ההונדה ג'אז החדשה היא רכב מטעה כשהוא 'על הנייר'. לכאורה מדובר בסופר מיני היברידית, לא זולה, המתחרה בסופר מיני היברידית אחרת מצד אחד, ובסופר מיני 'הרגילות' מצד שני. במחיר שלה החל מ 120.0 אש"ח, יש סופר מיני מצטיינות בכ 20.0 אש"ח פחות, יש ג'יפונים מבוססי סופר מיני בפחות כסף, יש סופר מיני מצטיינות באותו מחיר, ובקצת יותר אפשר לרכוש את הג'יפונים המובילים בשוק. אז מה זכות הקיום שלה? האם היא עוד אחת מ…או שיש כאן 'רב הנסתר על הגלוי'?
מאז ומעולם היתה הג'אז הקטנה של הונדה פתרון תחבורה חכם וחריג. סוג של מיקרוואן חכם, קטן מבחוץ, מרווח מבפנים, עם שפע אפשרויות התאמה לכל צורך. הלקוחות, אלו שניסו את הג'אז התאהבו בה, ועד היום יש לקוחות שמחלפים ג'אז ישנה בג'אז חדשה. לייחודיות של הג'אז יש ביטוי גם בשמירת ערך טובה בשוק המשומשות.
הג'אז החדשה היא הדור הרביעי של הג'אז שהוצגה לראשונה כבר ב 2001. הדגמים הקודמים היו יפים ושימושיים למדי. איכשהו הדגם הנוכחי איבד את החינניות של הדגמים הקודמים (לטעמי הדור הראשון היה הכי מיוחד), והוא מעוצב בכבדות / התאמצות משהו, ויכול להיות שזו רק החזית הפחוסה משהו שמשפיעה על כל נקודת המבט.
אני לא יודע אם מעצבי הג'אז החדשה ניסו לייצר חזית 'מחייכת', וזה לחלוטין עניין של טעם, עם גריל שחור ודק באמצע הפגוש. המשך של מכסה המנוע שמשתפל מטה בחדות, אל עבר אותו גריל שחור, ומתחת, אבל בולט משמעותית הפגוש הקדמי בצבע המרכב. יחידות התאורה הראשיות גדולות ומשולבות לד. הן משתלבות עם אותה חזית מוזרה משהו ליצירת מראה שלא ניתן להגדירו כחמוד או מושך. מבט מהצד רומז על מה שיקרה בתוך תא הנוסעים עם קורה קדמית דקה ומפוצלת, כך שיש עוד חלון משולש במקום בו במכוניות אחרות יש קורה קדמית רחבה. קו חלונות נמוך יחסית רומז על תחושה אוורירית בפנים עם הרבה 'שטח חלונות'. החלק האחורי נראה אנמי משהו, עם קורה אחורית רחבה המשתלבת עם יחידות התאורה האחוריות. אני מנסה לומר לעצמי שאני לא מבין כלום בעיצוב כלי רכב (ואני באמת לא מבין דבר בעיצוב כלי רכב) אבל יודע לזהות רכב שלא נראה 'מושך'. העיצוב החיצוני הוא כל-כך חשוב לזהות הרכב, שממש קשה לי עם הג'אז.
בתוך הרכב המצב כבר משתנה לטובה. העיצוב שוב אינו שגרתי, אבל בהחלט מסביר פנים.
מול הנהג צג דיגיטלי ועליו נמצאים כל הנתונים החשובים לנהיגה. הנהג כמובן בוחר מה להציג בכל רגע נתון, כשלעיתים התחושה היא של עודף מידע. חלקו העליון של הדשבורד אופקי לחלוטין. מתחתיו פלסטיקה מעוצבת כשבמרכזה צג מולטימדיה שימושי . משני צידיו פתחי מיזוג, וכך גם בשני צידי הרכב. ליד פתחי המיזוג הצידיים תא פתוח להצבת בקבוק או פחית משקה. מתחת לצג המולטימדיה פקדי המיזוג שלא נדרש יותר ממבט קטן להבין איך להפעיל. עוד קומה מתחת חיבורים USB ושקעי מצת. במרכז הקונסולה ידית הילוכים עם אותה ניתן למקם על מצב B לטובת בלימה רגרנטיבית חזקה יותר מהרגיל. זה היה המצב הקבוע בו השתמשתי לאורך יומיים של מבחן.
הגה עגול וגדול, בעל שני חישורים בלבד. על זה הימני פקדי השליטה על בקרת השיוט והלימיטר (אפשרות לקבוע שהרכב לא יעבור מהירות מסוימת, אלא תחת לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה). על החישור השמאלי פקדי שליטה על צג המידע שמול הנהג.
המושב מתכוונן לגובה ולעומק, וכך גם ההגה. תנוחת נהיגה מסתדרת במהרה. אחרי שאני מסדר לעצמי את מושב הנהג, אני לרוב עובר למושב האחורי לראות כמה מקום יש. כאן מגיעה ההפתעה הגדולה, וכאן הג'אז משאירה אבק לכל המתחרות בגיזרת המחיר שלה. יש המון מקום. המון. לא סתם 'אחלה מקום' אלא במימד האורך יש מקום שאין לכם גם במכוניות שעולות עשרות אלפי שקלים יותר. שני מבוגרים ישבו בנינוחות בלי שמץ של טרוניה גם בנסיעה לאילת וחזרה. זה מושג הודות לתכנון חכם מאוד של תא הנוסעים ולמרות בסיס גלגלים קצר של 2.52 ס"מ. למען הסר ספק, אם לא הייתי ברור, קחו רכב משפחתי רגיל, עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר לערך, בג'אז יש יותר מקום. עכשיו אני יותר מובן?
המושבים האחוריים ניתנים להשכבה מלאה, או רק חלקית, כך שמתקבל נפח הטענה מרשים. ניתן גם להרים רק את בסיס המושב עצמו, ללא המשענת, ולקבל אפשרות הטענה של חפצים גבוהים מהרגיל. סידור המושבים האחוריים על גבול הגאוני, ואתה שואל את עצמך למה יצנים אחרים לא מחקים את הפתרונות האלה.
אחד היתרונות הבולטים של הג'אז מתגלים רק כשיושבים בתוך הרכב, ועדיף בכסא הנהג. בזכות שטח החלונות והתכנון החכם של קורה A, שדה הראייה החוצה הוא מהטובים שיש, וזה כולל גם חלון קטן בקורה C (האחורית) שמאפשר מבט אחורה והצידה ללא קושי.
ההנעה של הגאז גם היא חריגה. הג'אז מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, ושני מנועים חשמליים.
מנוע חשמלי ראשון – תפקידו לטעון את הסוללה של הרכב, כך שלצורך נסיעה הג'אז משתמשת רק במנוע חשמלי יחיד שהספקו 109 כ"ס עם 26 קג"מ. מנוע הבנזין מספק 97 כ"ס.
בתנועה, משתמשת הג'אז במנוע החשמלי בתחילה, ורק לאחר מכן במנוע הבנזין, כך שאתם תמצאו את עצמכם נוסעים בעיר בעיקר על חשמל, בהתאם לכמות החשמל שיש בסוללה, ואילו בכביש מהיר הג'אז תסתייע הן במנוע החשמלי והן במנוע הבנזין.
התוצאה לא פחות ממצויינת. פקקי תנועה או נסיעה עירונית צפופה, עוברים עליכם בחרישיות חשמלית מבורכת, וללא צריכת דלק כלל, כתלות בכמות החשמל שנותרה בסוללה.
אם נדלג רגע קדימה, לא בחנתי את הרכב במסלול המבחן הקבוע שלי, אבל קירוב טוב מאוד לתוצאה הזו אני מקבל בדרך לעבודה, עם הפקקים של כביש 4. הרכב צרך 3.2 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 31 ק"מ לליטר. אם הייתם עוקבים אחרי דף האינסטגרם של car-pad הייתם רואים את הדיווח הזה בזמן אמת. (חפשו carpad4 באינסטגרם. אל תשאלו אותי מי זה 1, 2, ו 3).
המתלים עושים עבודה טובה, כזו שאין הרבה מה לספר עליה. כשהמתלים רעים – מרגישים. כשהמתלים טובים באופן חריג – מרגישים ומדווחים, כשהם סתם טובים – אין הרבה מה לומר. הרכב נוח לנסיעה, ותוספת המשקל של המערכת ההיברידית מורגשת בכך שהיא מייצר נוחות ורכות מסוימת. הג'אז היא רכב עירוני מתוק ונוח, וככזה הוא לא הרכב שתבחרו בו ליום מסלול בפצאל, רוצה לומר, אל תבחנו אותו בהיבט ספורטיבי או חדוות נהיגה. זה בערך כמו לבחון שימושיות של דולפין בתלישת עלים של עץ שיטה, ולהגיע למסקנה שדולפין הוא די מעאפן בתור יעל מצוי. הג'אז מקסימה ונעימה לשימוש עירוני ובין עירוני רגוע ונינוח. ככזה היא תהיה גם חסכונית להפליא כפי שהצגתי בפסקה הקודמת.
הג'אז נהנית ממערכות בטיחות מלאות וכאן צריך לומר בגלוי – כל הכבוד להונדה. למעט 'בליינד ספוט' תמצאו בג'אז בלימה אוטונומית, התראה ותיקון נתיב אקטיבי, זיהוי תמרורים ועוד מערכות, כך שמפרט הבטיחות ראוי ונכון.
הג'אז עולה 120.0 אש"ח לגירסת הקומפורט שנבחנה כאן, או 124.0 אש"ח לגירסת האלגנס המפוארת יותר. הג'אז אינה רכב זול, וגם לא מנסה להיות כזו.
הסיכום הוא בהחלט חיובי, למרות רמת המחירים הגבוהה יחסית, ולמרות העיצוב החיצוני, הג'אז נותרה רכב מבריק, חכם, חסכוני מאוד ו'נכון'. אני בהחלט יכול להבין מי שיחליט לרכוש אותה דווקא בזכות התועלות שהיא מייצרת.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב