אופל אסטרה GS-Line – קומפקטית אירופאית איכותית

משפחתית קומפקטית בתצורת האצ'בק בעלת עיצוב מובהק ומובחן

אופל אסטרה אינה דגם חדש בישראל, והיא משווקת כאן כבר תקופה, אבל בין שלל הדגמים החשמליים היה יותר ממסקרן לקחת רכב קומפקטי / האצ'בק, איכותי, מיצרן שיודע דבר או שניים על כיול שלדה ומתלים, ולראות איזה מענה הוא מספק בעולם תחבורתי שמחשמל את עצמו לדעת.

המהפך שעובר מותג אופל תחת כנפי PSA גדול מאוד, ובעוד שהשימוש בפלטפורמות וברכיבי הנעה של הקונצרן מתבקש, בתחום העיצוב קיבלו אנשי אופל חופש להתפרע, וחייבים לומר בהגינות הם גם מצליחים לייצר שפה עיצובית מובהקת.

גם האסטרה עונה בדיוק על ההגדרות הרשומות. חזית מחודדת, פסי עיצוב על מכסה המנוע שנראים נהדר ממושב הנהג, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד ומראה כללי מובחן מאוד. מבט מהצד מציג חישוקי 18" וצמיגים במידה 255/40. העיצוב הדרמטי ממשיך גם מאחור עם קווים חדים שמקבלים חיזוק גם על ידי יחידות התאורה האחוריות. התוצאה נאה מאוד, מתחמקת מהרצון לעיצובים גנריים שלא יפריעו לאיש, ומייצרים זהות מותגית מובהקת. אחלה אופל.

מעצבי אופל לא יצאו להפסקה כאשר נדרשו לעיצוב הפנימי. הפריט הבולט הוא שני המסכים בגודל 10", מול הנהג לוח מחוונים, ומולטימדיה במרכז הדשבורד, עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי – שניהם אלחוטיים. לוח המחוונים עם שלל בחירות תצוגה בהתאם לדרישות הנהג. מושב הנהג הוא מהטובים ביותר עליו הנחתי את ה Royal Butt הפרטי. הריפוד בד משולב אלקנטרה, הכיוונון חשמלי עם זיכרונות, והתמיכה לגוף לא פחות מנפלאה. שילוב הבד והעור נמצאים כמובן גם במושב שליד הנהג, גם במושבים מאחור, וגם בחיפוי הדלתות. פתחי המיזוג מול הנוסע מוסתרים בעיצוב הדשבורד באופן נאה למדי, ואילו הנהג מתפנק מפתח מיזוג גדול מימין מתחת למולטימדיה, ואד נוסף משמאל בקונסולה המרכזית תמצאו שני תאים עם כיסוי נגלל, אחד עם מקום לכוסות והשני גדול ושימושי.  בסיס הגלגלים עומד על 2.675 מטר, מאפשר מרווח ראוי ליושבים מאחור, כמובן בהתייחס להיותו של הרכב בסגמנט הקומפקטי.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין המוכר של קבוצת סטלנטיס, בנפח 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים עם 130 כ"ס ו 23.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים של חברת אייסין היפנית. לתיבת ההילוכים שלושה מצבי נהיגה, ספורט, אקו ונורמל. ההנעה קדמית.

מתחילים לנהוג, ואני נזכר מהר מה זה לנהוג עם רכב בנזין. מדהים כמה קוף מפותח יכול להתרגל מהר להנעה חשמלית, וכמה מוזר לחזור לרכב שהמנוע שלו צריך לבנות את הכח. מצב אקו מסרס את הרכב והמנוע לחלוטין, ובמהרה קובע מצב 'ספורט בבורר מצבי הגיר. במצב כזה מתחילה תגובת הדוושה להיות ראויה והודות לשמירה על הילוך נמוך יחסית, נתון המומנט הראוי של הרכב מביא לתגובות זריזות ומהירות יחסית.

שלדת האסטרה משובחת, לא פחות, וכך גם המתלים. האסטרה משייטת בנינוחות במהירויות שיזכו אותך בהודעת דוברות המשטרה, והיא עושה את זה בקלילות ונעימות ראויים לציון. גם יכולת שינויי הכיוון של האסטרה היא מהמשובות בסגמנט, ואם כבר עשיתם שטות ונכנסתם לפניה במהירות גבוהה מדי תקבלו תת היגוי נשלט ומבוקר על ידי בקרות הרכב. זה נחמד, אבל לא ממש 'כיף'. אם יש משהו שלא מסתדר עם השלדה המשובחת זה המנוע. שלדה כזו יכולה וראויה למנוע שהוא בקלות פי שתיים יותר חזק, ובסוף אתה מקבל רכב עם look & Feel ברמה גבוהה מאוד, ומנוע שלא תואם את ההבטחה העיצובית. התאוצה הרשמית מאפס ל 100 קמ"ש אורכת באופן רשמי 9.7 שניות בדרך למהירות מירבית של 210 קמ"ש. ההרגשה בפועל היא שהאסטרה יותר מהירה מהנתון התאוצה הרשמי. את המהירות הסופית לא בדקתי. עימכם הסליחה.  

צריכת הדלק הרשמית המשולבת של האסטרה עומדת על 5.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 17 ק"מ לליטר. בפועל, בנהיגה חסכונית מאוד ומודעת, התקבלה צריכה מעולה של 4.2 ליטר ל 100 ק"מ שהם כמעט 24 ק"מ לליטר. על אף האמור, בנהיגה אגרסיבית יותר צריכת הדלק היתה משמעותית יותר גבוהה והתקבעה על 7.9 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 12.6 ק"מ לליטר.

לאופל אסטרה מערכות בטיחות מקיפות, והוא מקבל ציון איבזור בטיחות 6. עם זאת, במבחני הריסוק של EuroNcap קיבלה האסטרה ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד. נמוך ממה שהיית מצפה מיצרן אירופאי.

האסטרה משווקת בארץ ברמת גימור יחידה וגבוהה – GS Line, שעולה 159,990 ₪. המחיר מציב אותה עמוק מול התחרות האירופאית המסורתית.

הסיכום הוא שהאסטרה היא מכונית קומפרטית משובחת, שהיתה יכולה להיות משמעותית יותר טובה עם מנוע משמעותית יותר חזק.  

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן