המשימה שעמדה בפני מהנדסי סקודה היתה קשה מהרגיל. לקחת רכב מצטיין, אמת מידה בקטגוריה המשפחתית, ולעשות אותו יותר טוב.
אנחנו מדברים על הסקודה אוקטביה החדשה.
ספויילר – הם הצליחו.
האוקטביה המודרנית הראשונה הוצגה ב 1996, כאשר בהיסטוריה של סקודה, יוצרה בשנים 1959 – 1971 מכונית עם שם זהה. אני ברשותכם אתעלם מהאוקטביה הפרה-היסטורית.
כבר בדור הראשון של האוקטביה סימנה סקודה מטרה להיות משפחתית מובילה, ומאז ועד היום כל דור של אוקטביה הצליח להביא לקהל שימושיות גבוהה, יעילות ומרווח פנים מרשים. בשנת 2004 הציגה סקודה את הדור השני, ב 2012 את הדור השלישי ובשנת 2020 קיבלנו את הדור הרביעי, נשוא מבחן זה.
רומן קצר ויעיל היה לי עם אוקטביה שהוצמדה לי כרכב ליסינג במסגרת תפקיד בעבודה, וכך מצאנו את עצמנו האוקטביה ואני משוטטים יחד במשך כמעט שנתיים. אז גם למדתי להעריך מאוד את האוקטביה על יתרונותיה, ולחיות עם חסרונותיה. כרכב משפחתי היא היתה מצוינת. אולם מעולם לא גרמה לי לחייך כשנכנסתי אליה או כשיצאתי ממנה.
העיצוב החיצוני של האוקטביה הוא המשך ישיר של הדור הקודם, עם התאמות מודרניות עדכניות. הקווים חדים, עם הרבה זויות. קווים עגולים מתוקים ונחמדים – לא כאן. בחזית גריל משושה גדול, אליו מתחברות יחידות תאורה צרות ומאורכות. בתחתית החזית מסגרת שחורה העוטפת את פנסי הערפל שהם בעצמם צרים וארוכים. קווי הפיסול שתמצאו בחלקו התחתון של הפגוש הקדמי, נמשכים מעבר ליחידות התאורה לעבר צידי הרכב. התוצאה נאה וזורמת. אותו פס קיפול שמתחיל בפגוש, חוצה את כל צידי הרכב, בחלק העליון של הדלתות, נמתח עד יחידות התאורה האחוריות, ומשתפל לעבר הקצה העליון של תא המטען. אין מצב שתתבלבלו עם יצרן אחר, האוקטביה הזו מזוהה לחלוטין. תא המטען מאז ומעולם היה אחת החוזקות המשמעותיות של האוקטביה בזכות פתיחתו עם הדלת האחורית. סידור שימושי מצויין זה נמשך גם כאן, ועד שלא מתרגלים לזה לא מבינים עם כמה תא מטען 'סטנדרטי' הוא חיסרון שימושי. זו האוקטביה היפה ביותר מאז תחילת הדגם, והיא לחלוטין נראית ומרגישה חיצונית כמו בייבי סופרב.
גם העיצוב הפנימי הוא 'סקודאי' לחלוטין, אבל ניכר שנעשתה כאן עבודת עיצוב משמעותית. תסתכלו על הדשבורד לדוגמא. הוא מורכב מארבע 'קומות' כשכל אחת מהן מציגה חומר שונה. מול הנהג לוח מחוונים כמקובל בדגמי סקודה, כלומר מצויין. מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, חיווי לדלק ולטמפ' מנוע, וביניהם צג עם המון מידע לפי בחירת הנהג. שימושי ויעיל.
מסך מולטימדיה בעברית בגודל 8", צבעוני ושימושי במרכז הדשבורד. כמובן קישוריות מלאה לאפל קארפליי ואדנרואיד אוטו. מתחת למסך פקדים בסיסיים ומתחתם פתחי מיזוג. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך מדי וזה מעט מפתיע מרכב כל-כך מהונדס.
מתחת לפתחי המיזוג תא פתוח, עם שני שקעי c-type, עוד שני שקעים לטעינה תמצאו מאחור, ועוד אחד במיקום גאוני שלא ברור איך לא חשבו על זה קודם – ליד המראה המרכזית הפנימית לטובת מצלמה / מגלה רדאר.
אין ידית הילוכים מקובלת אלא בורר עימו תוכלו לבחור את מצב תיבת ההילוכים, לרבות מצב ספורט. רוצים ידני – אין בעיה, מאחורי ההגה תמצאו מנופים קטנים לשליטה ידנית על תיבת ההילוכים.
מושב הנהג מצויין עם תמיכה לירכיים, ואפשרות כיוונון גם לגב התחתון.
המרווח במושב האחורי מצוין כמו בכל אוקטביה, אבל קחו בחשבון תעלה רחבה למדי במרכז הרצפה, כך שלנוסע באמצע לא יהיה ממש נוח.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. המנוע מספק 110 כ"ס ו 20.4 קג"מ בין 2000 סל"ד ל 3000 סל"ד. זה בסדר, אבל בסיסי משהו. המנוע הבכיר 1.5 ליטר כבר מספק 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. כאן אנחנו עם הגירסה הצנומה המצויידת גם במערכת מיקרו-היברידית. זה אמנם לא רכב היברידי, אבל לא אחת, בנהיגה בכביש מהיר, כשהורדנו את הרגל מדוושת התאוצה, והרכב התגלגל להנאתו בין אם ב 80 קמ"ש ובין אם ב 120 קמ"ש ראיתי לפתע כי מד הסל"ד מצביע על 0. כלומר המנוע דומם את עצמו, והרכב המשיך להתגלגל בכח האינרציה והמערכת המיקרו היברידית. זה קרה יותר מפעם אחת. נגיעה בדוושת התאוצה או הבלימה, הניעו מיד את המנוע באופן שקוף לחלוטין למשתמש, ואלמלא החיווי בלוח המחוונים, לא היינו מרגישים שזה התרחש.
תיבת ההילוכים היא התיבה המוכרת DSG7 שלזכותה ניתן לומר שהיא אולי התיבה הרובוטית הטובה ביותר בשוק כיום, אחרי שנגמלה כבר ממחלות ילדות.
הנסיעה באוקטביה החדשה חרישית ויעילה. בידוד הרעשים ושיכוך המהמורות מצויינים, גם בעיר וגם בשיוט מהיר מחוץ לעיר.
בכל רגע נתון אתה מזכיר לעצמך שמדובר במנוע 1.0 ליטר צנום וסולח לו לא מעט על מגבלות הכח. אל תצפו כאן לכח מתפרץ או עקיפות הרוכבות על גלי מומנט. ולמרות זאת, לרכב אין בעיה שלייט במהירויות גבוהות מאוד, תוך שהוא עושה זאת בקלילות. גבוהות מאוד זה אומר שגם בכביש 6 שנע בשגרה על איזור ה 140 אתה עוקף את מרבית התנועה. ואז אתה מוריד רגל מדוושת התאוצה, והמנוע מכבה את עצמו. משעשע. עקיפות כאמור זה או תכנון מדויק של מרחק העקיפה שנפתח לפניכם או שתוותרו. זה לא רכב שבכל רגע נתון אתם לוחצים על הדוושה ועפים.
מפרט הבטיחות מצוין וכולל בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב כולל תיקון נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית יעילה. בשלב הצילומים נסעתי רוורס ואז פשוט נתקעתי במשהו, אבל מבלי לשמוע חבטה. מבט לחבר בחוץ הראה שהוא לא שם לב שהיה כאן משהו. מסתבר שהחיישנים מאחור זיהו שאני עומד לדרוס שיח רוזמרין ופשוט הפעילו את עצמם על העוצמה המירבית. אני הרגשתי כאילו נתקעתי במשהו.
אל תחפשו התנהגות ספורטיבית מושחזת, היא רכה מדי בשביל זה, וההגה לא מתקשר לסוג כזה של נהיגה, ואם אתם בכל זאת מחפשים את זה, אז אתם ברכב הלא נכון. זו משפחתית שנועדה לספק תחבורה יעילה, בטוחה וחסכונית.
אגב חסכון, האוקטביה יכולה להיות חסכונית להפליא. במסלול מבחן צריכת הדלק הרגיל שלי ב מהירות קבועה של 90 קמ"ש צרכה האוקטביה 26.0 ק"מ לליטר, כאשר בנסיעה שגרתית לא אתפלא אם תראו באופן קבוע צריכה של 17 או 18 ק"מ לליטר.
האוקטביה הזו נמכרת בגירסת המבחן 'אמבישן' ב 134,990 ואילו הגירסה המפוארת ביותר, 'סטייל' נמכרת ב 148,990. עם מנוע 1.5 ליטר טורבו נמכרת האוקטביה ב 140,99 עד 154,990 ₪. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את האוקטביה החל מכ – 124,500 ₪.
אם אתם זוכרים, בתחילת המבחן ציינתי שלמהנדסי סקודה היתה משימה מאתגרת ביותר, לקחת את המצוין ולעשות אותו טוב יותר. הם הצליחו. האוקטביה החדשה מתברגת בטופ של המשפחתיות עם יעילות ושימושיות גבוהים ביותר. לחובתה מנוע צנום אך חסכוני.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב