גרנד צ'ירוקי החדש – דגם הבסיס 'אלטיטיוד'

הגרנד צ'ירוקי החדש מסמן V על לא מעט מהחסרונות של קודמו בתפקיד, ומגיע למבחן כאשר לא ברור אם אני בוחן אותו או שהוא בוחן אותי.

הגרנד צ'ירוקי של ג'יפ הוא כבר מותג בפני עצמו. מאז שנת 1993 עת הוצג הגרנד צ'ירוקי לראשונה, צבר ה SUV של ג'יפ מעריצים רבים בעולם, בכל המנעד שבין עקרות בית משועממות בפרוורי הערים בארה"ב ועד לחובבי שטח אקסטרים. לגרנד צ'ירוקי היה מה להציע לכל אחד מהם. מה שלא היה לו זה שבעה מקומות, ואת זה מתקן הדור החמישי של הגרנד צ'ירוקי שהוצג בשנת 2021.

את הדגם הקודם של הגרנד צ'ירוקי, בגירסת השטח הקיצונית 'טרייל הוק' בחנתי עוד בשנת 2019, ואת ההתרשמות ממנו אתם מוזמנים לקרוא ממש כאן.

עכשיו אנחנו עם הדור החמישי, ואני מקבל את רכב המבחן בגירסה הבסיסית – אלטיטיוד, עם חמשה מקומות, וללא הילוך כח.

אומר מראש – אם אתם כאן בענייני שטח, זו לא רמת הגימור המתאימה. את הפירוט אביא בהמשך, אבל בגדול אם אתם בעניין של גרנד צ'ירוקי חדש ומתכננים לטייל איתו בשטח אתם צריכים את רמת הגימור Summit Reserve.

העיצוב החיצוני של הגרנד צ'ירוקי החדש נאה למדי. בג'יפ לא ויתרו על סממן ההיכר הכי מזוהה – הגריל בעל שבע הצלעות. יחידות התאורה צרות מבעבר, וחלקו התחתון של הפגוש מכיל שבכה שחורה גדולה ובתוכה הרדאר של מערכת הבטיחות. כיתוב Jeep בחזית מכסה המנוע. לפני הגלגלים הקדמיים תמצאו 'מגיני בוץ' נמוכים שנועדו להפחית את ההתנגדות לאוויר. החזית נאה מאוד, ואגרסיבית למראה. 

מהצד הגרנד צ'ירוקי החדש נראה גדול מתמיד, לא ממש מפתיע עם אורך כללי של 4.914 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 2.964 מטר. גם מאחור עיצוב הגרנד צ'ירוקי חדש לחלוטין ומודרני עם יחידות תאורה צרות ודלת תא מטען חשמלית.

העיצוב הפנימי עשה קפיצת מדרגה משמעותית. הדשבורד נאה למדי, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מסך מולטימדיה בגודל 8.4" עם קישוריות מלאה (באמצעות כבל נתונים) לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. המסך עצמו מצוין ונוח לתפעול. מתחתיו פקדי בקרת האקלים היעילה, ותא נסתר. בקונסולה חוגת הילוכים ובורר מצבי נהיגה. פנים הרכב משולב עור ופלסטיקה בהירה כאשר חלקו העליון של הדשבורד כהה, ומשולב בפלסטיקה נאה דמויית עץ. התוצאה היא מראה מרשים למדי, וכל מי שנכנס לרכב התרשם מהעיצוב הפנימי. החומרים עצמם לא באותה רמה כמו של העיצוב, הפלסטיקה בעיקר בקונסולה המרכזית נוקשה ופחות נעימה למגע. התמקמות מול ההגה נוחה וקלה עם מגוון אפשרויות כיוונון למושב. המרווח במושב האחורי מעולה עם שפע של מקום לרגליים ולמרווח הראש. משענת המושב האחורי ניתנת לכיוון בהתאם לזווית הרצויה.

מתחת לפני השטח אנחנו עם שלדה אחודה (מונוקוק), מתלים נפרדים וקפיצי סליל. המנוע הוא הפנטסטאר המוכר בתצורת V6 בנפח 3.6 ליטר, המפיק 290 כ"ס ו 35.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית של ZF בעלת שמונה הילוכים. ההנעה כפולה קבועה. הצמיגים במידות 265/50/20 לא ממש מעוררים אמון למי שמתכנן שטח, אבל כאן ראו את ההערה בנושא בפסקה הרביעית. 

כמה מאות ק"מ של נהיגת כביש בתנאים משתנים והגרנד צ'ירוקי חושף את איכותו כמוביל נוסעים נינוח ונעים. המתלים מכוילים לכיוון הרך, אבל לא רופס, והתוצאה היא רכב נוח מאוד לשיוט עירוני ובינעירוני של שעות ללא מאמץ. המנוע מגיב היטב ומאפשר עקיפות קלות ומהירות. נסיון לדחוק את הגרנד צ'רוקי לכבישים מאתגרים יותר מסתיים מהר עם התובנה שזו אינה הסביבה הטבעית של הרכב. רוצה כבישים מאתגרים, גש לסוכנות סמלת וצא עם אלפא סטלביו. בתנאים כאלה, נסיון לבחון את צריכת הדלק האופטימלית של הגרנד צ'ירוקי מניבה תוצאה לא הגיונית של 6.6 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 15 ק"מ לליטר. זו תוצאה שהושגה באמצעות הפעלת בקרת השיוט על 90 קמ"ש לאורך עשרות ק"מ. צריכת הדלק הרשמית של הגרנד צ'ירוקי עומדת על 10.7 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 9.3 ק"מ לליטר, די קרוב לתוצאה שקיבלתי מהרכב כשלא ניסיתי לחסוך בדלק.

פרק השטח היה אכזרי משהו לגרנד צ'ירוקי בגירסה זו. מהתמונות ניתן לראות כי הוא מצולם בנ.ג. 186 בחורשן, והוא אכן הגיע לשם עצמונית. אבל זה לא היה כיף. לא לי ולא לאוטו. מרווח הגחון עומד על 20.3 ס"מ, ובתוספת מדרגות הצד שהורכבו על הרכב, הנהיגה בו בשטח חייבה משנה זהירות. השביל המטפס לנ.ג. מכיוון רמות מנשה הוא שביל שכל רכב שטח עם הילוך כח לא יתקשה בו לרגע. לגרנד צ'ירוקי אלטיטיוד אין הילוך כח, ויש לו מתלים רכים. התוצאה היא שכאשר מנסים לעלות מדרגונת קטנה, צריכים ללחוץ מעט יותר על דוושת התאוצה. אז המנוע מגיב מהר וחזק מדי, וכדי לא לפגוע במדרגונת הבאה אתה לוחץ בעדינות על המעצור. זה מביא מיד לצלילה של הרכב בגלל המתלים הרכים מאוד שלו, ולצמצום משמעותי של מרווח הגחון עקב הצלילה. התוצאה היא שגייסתי את מלוא שנות הנסיון בנהיגת שטח כדי להביא את הגרנד צ'ירוקי לפסגה בחתיכה אחת וללא נזקים. בירידה נכנס הגרנד צ'ירוקי להצלבות עקב מהלכי מתלה מוגבלים מאוד, במדרגות שלא הייתי מרגיש עם רכב השטח הפרטי.

מהר מאוד אנחנו מבינים שהמחשבה שלמרות שאין לגרנד צ'ירוקי הילוך כח, עדיין יש לו יכולות שטח בסיסיות טובות, היא שגויה. רמת הגימור הזו אינה מיועדת לשטח. מיד עם העליה על הכביש נשמעת אנחת רווחה מצד הגרנד צ'ירוקי ומאיתנו, והוא חוזר לזרוח כרכב נוסעים משובח, נוח ונעים. רק לא שטח, על אף המראה והמותג. אם אסכם את פרק השטח, אז אני טעיתי במחשבה שיש לרכב יכולות שיוצריו כלל לא תיכננו שיהיו לו. רוצה שטח – גש בבקשה לגירסת הסומיט או פשוט תתפנק לך ברנגלר. 

הגרנד צ'ירוקי נהנה מחבילות בטיחות מקיפות הכוללות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת איבזור הבטיחות עומדת על 6 המכובד. גרנד צ'ירוקי נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap בשנת 2022, וקיבל ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

המחיר של הגרנד צ'ירוקי מתחיל ב 399,900 ₪ לרכב המבחן, רמת גימור אלטיטיוד חמישה מקומות. אותו הדגם עם שבעה מקומות יעלה כבר 419,900 ₪. בדרך יש מספר רמות גימור עם חמישה או שבעה מושבים, ואילו רמת הגימור הבכירה המיועד גם לשטח, ה Summit בעלת השבעה מקומות תעלה 599,900 ₪.

הסיכום הוא שהגרנד צ'ירוקי בגירסת המבחן הוא רכב נוסעים מצוין, נוח ומפנק. הוא אינו מיועד לשטח.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן