החוויה הראשונה – אני נוהג בסיטרואן e-C4 החדשה, שזה בעברית הגירסה החשמלית של הסיטרואן C4 החדשה, והמחשבה ממוקדת במשהו אחר. שומע איוושה קלה מהמתלים ושואל את עצמי 'רגע, היה כאן פס האטה? או שאני מדמיין? לא הרגשתי אותו, מוזר מה שהיה כאן עכשיו', ומיד מגיע לפס האטה נוסף. עכשיו אני כבר ממוקד כולי במטרה, אני יודע שהיה פס האטה, ראיתי אותו, אבל לא ממש הרגשתי אותו. הסיטרואן הזו היא פלא, 'כמו לנסוע על ענן' אמר נוסע אחד. יתרה מכך, אני לא יודע כמה מכוניות יש בכלל, כולל אלו שעולות מעל מיליון שקל שיכולות להתמודד עם הסיטרואן הזו בעבודת המתלים המופלאה שלה, וזה חברים יקרים הסיכום שלי על הסיטרואן e-C4 הזו.
הסיטרואן C4 הושקה הפעם עם מרכב קרוסאובר קופה, שזה אומר דמוי ג'יפון, אבל עם דלת חמישית אחורית ליצירת מקרה דמוי רכב קופה. הרכב הושק עם שלוש גירסאות הנעה – טורבו בנזין 1.2 ליטר, טורבו דיזל 1.5 ליטר וגירסה חשמלית מלאה. העיצוב של שלוש הגירסאות זהה, וההבדלים מינוריים.
הסיטרואן הזו מכונית מיוחדת, למעשה כמו כל סיטרואן עם זהות ברורה של 'אני לא כמו כולן'. זה מתחיל בחזית עם שלושה פסי לד בכל צד, היוצרים צורת חץ המופנה למרכז הרכב. יחידת תאורה גדלה עם שלוש יחידות פנימיות ממוקמות בצדדים במרכז הגובה. סמל סיטרואן גדול במרכז אבל 'זרועותיו' נמתחות לרוחב כל הרכב ומשתלבות עם יחידות התאורה. במרכז הפגוש ובחלקו התחתון שבכה שחורה שנועדה להכניס אוויר טרי למנועי הבעירה ולקרר אותם. מעצבי סיטרואן התחמקו באלגנטיות מהקושי לעצב חזית אטומה כמו בחלק מהמכוניות החשמליות המשווקות, והותירו את החזית ללא שינוי בין סוגי ההנעה ויצרו אחידות וזהות מובדלת.
המבט המעניין יותר על הסיטרואן הזו הוא מהצד. פלסטיקה שחורה בתחתית המרכב ובבתי הגלגלים משווים מראה גבוה משהו, אבל כאן משתלבים נהדר עם המראה הכללי של הרכב, וקריצה קטנה בתחתית הדלת הקדמית עם טרפז כסוף, סוג של זיכרון מעומעם לסיטרואן C4 קקטוס המקורי והנפלא. חלונות אחוריים מושחרים, גג משתפל אחורה במתינות ואז מגיעים לחלק האחורי המורכב מאוד ומיוחד אך נאה. שוב פסי לד, פלסטיקה שחורה מבריקה, כנף אחורית מרומזת והרבה פיסול בפח. לא תמצאו כאן משטח אחד ישר. התוצאה מוזרה משהו אבל נאה מאוד, ולא היה אדם שעבר ליד הסיטרואן הזו ולא עצר להתבונן.
בסיס הגלגלים של ה C4 טומן כבר הפתעה, ועומד על 2.67 מטר, כמעט 7 ס"מ יותר מאחותו ה 2008 מבית פיג'ו, וקרוב מאוד עד כדי זהה לג'יפונים בסגמנט C-Suv.
אנשי סיטרואן לא זנחו גם את העיצוב הפנימי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית ומנימליסטי (מדי?), כולל תצוגה עילית למידע החשוב. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 10" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. בצידו השמאלי של הצג הוא אנכי לחלוטין, ואילו בצידו הימני הוא אלכסוני ומשתלב יחד עם פתחי המיזוג שמתחתיו בצורת. מול הנוסע פטנט חביב, מגירה נשלפת להנחת טאבלט, ומעליה סטנד קטן נשלף עליו ניתן למקם את הטאבלט כך שיהיה מול הנוסע.
מתחת לפתחי המיזוג תמצאו פקדים של ממש לשליטה על בקרת האקלים, הנשלטת גם מצג המולטימדיה. בקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע תמצאו מנוף קטן ואלגנטי כבורר הילוכים, כפתור למצב P ועוד מתג לבחירת מצבי נהיגה. ההגה מתכוונן כמקובל וכך גם מושב הנהג ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
אם כל התיאור הזה נשמע לכם מורכב אז ראוי לציין כי הכל אינטואיטיבי לחלוטין ותוך רבע דקה אתם ממוקמים היטב מול ההגה, ויכולים לצאת לדרככם, גם אם זו הפעם הראשונה שלכם בסיטרואן.
המרווח במושב האחורי טוב כמצופה מבסיס גלגלים שכזה, אבל אל תנסו למקם של את שלושת החבר'ה שלכם מהכדורסל. יהיה להם צפוף משהו, ובשביל זה יש לסיטרואן את ה C5AIRCROSS.
על ההנעה החשמלית אחראי אותו מנוע חשמלי מוכר של פיג'ו –סיטרואן-אופל, שזה אומר 136 כ"ס ו 26.5 קג"מ זמינים החל מ 300 סל"ד (שזה אומר שכל המומנט זמין לכם בכל רגע נתון). את האנרגיה למנוע החשמלי מספקת סוללת ליתיום איון בקיבולת של 50 קוט"ש וטווח הנסיעה הרשמי עומד על כ 350 ק"מ.
עם תחילת הנסיעה מתגלה ה e-C4 כשקטה למדי, ובנויה היטב. המתלים, אוי המתלים. בשפה סיטרואנית הם נקראים Citroen Progressive Hydraulic Cushions והתיאור בברושור אומר 'מערכת מתקדמת זו יוצרת אפקט "שטיח מעופף" אמיתי על ידי שיכוך של מפגעי הדרך'. עכשיו תראו, לא סתם העתקתי מהברושור של סיטרואן. בברושורים שיבואנים מפיקים יש לפעמים שטויות מביכות. כאן זה בדיוק ההיפך. זו בדיוק התחושה שהמתלים המופלאים האלה מעניקים. בדרך כלל רכות מוגזמת של מתלים פוגעת היכולות הדינמיות של הרכב עם זויות גילגול מוגזמות. כאן הרכות כמעט ולא באה על חשבון זויות גלגול ואני חוזר לפסקה הראשונה שלי – לא תמצאו רכב נוח ברמות האלה גם אם תחליטו עכשיו להוציא חצי מיליון שקלים על רכב. אם לא הייתי מחוייב לחוקי הפוליטקלי קורקט הייתי מתאר את המתלים בשפה יומיומית פשוטה והייתם מבינים.
אבל מעבר למתלים צריך גם לנסוע, והסיטרואן הזו עם ההנעה הזו מזנקת מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 9.0 שניות, אבל הנתון החשוב יותר הוא תאוצות הביניים והזינוק מעמידה ואותם עושה הסיטרואן נהדר. המהירות המרבית של הרחפת הזו עומדת על 150 קמ"ש. לא בדקתי אבל נסיעה במהירויות כביש 6 כשהוא פנוי עוברת בנינוחות מוחלטת ללא מחסור בכח. גם הפניית ההגה לכבישים יותר מאתגרים מזכירים כי במהנדסים צרפתיים עסקינן, ולכייל מתלים הם בהחלט יודעים. מעבר לנוחות הסיטרואן מייצרת אחיזת כביש גבוהה, בטוחה וגם מהנה.
צריכת החשמל הרשמית של הסיטרואן הזו עומדת על 16.0 קוט"ש ל 100 ק"מ, וזה נראה לי נתון מעט אופטימי. מהנסיון שלי עם הרכב אין בעיה בנהיגה רגילה לחלוטין לקבל ממנה מעל 300 ק"מ בנסיעה רגילה. כמובן שאם תצאו לכביש מהיר ותנהגו במהירות גבוהה כל הדרך צריכת החשמל תעלה, והטווח יירד בהתאם. ה e-C4 יודעת לקבל טעינה רגיל וגם טעינה מהירה עד 100KW.
ה e-C4 נהנית ממערכות בטיחות מקיפות הכוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד ועוד, ובהתאם מקבלת ציון 7 ברמת האיבזור הבטיחותי.
המחיר הוא לטעמי החסרון הגדול של ה e-C4 והוא עומד על 164,990 ₪ מכובדים, קרוב מדי לטעמי לסגמנט שמעל. אחיותיו מונעות הבנזין והדיזל עולות משמעותית פחות 139,990 ₪ ו 148,990 ₪ בהתאמה, אבל אם תעשו חישוב של עלויות האנרגיה, טיפולים ורישוי, תגלו שהחשמלית היא הזולה לאורך זמן.
הסיכום הוא שהסיטרואן e-C4 היא מכונית נהדרת. היא מעוצבת היטב, מפנקת את הנהג והנוסעים בסביבת מחייה נהדרת וברמת נוחות מרשימה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב