GAC GE3
ג'יפון כל חשמלי מבית GAC.

ה GE3 הוא ג'יפון חשמלי מבית GAC. הוא סובל מכמה חסרונות מול מתחריו הישירים, עם זאת הוא מסמן מגמה וכניסה של יצרן סיני גדול מאוד לשוק הישראלי.

ה GAC-GE3  הוא רכב חשמלי, תוצרת סין, עולה חדש יחסית לארצנו.

ההשקה שלו היתה ממש טרום תקופת הסגר, ואז הכל נעצר. מדובר בג'יפון חביב, בעל מראה מנופח משהו, בעל חמישה מקומות ישיבה. אם למישהו יש ספקות אם המהפכה החשמלית הולכת להיעצר או לשנות כיוון, אז ה GAC החדש הוא רק הסנונית הראשונה לפני הגל הגדול שיגיע, וזה בסה"כ חיובי.

מי שאוהב את תחום הרכב, עבורו רכב זו חוויה. חוויה שלפעמים קשה להעביר במילים. בבוקר בו אני מחזיר את הרכב לבעליו החוקיים, אני עושה עיקוף קטן ונכנס למוסך בו אני מטפל ברכב הפרטי שלי. הרכב מתגלגל חרישית לתוך המוסך, ואני מפריע באמצע 'פרלמנט' הבוקר. הבעלים של המוסך שלא נזכיר את שמו, בא לומר בוקר טוב, ואני ישר "ישראל, באתי להחליף שמן מנוע" (רכב חשמלי = אין שמן מנוע). הרכב זוכה למבטים מתעניינים, והרבה שאלות עפות באוויר. אני מציע לישראל לעשות סיבוב קצר ברכב, והוא נענה בחיוב. הרכב השאיר רושם מאוד חיובי, וסחט הרבה התפעלות.

חזרה לרכב, העיצוב של ה GAC קצת מבלבל. מצד אחד הרכב נראה בולבוסי ומנופח, ומצד שני, הוא בעל הרבה קווי עיצוב זויתיים. חזית הרכב מציגה פגוש קדמי עם חלק תחתון גדול בצבע שחור , ומשני צידיו פנסי ערפל. קצת פגוש בצבע המרכב, ומעליו 'גריל' פלסטי שחור ודק עם משחקי צורות משולשים, שניתן ללמוד מהם גיאומטריה של תיכון, עם זויות דומות, מתחלפות ועוד. משני צידי הגריל יחידות תאורה גדולות הכוללות תאורת יום DRL בצורת…משולש. מכסה המנוע עם תפיחות קלות ליצירת מראה שרירי. במבט צידי ניתן לראות קווי עיצוב עדינים המתחילים בתחתית הדלת הקדמית, ועולים עד לאמצע הדלת האחורית. קורות A, B ו C שחורות, כאשר קורה C  (האחורית) משחקת עם צבע המרכב ונותנת תחושה של גג 'צף'. הפנסים האחוריים שוב מציגים משחק עם משולשים, ודלת אחורית בעלת פתח טעינה נמוך ושימושי.

העיצוב הפנימי סטנדרטי ונאה. המושבים מרופדים בעור בצבעי חום, חשמליים לחלוטין. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי לרכב חשמלי. מימין מד מהירות, ומשמאל מד טעינה. באמצע תצוגה משתנה, ובתחתית לוח המחוונים מד חשמל, (כמו מד דלק אבל לחשמל). במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה שימושי ואינטואיטיבי, ומתחתיו פקדים למיזוג.

ל GAC אין ידית הילוכים אלא חוגה עם מצבי הנהיגה השונים – P, R, N, D. מהר מאוד מתרגלים לשימוש וזה הופך להיות אינטואיטיבי.  

ל GAC בסיס גלגלים לא גדול של 2.56 ס"מ מפתיעים, כי בתוך הרכב התחושה היא של רכב מרווח משמעותית ממה שמרמז בסיס הגלגלים. מושבי העור רחבים ונוחים. מושב הנהג מתכוונן חשמלית, אך ההגה מתכוונן רק לגובה ולא לעומק.

ההספק של ה GAC הוא 177 כ"ס והמומנט כמעט 30 קג"מ. קיבולת הסוללה קרוב ל 55 KV וטווח הנסיעה המוצהר הוא 309 ק"מ. משקל ה GAC עומד על 1648 ק"ג לא מבוטלים.

לרכב שלושה מצבי נהיגה – רגיל, אקו ו i-pedal. המצב השלישי הוא מצב בו הטעינה הרגרנטיבית (הבלימה של הרכב מתבצעת באמצעות מגנט המייצר חשמל וטוען את הסוללה) הוא הכי חזק, וההתנהגות שלו לא טבעית. את מרבית הנסיעה עשיתי במצב הרגיל בו הרכב התנהג כמו רכב רגיל. היציאה מהמקום מהירה בזכות המומנט הגבוה הזמין מהרגע הראשון. רשמית, הרכב מגיע ל 100 קמ"ש ב 8.6 שניות, וזה מהר מאוד. גם תאוצות הביניים מהירות והרכב מאיץ בחוזקה בכל לחיצה על הדוושה.

התנהגות הכביש קצת פחות מדוייקת, ועושה רושם שלפעמים המתלים של הרכב מתקשים להסתדר עם המשקל. התחושה היא שהכיול לא אפוי עד הסוף. גם סדרת מהמורות לא תוציא את הרכב מאיזון, אבל הנהג מקבל פידבקים לא ברורים מהרכב.

נסיעה רגילה נעימה ושקטה מאוד. במהירויות גבוהות חודרים מעט רעשי רוח מהמראות וזהו בערך. מעבר לכך דממה. דממה זו מופרת מפעם לפעם על ידי התראות המובילאיי בהתקנה מקומית.

את הרכב אספתי בבוקר יום ראשון, והוא הוחזר בבוקר יום שלישי. במהלך 48 השעות בהן הרכב היה אצלי, הרכב נסע ברחבי גוש דן, עם שימוש רגיל לחלוטין. ההתנהלות העירונית עם הרכב נעימה וכיפית. עם קבלת הרכב, צג המרחק הנותר הראה 305 ק"מ נסיעה, כלומר טעינה מלאה. הרכב הוחזר עם כ – 150 ק"מ נותרים לנסיעה, כאשר הוא לא הוטען על ידי במהלך שתי היממות.

מחיר הרכב עומד על 139,000 ₪ ואגרת הרישוי 541 ₪ לשנה. בשיחה לא רשמית עם אנשי היבואן למדתי כי הלקוחות הרוכשים את הרכב מבצעים עסקאות רכישה וטרייד אין כאשר ה GE3 מחליף מגוון גדול מאוד של כלי רכב שונים. 

בסיכומו של דבר הרכב שימושי ונוח, למרות מגבלות אובייקטיביות שיש לו מול המתחרים. קצת מבאס שרכב מעניין כזה 'נופל' על סעיפים שאין לי ספק שהיצרן היה יכול לטפל בהם בקלות.  לרכב אין מערכות בטיחות מקוריות ואין אפשרות לטעינה מהירה, ואלו שני מרכיבים שקיימים אצל המתחרים. בשיחות עם אנשי היבואן הם מכירים בחסרונות אלו, ומוצאים פתרונות יצירתיים. ללקוחות המעוניינים לנסוע עם הרכב לחופשה משפחתית באילת היבואן מציע כמה ימי שכירות בשנה, על חשבון חשבונו, לקורולה היברידית. נפתרה בעיית החופשה המשפחתי באילת. לעניין מערכות הבטיחות, הפתרון של התקנת מובילאיי אינו אופטימלי, אבל הוא מחפה באופן חלקי על העדר מערכות בטיחות מקוריות.

אל תתבלבלו ב GAC. לשם שיווק הרכב הקימה חברת יוניון מוטורס חברה בת שזה התמחותה. ל GE3 חסרונות מול המתחרים, עם זאת, אין לי ספק כי מדובר בסנונית ראשונה שנועדה לחוש שוק מערבי בעיני היצרן, ללמוד על העדפות הלקוחות, על צרכים ועל פתרונות. זו רק טבילה של האצבע במים לחוש את הטמפרטורה. אין לי ספק שליצרן וליבואן תכניות סדורות לשיווק כלי רכב נוספים לאחר שילמדו את השוק והצרכנים.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן