבואנית עופר-אבניר רכיבי מנוע רבים שופרו על מנת לספק אמינות ושרידות גבוהים. לכלי הרכב כלוב התהפכות חדש ופריק, לוח מחוונים דיגיטלי, נעילת דיפרנציאל קדמית מסוג 'smart lock' , היגוי מתוגבר בעל מספר רמות כיוונון, מערכת מתלים מפלצתית עם מפתח מקסימלי של עד 61 ס"מ מאחור ו 56 ס"מ במתלה הקדמי, מרווח גחון של מעל 40 ס"מ, מושבי ספורט ועוד.

נתון התאוצה ל 96 קמ"ש עומד על 4.2 שניות. בשטח. זה משפט שעומד לבד. לא צריך להוסיף לו דבר. אם לא קראתם אותו ארבע פעמים על מנת לוודא שלא קראתם בטעות נתון שגוי, כדאי שתעברו לבלוג אופנה, או מתכונים. אתם לא באתר הנכון.

על הריסון אחראים בולמי פוקס 2.5 מסדרת פודיום, פיגי-באק. אם זה לא אומר לכם דבר זה בסדר. זה פשוט בולמים שנלקחו ישירות ממחסני החלפים של סדנאות המכינות כלי רכב למרוצי באחה.

כשאנחנו עומדים ליד הכלים ניכר כי אנשי 'עופר אבניר' גאים ונרגשים מהכלים שהופקרו בידיהם, משהו מההתלהבות הילדותית הבלתי נגמרת שלהם מחלחלת לכל הנוכחים.

נהיגת המבחן היא בשני כלים עיקריים ה XRS וה XRC. בהמשך נעמוד על הבדלים ביניהם, ויש הבדלים.

מתיישבים ב XRS, מכוונים מראות, מפעילים ווייז במסך ה 10" ורושמים 'גבעות גורל', סוגרים חלונות, מפעילים מזגן ושומעים קונצרט חרישי. רגע. אין את כל מה שרשמתי. אין שום אביזר שמזכיר לכם משהו של נוחות או פינוק. אין מסך, אין חלונות, אין מוסיקה. ואתם גם לא רוצים. יש רוח, יש רעש מהמנוע שדבוק לכם לגב, אין שמשה קדמית, אין ABS, אין בקרת אחיזה, אין מערכות בטיחות מקוריות אין כלום. נטו שלדת צינורות, מתלים סופר מתקדמים, מנוע, תיבת הילוכים והגה. זהו.

משנית

תחילת תנועה עם ה XRS. קטע כביש קצר, ואנחנו על גבעות גורל הטרשיות. אני נוהג ב XRS כאילו שאני בלנדקרוזר. לאט, רגוע, עובר אבן אבן. בפועל, מה שצריך לעשות זה להסתכל רחוק, אבל ממש ממש רחוק, הרבה יותר רחוק מנהיגת שטח בכל כלי אחר, לכוון את ההגה לנקודה ו – פול גז. אבנים וסלעים נעלמים מתחת לצמיגי ה XRS, מערכת הבולמים והקפיצים מנסה להעלים את המהמורות, הרכב מתקדם במהירות ונחישות, ואנחנו בתוך הרכב רועדים קצת כמו בסחיטה במכונת כביסה. למען הסדר הטוב, נהיגה כזו בכל רכב שטח סטנדרטי מפרקת אותו לגורמים בתוך פחות מרבע מייל. ה XRS לא מתרגש גם לא בירידה תלולה, כזו שאתה רואה את האדמה ממלאת את כל המבט שלך. (הייתי רושם ממלאת את כל השמשה הקדמית, אבל אין שמשה קדמית). בכלל, מכשולים פשוט לא קיימים ל XRS וזה עוד כשהוא כלי המכוון לשבילים ודיונות ופחות זחילת סלעים. עליות תלולות (אבל ממש תלולות) כאלה שממלאות את כל המבט בשמים כחולים וקצת עננים, ואין לך מושג מה יש בסוף העליה, עוברות תחת צמיגי ה XRS בקלילות מפתיעה, וללא דרמות או מלחמות. פשוט קצת גז, או עוד יותר גז, וכהרף עין אתה למעלה.

הפסקה קצרה לצילומים ואני לוקח את ה XRC לסיבוב קצר, ולעלות איתו קיר כמעט אנכי. נועל את כל הדיפרנציאלים וה XRC עם צמיגיו המוגזמים לחלוטין בגודלם, עולה את הקיר, בלי טיפת מאמץ. מרשים ביותר. סיבוב באותם שבילי טרשים עם ה XRC מגלה רכב שונה לחלוטין מה XRS. לצמיגים הגדולים יש משמעות עצומה בשטח טרשי. הרבה פחות ויברציות חודרות לכלוב בו אנו חגורים, ואני מתאהב בו לחלוטין.

ההבדל בנוחות בנהיגה בשטח הטרשי היה כמו לנסוע בשטח עם ג'ימני ואז לעבור ללנדקרוזר. הבדל תהומי, אבל אל דאגה, בדיונות זה יתהפך. ההבדל לא הכלי. בעצם גם הכלי.

נסיעה מהירה לאיזור נחל סכר בדרום באר שבע, ואני במושב הנווט. עננת האבק שמשאירה שיירת המאבריקים ארוכה, אבל נסגרת במהירות.

נסיעה בשבילים במהירויות של 70-80-90 קמ"ש היא עניין פעוט. בורות, מהמורות, אבנים, חריצי נחלים קטנים, נלעסים כאילו לא היו מתחת למתלי ה XRS. שתבינו את העוצמה, זה כלי שעושה 0 ל 96 קמש בתוך 4.2 שניות. בשטח. המונחים 'חוסר שפיות' 'הזוי' ו 'זה מטורף' מקבלים כאן פרופורציות אמיתיות. על הדיונות של נחל סכר, מטפסים המאבריקים כאילו הן לא קיימות, בשבילים שמעל הדיונות, ה XRS היה יותר זמן באוויר מאשר עם גלגלים על הקרקע, מחליק בסחיפות פוטוגניות וכיפיות להפליא, והפחד היחיד הוא שיבוא עוד אחד כזה ממול בשביל.

בחזרה אני עם ה XRC המצוייד בצמיגים בקוטר 32" (למען הפרופורציות, מדובר בצמיגים שיותר גדולים מצמיגי הלנדקרוזר שנסע לידכם לפני דקה). אם בטרשים הרגיש ה XRC יותר 'בבית' מה XRS הרי שבדיונות היוצרות מתהפכות. ה XRC נפלא, אבל תן לו ללעוס סלעים, שם הוא באמת פורח.

בסיומו של יום עתיר אדרנלין, אני מבין מדוע אנשי עופר אבניר מתלהבים כל כך. מדובר בכלים נפלאים המספקים טונות של פאן ואדרנלין.

המחירים קצת פחות משמחים, 227.0 אש"ח ל XRC בו התאהבתי, ו 207.0 אש"ח ל XRS. במהלך ההשקה יימכרו כלים אלו ואחרים עם חבילות איבזור והנחה כך שתוכלו לשים ידכם על XRC מאובזר בפחות מ 220.0 אש"ח, ועבור XRS מאובזר בתקופת ההשקה תקבלו עודף של 50 ₪ מ 200.0 אש"ח.

 

מילה על תדמית,

כשאני בשטח ורואה את הכלים האלה לידי, עם הרעש והאבק, ומה שנראה כמו השתוללות חסרת רסן, בא לי ליזום חוק שמוציא את הכלים האלה מחוק לחוק. עם זאת, גם כאן הכלל של 'אל תשפוט עד שלא תהיה במקום', או בגירסת המאבריק 'אל תשפוט, קח סיבוב ונדבר' – תקף.

 

תמונות:

יח"צ עופר אבניר, אסף רחמים, ערן שלמה, יואב פולס

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן