טויוטה לנדקרוזר החדש – כל מה שניתן לדעת בשלב זה

טויוטה חשפה פרטים על הלנדקרוזר החדש, דגמים, מנועים, רמות גימור ועוד. יש למה לחכות.

טויוטה השיקה בתחילת החודש בחו"ל את הלנדקרוזר החדש, וזה אירוע גדול. זה הדגם שיחליף גם כאן בארץ את הלנדקרוזר המוכר שהוא בעצם סדרת 'פראדו' של הלנדקרוזר.

נעשה סדר. תשכחו את מה שאתם מכירים מהארץ, ותהיו איתי לרגע. לטויוטה יש שלוש סדרות של לנדקרוזר.  יש את סדרה 70, שהגיעה לארץ בשנת 1998 בעיקר למשמר הגבול – רכב 'לא מעוצב' רבוע, גדול, בגירסה קצרה 73 או ארוכה 75. מתחרה בדיפנדר המקורי.

יש את סדרה 80-100-200-300 זה הלנדקרוזר הגדול האמיתי. סדרה 80 הגיעה לארץ בייבוא אישי בעיקר, סדרה 100 ואחריה סדרה 200 כבר הגיעה ביבוא סדיר בעיקר לכוחות הבטחון כרכב שמשמש את היחידה לאבטחת אישים. מדובר ברכב עצום במימדיו. אי שם בשנת 2007-2008 הגיעה המחליפה שלו, סדרה 200 שכונתה בארץ על ידי מומחים מטעם עצמם 'V8'. סדרה 300 הושקה לא מזמן ונהנית מביקושים גבוהים מאוד, וזמני המתנה הנמדדים בשנים. דגם זה לא מיובא לארץ, אלא בגירסת לקסוס LX.

ויש את סדרה 90-120-150 שהחלה ביבוא לארץ בשנת 1999 עם סדרה 90, המכונה בארץ 'פראדו'. בשנת 2003 החל להגיע דגם ה 120 שקיבל את הכינוי המקומי 'לנדקרוזר' למרות שגם הוא מסדרת הפראדו. בשנת 2009 על בסיס אותה שלדה בדיוק אותם מנועים ותיבת הילוכים, הושק הלנדקרוזר 150 שנשאר מסדרת הפראדו, אבל עבר שינויי עיצוב, עד התקופה האחרונה. למעשה, מבחינת שלדה עליה הרכב מבוסס, מנועים ותיבות הילוכים ששופרו עם הזמן, הלנדקרוזר הנוכחי כבר בן 20 שנים. נצח לנדקרוזר לא ישקר.

גילוי נאות, כותב שורות אלו החזיק בעברו בלנדקרוזר 100, בלנדקרוזר 90, ומחזיק היום בלנדקרוזר 120 המשמש למטרות פנאי ושטח.

עוד נתון חשוב, כמעט לכל דגם של לנדקרוזר למעט סדרה 70 יש אח תאום מבית לקסוס שלוקח את הפאר לרמות של לקסוס, ומשאיר את יכולות השטח של הלנדקרוזר.

עכשיו הגיע הזמן ללנדקרוזר בגודל בינוני חדש. תכירו את סדרה 250.

טויוטה השיקו שלושה דגמים של לנדקרוזר שנקראים '1958', 'לנד קרוזר' ו 'First Edition', כולם כרגע במרכב ארוך בעל 5 דלתות.

העיצוב נהדר. מישהו בטויוטה החליט לשכור מעצב או שאולי קנו תוכנת AI ופיטרו את המעצבים, אבל איך שלא תסתכלו על הלנדקרוזר החדש נראה נפלא. יש מי שיגיד ברונקו ויש מי שיגיד דיפנדר חדש, קחו את זה לאן שתרצו, הרכב נראה נהדר. זויות ישרות, קווים ישרים ורבועים, יחידות תאורה ראשיות עגולות או מלבניות, פונקציונלי ופוגע בבטן הרכה של חובבי המוצר.

עוד לפני שנתחיל לעבור על הדגמים והמנועים, חשוב לומר, כל לנדקרוזר יגיע עם הנעה כפולה קבועה, עם נעילת דיפרנציאל מרכזי ועם הילוכי כח – כלומר HIGH ו LOW. אם קוראים לזה לנדקרוזר – זה יכול להיכנס לשטח וגם לצאת בחתיכה אחת.  

הלנדקרוזר החדש מבוסס על פלטפורמת GA-F בה עושה שימוש גם דגם ה 300. שלדת הלנדקרוזר נותרה שלדת סולם שהוקשחה משמעותית לעומת הדגם היוצא, כמו גם המרכב עצמו. בטויוטה מדברים על הקשחת השלדה ב 50% והקשחת המרכב ב 30%. כמתבקש מרכב עם יומרות לשטח מאתגר, הסרן האחורי הוא סרן חי, ומקדימה מתלים נפרדים – כמו בדגם היוצא.  

המידות של הלנדקרוזר החדש גדלו בהשוואה לדגם היוצא. בסיס הגלגלים גדל ל 2.85 מטר (+6 ס"מ), האורך הכולל 4.925 מטר (+10 ס"מ), הרוחב 1.98 מטר (+9.5 ס"מ) והגובה 1.87 מטר (+2 ס"מ).

הצמיגים בהתאם לדגם יהיו 245/70/18 או 265/70/18 וכבר אני קורא לאנשי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל – תביאו את ה 265. שחררו אותנו מה 245.

מרווח הגחון עומד על 22.1 ס"מ, עם זוית גישה של 31 מעלות, זוית בטן של 25 מעלות וזוית נטישה של 22 מעלות. נתונים אלו עשויים להשתנות בהתאם לגודל הצמיגים והחישוקים שיגיעו עם הרכב.

נכון למועד כתיבת שורות אלו לא מצאתי נתון מוסמך לגבי משקל הרכב בגרסאות השונות שלו.

 

בטויוטה השיקו את הדגם עם חמישה מנועים – נסו לעקוב אחרי,

  1. טורבו בנזין 2.4 ליטר, היברידי, סוללה 87Kwh – 326 כ"ס, 64 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.
  2. טורבו בנזין 2.4 ליטר, 278 כ"ס, 43.8 קג"מ, אוטו' 8 הילוכים
  3. טורבו דיזל 2.8 ליטר, היברידי קל 48V, 201 כ"ס, 51 קג"מ, אוטו 8 הילוכים
  4. טורבו דיזל 2.8 ליטר, 201 כ"ס, 51 קג"מ, אוטו 8 הילוכים
  5. בנזין 2.7 ליטר, 161 כ"ס, 25.1 קג"מ, אוטו' 6 הילוכים

כל סוג מנוע מיועד על ידי טויוטה לשווקים אחרים עם הבדלה בין צפון אמריקה / מזרח אירופה / מערב אירופה / אוסטרליה / מזרח תיכון / סין ויפן. בשלב זה ניתן רק לנחש מה יגיע לארץ, ולעניות דעתי כל האופציות 1-4 ראויות, ורצוי את כולן. גם ככה מה שהיבואן לא יביא מרצונו החופשי יגיע לכאן ביבוא מקביל.

עכשיו בואו נדבר על הדגמים. טויוטה השיקו שלושה דגמים, הראשון '1958' (על שם השנה הראשונה לשיווק הלנדקרוזר בארה"ב), השני 'לנד קרוזר' (כן, ככה פשוט) והשלישי 'First Edition'. לנוחותכם, אצרף גם תמונות בהמשך שתוכלו להבדיל בקלות.

דגם ה 1958 – גלגלי 18", מושבי בד מחוממים, הגה מחומם, כמובן 4X4, נעילת דיפ' מרכזי, הילוך כח, בקרת זחילה ובקרת ירידה במדרון, מסך מגע 8" עם קישוריות BT לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

דגם 'לנד קרוזר' – (תוכלו להבדיל בזכות הפנסים המלבניים), בנוסף ל 1958 גם ניתוק מוט מייצב קדמי, בורר מצבי שטח (Multi Tterrain Select) ומערכת מצלמות לשקף לנהג את הנעשה מתחת לרכב (Multi-Terrain Monitor), מסך מגע 12.3"

דגם ה First Edition (פנסי חזית עגולים, מראה 'קרבי') מוסיף ריפודי עור, מיגונים (skid plates) ו מדרגות סף (rock rails).

כל דגמי הלנדקרוזר 250 מצוידים במערכות הבטיחות המקיפות טויוטה סנס 3.0 והכוללות קרוז קונטרול אדפטיבי, שמירת נתיב אקטיבי, אור גבוה אוטומטי, התראה על רכב בשטח מת ועוד.

בארה"ב הושק הלנדקרוזר החדש, אולם טרם נקבע לו מחיר מקומי, וההערכות מדברות על קצת מעל 50,000$. זו הוזלה משמעותית שכן עד עכשיו, הדגם הכי פשוט של הלנדקרוזר עלה עשרות אלפי דולר יותר. מה ניתן להסיק מזה על השוק המקומי – לא הרבה לצערי.

אז אחרי שעשינו סופסוף סדר במה קורה עם הלנדקרוזר החדש, ננסה להבין מה מכל הטוב הזה יגיע לארץ. צריך לזכור שהיבואן מקנפג את הרכב בהתאם למה שהוא יודע ומכיר מהצרכנים המקומיים. מרבית מי שקורא את השורות האלה לא רלוונטי לצערי, וכך גם כותב שורות אלו. הלקוחות רוצים את הכי מפנק, הכי מאובזר עם המולטימדיה הכי גדולה. מרביתם לא יגיעו עם הלנדקרוזר החדש שלהם לשטח. וכאן נכנסים לתמונה חובבי השטח שירכשו את הרכב כמשומש.

כל אביזר שהיבואן מבקש להכניס לרכב עולה כסף, במכפלות המיסוי המקומי, ולכן צריך להמתין ולראות את הקונפיגורציה המקומית שתשווק בארץ – מנועים / איבזור / דגמים.

שורה תחתונה – הלנדקרוזר החדש הושק, נראה נפלא, השאיר את יכולות השטח המשובחות של הרכב, מאובזר היטב ועשה קפיצת מדרגה גם בתחום הבטיחות. נותר להמתין לראותו בארץ.

קרדיט לתמונות: יצרן

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן