מיצובישי טריטון DESERT
גירסת ה 4X4 הבסיסית של הטריטון מבית מיצובישי

המיצובישי טריטון, הוא ה'טנדר' הקל מבית מיצובישי. עם עיצוב חזית מרשים, ובולט, ונוחות מפתיעה לקטגוריה.

לפני מספר שבועות השתתפתי בהשקה בשטח של הטרייטון פרו – הגירסה המשופרת לשטח של הטרייטון. הדבר הכי מסקרן שיצא לי מההשקה הזו היה הרצון לפגוש את הטרייטון הרגיל פנים אל פנים, בלי אנשי היבואן מסביבי, ולתהות על קנקנו.

חלפו כאמור כמה שבועות, ומצאתי את עצמי נכנס לטרייטון דזרט 4X4 בואכה הסופ"ש הכי לוהט וחם שהיה כאן הקיץ.

נסיבות מזג האוויר הקיצוני הוציאו כל מחשבה על נסיעה לנחל פרצים עליון לבחון את הרכב, וכך יצא שבמבחן לא באמת איתגרתי את יכולות השטח של הטרייטון. מצד שני, דווקא אולי ההתנהלות היומיומית עם הרכב היתה מאוד מסקרנת, כי בנינו, רכב שטח מבית מיצובישי, עם LOW ונעילת דיפרנציאל אחורית נשלטת – יעבור כל מסלול שפוי שאני אסע בו.

גם מקוריותו של הרכב, דהיינו נטול מיגונים או מדרגות סף, הרחיקו ממני כל רצון לבחון את הרכב בשטח קשה באמת.

למי שלא שולט בדגמי הטרייטון השונים, אציין כי רמת גימור 'מדבר' (DESERT) של טרייטון המבחן היא הרמה הפשוטה מבין דגמי ה 4X4 של הטרייטון, זו המיועדת לעבודה נטו עם מינימום פינוקים.

מינימום זה מינימום, מראה נסתרת עם תאורה בסך השמש מול הנהג – אין. גם לא מראה ללא תאורה, גם לא מראה נסתרת, גם לא מראה בכלל. מבחינת אנשי מיצובישי, אם התיישבת במושב הנהג של הטרייטון הזה, איך אתה נראה זה בעיה של הסביבה – לא שלך. אל תצפו גם למסך מגע מסוג כלשהו. יש מערכת אודיו מקורית, עם BT שלקח לי רבע שעה לצמד אותו לסלולרי, ורק אחרי שקראתי את כל ספר הרכב. מצלמת רוורס – לא כאן. (ומצלמת רוורס בכזה רכב היא MUST). 

ולמרות כל מה שאין, מבט אחד קצר על סביבת מוט ההילוכים, ואני כבר אוהב את הרכב. יש בורר מצבים 2H, 4H,4L ובשפה של אנשי שטח יש מצב הנעה אחורית בלבד לכביש, יש הנעה 4X4 עם ההילוכים הרגילים לשטח בלבד, של הרכב ויש הנעה 4X4 עם הילוך כח משולב. משפט לאנשי השטח – אין בדגם הזה את ה'סופר סלקט' המתוחכם המאפשר נסיעה על הכביש עם 4X4 משולב.  

כפתור נוסף ותמים למראה מציין R/D LOCK שבשפת שטח זה אומר שיש לרכב נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית. וכאן ידידי הקוראים – באתי על סיפוקי. לא מעניינת אותי יותר המראה בסך השמש, או יתר הדברים המקובלים במכוניות נוסעים – הטרייטון הזה בא מוכן.

מבחינת מראה חיצוני, לפחות החלק הקדמי עושה את העבודה היטב. מה זה היטב, אפילו בערבות רמת השרון, כאשר ברחובות יש ריינג'רוברים חדשים, דגמי ב.מ.וו פלאג אין שונים ועוד רכבי יוקרה, הרכב היחיד שעוברי אורח נעצרו להתבונן בו היה הטרייטון הזה, עם חזיתו המושחזת. גם הילדים שאספתי מחוגים והסעות, ראו את הרכב וישר "וואו, אני אוהב/ת את הרכב הזה. תקנה אותו" וזה עוד לפני שנסענו מטר אחד קדימה בטנדר עבודה קשוח. בכל מקום אליו הגעתי עם הטרייטון החדש ניכרה מיד עבודת המעצבים, הרכב זכה להרבה יותר ממבט אחד, וזה לא היה בגללי.

בחזית הטרייטון, במרכז הגובה, גריל מלבני גדול ושחור. משני צידיו יחידות איתות וערפל, עטופות בכרום. מתחתיו יחידת פלסטיק מעוצבת בזויות חדות. בקומה העליונה לוגו מיצובישי ומשני צדדיו יחידות התאורה הראשיות הצרות למראה. איך שלא מתבוננים, החזית הזו לא דומה לשום חזית של רכב אחר, בוודאי לא טנדר. אבל זה לא הכל. מהקצה הצדדי של יחידת התאורה הקדמית נמתח קו 'פיסול' בפח, עד אמצע הדלת הקדמית. הקו הזה ימשיך מאמצע הדלת האחורית, לאורך כל הארגז, עד קצה הרכב. על הדופן האחורית בצד שמאל, שני פתחי 'תדלוק'. הגדול עם מנוף שנפתח מתוך הרכב הוא לתדלוק סולק, והשני הקטן יותר הוא לתדלוק אוריאה. כדי לפתוח אותו צריך לפתוח קודם את פתח התדלוק הגדול, ובתוכו מנוף כחול קטן לפתוח את פתח האוריאה. על החלק האחורי אין הרבה מה להרחיב. בכל זאת, זה טנדר.

בתוך הרכב המצב פחות מוצלח לטעמי. לוח מחוונים ברור עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל, באמצע צג עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד לא תמצאו מסך מולטימדיה, אלא מערכת שמע פשוטה עם קישוריות BT ומקום לדיסק. כלומר גם אין לכם מצלמת רוורס הכרחית כל-כך לרכב מסוגו. מתחת למערכת השמע תמצאו פקדים מכאניים למערכת המיזוג. לא בקרת אקלים מפוצלת בין והנוסע לנהג, ולא בקרת אקלים לא מפוצלת. זה עד כדי כך 'של פעם' כדי להחליף את כניסת האוויר במיזוג מסירקולציה פנימית להכנסת אוויר מבחוץ, לחצתי איזה פעם או פעמיים על הציור, עד שראיתי מתחת מנוף מכאני. לצד הביקורת – אין ספק שכל זה ישרוד לנצח בערך. KISS – Keep it simple, stupid – כמה שיותר פשוט, ככה פחות בעיות.

ההגה מתכוונן לגובה, אבל לא לעומק. כיוונון לעומק רק בגירסאות הדקר. גם המושב לא הכי נוח בעולם, ולטעמי היה נמוך מדי, למרות שהוגבה למקסימום, עם תנוחת ישיבה בה ברכי הנהג מתוחות קדימה, ופחות מדי למטה. את מושב הנהג פחות אהבתי והוא היה לי פחות נוח עם טווח כיוונונים מוגבל לטעמי. המושבים בגירסאות הדקר – זכורים לי כמשמעותית יותר טובים.

קצת נתונים טכניים הכרחיים,

בסיס הגלגלים של הטרייטון עומד על 3.0 מטר בדיוק. האורך הכולל שלו 5.225 מטר (זה המון). גודל תא המטען הוא 1.52 X 1.47 X 0.475 (אורך X רוחב X עומק). כושר העמסה מקסימלי 990 ק"ג. מרווח הגחון הרשמי עומד על 20.5 ס"מ שמקבלים ציון 'סביר בקושי'. יסלחו לי אלו שביקשו שאשכב מתחת לרכב ואמדוד 'על אמת'. הכנתי מטר למדידה, אבל הרעיון לזחול מתחת לרכב כדי למדוד פחות קסם לי.

עוד בתחתית הרכב תמצאו מתלים נפרדים מקדימה, וסרן חי מאחורה עם קפיצי עלים מעל הסרן.

מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר (יותר מדויק לומר 2268 סמ"ק) מספק 150 כ"ס ב 3500 סל"ד, אבל 40.8 קג"מ מרשימים כבר ב 1750 סל"ד. למעט הגירסה הידנית (6 הילוכים) בכל הגירסאות של הטרייטון יש תיבת הילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים. הצמיגים במידה 245/70/16 בשלוש גירסאות הפתיחה, לרבות רכב המבחן, ואילו בגירסאות הדקר והדקר SE יש צמיגי 265/60/18.

נוסעים,

אחרי הרבה כלי רכב פרטיים, והלנדקרוזר הפרטי שלי, היה לי קצת מוזר לנהוג על הטרייטון. התחושה היא הכי 'טנדר' בעולם ושיבושי כביש שמכוניות מודרניות כבר מזמן מסננות מהנהג – מורגשים כאן לא מעט. לזכותו חובה לציין שזה טנדר עבודה, עם 0 משקל מאחורה, כך שחלקו האחורי בהחלט משדר 'קשיחות'. זה רכב שאמור להתמודד במקסימום עם כמעט טון של משקל, ובהכרח כדי להתמודד עם משקל זה, המתלים כויילו מראש לשאת משקלים. תעמיסו על הרכב 200-300 ק"ג מאחורה, והוא יהיה נעים משמעותית.

למרות האמור, הרכב היה לי זכור לטובה עוד מהשקת הטרייטון פרו, ובמהרה מתרגלים לשפה בה הוא משדר. חבר עם היילקס חדש ומשופר שנהג ברכב הופתע לטובה מהנוחות הגבוהה של הטרייטון, וציין כי טרם החלפת הבולמים והקפיצים אצלו, הטרייטון נוח משמעותית. לא בדקתי, לוקח את מה שהוא אומר כמדוייק.

שילוב של המנוע והגיר עובד מעולה. לא זוכר הרבה מכוניות שהרגישו הכי טבעי ב 140 קמ"ש, בטח לא משאיות כאלה. נהיגה ב 90 קמ"ש בהילוך שישי, מביאה את המנוע לעבוד ב 1500 סל"ד, כלומר מתחת לשיא המומנט. לחיצה נחושה על דוושת התאוצה, ואתם מקבלים השהייה קלה, המנוע עולה בסל"ד ואז נותן דחף חזק מאוד, כזה שמשאיר לא מעט מכוניות פרטיות הרחק מאחור. התאוצה נפסקת רק כשאתם נזכרים ברישיון הנהיגה שלכם, וכמה חשוב לא לאבד אותו. המהירות המירבית הרשמית של הטרייטון האוטומטי עומדת על 171 קמ"ש צנועים, התחושה היא שהוא מגיע לשם מהר מהמצופה. לא ראיתי נתון רשמי מ 0 ל 100 קמ"ש, אבל שוב יש תחושת זריזות.

נהיגה על שבילי הפרדסים בעמק חפר, בלי להוריד אוויר מהצמיגים, ולמרות העדר משקל מאחורה, מקבלים בסה"כ רכב נוח למדי ביחס למה שאתה מצפה, אבל כמובן שלא ניתן להשוות לאף SUV אמיתי. ההמשך על כביש שש, עד רמת הגולן, עוברים בנינוחות. היכולות של המנוע, יחד עם הנוחות היחסית של הרכב בסה"כ יוצרים סביבה נעימה.

לחובת הטרייטון אציין גם רעש מנוע דיזלי אופייני נוכח יחסית גם כשהרכב בסל"ד סרק. כמובן שהדבר לא מפריע לנהל שיחת חולין רגועה בתוך הרכב, סתם 'חיפוש' דברים להתלונן עליהם.

שוב, בגלל מזג האוויר הלוהט, בגלל העדר כל מיגון גחון, ומדרגות סף דקורטיביות, לא באמת איתגרנו את הטרייטון בשטח, אבל באותם שבילים ברמת הגולן בהם נסע, עם הנעה כפולה משולבת, וגם ללא, לא היתה לטרייטון שום בעיה. שימו לו צמיגים ראויים ומיגון גחון (אפשר גם הגבהה קלה) ויש לכם רכב עם עבירות גבוהה לכל צורך משפחתי או עסקי שאינו זחילת סלעים.

הטרייטון היה חסכוני מאוד, יחסית. במסלול צריכת הדלק הרגיל שאני עורך למשפחתיות הוא צרך כ 6.6 ליטר לכל 100 ק"מ, שהם כ 15 ק"מ לליטר. זה כמובן ללא טיפת משקל מועמס, עם לחץ אוויר גבוה, וקרוז קונטרול על 90 קמ"ש.

מערכות בטיחות ברכב המבחן – מובילאיי. בהתחשב בכך שבגירסת הדקר SE יש מערכות בטיחות מלאות, זה אולי הסעיף העיקרי בו קשה לי לסלוח לטרייטון בגירסת המבחן על העדר של משהו. אני יכול לחיות בלי מולטימדיה, יכול לחיות עם מזגן מכאני, עם הגה שלא מתכוונן לעומק (למה בעצם?) עם מושב פחות נוח אבל קשה לי לקבל רכב במחיר הזה, ב 2020, בואכה 2021 עם צפצפת מובילאיי. במרבית זמן הנהיגה שלי ברכב כיביתי את הצפצפה.

לסיכום,

הטרייטון DESERT הוא טנדר עבודה, ופחות טנדר מפנק. הוא יפהפה ומושך הרבה מבטים. יש לו יכולות שטח מרשימות בזכות הנעה כפולה, LOW ונעילת דיפרנציאל אחורית נשלטת. הוא אינו חף מפאולים קטנים, שניתן ללמוד לחיות איתם. יש לו מנוע נפלא וגיר מצויין,  ובזכותם הוא יכול להיות חסכוני. חסרה לי מולטימדיה סבירה מהמחסן של מיצובישי עם מצלמת רוורס הכרחית, יש בו דברים שירגישו מעט מיושנים, ובעיקר לחובתו-  אין לו מערכות בטיחות מקוריות. ( כאן חבר העיר לי שאפשר לחשוב שבלנדקרוזר שלי יש משהו מעבר ל ABS , שתי כריות אוויר וחגורות בטיחות).

מחירו מתחיל ב 198,900 ₪ לגירסת ה 4X2 הידנית. גירסת המבחן – DESERT תעלה לכם 234,900 ₪. 10,000 ₪ נוספים יביאו אתכם לגירסת ה DAKAR שכבר מגיעה עם סופר סלקט, ללא מובילאיי, ופינוקים נוספים, ו בתמורה ל 255,900 תקבלו את ה DAKAR SE המפואר.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן