מיצובישי טרייטון 'פרו'
גירסה משופרת לשטח של הטרייטון

הטרייטון החדש של מיצובישי מקבל ערכת שטח משודרגת עימה תוכלו לצאת מהסוכנות ישירות לשטח.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

בחטיבת מיצובישי בכלמוביל יושבים אנשים לא רגועים. חודשים ספורים אחרי שהושק הטרייטון החדש והמצוין לכשעצמו, במקום לשבת ולעשות מניקור תוך שהם מתכננים איך לשווק עוד טרייטונים מכל הסוגים, הם קיבלו החלטה לבנות עבור הלקוחות 'טרייטון פרו'. מי שזוכר, בשלהי השיווק של הפאג'רו האחרון, יצאה כלמוביל עם גירסת 'פרו' לפאג'רו שאיפשרה ללקוח הקצה לקבל את הרכב 'מוכן לשטח'.

הסבר קצר למי שלא חיי את סצינת השטח: לרוב אתה מוציא רכב שטח מהיבואן, ואם אתה מתכנן באמת לרדת איתו לשטח, אתה נכנס לסדנה מקצועית, ממגן את גחון הרכב, מוסיף מדרגות צד קשיחות שמגינות על ספי המכונית, ומאפשרות הרמה של הרכב מהצד באמצעות כלי יעודיים (היי ליפט). הלקוח לרוב יחליף את הצמיגים המקוריים המותאמים בעיקר לכביש בצמיגי AT המותאמים יותר לשטח, הן ממבנה סוליית הצמיג והן בדופן הצמיג שתהיה עמידה יותר. כמובן שגם מחליפים את סט הבולמים והקפיצים לסט ייעודי שבדרך גם יגביה את הרכב בכמה סנטימטרים קריטיים, וירשמו את ההגבהה ברישיון הרכב בהליך מסודר.

מחלקת ה 'בואו נתפרע' בכלמוביל הציעה ללקוחותיה לקנות את הפאג'רו החדש כאשר הוא כבר עם כל התוספות הנדרשות לשטח. תוספת המחיר היתה אטרקטיבית מאוד בהשוואה לרכישה עצמית של אותם אביזרים בדיוק, והלקוחות אהבו את האופציה. זה היה פעם, ועכשיו שוב, אותו הדבר, עם הטרייטון החדש.

שוב יצאה מחלקת 'בואו נתפרע' לחשיבה מאוד מקצועית של 'מה צריך להוסיף לטרייטון?' ואחרי חודשים של פיתוח והתאמות יחד עם חברת 'אספיר' יצאה עם ה'טרייטון פרו'. כאן חשוב לציין כי למרות שהמטרה היתה לייצר גירסת שטח קרבית יותר של הטרייטון, עדיין הרכב נועד להיות רכב עבודה לחקלאים, קבלנים, ובעלי מקצוע, כך שלעיתים יש דרישות מנוגדות. לא מדובר כאן בהתאמה שנועדה רק לאנשי שטח, אלא להמשיך ולהיות רכב עבודה יעיל ונוח.

חבילת ה'פרו' המוצעת רק בדגמי ה 4X4 של הטרייטון מטפלת בשלושה מרכיבים עיקריים – מרכיבים דינאמיים, מרכיבי מיגון ומרכיבי עיצוב.

על הפן הדינמי החשוב כל כך אחראים סט קפיצים ובולמים שהותאמו וכויילו על ידי אספיר עד שנחה דעתם של אנשי 'בואו נתפרע' בכלמוביל.  הקפיצים המקוריים הוחלפו בקפיצי פדרס ( PEDDERS ) והבולמים המקוריים הוחלפו בבולמי בילשטיין האיכותיים. הסט 'פרו' מגביה את הרכב בחמישה ס"מ המותרים בחוק, וההגבהה נרשמת כמובן ברישיון על ידי כלמוביל. הצמיגים המקוריים הוחלפו בסט צמיגי AT של פירלי בעלי סולייה אגרסיבית יותר לעבודת שטח. על המיגון אחראית חליפת מיגון ייעודית בעלת שישה חלקים, הממגנת למעשה את כל גחון הרכב, לרבות שני מיגונים קטנים שנועדו למנוע פגיעה בצינורות הבלמים האחוריים. למיגון זה נוספו מדרגות צד ייעודיות חלף המדרגות הדקורטיביות המקוריות.

על מרכיבי העיצוב אחראים צביעה מיוחדת ויקרה בטירוף של הג'אנטים בשחור, צביעה של הגריל הקדמי בשחור לקבלת מראה 'קרבי' וקשת אלומיניום אחורית, כמובן שצבועה בשחור בעלת הכנה למיתקונים בהתאם לרצון הלקוח.  עוד נוסף לוגו PRO להשלמת המראה.

מכאנית, מדובר באותו טרייטון עדכני, עם מנוע 2.2 ליטר, טורבו דיזל המספק 150 כ"ס וכמעט 41 קג"מ מרשימים. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים אחראית על העברת כל הטוב הזה לתיבת ההעברה המתוחכמת של מיצובישי super select II. בדגמי Dakar I Dakar SE יש בנוסף בורר מצבי שטח – חצץ, חול, סלעים ובוץ ושלג. 

ברשותכם אני מדלג על סעיף מערכת המולטימדיה 7" קונקטד קאר, אני מוכן לקבל את הרכב הזה גם עם רדיו-טייפ רודסטאר.

את יום ההתנסות בגירסת הפרו אנחנו מתחילים בחניון הנתיב המהיר, בו ממתינים לנו צי של טרייטונים. חלק בגרסת 'פרו' וחלק רגילים, כדי שנוכל לחוש את ההבדלים. על הכביש ההבדלים לא גדולים אם כי גירסת ה'פרו' המושחרת בהחלט נראית מעולה בין עדר המכוניות הרגילות.

עם הירידה לשטח אנחנו מתחילים בנסיעת שבילים לכיוון הר מונטר. השבילים יחסית טובים, וניתן לפתח מהירות גבוהה, הפרו מתנהג למופת אולם כמו בכל סט בולמים וקפיצים שנועד לעבודת שטח אתגרית יותר, במהירויות נמוכות הוא אכן מרגיש קשיח יותר. בזכות ההגבהה הפרו עובר בקלות מעל אבנים וסלעים בשטח, כאשר הצמיגים תורמים רבות לאחיזה גבוה גם במקומות קשים יותר. אחרי כמה קילומטרים בשטח הורדנו אוויר בצמיגים שהיו על  34PSI. הורדת האוויר סייעה רבות לאחיזה בשטח, ותרמה גם לנוחות משופרת בתא הנוסעים. ההפתעה הגדולה היתה דווקא הטרייטונים המקוריים שלא זכו לשידרוגי ה'פרו' ונשארו על הבולמים והקפיצים המקוריים. איכות הנסיעה על הסט המקורי הפתיעה מאוד לטובה. ככל שהמהירות עלתה, באו לידי ביטוי סט הבולמים והקפיצים של הפרו, שאיפשרו נסיעה במהירות גבוהה. גם במעברים בהם הרכב נכנס להצלבות פוטוגניות, גירסת הפרו איבדה אחיזה בשלב מאוחר יותר מהגירסה הרגילה. שתיהן אגב הסתדרו בשטח ללא כל קושי.

בשורה התחתונה, כלמוביל מאפשרים ללקוחות ליהנות מערכת שטח מצויינת בתוספת מחיר של 20.0 אש"ח לשלב ההשקה. לפי נציגי כלמוביל, מדובר בערכה שעולה להם אלפי שקלים יותר, ומחירה הרגיל עומד על 35.0 אש"ח.

דעתי בנושא חלוקה. מחד – התמורה לתוספת הכסף היא מעולה. ככל הנראה בחיים לא תצליחו לקבל את השדרוגים האלה, במחיר כזה. מאידך, אחרי למעלה מ 20 שנים בשטח, יש לי סדרי עדיפויות אחרים, ועל חלק מהשדרוגים הייתי מוותר. בנוסף, כלקוח פרטי אין לי את המגבלות שעומדות בפני יבואן גדול שנותן אחריות למוצריו, ואני חופשי לבחור את הרכיבים שבדיוק מתאימים לי, ולוותר על אחרים. גם אז, אגב, לא בטוח שהייתי מצליח להוציא פחות מ 20.0 אש"ח, ואם כן, הפער היה זניח, אז בכל זאת, העסקה היא עסקה פצצה. דיל קרוקודיל.

מחיר הטרייטון אגב, אם אתם חפצים באחד כזה מתחיל ב 198.9 אש"ח לגירסת 2X4 ידנית. גירסת Desert 4×4  תעלה לכם 234.9 אש"ח, ולזה יש להוסיף 19,900 ₪ לערכת ה'פרו'. הדקר המפנקת תעלה לכם כבר 244.9 אש"ח והגירסה החביבה עלי עד מאוד הדקר SE תעלה 255.9 אש"ח והיא כבר מפנקת עד מאוד.

אז מה היה לנו שם,

  1. ביקשתי מאנשי כלמוביל טרייטון רגיל למבחן. אני כבר מדמיין אותו במסלול ניסויי השטח.
  2. גירסת הפרו נותנת ללקוח הרבה יותר ממה שהוא צריך, בהרבה פחות ממה שיעלה לו לשדרג את הרכב לבד לאותה הרמה.

המבחן פורסם לראשונה באתר קארספורום בתאריך 15.6.20. תוכלו לקראו אותו כאן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

One Response

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן