סובארו XV ידני
ג'יפון / משפחתי ידני עם יכולות שטח מפתיעות

ה XV הידני מציע שילוב מעניין מאות של ג'יפון, עם תיבת הילוכים ידנית, מנוע 1.6 ליטר וסוג של הילוך כח המיועד לשטח. הוא יקח אתכם לשטח הרבה יותר רחוק ממה שאתם חושבים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לעצלנים מבינכם ניתן לסכם את מבחן השטח בפחות מפסקה – ישבנו במעיין קטן שבשולי רמת הגולן, נהנינו מהמים הקרירים, כשפתאום הגיעו מתוך הסבך שלושה חברה מזיעים. בירכנו לשלום אחד את השני ואז הם שאלו "אתם עם הג'יפ?" לא היה בחניה הסמוכה שום רכב אחר למעט הסובארו הכחולה היפה איתה הגענו. זה מסכם הכל.

אתגרי שטח וההתאמה של המכוניות לאותם האתגרים מחולקים לכמה קטגוריות:
יש את שבילי קק"ל שבגדול כל אוטו יכול להיכנס ולצאת בחופשיות מהם, לרבות מכוניות פרטיות.
פה ושם יש איזו פניה לדרך מעט יותר אתגרית, כזאת שתגרום לבעלי המכוניות הפרטיות להסס ולעצור. רכבי הליסינג ימשיכו כמובן, וגם הג'יפונים והג'יפים הגדולים.
ואז יש איזו אבן גדולה או סלע שתקועים באמצע הדרך ולא מאפשרים להמשיך בנסיעה ללא נזקים משמעותיים. כאן מרבית רכבי הליסינג יעצרו, ג'יפונים וג'יפים ייהנו ממרווח הגחון הגדול ויעברו הלאה.

ואז מגיעה עליה זרועה בסלעים, בה צריך להתקדם לאט ובזהירות יחסית. אנשי הג'יפונים נעצרים. הם הגיעו רחוק ממה שתיארו. זה כבר השטח של הגדולים, אלו עם הצמיגים הגדולים, המנועים הגדולים ובעיקר הילוך הכח, ה- LOW המוכר לכולם. אלו ישלבו להילוך כח, וימשיכו הלאה ללא קושי. 
אהה, ויהיה עוד אחד קטן שימשיך למרות שהוא לא ג'יפ גדול. זהו ה-XV הידני עם הילוך הכח, שלמרות חסרונותיו עליהם נרחיב עוד מעט, מחייך מתחת לגלימה היפה, וממשיך לטפס למעלה.

הוא לא יכול להיות תחליף ל-SUV עם מפרט טכני מלא – הצמיגים קטנים מדי ועם חתך 55 לא מסייעים לתקוף מכשולים, הילוך הכח עדיין ארוך מדי ומחייב אגרסיביות מה והמנוע הצנום שמספיק בקושי בכביש, נדרש להעלות לטורים גבוהים ולשתף פעולה עם האגרסיביות הנדרשת עקב מומנט נמוך מדי לזחילה. דווקא במקום בו התחושה היא עדינה משהו, מרווח הגחון – דווקא שם במבט חוקר מגלים מרווח גחון של 22 ס"מ – מכובד מאוד. גחון שבנוי היטב ללא נקודות תורפה בולטות, למעט המפלט (נו, האגזוז) שמעט בולט.

יצאנו עם ה-XV מוקדם בבוקר לעבר נחל ציפורי, מראס עלי לכיוון כעביה, דרך תחנת הנזירים היפהפייה ובתוך הנחל. לא היה לסובארו שום קושי להתמודד עם המסלול, גם לא לאחר מעברי המים המרובים, ואז נשלחתי חזרה ברוורס לצורך צילומים…
מכעביה לכיוון צומת המוביל, דרך השבילים הכבושים של אדמת העמק (לא תמיד עביר בשיא החורף – אל תנסו). בשבילים אפשר לפתח מהירות נאה, ואז מגלים שהמתלים רכים מדי, כמובן כיוון שהם מכוילים לנוחות בנהיגה עירונית שפויה ולא מהירות גבוהה בשטח (יחסית – עם רכב שטח בגודל מלא אפשר לנסוע שם הרבה יותר מהר). חריצים ותלוליות מחייבים הורדת רגל מהגז בשביל לא לנגוח את הפגוש הקדמי והחצאיות בשיא העומס, ועדיין הרכב מספק הנאה וכיף, למרות שזה לא רכב ראלי!

קצת לפני צומת המוביל עליה תלולה בין שני שבילים, שאינה חלק מהדרך. יעלה או לא יעלה? נסון ראשון נכשל. התחלנו ממש מתחילת העלייה, בלי תנופה, וגז עדין. לא עלה. נסיון שני מתחילת העלייה, בלי תנופה, אבל גז פחות עדין. לא עלה. נסיון שלישי, תנופה + גז – עלה כמו ענק.
זה בדיוק החיסרון העיקרי של הרכב בשטח – הילוך ראשון ארוך מדי + מומנט צנום יחסית = בשביל לעבור מכשולים צריך לעלות לסל"ד גבוה.

20140820_093947

עולים לרמה, לכיוון עין עלמין, יש ירידה מעט תלולה ומהמורתית וירידה לפרייבטים – ברור שבחרנו את הראשונה – שום בעיה. האוטו מתייצב בקלות ממש על סף הבריכה. ביציאה שוב בחרנו באותה דרך, הפעם בכיוון עליה. קצת גז, האוטו לא התאמץ ועלה. משם, הישר לאותו מעיין המוזכר בפתיח. הדרך למעלה מורכבת משביל שעוצר את כל המכוניות הפרטיות ממש עם הירידה מהכביש ובהמשך פניה חדה שמאלה לשביל שלא הייתי מנסה לעלות עם הג'יפון של אישתי.

ברגישות ונחישות, ממש כך, ה-XV התקדם. בשני מקומות הייתה נדרשת מעט אגרסיביות שנובעת מהמגבלות הבסיסיות של הרכב – מומנט צנום, צמיגים קטנים, והילוך כח ארוך מדי. כאן המקום לציין שמי שהיה נוסע באותו השביל עם רכב שטח בגודל מלא, ולא משנה איזה- לנדקרוזר, סופה או מוסו – לא היה בכלל שם לב שהיה כאן משהו שהיה צריך לחשוב עליו. במבחן התוצאה – האוטו היה למעלה, בלי 'עבודות מע"צ'.
הגיע הזמן לרדת חזרה, ואחרינו יורד SUV בגודל מלא. יורדים לאט ובזהירות, ובשלב מסויים מאפשרים לאוטו שאחרינו לעבור. הוא פורס כנפיים ושועט קדימה בקצב שלא היה מאפשר לסובארו לחזור בחתיכה אחת. מבחינתו זה היה שביל שאפשר לנסוע עליו בחופשיות. מבחינתנו זה היה שביל שחייב נסיעה איטית וזהירה. רוצה לומר – אם אתם מתכוונים לקנות את הסובארו ולטייל עם חבר'ה עם ג'יפים בגודל מלא – כנראה שיתבאסו עליכם בגלל הקצב האיטי שתחייבו את השיירה לנסוע בו, ולא תהיה הזמנה נוספת…

סובארו XV ידני 1.6 ליטר – סיכום

מתוך מה שהוא לא עולה מה שהוא כן. הוא עומד לו בדד – בקטגוריה משלו, יפהפה (לטעמי) בכחול (אפילו יותר מהכתום) ומציע אלטרנטיבה שיכולה לקחת אתכם רחוק מאוד בשטח (בעדינות). המחיר שלו קרוב מאוד למחיר של רכב משפחתי "רגיל", מה שבהחלט יכול להפוך אותו לאלטרנטיבה נהדרת. אם אתם מטיילים בארץ ונמצאים רגע לפני קנית רכב משפחתי חדש – תעשו לעצמכם טובה וגשו לאולם התצוגה של סובארו להתרשם ולבקש נסיעת מבחן, גם אם לא תנצלו עשירית מיכולת השטח שלו.

לסובארו XV בגרסת ה-1.6 ליטר אין כרגע מתחרים ישירים של ממש. אולי בעוד כמה חודשים, כשיגיעו ארצה רכבים כמו דאצ'יה דאסטר או סוזוקי ג'ימני יהיה אפשר לאגד את שלושתם לסוג של קטגוריה מעניינת. כרגע המתחרים העיקריים נמצאים באזור אבל לא ממש שם, באזור של ה-XV. הכי קרוב שיש זה הסקודה יטי, גם במחיר וגם בממדים. אבל הוא מגיע עם יכולת שטח מינימלית כמו שאר הג'יפונים האופנתיים הקטנים (קפצ'ור, ג'וק, מוקה וכו'). קצת יותר למעלה בתקציב יש רכבי פנאי גדולים יותר, כמו גרסאות הבסיס החדשות של הקיה ספורטאז' והיונדאי ix35, שמציעות ביצועים טובים הרבה יותר וקצת יותר מרווח. אבל שוב, אפס יכולת שטח.

כך שה-XV נמצא כרגע בנישה משל עצמו. לא ממש ביצועיסט ולא מאוד מאובזר אבל נראה נהדר, נוסע מצוין על הכביש, בטיחותי, עם צריכת דלק טובה, 5 שנות אחריות מלאות וכבונוס – מציע יכולת שטח טובה למדי. 

חלקים ממבחן זה התפרסמו באתר קארספורום בתאריך 28.8.2014. תוכלו לקרוא אותם כאן.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן