מנוע חדש למאזדה
טורבו דיזל 3.3 ליטר

מאזדה חושפת מנוע טורבו דיזל חדש וחסכוני בנפח 3.3 ליטר, שישה צילינדרים בטור.

מאזדה הציגה לאחרונה מנוע חדש, טורבו דיזל בנפח 3.3 ליטר.

על פי מקורות זרים(…) חברת מאזדה חשפה בתחילת יולי מנוע חדש מתוצרתה, טורבו דיזל בנפח 3.3 ליטר, במבנה של שישה צילינדרים בטור, וטכנולוגיה שנקראת במאזדאית 'Skyactive D'.

ההכרזה של מזדה מעט מפתיעה כאשר יצרניות אחרות הפסיקו מעשית לפתח מנועי בעירה פנימית עקב מעבר לחשמל מלא.

המנוע החדש של מאזדה נחשב לאחד ממנועי הדיזל הנקיים בעולם, והוא אינו מיועד לשיווק בצפון אמריקה. על פי מאזדה, המנוע החדש נועד לצרכני המבקשים מנוע יעיל המאפשר נסיעה למרחקים גדולים עם כושר גרירה משמעותי. (גרירת קראוון באירופה ?).

במאזדה מציינים כי במנוע תשולב טכנולוגיה חדשה DCPCI – Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition – שאין לי איך לתרגם אותה לעברית.

למנוע החדש של מאזדה אפשרויות כיוון להספקים שונים, שניים מהם כבר ידועים – כ 200 כ"ס ו כ 250 כ"ס, שניהם עם כ 56 קג"מ מרשימים עד מאוד.

המנוע המתקדם מוכן לשילוב עם מערכת היברידית קלה V48 לטובת חסכון  בדלק ובפליטת מזהמים.

המנוע מתוכנן לשילוב בכלי הרכב הגדולים של מאזדה, ולהביא את הרכב לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בהספק הנמוך, ו 17 ק"מ לליטר בגירסת ההספק הגבוה.

השילוב הראשון של המנוע החדש יהיה ככל הנראה במאזדה CX60 כבר ברבעון  ראשון של 2023.

בעולם שעובר תהליכים מואצים של מעבר להנעה חשמלית מלאה, החשיפה של מאזדה אמיצה ומעניינת, והיא מניחה להערכתי כי בעשור הקרוב עדיין ישאר ביקוש נרחב להנעה באמצעות מנועי דיזל חסכוניים ונקיים, וחלק משמעותי מהקהל עדיין לא בשל למעבר להנעה חשמלית.

בהינתן שהמנוע לא מיועד לצפון אמריקה, ודרום אמריקה / אפריקה / אסיה אינם השווקים למנוע מתוחכם מאוד, חסכוני ונקי, נשאר השוק האירופאי. שוק זה עובר תהליך מואץ של מעבר לחשמל, ותקינת זיהום אוויר מחמירה, שרק תחמיר עם השנים ולכן היה מעניין לשאול את אנשי מאזדה איפה הם רואים את שילוב המנוע החדש ובאיזה שווקים.
לא ניתן כרגע לשער אם המנוע החדש ישווק גם בישראל.

 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן