
לא כל יום מושק מותג רכב חדש בישראל, וכשזה קורה זו בהחלט בשורה. כשההשקה מסתיימת עם הבטחה למלאים 'מקיר לקיר', והמחיר מעניין – אז יש בשורה אמיתית בשוק הרכב.
המותג החדש שהושק היום BYD – BUILD YOUR DREAM מיובא על ידי חברת שלמה מוטורס, בשיתוף קבוצת צ'מפיון, כלומר מאחורי המותג עומדות שתיים מקבוצות הרכב החזקות בישראל.
BYD השיקה היום שלושה דגמים חשמליים מלאים –ATTO3 ג'יפון בקטגוריית C-SUV עם בסיס גלגלים גדול מהמקובל, ג'יפון גדול TANG עם שבעה מושבים מרווחים, ורכב מנהלים סדאן HAN.
לאחר נהיגה קצרה של כמה מאות ק"מ על ה ATTO3 וכמה עשרות ק"מ על ה TANG מדובר בכלי רכב ראויים לחלוטין, גם אם לא מושלמים.
ה ATTO3 כאמור ג'יפון בקטגוריית C-SUV עם בסיס גלגלים של 2.72 מטר, גדול מהמתחרים בקטגוריה דוגמת טוסון או ספורטאז', וגדול מהמתחרים החשמליים הישירים מהג'ילי ג'יאומטרי C ב – 2 ס"מ, וכ 14 ס"מ יותר מה MG ZS EV. בהתאם, גם מרווח הפנים מספק בהחלט. העיצוב החיצוני גנרי משהו. הוא לא הרכב הכי יפה בשכונה, וגם לא הרכב שיגרום להסיט את המבט ממנו והלאה.
העיצוב הפנימי קצת פחות מוצלח לטעמי, בעיקר פתחי המיזוג שניכר שהושקעה בהם מחשבה לעשות אותם 'מגניבים', אבל התוצאה פחות מוצלחת. גם חלק מהפלסטיקה בתא הנוסעים מרגישה פחות איכותית מהמקובל. מושב הנהג לעומת זאת הוא לא פחות ממצוין. אחרי נהיגה של כמה מאות ק"מ ברכב יצאתי ממנו רענן, ללא כאבי גב או צורך בחילוץ עצמות שהסתיידו.
עוד בתא הנוסעים ברמת הגימור design מסך מולטימדיה בגודל 15.6" (!!!) אשר ניתן לסיבוב בלחיצת כפתור ממצב אנכי למצב אופקי, ולהיפך. ברמת הגימור comfort תמצאו מסך מולטימדיה בגודל 12.3", שלטעמי הרבה יותר מוצלח מהמסך הגדול.
ממשק המשתמש עצמו סביר, ונופל למלכודת שהרבה כלי רכב מהמזרח נופלים בו. מלכודת ה'בוא נשלב כמה שיותר פיצ'רים, מישהו בטח ירצה את זה', כשהגדילה המערכת ונתנה תוך כדי נהיגה התראות באורך של פרק בתנ"ך, באנגלית. המסך עצמו אגב מעולה, וכך גם הפונקציונליות של מצלמת ה 360.
ל ATTO3 מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ו 31 קג"מ. את החשמל מספקת סוללה בקיבולת 60.48Kwh בטכנולוגיית Blade battery המספקת לדברי נציגי החברה רמת בטיחות גבוהה מסוללות תאים מסורתיות. הטווח המוצהר עומד על 420 ק"מ לפי WLTP, כאשר להערכתי הטווח הריאלי יהיה כ 400 ק"מ או טיפה מתחת לכך. נהיגה אגרסיבית מאוד (מאוד מאוד) גרמה לאיבוד טווח כמו בכל רכב חשמלי.
לרכב מערכות בטיחות מלאות, אם כי פעולתן אינה חלקה ואינטואיטיבית כמו בחשמליות המובילות.
ה ATTO3 ישווק כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט ב 156,500 ₪ ודיזיין ב 164,990 ₪. ההבדל ביניהם הוא המסך הגדול, תאורת אווירה, תא מטען חשמלי, אפשרות V2L ופונקציית טיהור אוויר. למעט ה V2L אני לא רואה שום סיבה להזמין את הדגם היקר יותר.
האחריות על הרכב היא לארבע שנים או 120,000 ק"מ, על סוללת הבלייד האחריות 8 שנים או 200,000 ק"מ, ועל יחידת ההנעה 8 שנים או 150,000 ק"מ.
הרכב מתוכנן לעבור מבחני ריסוק של ה EuroNcap כבר בימים הקרובים.
אנשי BYD בישראל מבטיחים מלאים מספקים, וככל הנראה חווים כבר עכשיו ביקוש שלא לומר התנפלות על ההזמנות שיסופקו כבר באוקטובר.
הרכב השני בו נהגנו אבל מעט היה ה TANG בעל שבעה המקומות. מדובר בג'יפון מגודל, עם בסיס גלגלים של 2.82 מטר, עיצוב וחומרים פנימיים משופרים מאוד בהשוואה לאחיו הקטן, גם אם העיצוב החיצוני נותר גנרי משהו. המושבים נוחים, והמרווח מאחור מכובד. את שורת המושבים השלישית לא פתחנו, אבל מכיוון שמדובר בג'יפון, אני משער שניתן יהיה להסיע שם בעיקר ילדים. ל TANG מנוע חשמלי בהספק צנוע של 518 כ"ס, מעל 68 קג"מ והנעה כפולה, אחרת היה קשה מאוד להוריד את כל ההספק והמומנט לכביש. בהתאם, התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות מהירות למדי.
הסוללה בקיבולת 86.4Kwh מספקת טווח של כ 400 ק"מ לפי WKTP. מההתרשמות הקצרה מאוד עם הרכב, התאוצות שלו הן באמת חזקות מאוד. ה TANG ישווק בארף ברמת גימור יחידה ובמחיר של 283,990 ₪. לפני שאתם קופצים מהכורסא – תזכירו לי איזה רכב חשמלי נוסף יש עם שבעה מושבים וביצועים של רכב על.
הרכב השלישי שהוצג היום היה ה – HAN – סדאן חשמלי מפואר, עם בסיס גלגלים של 2.92 מטר ועיצוב מרשים. לי הוא הזכיר בחלק מהקווים את הפיג'ו 508 המדהימה, וזו בהחלט מחמאה.
להאן הנעה כפולה, הספק של 518 כ"ס ומעל 70 קג"מ שמשגרים אותו מעמידה ל 100 קמ"ש ב 3.9 שניות. . ל HAN סוללה בקיבולת של 85.4Kwh וטווח של 521 ק"מ לפי WLTP. מחיר הרכב 299,990 ₪.
האחריות ל TANG ול HAN כולל ליחידת ההנעה עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ולסוללות הבלייד 8 שנים או 160,000 ק"מ.
ה ATTO3 נהנה מתקינה מלאה, ולכן שיווקו לא יוגבל בכמות, בעוד שה TANG וה HAN ייבואו כרגע ללא תקינה, מה שמגביל את שיווקן ל 400 יחידות בשנה.
סיכום.
מעניין מאוד.
ה ATTO3 מכוון ישירות למובילות בקבוצה, ועד למבחן מלא וראוי, כרגע הוא נראה כמו הבטחה גדולה. אם אכן המלאי אינו מוגבל, עד סוף השנה הוא יכול בקלות להתברג בטופ 5 של המסירות החשמליות ב 2022, אם לא במקום הראשון, ולנוכח העדר המלאים אצל המתחרים, נראה שההצלחה המסחרית מובטחת.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב