BYD Atto3 – מתיחת פנים לחשמלית הפופולרית

ה Atto3 של BYD היתה הרכב הנמכר ביותר בישראל במשך שנתיים רצופות מאז השקתה. עם זאת שוק הרכב השתנה מהותית, זמן מצוין לעדכן קלות את הדגם.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

מאז השקתו בישראל אי שם בשלהי שנת 2022 הפך ה BYD Atto3 לרכב הנמכר בישראל. לא הרכב החשמלי הכי נמכר אלא הרכב הכי נמכר מבין כל הדגמים המשווקים בישראל, שנתיים ברציפות. עד מועד כתיבת שורות אלו, נמסרו בישראל כ – 32,000 יחידות של ה Atto3, ואם זה המצב, כל מה שנכתוב כעת במבחן למתיחת הפנים הקלה שעבר ה Atto3 די מיותר. הקהל הצביע בארנקים, וכך גם ציי רכב שמצאו אותו כמתאים לעובדי החברה. ה Atto3 מעולם לא הצטיין בתחומו, ויחד עם זאת, גם מעולם לא נכשל בשום תחום. הוא היה בדיוק מה שנכון לקהל הישראלי (וגם זה בעולם). סוג של גלגול נשמות של הסובארו DL המיתולוגית, המאזדה לאנטיס או ה – 3 ששלטו בשוק, הקורולה של החשמליות. ולמרות הכל, הנה אתם ואני נפגשים וירטואלית לדבר (שוב) על ה Atto3.

תעודת חובה:

קטגוריה:              קרוסאובר – C-SUV

מימדים (מטר):   אורך 4.455 /רוחב 1.875 /גובה 1.615 /בסיס גלגלים 2.72

מספר מושבים:   חמישה

הנעה:               חשמלית קדמית

הספק ומומנט:    204 כ"ס ו 31.6 קג"מ

סוללה וטעינה:    60.4Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 110Kw

טווח ותקן:          420 ק"מ. תקן יצרן.

בטיחות:             ציון איבזור בטיחות 6. חמישה כוכבים EuroNcap

מחיר:                171.5 אש"ח לקומפורט, 179.0 אש"ח לדיזיין.

את ה Atto3  פגשתי לראשונה בספטמבר 2022 בהשקת הדגם, ולאחר מכן במבחן ממצה למכונית. כבר אז היה ברור שיש לנו להיט מכירות שתפור בדיוק לצרכי הצרכן הישראלי. נכון, הסוללה מעט קטנה מדי, הטווח לא היה משהו להתגאות בו, המזגן בינוני, העיצוב הפנימי היה מצועצע, ועדיין היה ל Atto3 את היתרונות שלו. שימושיות עם תא נוסעים גדול ומרווח, מנוע חזק, פקודות קוליות, ולמרות שהטווח בפועל לא היה מרשים, לשימוש יומיומי לא באמת צריך יותר מזה. ולרכב היו עדכוני OTA חשובים מאוד.

היצרנית הראתה את הרצינות הבלתי מתפשרת בכך שהשאירה בישראל 'צוות קרקע'. אותו צוות קיבל בישראל מעבדת מחקר שאין שני לה, ולמד מהקהל הישראלי על צרכים והעדפות. בזכות אותם עדכוני OTA (כלומר ניתן לעדכן מערכות וממשקים ברכב באמצעות שליחת גירסאות עדכניות ישירות למכונית, וללא צורך להיכנס למרכזי שירות), עבר ה Atto3 עדכונים שוטפים, עקב בצד אגודל. כל אותן תובנות מגיעות כבר בילט-אין במתיחת הפנים הקלה שעבר הרכב, ואשר טיפל בחלק גדול מההערות. המזגן עבר עדכון והוא פועל עכשיו היטב גם ביום חם (שלא לציין את האפשרות להפעיל אותו מרחוק באמצעות האפליקציה, כמה דקות לפני שאתם נכנסים לרכב), העיצוב הפנימי עבר התבגרות והצבעים המזעזעים נותרו במפעל, והרכבים המגיעים לישראל כבר נעימים לעין. הסוללה והטווח נותרו ללא שינוי, ודווקא כאן, ולנוכח מגוון הסוללות עומדות לרשות היצרנית הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.

העיצוב החיצוני נותר כמעט ללא שינוי. כדי לראות הבדלים יש להעמיד שתי מכוניות אחת ליד השניה, ולחפש את ההבדלים. אם ראיתם Atto3 מהדגם שלפני מתחת הפנים או אחרי, תתקשו לראות הבדלים מהותיים.

תא הנוסעים נותר זהה אבל הצבעים כאמור כרגע בגווני שחור, הרבה יותר נעימים לעין מהכחול / אדום של הדגם היוצא. מול הנהג צג לוח מחוונים בקוטן "5 עם המון מידע, דבר שלכאורה יוצא עומס, אבל בפועל הוא שימושי ויעיל. המולטימדיה נותרה בגודל "12.8 בדגם הקומפורט (רכב המבחן) או "15.6 בדגם הדיזיין. אני חוזר על מה שרשמתי בעבר, ה "15.6 גדול מדי לטעמי. הגימיק המוכר של BYD בצורך מסך מסתובב נותר גם כאן. המושב חשמלי ונוח לכיוונון והמרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים של 2.72 מטר, אם כי התחושה היום היא שמושב מעט נמוך מדי, ומשענות הידיים שבדלתות בולטות מדי לתוך הרכב ופוגמות ברוחב השימושי של המכונית. שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטי בקונסולה המרכזית, פקודות קוליות ועוד.

לחובת ה Atto3 (וכמוהו מרבית הדגמים המיובאים לישראל) הוא העדר גלגל רזרבי, פריט חובה לטעמי שניתן להשלים לאחר רכישת הרכב.

על ההנעה אחראי אותו מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, והמהירות המירבית 160 קמ"ש.

בנהיגה ה Atto3 מכוון לאותו נהג נורמטיבי. הרכב נוח יחסית, המתלים עושים עבודה טובה גם בכביש משובש, והרכב פחות מתנדנד ומיטלטל מצד לצד. הדבר בלט בעיקר בהשוואה מול אחד המתחרים הצעירים שנכנסו לשוק, וה Atto3 הרגיש יותר בטוח ויציב. אבל אם יש לכם מחשבות זדוניות על נהיגה מהירה בכבישים מפותלים, הייתי בוחר ברכב אחר. באותם כבישים ותחת נהיגה אגרסיבית הרגיש ה Atto3 כמו סמוטריץ' במשרד האוצר. אף אחד לא מבין מה הוא עושה שם.

צריכת החשמל של ה Atto3, ממנה נגזר גם הטווח הוא אולי נקודת החולשה הגדולה ביותר של הרכב. בעוד שהיצרן מצהיר על טווח של 420 ק"מ, הטווח בפועל במהלך המבחן עמד על בין 340 ק"מ ל – 360 ק"מ, בנהיגה נורמטיבית של נהג 'רגיל'. לא אגרסיבי מדי, ולא כזה שבא לסחוט כמה שיותר ק"מ מהסוללה. רגיל כזה. מהנסיון האישי, אלו אכן הטווחים הריאליים של ה Atto3, וזו הסיבה בגללה הייתי שמח לסוללה גדולה יותר.

בתחום הבטיחות ה Atto3 מצויד כמקובל בבלימה אוטומטית, זיהוי רכבים בשטח מת, מערכת אקטיבית למניעת סטיה והתנגשות,  בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6, ולזכות ה Atto3 גם חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.

המחיר של ה Atto3 הוא 171.5 אש"ח לדגם הקומפורט ו – 179.0 אש"ח לדגם הדיזיין, לפני מבצעים. אם אתם בענין, נסו לקבל הנחה.

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן