חברת שלמה מוטורס, יבואנית רכבי BYD חשפה באירוע פרטי שני פתרונות תחבורה מסחרית בעלי הנעה חשמלית מלאה. במהלך אירוע לחברי אירגון מנהלי התחבורה בישראל, הציגה שלמה מוטורס את משאית ETM6 ואת המסחרית הקלה ETP3.
המשאית ETM6 היא משאית קלה, חלק ממערך משאיות חשמליות גדול של BYD. המשאית בנויה כפלטפורמה חכמה להובלה אורבנית עם אורך כולל של 5.95 מטר, רוחב של 2.095 מטר ומשקל כולל של 7,490 ק"ג. כושר ההעמסה של המשאית עומד על 3810 ק"ג.
ל ETM6 מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ. המשאית עושה שימוש בסוללה בקיבולת 126Kwh ומקבלת רק טעינת DC בהספק של 120Kw. הרעיון העומד מאחורי הטעינה המהירה היא שרכב מסוג זה ייטען במהלך יום העסקים או בלילה במרכז לוגיסטי של המפעיל, ולא בבית הפרטי של הלקוח.
האתגר הגדול העומד בפני אנשי שלמה מוטורס הוא אינטגרציה של ארגז ייעודי לכל לקוח בהתאם לשימושים. אם במשאיות 'רגילות' מתכנני הארגז פחות רגישים ליעילות הארגז, במשאית החשמלית מדובר במרכיב קריטי שישפיע רבות על הטווח האפקטיבי של המשאית. כאן המקום להזכיר כי משאית נוסעת מייצרת הכנסה. משאית עומדת – לא.
הרכב המעניין יותר שהוצג היום הוא המסחרית הקלה ETP3. ה ETP3 הוא טנדרון סגור באורך 4.46 מטר, רוחב של 1.72 מטר וגובה של 1.875 מטר, ובסיס גלגלים של 2.725 מטר. כושר ההעמסה של ה ETP3 עומד על מעל 700 ק"ג ( 705 ק"ג על פי שלמה מוטורס, 780 ק"ג לפי פרסומים זרים). ל ETP3 סוללה בקיבולת 44.9Kwh, ומנוע בהספק של כ 134 כ"ס.
הטווח הרשמי של ה ETP3 עומד על 275 ק"מ עירוניים או 233 ק"מ משולבים, האמורים להספיק לשימוש כרכב חלוקה עירונית כמעט לכל משימה. ל ETP3 אפשרות טעינה מהירה DC עד 50Kwh או טעינת AC חד פאזית עד 6.6Kwh. המהירות המרבית מוגבלת ל 100 קמ"ש בלבד, דבר המצביע על הייעוד העירוני של הרכב.
על פי אנשי שלמה מוטורס לקראת סוף ינואר הגיעו לארץ 10 מכוניות ראשונות מדגם זה, אולם טרם נמסרו ללקוחות, עדיין אין מועד רשמי לתחילת שיווק מסחרי או צפי למחירים. ה ETP3 נראית מעניינת מאוד, ובהינתן מחיר אטרקטיבי היא יכולה לנער מעט את שוק המסחריות הקטנות הנשלט היום על ידי המותגים האירופאים.
עדכון – על פי נתוני משרד התחבורה, ה ETP3 נרשם במחיר של 199,900 ש"ח. מחיר השיווק בפועל יכול להיות נמוך מכך, וכמובן שכפוף לשינויים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב