סיטרואן C3Aircross ג'יפון חביב, בסגמנט B SUV, כלורמ ג'יפון מבוסס סופר מיני. הסיטרואן החביב הוצג ב 2017, וחולק מכלולים עם כל דגמי הקונצרן – מנוע בנפח 1.2 ליטר, טורבו, כאן בגרסת 130 כ"ס, ו 23.4 קג"מ, ותיבת הילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים מבית אייסין היפנית.
מכלולים אלה משרתים את רכבי קונצרן PSA כבר מספר שנים, במגוון עצום של דגמים, ולמעט מחלות ילדות שהסתיימו לפני שנים, מגלים אמינות גבוהה למדי.
הסיטרואן החמודה דומה לאחיה הגדול שנבחן כאן לא מזמן ה C5Aircross ולמעשה שניהם יחד לא דומים לשום דבר אחר על הכביש. עוד דימויים – קחו את הסיטרואן C3 החמודה, נפחו אותה קצת, וקיבלתם את ה C3Aircross.
חזית הרכב סיטרואנית במיטבה. גריל שחור גדול, מלבני אך מעוגל בחזית הרכב, כאילו 'מגן סף' כסוף בתחתית הפגוש, נפגוש אותו גם בתחתית הפגוש האחורי, יחידות פנסים רבועות אך עגולות, שקועות מעט, סמל סיטרואן נמתח לרוחב כל הרכב ומשתלב עם פנסי לד. אין בחזית הזו ולו קו עיצוב אחד ישר או זויתי. התוצאה בולבוסית חביבה למדי. חיפויים שחורים לבתי הגלגלים, יחד עם פס שחור בתחתית המרכב ופסי גגון בולטים בגג הרכב, משדרים את המראה הג'יפוני הנחשק. חלף קורה אחורית רחבה ואטומה, הרכיבו אנשי סיטוראן זכוכית והדבירו עליה פסים. אישית פחות אהבתי, והדבקה זו פחות התאימה לי למראה הכללי של הרכב.
הכניסה לרכב נוחה מאוד, ואתה מתיישב במושב נהג כורסאתי באופיו, אך תומך ונוח למדי.
מול הנהג הגה גדול, ישר בתחתית, עם פקדי שליטה על מערכות הרכב השונות מההגה. לוח המחוונים פשוט במובן הטוב של המילה. מד מהירות משמאל, מד סל"ד מימין. ביניהם, מחוונים לטמפרטורת מנוע ולמצב הדלק, וצג משתנה בהתאם לבחירת הנהג.
פתחי איוורור לא סטנדרטיים, בכל שהם נראים כאילו כל פתח איוורור (שניים בצדדים ושניים במרכז), נראים כאילו הם מורכבים משני פתחים כל אחד מהם.
מתחת לפתחי האיוורור המרכזיים מסך מגע בגודל 7" השולט על כל מערכות הרכב, השמע, המיזוג, הגדרות הרכב ועוד. הקונסולה המרכזית ידית הילוכים שגרתית, ומעצור יד גדול וחריג בעיצובו, לטעמי – הוא מגניב ברמות.
המושבים עצמם נוחים ותומכים, ויחד עם הגה שמתכוונן לעומק ולגובה, אין בעיה למצאו תנוחת נהיגה נוחה.
בסיס הגלגלים מעט מעל 2.6 מטר, מרמז על מרווח פנימי טוב ביחס לגודל הרכב. המושב האחורי נוח ומרווח יחסית, שוב, בהתאמה לסגמנט.
הרכב עצמו נוח למדי בנסיעה, משכך את המהמורות השונות בלי דרמה, ומספק אחיזת כביש בטוחה הנעזרת גם בצמיגים בחתך 215/50/17 בגירסה שנבחנה ברמת הגימור הגבוהה Shine PK.
היציאה מהמקום זריזה למדי, בזכות המומנט הנדיב והמשקל הקל יחסית, 1280 ק"ג. זו לא ארנבת מירוצים, אבל לחיצה בריאה על דוושת התאוצה מזניקה את הגיפון בזריזות. הנתון הרשמי הוא 9.2 שניות ל 100 קמ"ש, ועד 195 קמ"ש למהירות מירבית. בפועל לא היתה שום בעיה לשייט על כביש שש במהירויות שהשתיקה עדיפה להן. אם המהירות המותרת החלק מהקטעים היא 120 קמ"ש, אני משאיר את ההמשך לדימיון הפורה של כל אחד ואחת מכם.
צריכת הדלק של הגי'פון היא כמקובל עם תצורת המנוע ותיבת ההילוכים. בנסיעה רגועה עם בקרת שיוט, צריכת הדלק היתה כ 24 ק"מ לליטר. בנהיגה מהירה מאוד אך עדיין בכבישים פתוחים, צריכת הדלק ירדה לכדי 16 ק"מ לליטר.
לרכב מערכות בטיחות מקיפות – בלימה אוטונומית, התראה על סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת (רק ברמת הגימור הגבוהה) ועוד.
יתרון גדול ל C3Aircross הוא מגוון עצום של צבעים ושילובים מהם ניתן לבחור, ולוודא כי הרכב שלכם יהיה באמת עם התאמה אישית בדיוק למה שאתם אוהבים.
המחיר הרשמי של הרכב הוא 122.0 אש"ח לרמת הגימור FEEL ו 125.0 אש"ח לרמת הגימור Shine PK. במבצעי 0 ק"מ ניתן לקבל את הרכב בכ 10,000 ₪ פחות אם תתפשרו על הצבעים, ובהתאם למלאים בחברות השונות.
שורה תחתונה – ג'יפון חמוד, שובב באופיו ובעיצובו, חסכוני ומרווח.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב