פיג'ו 508 אוטומטית
רכב מנהלים מרווח ונוח, לאן הוא נעלם?

הפיג'ו 508 עשויה היטב, מפנקת ונוחה. עם זאת, טרנד הג'יפונים הרג כמעט לחלוטין את סגמנט רכבי המנהלים (משפחתיות גדולות). למרות זאת, בהחלט יש לה מה להציע.

השומר בחניון בעבודה שלי כבר רגיל לראות אותי נכנס עם מכוניות שאינן הקיה ריו. בעוד שהריו מזוהה על ידי השערים עם צ'יפ, כשאני מגיע עם רכב מבחן לחניה, הוא נאלץ לבדוק שאני זה אני. אף רכב עד ה 508 לא הוציא ממנו התייחסות מעבר ל "נראה נחמד". ה 508 גרמה לו לפתוח איתי שיחה על האוטו, "זה דגם חדש?" "איזה מנוע זה?" "אני לא אוהב צרפתיות אבל הוא נראה 'חבל על הזמן' " וכד'.

לפני כמה ימים, כשהחזרתי את אחת מה 208 שהיו אצלי, במבט חטוף בזוית העין ראיתי רכב לא מוכר, כשהפניתי את כל המבט ראיתי ש..אופס, זו החזית החדשה של ה- 508. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש היתה 'שלום לך, איפה נעלמת? לא רואים אותך יותר…'  אני עושה חיפוש באתר לראות מה אומרים על ה 508 ולא ממש מוצא. אפילו דיון על הפחתת המחיר שלה הפך לדיון קצר על המחיר של הסיטרואן C4, וכמה עולם הג'יפונים הרג את הקטגוריה הזו של רכבי 'מנהלים'. הרכב עבר מתיחת פנים אי שם בשליש הראשון של 2015.

זה כבר מעלה את רמת הסקרנות כלפי האוטו. גרוע הוא כנראה לא יהיה. פיג'ו לא עושים מכוניות גרועות. אז לאן היא נעלמה?

ה 508 active ממתינה בחניה תת קרקעית אצל לובינסקי. אני לוחץ על השלט ומחכה לראות איזה מבין המכוניות שעומדות שם תגיב לי. או, הנה היא, באפור עכבר או איך שלא קוראים לצבע הזה. עושה סיבוב סביב הרכב, הוא נאה. קצת גמלוני, איפשהו נדמה שהמעצבים יצאו להפסקה באמצע הרכב, וטכנאי הרשתות שלהם שיחק עם התוכנה והשלים את העיצוב. החזית נאה מאוד, אגרסיבית אבל לא מוגזמת, החלק האחורי משעמם. האוטו גדול וארוך. 4 מטר ו 83 סנטימטרים, עם בסיס גלגלים של 2.817 מטר. (לשם ההשוואה, לנדקרוזר ארוך חדש נמתח על פני 4.78 מטר ובסיס הגלגלים שלו 2.79 מטר).

נכנס לאוטו, מולי לוח מכוונים מסורתי, לא כזה "מעל ההגה" כמו ב 208 וב 308, אלא רגיל, כזה שרואים אותו דרך ההגה. מד סל"ד גדול משמאל, מד מהירות גדול מימין, ובאמצע שלושה מחוונים- טמפ' מים וטמפ' שמן, ובאמצע מד דלק. מתחתיהם צג מידע גדול וברור, נוח מאוד לשימוש.  

במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל של כמה וכמה אינצ'ים, כרגיל בפיג'ו נוח ואינטואיטיבי, ושולט על מערכת השמע, הטלפון, מידע על הרכב, ועוד. מתחתיו שני מגשים שנפתחים חרישית לטובת כוסות / פחיות / או סתם כדוריד שאין לכם איפה להניח. מתחתיהם לחצני פיקוד שקראתי להם 'קיצורי דרך' לפונקציות שונות במערכת השמע, ומתחת לחצני בקרת אקלים. סה"כ, לא יותר מכמה דקות קצרות של הסתגלות ואתה מרגיש בבית.

מושב הנהג נוח, חשמלי, עם מיליון ורבע אפשרויות התאמה. ההגה כמובן מתכוונן אף הוא למעלה / למטה / פנימה / החוצה – ואפשר למצוא תנוחת נהיגה שתתאים לכל אחד. 

המושבים האחוריים נוחים ומרווחים כצפוי. וילונות סטנדרטיים נפתחים על החלונות האחוריים למן הדיסקרטיות או במקום כל מיני פטנטים מכוערים להגן על הילדים מפני השמש הלוהטת. מול הנוסע במרכז המושב שני פתחי מיזוג גדולים ויעילים. סה"כ האוטו יכול לשמש גם כמשפחתית ראויה.

המנוע הוא 1.6 ליטר, טורבו עם 165 כ"ס ו 24.4 קג"מ, המחוברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית של AISIN (אייסין? אייזין?) עם שישה הילוכים. אפשר לומר בשקט שהעסק עובד מצויין. מניע, רעש קל של זמזום מפתיע אותי ומשהו קורה שם מעל לוח השעונים, או, תצוגה עילית למהירות, שלא חלילה תצטרך להוריד את המבט מהכביש. חביב.

20160322_154153

שוב דרך הפקקים של כביש 4 בואכה רמת השרון, האמת היא שסבבה להעביר את הפקקים עם היאכטה הזו. הזמן עובר בסבבה, נעים, שקט, ואפילו חסכוני. לא התאפשר לי לבצע את הבדיקות הרגילות שלי, אבל בנסיעת בוקר לעבודה הגעתי בקלות ל 1:15. אז זה לא רכב שיראה 1:20 אבל בהחלט 1:14 – 1:15 היא תוצאה מעשית.

לחיצה על הדוושה מכניסה את הטורבו לפעולה, והאוטו צובר מהירות בקצב נאה. זו כמובן לא מכונית ספורט, אבל כיאה ליאכטה מהודרת, היא בהחלט מאיצה היטב. בנסיעה רגועה מורגש שהמנוע עובד חצי רדום והכל משייט בנינוחות. לחיצה על דוושת הגז (מה גז מה? זה דלק!) האוטו מהסס לשבריר שניה ואז מנתר קדימה בנחישות אך בנינוחות. המתלים באוטו הזה מרשימים מאוד. בשום נקודת זמן הם לא קשיחים מדי בשביל לבעוט לך בחוליות, ולא רכים מדי בשביל לייצר מחלת ים. הם מעלימים את תחלואי הכביש בצורה מרשימה, ומרחפים מעל פסי האטה כאילו הם מטבע של 10 אגורות שהרגע עברת מעליו. ממש ממש מרשים. מהירות גבוהה, גבוהה באמת, לא 'קורפו וחצי', נבלעת בקלות וממש 'לא מורגשת' כמשהו להתעכב עליו. מרשים מאוד. (פסקה אחת על האוטו בתנועה, ואני שם לב שרשמתי שלוש פעמים את המילה 'מרשים' על הטיותיה. זה אומר משהו. משאיר את זה ככה, לא עורך את זה. )

הולך לאסוף את הקטנה מהגן. שם אותה באוטו והיא צוחקת. יש לה המון מקום. המון! עוד לא הנעתי את האוטו והיא כבר "אבא אני אוהבת את האוטו הזה!". קניות וסידורים רגילים (מאפייה, לאסוף חולצות מגיהוץ וכד') אני עושה עם האוטו. תא המטען גדול, ודלת תא המטען נפתחת גבוה מאוד ומקילה על ההעמסה. סבבה לי עם האוטו לגמרי. באמת כיף. ואם כזה כיף, למה לא רואים אותו על הכביש? (בדיקה קצרה – ב 2015 עלו לכביש 253 אינסינייה, 69 סיטרואן C5, 705 סופרב ו 233 פיג'ו 508 – חומר למחשבה).

בשורה התחתונה, למרות שהסגמנט הזה פחות מדבר אלי היום (היתה לי בעבר ניסאן מקסימה) ה 508 מתגלה רכב נעים ואיכותי, שאני מאוד נהנה בחברתו. (רכב ההדגמה עם יותר מ 20,000 ק"מ, פחות משנה על הכביש, ולא ניכר עליו בכלל. בהחלט אפשר לחשוב שמדובר ברכב חדש לחלוטין עם 500 ק"מ על השעון) . אין לי ספק שגם כרכב מנהלים, וגם כרכב משפחתי איכותי יש לפיג'ו הזו מה להציע. רק המחיר, נו…אתם יודעים…קצת גבוה מדי בשביל שהיא תהיה אטרקטיבית. (המחיר הרשמי של גירסת האקטיב הוא 178,900 ₪.)

המבחן התפרסם במקור באתר קארספורום בתאריך 4.4.2016, תוכלו לקרוא אותו כאן.

תגובות גולשים

One Response

  1. הכל טוב ויפה כשהרכב הזה חדש…
    כשמדובר ברכבים חדשים זו “לא חוכמה”
    יש לי רכב כזה בן שש תכלס נעים לנסיעה מרשים וכייפי וכו אבל ……
    משאבת וואקום לפני חצי שנה 2700 שח
    כעת מדגש הטורבו הלך והחלפת צינור לחץ שמן ו”פלאשינג” (החלפת שמן ושטיפה) 7000 שח
    דבר נוסף הסחירות נמוכה ביותר…… על רכב כזה מגרש טרייד אין ישלם עליו 20 אלף שזה ממש מביך ולא הולם ……אז צריכים לקחת זאת בחשבון…

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן