בצלאל סמטריץ וקרן טרנר – הדם של ההרוגים הבאים על הידיים שלכם.
מהפכת 'נתיב פלוס' של משרד התחבורה יצאה לדרך. באתר משרד התחבורה הדברים מוצגים כמעט כאילו יצאו משולחן התכנון של דרדסבא בכפר הדרדסים, אבל האמת היא שרק גרגמל היה יכול להמציא המצאה כל כך מסוכנת, ולכן כבוד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר – הדם של ההרוגים שעוד יגיעו מהנתיב של משרד התחבורה על הידיים שלכם. ממש ככה, עם טביעות האצבע של שניכם, בדם.
אני אסביר,
נתיבים יעודיים לרכב עם מספר נוסעים אינם המצאה חדשה. בעולם מתכננים כאלה נתיבים והם מבורכים. בעולם מתוקן, איפה שיש תחבורה ציבורית מתקדמת וראויה, אדם שגר בפאתי המטרופולין מגיע לעבודתו בתחבורה ציבורית זמינה יעילה ונוחה.
אבל בישראל, משרד התחבורה לאורך עשרות שנים, מקדם את התחבורה הציבורית בעצלתיים, וכך מר ישראלי שגר בנתניה ועובד בת"א נאלץ לנסוע ברכבו לעבודה.
בישראל גם סללו למר ישראלי נתיבים בהם יכל לנסוע עם פקקים או בלי – ללא בעיה וללא סיכון מיותר. מר ישראלי ידע שכשהוא נוסע בכביש, בנתיב הימני, האיטי ביותר, ינועו לרוב כלי רכב איטיים, לרבות כלי רכב מסחריים כמו משאיות, מערבלי בטון ועוד.
עכשיו, מגיע משרד התחבורה ומפקיע מהציבור נתיב בו השתמש, לטובת כלי רכב עם מספר נוסעים רב. זה אומר שחלק גדול מכלי הרכב שהיו עד עתה על הכביש, במקום להשתמש בשלושה נתיבים, משתמשים בשני נתיבים. באותם שני נתיבים יש בדיוק עוד 50% תנועה. עניין של מתמטיקה. חלק קטן מהמכוניות אכן עוברות לנתיב השיתופי וזהו.
ביתר שעות היום, הכביש משמש מאות אלפי נהגים, לרבות משאיות ורכבים כבדים.
אותן משאיות שנסעו לאיטן בנתיב השלישי, אותו נתיב שהופקע מהציבור, עכשיו נוסעות לאיטן באמצע הכביש המהיר. במהירות של 70 או 90 או 100 קמ"ש. לוקח להן זמן להאיץ, לוקח להן זמן לבלום, ומהירות הנסיעה שלהן איטית בעשרות קמ"ש ממהירות הנסיעה של המכוניות בנתיב השמאלי, או בנתיב שהופקע.
לפני מספר ימים נסעתי בכביש החוף, בהתחלה לא הבנתי למה משאית 'פול טריילר' מזדחלת באמצע הכביש. עקפתי אותה כשבנינו מפרידים לא ממש הרבה סנטימטרים, והרבה פחות מרווח בטחון ממה שהייתי רוצה.
ככה נראית סכנת נפשות. משאית גדולה נוסעת לאיטה באמצע כביש מהיר, ונעקפת במהירות על ידי מכוניות פרטיות משמאל ומימין. לצערי, זה רק עניין של זמן עד התאונה הקטלנית במתווה שכזה. אח"כ יהיו הפקות לקחים, האשמת 'הגורם האנושי' ועוד. רק הפקידים הזחוחים במשרד התחבורה לא ייפגעו. אותם אלו שמחויבים לספק לנו תשתיות ראויות, מעלו בתפקידם, ומעלו באמון שלנו. בגללכם ניהרג.
אתם שומעים סמוטריץ' וטרנר? ההרוגים על הידיים שלכם!
לא בצלאל סמוטריץ ולא קרן טרנר ייפגעו בתאונה הזו. אנחנו ניפגע. אתם, אני, הילדים שלנו, האחים שלנו, החברים שלנו.
לשרלטנים במשרד התחבורה זה לא יפריע. אולי קצת לסטטיסטיקות שלהם.
ואם אתם קוראים בין השורות שאני עצבני – אתם צודקים. בגלל שרלטנות של פקידים אזרחים ישלמו בחייהם.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
2 Responses
הדם של ההרוגים הבאים בכביש הוא בידיהם של הנהגים.
אף גורם במשרד התחבורה לא אשם שהנהג הישראלי הוא נהג פרוע וחוצפן-לראייה : לא מעט תאונות דרכים התרחשו בכבישים רחביי ידיים,כלומר :לא הייתה סיבה נראית לעין לתאונה.
הנהג הישראלי מתקשה לוותר על רכבו ,מידי בוקר יוצאים עשרות אלפי כלי רכב לאותו כיוון כאשר בכלי רכב האלה יושב אדם אחד בלבד! הנהג.
הנהג הישראלי מתקשה לשנות דפוס חשיבה, תחבורה שיתופית זה רעיון נהדר ,אבל הוא לא מנוצל במלואו מכיוון שהנהג הישראלי לא מוכן לוותר על רכבו ולא עושה מאמץ לשנות דפוסי התנהגות בכביש.
כאשר הנהג הישראלי ישקיע מעט מאמץ וינצל את "נתיב פלוס" כראוי אז יתחיל השינוי בכבישיי ישראל
משרד התחבורה הוא לא גננת, משרד התחבורה בשנים האחרונות עושה מהפכה בתחבורה בישראל : הפרטית ,הציבורית ואף בשמי הארץ.
נכון: יש עוד מה לשפר ,אבל מן הראוי שאזרחי ישראל הנהגים ירתמו למאמץ.
יש לעודד שימוש בתחבורה ציבורית,תחבורה שיתופית ו"נתיב פלוס"
כל מילה בסלע, אך לא הסברת לעם כי בניגוד לכל מדינה מתוקנת -אצלינו בארץ הקודש הנתיב האמצעי הוא הנתיב בו כ ו ל ם נוסעים לאט. בנתיב השמאלי – המשמש במדינות בעלות תרבות נהיגה כנתיב לעקיפה בלבד וחזרה לנתיב הימני מיד לאחריה – אצלינו הוא הנתיב הנבחר לכל נהגינו החושבים כי הם נוסעים מהר…כך קרה שבעצם הנתיב הימני – הפך להיות הנתיב המהיר ביותר כי פשוט אף אחד מנהגינו לא משתמש בו למעט – החכמים…
הייתי מצפה ממשרד התחבורה כי יעודד שימוש בנתיב הימני…פעם חשבתי שגם הרלת״ד האמון על הבטיחות בכבישים ישתף פעולה בחינוך לשימוש נכון בנתיבים – התבדיתי לצערי…