נהיגה בתנאי ערפל
כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם וישמרו עליכם בכבישים בבקרים הערפיליים

הערפל שאנחנו פוגשים בבקרים האחרונים מחייב התאמה של הנהיגה לתנאי הדרך. ריכזתי לכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם להגיע בביטחה לאן שתרצו.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הערפל שירד על הארץ בשעות הבוקר של הימים האחרונים הביא עימו תמונות מרהיבות מכל רחבי הארץ. לנהגים שבנינו הוא מביא עימו גם מעט סיכונים ומחייב התאמה של אופן הנהיגה לתנאי הכביש, גם אם זה כביש 4 או כביש 1 הרחבים והטובים.

הערפל מבטל למעשה את היכולת שלנו לראות רחוק, ולתכנן את הנהיגה בהתאם. דמיינו שאתם בכביש מהיר ב 90 קמ"ש, ומרחוק רואים אורות בלימה של כלי רכב, בכל המסלולים. אתם מבינים שלפניכם האטה או פקק תנועה, ומתאימים את מהירות הנסיעה לפי הנדרש. בערפל אתם לא מקבלים את המידע הזה מראש אלא רק כאשר אתם כבר ממש קרובים, ונדרשים לבלימה אגרסיבית. כך גם הנהג שלפניכם, וכך גם הנהג שנוסע מאחוריכם.

אז מה עושים?

  1. מתאימים את מהירות הנסיעה לתנאי הערפל.

הערפל שמורכב מטיפות מים זעירות, אינו אחיד בצפיפות. יש מקומות בהם הוא סמיך יותר, ואז הראות מצומצמת לכמה מטרים / עשרות מטרים קדימה, ויש שהוא דליל יותר והראות נפתחת לכמה מאות מטרים קדימה. בהתאמת המהירות לתנאי הערפל אתם צריכים להביא בחשבון שבקצה שדה הראיה שלם יש רכב עומד או חלילה אדם. האם אתם מספיקים לבלום בבטחה? אם לא, האטו! אם כן – סעו. המהירות בתנאי ערפל היא לא קבועה וכאמור משתנה בהתאם למרחק אותו אתם רואים.

  1. למען השם, הדליקו אורות ערפל. אורות ערפל אחוריים הם מזמן לא איבזור מותרות כמו בסובארו 1.3DL משנת 1982. הם קיימים בכל רכב מודרני מזה שנים רבות. אור (אם יחיד) או אורות הערפל נראים משמעותית יותר רחוק מהאורות הרגילים של הרכב. אור הערפל האחורי נועד לסייע לנהג שנוסע מאחוריכם לראות אתכם בזמן ובמקום בו אתם נמצאים, ובכך מסייע לו שלא להתנגש בכם. זה לא מבזבז מצבר / חשמל / נורה.
  1. מרבית המכוניות המודרניות מצוידות גם באור ערפל קדמי, הדליקו אותו. הוא מסייע לכם לראות יותר טוב את הכביש במידת הצורך.
  2. אל תדליקו אורות דרך גבוהים. אורות הדרך הגבוהים שעוזרים לנו מאוד לראות את הכביש בתנאי חשכה, לא עוזרים בתנאי ערפל, ולמעשה מאירים את טיפות המים הקטנות ומסנוורים אתכם בחזרה.
  3. יצאתם מהערפל – כבו את אורות הערפל. גם הקדמיים וגם האחוריים. יש לזה מתג. אל תשאירו אותם דולקים כי 'אולי עוד מעט יהיה עוד ערפל'. גם הקדמיים ובעיקר האחוריים – מאוד מסנוורים את הנהגים שמולכם או מאחור. כבו את האורות.
  4. הערפל מצמצם לנו חלק את שדה הראייה המסייע לנו לנהיגה, ולכן אני ממליץ לפצות על אותו מחסור נקודתי:
  • התמקדו בנהיגה יותר מהרגיל. בערפל כמו בימים האחרונים אני מכבה את מערכת השמע. לא מוסיקה, לא טלפונים, לא חדשות ולא דיווחי תנועה. כל אלו הם 'צרכני קשב' אותו אני צריך עכשיו במקסימום האפשרי על מנת להתמקד בנהיגה ובנעשה בכביש, מלפני, מצדדי ומאחורי.
  • חלונות פתוחים מעט והאזינו יותר לנעשה בחוץ. זיכרו שאתם לא במהירות 120 קמ"ש אלא במהירות נמוכה משמעותית, אז גם רעשי הרוח נמוכים משמעותית, ולא חייבים לפתוח את החלון עד הסוף, אפשר רק קצת, גם כדי להקשיב וגם כדי להכניס אוויר טרי.
  1. גלו סבלנות לנהגים אחרים בכביש. זו עצה טובה גם ביומיום, ורלוונטית מאוד גם לתנאי הערפל. לא כולם עם חושים חדים כמו שלכם, ולכן גם אם יש לכם חושים של כלבי ציד, תנו כבוד למשתמשים האחרים בכביש, וגלו כלפיהם סבלנות. אגרסיביות מצידכם לא תגרום להם לנסוע יותר מהר אלא רק תגרום להם לעשות טעויות בנהיגה שעלולות לגרום לתאונה.

יש לכם עצות נוספות – מוזמנים להוסיף.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן