קיה ריו 1.0 טורבו
הסופר מיני של קיה מרווחת, יעילה וחסכונית.

הריו היא גירסת הסופר מיני של קיה. היא אולי לא מצטיינת בשום דבר, אבל מציעה חבילה מאוזנת, חסכונית ומרווחת מאוד.

הקיה ריו שנחתה אצלי למבחן אישי מסקרן היא הדור הרביעי של הסופר מיני של היצרן הקוריאני.

ברשותכם, אתעלם משני הדורות הראשונים של הריו שהיו מכוניות בסיסיות ומכוערות, ואעבור לדור השלישי שהוצג ב 2011, כבר תחת עיצובו של פיטר שרייר. אם אתם רוצים ללמוד על מהפכות בעולם הרכב, ממליץ לכם לגגל על פיטר שרייר והמהפכה הבלתי נתפסת שעשה ביצרנית הקוריאנית.

מפה לשם, ב 2011 הוצג הדור השלישי של הריו, בשתי גירסאות עיקריות, האצ'בק חמש דלתות וסדאן אנונימית. העיצוב של ההאצ'בק היה יפהפה, והזכיר לחלק מהמתבוננים את האלפא סוד של שנות ה 70. זו גם אחת הסיבות שאי שם ב 2013 רכשתי אחת כזו לעצמי, עם מנוע 1.25 ליטר וגיר ידני. היא היתה נפלאה, מרווחת ואהובה מאוד במשפחה. בנוסף לתצורה בה בחרתי, היתה גם גרסת 1.4 ליטר עם גיר פלנטרי 4 הילוכים שהיתה שתיינית דלק לא קטנה. בודדות הגיעו עם מנוע 1.4 ליטר בנזין וגיר ידני, ורק בגרסת סדאן. עוד שווקה בארץ גירסה למוניות עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית.

ב 2017 הציגה קיה את הדור הרביעי של הריו, נשוא מבחן זה. כאן כבר ציידה קיה את הריו המתוקה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו המופיע בדגמים נוספים של החברה, וגיר רובוטי עם שבעה הילוכים.

העיצוב 'מתכתב' עם העיצוב הקודם, מעודן יותר ומודרני יותר. חזית הרכב מורכבת משתי 'קומות'. הפגוש בצבע המרכב ובמרכזו כונס אוויר גדול. מעליו ב'קומה' השניה אותה צורה גיאומטרית מובחנת שתמצאו בחזית כל רכב של קיה – מפיקנטו בסיסית ועד סטינגר מוטרפת. פנסי חזית גדולים נמתחים מחזית הרכב ועד כמעט מעל מרכז הגלגל הקדמי. סה"כ החזית נאה ובוגרת, לא מתאמצת בעיצוב יוצא דופן. מבט צידי מציג תצורת האצ'בק קלאסית, עם קורת A דקה למראה מבחוץ, בגלל אופן הצביעה, קורה B שחורה, וקורה C עבה בצבע המרכב. ידיות דלתות בצבע המרכב. סטנדרטי. מבט אחורי מציג דלת חמישית שימושית מהפגוש ועד הגג, כולל החלון האחורי כמובן, ויחידות תאורה גדולות חצויות – חלק על הדלת, וחלק על המרכב. התוצאה נאה, אם כי לא מסובבת ראשים. אף ראש. אישית, אהבתי יותר את עיצוב הדור הקודם, אבל אני לא קובע.

העיצוב הפנימי שמרני ונקי, במובן החיובי של ההגדרה. מול הנהג לוח מחוונים עם מד סל"ד גדול משמאל, מד מהירות גדול מימין ובאמצע צג חיווי על פרמטרים שונים של הרכב. דשבורד שחור וקשיח למגע למעלה, ובאמצע מסך מגע בגודל "7 עם שליטה מלאה מההגה כמובן. החלק האנכי של הדשבורד עשוי מפלסטיקה כסופה חלקה, התורמת למראה נקי ומסודר. מתחת למסך המגע תמצאו את בקרי השליטה על המיזוג, ומתחתיהם חיבורי USB AUX ושקע מצת. על ההגה כאמור כפתורי שליטה על מערכת השמע, קרוז וקנטרול ועוד. ככל הנראה לא תפתחו את ספר ההדרכה של הרכב – הכל אינטואיטיבי ופשוט להבנה והפעלה.

מושב הנהג מתכוונן לגובה ולרוחק, וכך גם ההגה, וביחד לא תתקשו למצוא את תנוחת הנהיגה הנוחה לכם.

הרכב מצויד במרבית מערכות הבטיחות הקיימות – בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב ועוד. עד כמה שזה נשמע 'מתפנק' הייתי שמח גם להתראה על שטח מת.

החדשות האמיתיות מגיעות מגיזרת המנוע והגיר. מנוע בנפח 1.0 ליטר טורבו המספק 120 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 17.5 קג"מ החל מ 1500 סל"ד נמוך. יחד עם משקל עצמי של 1.2 טון מתקבל רכב זריז המאיץ במהירות מפתיעה. הגיר הינו גיר רובוטי בעל שבעה הילוכים. נתון התאוצה הרשמי עומד על 10.5 שניות מ 0 ל 100 קמ"ש, בדרך למהירות מירבית של 190 קמ"ש.

בנהיגה ראשונית מתגלה רכב זריז וחביב, אפילו קצת 'עצבני' עד שמתרגלים לתגובת הדוושה ואופי פעולת הגיר. כאשר הגיר על מצב רגיל, יש שהות מסויימת מהרגע בו אתה לוחץ על דוושת התאוצה ועד שהרכב מבין מה אתה מבקש לעשות. זה שבריר שניה אבל למי שמחפש את התגובה המיידית, לוקח רגע להבין שיש שהות. כפועל יוצא, גם בנהיגה אגרסיבית יותר, כשאתה מצפה להעברת כח מיידית עם הלחיצה על דוושת התאוצה, יש השתהות קטנה עד שהמנוע הקטן צובר סל"ד ומשגר את הרכב בנחישות קדימה. לא היתה כל בעיה לשייט במהירות של מעל 140 קמ"ש (באירופה כמובן).

בנהיגה עירונית תמצאו את הקורה האחורית מסתירה מעט את שדה הראיה, זכור לי גם מהרכב שהיה לי. בנהיגה בינעירונית, חודרים לרכב רעשי רוח יותר ממה שהיית מצפה.

מבחינת תחושת נהיגה, ההגה חד ומדוייק, ועם מתלים שגם הם מעט קשיחים מהמצופה, מתקבלת התנהגות מהנה ובטוחה. אם רק היו כאן עוד 30 כ"ס ו 8 קג"מ אפשר היה לשים על הדלת האחורית איזה סמל GT.

צריכת הדלק מבטיחה ומקיימת חסכון מורגש. בנסיעה רגועה, עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, ולאורך עשרות ק"מ של נהיגה, הרכב צרך ליטר אחד על קצת יותר מ 23 ק"מ. בנהיגה עירונית רגילה, לא תהיה כל בעיה לקבל ממנו מעל 15 ק"מ לליטר, וכאן הוא באמת מצדיק את החיבור של המנוע והגיר.  

הריו החמודה עולה בגירסה שנבחנה 104,900 ₪, וכחבילה המציעה מרווח פנימי אטרקטיבי, מערכות בטיחות מלאות, חסכון בדלק וכבונוס גם 7 שנות אחריות היא בהחלט מתחרה טובה בקטגוריית הסופר מיני.

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן