מרצדס CLA200AMG
איכות, יוקרה, ביצועים טובים, ותג מחיר גבוה מאוד.

המרצדס CLA200AMG Line היא משפחתית קטנה במונחי מרצדס, איכותית ויוקרתית, המצויידת במנוע טורבו 1.33 ליטר. האם היא מצדיקה את תג המחיר המאוד גבוה?

בראשית היו למרצדס ארבעה דגמים עיקריים. C קלאס, המשפחתית הקטנה, E קלאס המשפחתית הגדולה, ו S קלאס – סגמנט הפאר. עכברי השטח יכלו להסתפק ב G קלאס. פה ושם איזה סטיישן או קופה פתוחה / סגורה על בסיס אחד הדגמים וזהו.

אבל אז טרפו יצרניות הפרימיום את הקלפים – ומבול של דגמים, תתי דגמים, נגזרות של תתי דגמים, גי'פונים המבוססים על נגזרות של תתי דגמים אבל בגודל של סגמנט אחד למעלה שטפו את אולמות התצוגה, והקונים אהבו זאת מאוד.

מרצדס שחיפשה חיבור לדור הצעיר עוד טרם פרישתו לגימלאות, לא נשארה מאחור, ויצאה בסדרת דגמים המתאימים לכל צורך. לכל כיס הם כבר לא התאימו, עם זאת, דגמי הכניסה כבר עלו כמו דגמי קצה של יצרנים 'עממיים', ובפני הלקוח עמדה אפשרות הבחירה. והלקוחות בחרו.

את החיבור לצעירים ניסתה מרצדס ליישם כבר ב 1997 הם הצגת ה A קלאס המיניוואנית הקטנה, שעם השנים עברה שינויים ותהפוכות, עד שנת 2013 עת התעצבה התפיסה של רכב האצ'בק קומפקטי. כמובן, אם יש רכב האצבק, מיד נעצב ונייצר גם גרסת סדאן שתתחרה בסגמנט קומפקט סדאן פרימיום. מבולבלים – לא מפתיע.

בו בעת חיפשה מרצדס שפה עיצובית חדשה, וההפתעה הגדולה הגיעה בשנת 2004 עם הצגתה של ה CLS – מרכב קופה, ארבע דלתות, ארוכה ומרשימה שהיממה את עולם הרכב. פתאום הרעיון של קופה-סדאן-ארבע דלתות קיבל צורה ומשמעות.  

פאסט פורוורד קדימה, והנה אנחנו בשלהי 2019, ומולנו עומדת בייבי CLS, עם אותם מאפייני עיצוב קופה 4 דלתות – ה CLA. אנחנו קיבלנו את ה CLA200  בגימור AMG Line.

בפועל, התוצאה העיצובית יפהפיה, אלגנטית ומעודנת. מהחזית המובחנת עם גריל טרפזי גדול ובתוכו סמל מרצדס, שנראה כמו פה פעור של כריש, פנסי לד עוצמתיים עם תאורת יום מעוצבת ומכסה מנוע גדול ומפוסל בעדינות עם שתי בליטות לכל אורכו לטובת מראה דינמי. העיצוב הנקי ממשיך בקווים עדינים לכל אורכו של הרכב (כמעט 4.7 מטר, וארוך במילימטר מה C קלאס!) .

מבט צידי חושף קו חלונות גבוה, ומבנה חלונות שנראה כמו הרבע העליון של עיגול מושלם סימטרי כמעט לחלוטין. גלגלי 18" עם חמישה חישורים מובחנים, וכיתוב AMG חושפים קאליפרים גדולים עם כיתוב 'מרצדס בנץ' למניעת טעויות. 

חלקו האחורי של הרכב מציג עיצוב נקי ואלגנטי, עם פנסים אחוריים הנמתחים מהכנף האחורית ועד לתוך דלת תא המטען. על פניו נראה כאילו חסרה דראמה בעיצוב האחורי, אולם אני מוצא אותו מאד אלגנטי ומוקפד. התוצאה הכללית לטעמי יפהפיה, לא פחות. ימים ספורים אחרי המבחן, נפגשתי שוב עם אותו הרכב בדיוק, והמחשבה הראשונה היתה 'וואו, היא אכן יפה מאוד'.

העיצוב הפנימי מעט יותר 'רועש'. הדבר הראשון אותו העין פוגשת הוא ריפוד המושבים שנקרא אצל מרצדס Artico / Dinamica שילוב של בהיר / לבן ושחור. ההקפדה על הפרטים מרשימה, אבל בחירת הצבעים פחות לטעמי.

מבט על לוח המכוונים מציג סוג של יציאה גאונית של מרצדס. אין לוח מחוונים מול הנהג, ועוד מערכת מולטימדיה במרכז הדשבורד כמו ברכב 'רגיל'. יש צג ארוך אחד, ובו משולבים שני מסכי תצוגה בגודל 10.15" – אחד מול הנהג, השני במרכז הדשבורד. פשוט מסך אחד ארוך. התוצאה יפהפיה, נקיה ואלגנטית. בתוך המסכים יש כמות אינסופית של מידע ותפריטים וכל נהג יכול לבחור לעצמו פרסונליזציה מלאה של המידע המוצג. דמיינו בערך כל מה שעולה לכם בראש – ותוכלו למקם אותו מולכם. (למעט סרטים של טום וג'רי). על הפונקציונליות – בהמשך.

משני צידי הדשבורד פתחי מיזוג עגולים גדולים ובתוכם תאורת אווירה. אותה תאורת אווירה נמשכך לרוחב כל הרכב, וניתנת לשליטה בפקודות קוליות. רק אמור Hi Mercedes.  במרכז הדשבורד עוד שלושה פתחים באותו הגודל, ומתחתם פקדי המיזוג. מתחת לפקדי המיזוג משטח טעינה אלחוטי, ובמרכז הקונסולה, במקום בו במכוניות להמונים יש ידית הילוכים ומעצור יד, תמצאו ב CLA  פד השולט על מערכת המדיה ואפשרויות התצוגה הנרחבות.

משנית

ידית ההילוכים ממוקמת מאחורי ההגה. לחיצה למטה – D לחיצה למעלה R (רברס, לא רייס)  ולחיצה פנימה – P, ומנופי שליטה ידניים על ההילוכים מאחורי ההגה. מההגה שליטה מלאה על השמע, בקרת שיוט ועוד. עוד בהגה שני פדי-מגע קטנים, הימני שולט על מערכת המולטמדיה, השמאלי על התצוגה מול הנהג. באמת שאין סיבה להוריד את הידיים מההגה.

עוד ברכב גג פנורמי שחציו נפתח במלואו, ומרווח מוגבל במושב האחורי. כאן העיצוב ה'דמוי קופה', עם גג משתפל למטה גובה את המחיר מרווח הראש של היושבים מאחורה. אם אתם מעל 170 ס"מ, צפו למפגש עם ריפוד התקרה של הרכב. ברכב אין פתחי מיזוג למושבים האחוריים, וזה מסביר אולי את הימצאותם של שלושה פתחי איוורור במרכז הדשבורד.

טכני-

יחידת ההנעה משלבת מנוע טורבו קטן בנפח 1.33 ליטר, ארבעה צילינדרים. את המנוע הזה בדיוק פגשתי במגאן סטיישן ידני ואהבתי מאוד. מנוע זה זכור לי כחסכוני מאוד עם אופי מעט דיזלי, כלומר הרבה מומנט כבר מסל"ד נמוך. למנוע זה מספר גירסאות הספק. זו שלפנינו עם 163 כ"ס המתקבלים ב 5500 סל"ד, ו 25.5 קג"מ זמינים החל ב 1620 סל"ד ועד 4000 סל"ד.

גיר רובוטי 7G-DCT בעל שבעה הילוכים אחראי על העברת הכח מהמנוע לגלגלים הקדמיים.

על הנוחות הופקדו מתלים רב חיבוריים מאחור, ומק'פרסון מקדימה. זה המקום לציין כי ה CLA הקודמת היתה נוקשה על גבול הלא-נעים, וקיימת דריכות לראות אם מרצדס שיפרו נקודת חולשה זו.

התמקמות במושב הנהג ומעט כיוונונים (חשמליים כולם), ואפשר לצאת לדרך. התנעה בעזרת כפתור כמובן.

תחילת הנסיעה מזכירה לי כמה המנוע הזה מוצלח, על גבול הפנינה. משיכה חזקה מסל"ד נמוך מאפשרת יציאה מהירה מכל מהירות. התאוצה מ 0 ל 100 אורכת 8.2 שניות לפי היצרן, אבל מרגישה חיה ובועטת. לטובת תאוצות הביניים לעיתים נדרש לצבור את הסל"ד המתאים כדי לקבל את מלוא המומנט, אבל מהרגע שהוא מגיע, המשיכה חזקה ורציפה, לעבר שלילת רישיון. ההגה מעט כבד בנסיעה עירונית, אך ככל שהמהירות עולה הוא הופך להיות מדוייק מאוד ומשרה ביטחון. נסיונות להוציא את ה CLA מאיזון נתקלות בשתי בעיות – אחיזת כביש מעולה, ומנוע חלש מדי לפרובוקציות. איך שלא הופכים את זה, עדיין מדובר במעל 1400 ק"ג עם 25.5 קג"מ. לא ניסיתי פרובוקציות מוגזמות – יש גבול לרצון שלי לבחון איבוד אחיזה ברכב שעולה 335,900 שקלים.

בזכות המתלים מציגה ה CLA נוחות גבוהה מאוד. מעבר על פסי האטה חושף יכולת שיכוך גבוהה ביותר. ככל שהמהירות עולה ככה נבלעים פסי ההאטה ללא זכר. רק פס האטה אחד, שבסיומו הותירה העירייה בור באספלט הצליח להחדיר לתא הנוסעים חבטה קלה. למען הסר ספק, מרבית המכוניות בהן נהגתי מתרסקות על פסי ההאטה במהירויות הללו, כולל כמה שנחשבות למאוד נוחות. הוסיפו לכך איכות ייצור גבוהה מאוד, והתוצאה נעימה ונינוחה. 

נסיעה מנהלתית רגילה מציגה שוב נינוחות. הנסיעה שקטה מאוד, ורעשי רוח כמעט ולא חודרים לתוך הרכב. הרעש שכן חודר הוא רעש האספלט מבתי הגלגלים, המשתנה בהתאם לאיכות הסלילה.

פסקה שלא תעניין אף רוכש של הרכב: נהיגה רגועה של 90 קמ"ש באמצעות בקרת השיוט הוציאה מהרכב צריכת דלק של 4.6 ליטר ל 100 ק"מ, המתורגמים למעל 21 ק"מ לליטר. נהיגה באותו המתווה בדיוק, רק במהירות שלא ירדה מ 110 ולא עלתה על 150 קמ"ש, הביאה צריכת דלק של כ 14 ק"מ לליטר. אני משער שבנהיגה יומיומית רגילה, ניתן לצפות לצריכה של מעל 15 ק"מ לליטר.

בטיחות

לשמחתנו הרכב מגיע עם מערכות בטיחות מקורית, כמו שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ועוד, אבל חסרה בקרת שיוט אדפטיבית.

לסיכום,

ה CLA200 היא משפחתית יקרה ואיכותית. היא מציגה נוחות נסיעה גבוהה ביותר, היא מהירה מאוד, ובו בזמן יכולה להיות גם חסכונית להפליא. האם אני רואה את עצמי ברכב כזה לשימוש יומיומי – כנראה שכן, רק עניין המחיר משאיר אותה רחוק מאוד. בטווחי המחיר של איזור ה 350,000 ש"ח, אני יכול לחשוב על כמה אלטרנטיבות שככל הנראה הייתי מעדיף. זה עדיין לא משנה את העובדה שמדובר ברכב מעולה ואיכותי.   

המבחן המקורי פורסם בתאריך 3.1.19 באתר 'וואלה רכב'. תוכלו לקרוא אותו כאן

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן