פעמים נדירות בלבד יש לך הזדמנות לשבת על כוס קפה עם מהפכנים אמיתיים, כאלה עם ניצוץ של מהפכנות בעיניים, שמסבירים לך למה אם בא לך ואם לא, אתה שועט לעבר מהפיכה, והם יהיו שם כדי לעשות לך את הנחיתה נוחה. כאלו הם ד"ר אסף פורמוזה מייסד ומנכ"ל סיטי טרנספורמר, ואודי מרידור בעל תואר שני בנאנו פיזיקה, מייסד וסמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה בחברה, עם עבר עשיר באוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א, אליהם חבר גם מייסד נוסף ומנהל העיצוב של החברה אייל קרמר. הפגישה עם אסף ואודי נערכה במשרדי החברה ברמת החייל, לרגל הצגה מקומית של מחולל המהפיכה הסיטי טרנספורמר CT-1.
הסיטי טרנספורמר CT-1 הוא רכב חשמלי זעיר, העומד בתקן L7e לכלי רכב, עם מגבלת משקל 450 ק"ג. מבחינת נתונים טכניים יבשים מדובר על רכב חשמלי עם סוללה בקיבולת 16Kwh, שני מנועים חשמליים המספקים כל אחד כ 10 כ"ס, ומניעים את הגלגלים האחוריים, כך שלכל גלגל אחורי יש מנוע משלו. הטווח הרשמי עומד על 180 ק"מ, ואם תפעילו מזגן הטווח יתקצר לכדי כ 120 ק"מ. הישיבה ב CT-1 לא שגרתית ומזכירה אופנוע – הנהג מלפנים, הנוסע או מטען – מאחור. המפתחים עשו מאמצים וגם הצליחו לייצר סביבת נהג נעימה ומרווחת, על אף המימדים הזעירים – הרוחב עומד על 1 מטר בלבד, אורך כולל כ 2.5 מטר, בסיס גלגלים של 1.8 מטר, ה CT-1 מרווח למדי לנהג, ועם מושב נהג איכותי למדי, וסביבת נהג מושקעת עם הרבה מחשבה, יש כאן תחושה של מוצר איכותי.
הסיפור הגדול של ה CT-1 הוא היכולת של הרכב להיות רובוטריק, ולהרחיב את מפסק הסרנים, כלומר המרווח בין הגלגלים גדל משמעותית לטובת יציבות, כך שעד מהירות של 40 קמ"ש הרובוטריק נוסע במצב 'צר' ואילו מעל 40 קמ"ש ועד המהירות המירבית של 90 קמ"ש ה CT-1 מתרחב לכדי 140 ס"מ, ומאפשר נסיעה בטוחה גם מחוץ לעיר.
אז מה הסיפור הגדול? לדברי המהפכנים במרבית הנסיעות אנחנו נוסעים לבד. וכשאנחנו נוסעים לבד, בעיקר בנסיעות עירוניות, אין צורך לסחוב איתנו רכב של 2 טון וכזה שתופס שטח נדל"ני יקר על הכביש. למעשה בגודל של מכונית סטנדרטית אחת, ניתן להכניס ארבעה CT-1, וזה גם חוסך בחניות, וגם מפחית צפיפות בכביש. עכשיו תעשו בעצמכם את המכפלות, בשילוב תכנון ערים מתקדם שיחזיר את השטח לבני האדם במקום למכוניות, והנה לכם מהפיכה.
נסיעה ב CT-1 היא חוויה שונה מכל מה שאתם מכירים. הרכב מאיץ היטב (מעמידה ל 50 קמ"ש ב 5 שניות) עם זאת מורגשים הרעשים החשמליים / מכאניים. זה לא יגרום לכם להצליח להעלים את החיוך מהפנים כי יש ברובוטריק הזה הרבה קסם. הרחבת הרכב מבוצעת תוך כדי תנועה, ומייצרת הרבה רעשים אבל למעט הרעש, התהליך שקוף לחלוטין לנהג, למעט ציון בלוח המחוונים כי הרכב נמצא במצבו הרחב. על הנוחות קשה לדבר, מצד אחד מדובר ברכב שהיה יכול ליהנות מקפיצים ובולמים רכים יותר, ומהצד השני אין אף רכב עם בסיס גלגלים כל-כך קצר שיספק נוחות של רכב 'גדול'. יתרה מכך, ה CT-1 שעושה מאמץ לגלח כל גרם כדי לעמוד בתקן של ה 450 ק"ג, נאלץ לעשות לא מעט פשרות, גם בתחום הנוחות.
על אף היותה של חברת סיטי טרנספורמר חברה ישראלית, הייצור כולו יבוצע בחו"ל בחברת Cecomp האיטלקית המוכרת, המייצרת גם את המיקרולינו המקסימה.
אבל זה לא הכל, למעשה זו רק ההתחלה, במהלך חשיפת ה CT-1 הציגו לנו את ה CT-2 המתקדמת עוד יותר, שעוברת ליטושים נוספים לקראת ייצור סדרתי ב 2025. לא הורשינו לצלם את ה CT-2 אבל אני יכול להבטיח לכם שהחבר'ה המאוד יצירתיים ומוכשרים של סיטי טרנספורמר ראו את מרבית הפגמים של המוצר המקסים שלהם, ולקחו את זה צעד גדול קדימה, לרבות שילוב טכנולוגיות אוטונומיות של חברת Ride Vision הישראלית.
איך שלא תסתכלו על זה, הסיטי טרנספורמר מעבר להיותה תחבורה עירונית מתקדמת, היא מובילת מהפיכה גדולה, שאת תוצאותיה, היקפה ועומקה, נוכל להרגיש רק בעוד שנים.
קרדיט לתמונות – רונן טופלברג
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב