את הפיג'ו 2008 פגשתי לראשונה לפני יותר משנה, והתרשמתי מאוד. מוזמנים להיזכר עימי ממש כאן. העיצוב החיצוני והפנימי, הדגשים והכיול של הרכב היו מרשימים, כך שלטעמי היא הפכה למובילת הקטגוריה של הגיפונים הקטנים ( סגמנט B-suv).
אותה 2008 יפהפיה, קיבלה בהתאמה מנועי בנזין ודיזל, ויותר מסקרן את ההנעה החשמלית בה משתמשים ב PSA (חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, אופל ו DS), ואם אתם זוכרים את העמדה החיובית מאוד שאני מחזיק בכל הקשור למעבר להנעה חשמלית מלאה, אז השילוב צריך להיות מעניין ומסקרן מאוד.
לא אחזור על הדגשים לעיצוב החיצוני והפנימי של ה 2008, היא זהה לאחות בעלת מנועי הבעירה הפנימית, ואפילו פתח השקע לטעינת החשמל נשאר בדיוק במקום פתח מילוי הדלק. את ההבדלים תמצאו בכיתוב עדין על הדלת האחורית שיזכיר רק למי שממש ממש יתקרב אליכם שה 2008 הזו חשמלית, ועל הקורה האחורית תמצאו e קטנה. זהו בערך. בניגוד לכלי רכב חשמליים אחרים השאירו בפיג'ו את חזית הרכב זהה חזו עם מנועי הבנזין / דיזל, והתחמקו מהחזיתות האטומות המוזרות משהו של כלי הרכב החשמליים. בנוסף, באמת שעם חזית יפהפיה כמו זו של ה 2008, זו תהיה טעות עיצובית משמעותית להסתיר אותה.
אם בכל זאת אתם רוצים להיזכר איך נראית ה 2008 אתם מוזמנים להסתכל בתמונות המצורפות. תאמינו לי, אותו הדבר.
הכניסה לרכב מביאה אתכם לאותה סביבת נהג בדיוק כמו של ה 2008 הרגילה, לרבות מוט הילוכים (הילוך אחד קדימה, אחד אחורה). מול הנהג אותו מסך לוח מחוונים 'תלת מימד' בגודל 10", ואם בגירסאות הבנזין פחות אהבתי אותו, כאן הוא התאים לטעמי יותר לרכב.
מסך המולטימדיה בגודל 7" קטן יחסית, כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי.
המפרט הטכני של ה e2008 כבר שונה לחלוטין. המנוע חשמלי מלא, ומספק 136 כ"ס, אבל הנתון המעניין הוא נתון המומנט 26.5 קג"מ זמינים החל מ 300 סל"ד. כמו כל רכב חשמלי, זה אומר שכל כח המנוע זמין לכם בלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה גם מעמידה. נתון התאוצה הרשמי עומד על 9.8 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש. לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה כשיש חשמליות שיורדות מ 8 שניות, אבל תצטרכו להאמין לי שהתחושה היא שהרכב זריז למדי, ויוצא בנחישות רבה מהמקום. בעוכרי כל מכונית חשמלית, וגם ה 2008 הזו לא יכולה להתחמק מזה הוא משקל מארז הסוללות, שיחד איתו הפיג'ו הזו שוקלת 1605 ק"ג מכובדים.
המהירות אם שאלתם מוגבלת ל 150 קמ"ש, אבל חייבים לקחת בחשבון שנהיגה במהירויות גבוהות גורמות לצריכת חשמל מאוד גבוהה, ומקצרות את טווח הנסיעה.
הסוללה בטכנולוגיית ליתיום איון, ובקיבולת של 50 קוט"ש, מה שמביא את ה e2008 לטווח נסיעה של כ 320 קמ"ש לפי WLTP, ובפועל הטווח יהיה נמוך במקצת מ 300 ק"מ. הסוללה יודעת לקבל טעינה מהירה DC עד 100Kwh או טעינה 'רגילה' AC.
בפועל שימוש בטעינה ביתית תלת פאזית הטעינה את הסוללה מהר למדי, וניכר היה ששימוש יומיומי ברכב עם טעינה ביתית מספק לכל מטרה עירונית / בינעירונית קצרה, ואם רוצים להשתמש ב e2008 לנסיעה ארוכה יותר, מתכננים טעינה באחת ממאות העמדות הפזורות בארץ.
בנהיגה ה e2008 נהדרת כמו כל 2008. המעבר להנעה חשמלית לא ביטל את הנוחות הגבוהה הבסיסית של הרכב, את השלדה וההגה הנהדרים שלו. למעשה, למעט המשקל הנוסף המורגש, והשקט המוחלט בנסיעה, המעבר לרכב עם הנעה חשמלית מעולם לא היה שקוף כל כך.
נסיעה בכביש מהיר עוברת עליכם בנינוחות ובשקט מבורך, ואם תרדו מהכביש המהיר לכבישים יותר מאתגרים תמצאו את ה 2008 הזו מהנה לנהיגה, ובעלת אחיזת כביש גבוהה מאוד. גם כאן, המשקל הנוסף של הרכב עושה את שלו, ולא לחיוב.
ה e2008 מגיעה רק ברמת גימור פרימיום שמעשירה אתכם ברכב מפנק למדי עם מפרט איבזור מרשים ומפנק. (סליחה שאני לא עובר איתכם על כל המפרט, מוזמנים להיכנס לאתר פיג'ו ולקרוא).
המחיר של ה e2008 עומד על 159,990 ₪ לא זולים, ובתמורה מקבלים גם 3 שנות אחריות מלאות / 100,000 ק"מ ו 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ לסוללה.
אם אני צריך לסכם את ה e2008 הזו אזי היא רכב מצויין גם בגירסתו החשמלית, אבל לחובתה תמחור גבוה מדי שימנע ממנה לחשמל את שוק הרכב בסגמנט שלה.
התחרות של ה e2008 היא סיפור מעניין מאוד. מצד אחד יש את הקונה החשמלית שהיא שונה ממנה מאוד באופי ובתחושה, וזולה ממנה בלא מעט כסף, ומבית יש לה תחרות משמעותית מ MG ZS EV מלמטה וממול מסתכלות לה בעיניים בלי למצמץ הסיטרואן e-C4 והאופל מוקה החשמלית שרק הושקה. יוצא שמכל המתחרות שלה אם תבחרו באחת מתוך 4 תישארו בבית לובינסקי, והיחידה שלא – נמצאת באולמות של כלמוביל. מי שמשווה שקל למטר – לא ימצא ב e 2008 את הפתרון האטרקטיבי שלו. מי שמחפש עיצוב ואיכות לג'יפון חשמלי מלא B-suv שווה לעשות נסיעת מבחן. סיכוי טוב שתתאהבו.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב