סקודה סופרב דיזל סטיישן
רכב המנהלים המרווח של סקודה, בתצורה שימושית וחסכונית. חבל שלא משווקת כאן.

הסופרב של סקודה היא התשובה של היצרן הצ'כי / גרמני לסגמנט המנהלים. בתצורת הסדאן היא מרווחת להפליא, ובתצורת הסטיישן שכאן יש לה גם תא מטען ענק ושימושי. כשזה משודך למנוע דיזל חסכוני, מתחילים להצטער שהוא לא משווק בארץ.

קפיצה קטנה לחו"ל היא סיבה מצויינת לשכור רכב, לטייל וגם לחזור עם מבחן מעניין. כך מצאתי את עצמי בבוקרו של יום גשום במילאנו, מבקש רכב מסויים, ומקבל סקודה סופרב סטיישן, 1.6 ליטר, דיזל, אוטומטית, בצבע שחור.

הסופרב היא המשפחתית הגדולה של סקודה, והוצגה לראשונה ב 2001. הדור השלישי של הסופרב הוצג ב 2015, ולאחרונה נחשפה מתיחת הפנים לרכב.

העיצוב החיצוני הוא אותו עיצוב מבוגר ומכובד של כל רכבי סקודה. לא תמצאו כאן משובת נפש או השתעשעות בפרטים. רכב זה דבר רציני. בחזית אותו גריל 'טרפזי' מוכר של סקודה, פנסי חזית מלבניים צרים בצדדים, ומתחת פנסי ערפל. קווי עיצוב בולטים על מכסה המנוע נמתחים מסמל סקודה הממוקם בחזית, ומקצה הגריל, כלפי השמשה הקדמית וקורה A.

מהצד קווי עיצוב עדינים נמתחים לאורך כל המרכב עד לפנסים האחוריים. הדלת האחורית משתפלת בעדינות לאחור, ובגלל שבגירסת הסטיישן עסקינן, אין כל פגיעה במרווח הראש של היושבים מאחור. למעשה, אם תיקחו פאביה סטיישן, אוקטבייה סטיישן וסופרב סטיישן, לא תתקשו להבחין כי מדובר באותה שפה עיצובית 'מכובדת'.

הרכב ארוך מאוד (4.861 מטר) ורחב מאוד (1.864 מטר). בסיס הגלגלים 2.841 מטר מרמז על אחד מהיתרונות של הסופרב – מרווח פנים נדיב ביותר.

בתוך הסופרב ממשיכה המגמה הרצינית. מי שצבר ק"מ מאחורי ההגה של האוקטביה ירגיש מיד בבית. אמנם בית מרווח יותר, אבל אותו הבית.  לוח מחוונים גדול מול הנהג עם מד מהירות מימין ומד סל"ד משמאל, ביניהם צג מידע עם מבחר תפריטים להצגה. אצלנו הוא היה לרוב על תצוגת הניווט.

ארבעה פתחי מיזוג מלבניים, שניים בצדדים ושניים במרכז הדשבורד. מתחתם צג מולטימדיה גדול עם מערכת ניווט מקורית שימושית ויעילה. מתחת לצג המידע נמצאים פקדי המיזוג השולטים על פתחי האיוורור ועוד. מתחתיהם נמצאים בוררי הטמפרטורה.

במרכז הקונסולה תמצאו את ידית ההילוכים ובבסיסה מעצור היד החשמלי / אוטומטי לשיקולכם.

מושב הנהג גדול ונעים, ובעל אפשרויות כיוון מרובות. בגירסה שקיבלנו הכיוון היה חשמלי כולו, אבל זו כאמור רמת איבזור שמשתנה בהתאם למפרט המקומי.  

על ההנעה אחראי מנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר. האמת היא שהתקשתי למצוא עליו פרטים מדוייקים. שאלנו את נציגת יורופקאר במילאנו לגבי פרטים טכניים והיא ענתה עם חיוך "אני בחורה, אני לא מבינה בזה, אני רק יודעת שהוא גדול והיה לי כיף להביא לכם אותו במיוחד מהסוכנות שלנו במלפנזה". עד כמה שהצלחנו להבין, מאחר ובוודאות זה היה מנוע 1.6 ליטר דיזל, ומכיוון שברכב היה גיר DSG7  ככל הנראה מדובר ברכב עם 120 כ"ס וכ – 25 קג"מ. לצערי אין לי נתוני סל"ד מאומתים לכתוב. השורה התחתונה היא שהרכב מרגיש חזק כבר בסל"ד נמוך ומאיץ בנחישות, אבל לא תמצאו כאן עוצמה חריגה, גם בגלל שמדובר ברכב ששוקל מעל 1.4 טון.

אם יש משהו שראוי לציין כבר עתה זה המרווח הפנימי העצום שעומד לרשות הנהג והנוסע לצידו. ליושבים מאחור יש מרווח פנימי שאין לתארו אחרת מאשר 'וואו, אין דברים כאלה' החל ממרווח הרגליים הנדיב ועד מימד הרוחב. עם זאת, לנוסע במושב האמצעי תפריע מסילת גל ההינע הבולטת מרצפת הרכב. האמת היא שאחרי ההתנסות עם הסופרב, עלו לי מחשבות כפירה למצוא אחת כזו כמשפחתית, רק סימן השאלה של הגיר עומד לה לרועץ.

במבחנים קודמים ציינתי כי תצורת סטיישן היא לדעתי המשפחתית המושלמת, בסופרב זה מגיע בצירוף עם מרווח פנימי עצום, שפת הטענה נמוכה ותא מטען שלא נגמר. פשוט מושלם למשפחות.

בנסיעה, הסופרב נעימה ונוחה. היציאה ממילאנו לעבר כבישים צדדיים עוברת עלינו בזריזות, אולם ניכר כאן משקל הרכב שמכביד על הזריזות. הגיר שהיה על מצב 'נורמל' מגיב בהשהייה קלה ללחיצה על הדוושה. העברה למצב 'ספורט' משפרת את המצב משמעותית, אבל מושכת את ההילוכים, דבר שפחות הולם את אופיו של מנוע הדיזל.

הכבישים שבחרנו לטייל בהם לא יכלו להיות פחות מתאימים לאופייה המינהלתי של הסופרב. כבישים מתפתלים בהרים, עם רצפי פניות שלא נגמרים, ומהירות שלא עולה על 40 קמ"ש בישורות. למרות הכל, הציגה הסופרבדיזל צריכת דלק מרשימה של כ 18 ק"מ לליטר. בישורות או במקומות בהם נדרשה עקיפה מהירה, היא תוכננה מראש, ובוצעה בזריזות.

סיבוב של קצת פחות מ 600 ק"מ, לא הביא את מחוג מיכל הדלק אפילו לאמצע.

כ 60 ק"מ לפני מילאנו עצרנו לתדלק, על מנת להחזיר את הרכב עם מיכל מלא. מאותו רגע נהגתי ברכב כאילו יש ביצה לא מבושלת בין רגל ימין לדוושת הגז. צריכת הדלק עלתה למעל 20 ק"מ לליטר, וצג המרחק עד לתדלוק הבא הציג מעל 1200 ק"מ.

הסופרב סטיישן היתה בת לוויה נפלאה וחסכונית לסיבוב של 600 ק"מ בהרים ובאגמים של צפון איטליה. עקב תנאי מזג האוויר, שלג, קרח, גשם, הייתי שמח להנעה כפולה ורכב יותר קטן, אבל הרכב היה מרשים ביותר. לצערי הוא אינו נפוץ כלל בארץ, ואינני יודע אם גירסת הדיזל הבסיסית שווקה כאן.  

 

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן