המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל
הקיה EV9 שהושקה ממש לאחרונה היא SUV חשמלי עם שישה או שבעה מקומות. אפשר לעשות את החיים קלים ולסכם אותו באמירה ברורה שמדובר בחשמלית שבעה מקומות הטובה ביותר המשווקת בישראל. והיא אכן כזו. אבל קביעה כזו לעניות דעתי מפספסת בענק את כל מה שה EV9 מביאה עימה. כדי להבין מה היא מביאה עימה צריך לשייט איתה באוטובאן במהירויות שבין 180 קמ"ש ל 200 קמ"ש, ואז היא משכיחה ממך את המרכב הגדול והמפואר, ואתה נזכר ש(גם) היא מבוססת על פלטפורמת ה E-GMP המצוינת של הקונצרן, ופתאום אתה מתסכל עליה במבט שונה, כי היא כל-כך הרבה יותר מאשר החשמלית 7 מקומות הטובה ביותר.
ה EV9 היא בראש ובראשונה גדולה. מאוד מאוד גדולה. ורבועה. סוג של קוביה גדולה, עם הרבה מאוד קוים ישרים וזוויתיים. החזית אטומה לחלוטין, למעט פתחי כניסת אוויר בתחתית הפגוש הקדמי, לטובת קירור הסוללה. יחידות התאורה הראשיות אנכיות עם פס לד שמתחיל בפגוש, עולה בדופן הרכב וממשיך עד כמעט אמצע הכנף. יחידות התאורה עצמן הן מטריקס לד ברכב המבחן שתי שורות אנכיות שת יחידות תאורה בכל צד. (זה המקום לציין כי מרשים מאוד לראות איך הרכב מתאים את התאורה לעצמית שהוא מזהה בנסיעה בלילה נסיעה עם אורות דרך גבוהים. הוא מכבה חלק, מחשיך אזורים מסויימים ומדליק איזורים אחרים. מרשים). מכסה המנוע עצום בגודלו למרות שאין באמת מנוע אלא בעיקר מערכות חשמל ותא מטען קדמי בנפח 52 ליטר ברכב המבחן (90 ליטר בדגם ההנעה האחורית). גלגלי ה EV9 בגודל 21' ועליהם מורכבים צמיגי 285/45, ועל אף המידה הגדולה, על המרכב הגדול הם נראים בהחלט במידה הנכונה. השמשות האחוריות מושחרות לטובת פרטיות לנוסעים והדלת החמישית אנכית לחלוטין. יחידות התאורה הראשיות מיוחדת גם הן עם פס לד אדום בצורת T, ובו משולבים גם פנסי איתות ותאורת רוורס. אין זוית בה תסתכלו על הקיה הזו והיא תיראה לכם שגרתית. (זה המקום לציין כי ככל הנראה אלמנטים עיצוביים עיקריים שאנחנו רואים ב EV9 יופיעו גם בדגמים אחרים של קיה, דוגמת ה EV3).
העיצוב הפנימי מיוחד גם הוא, אם כי כבר מזכיר עיצובים שראינו בדגמי קיה (ואפילו יונדאי). שלושה מסכים מחוברים מכילים את לוח המחוונים 12.3", צג ייעודי למזגן בגודל 5.3" וצג מולטימדיה 12.3". הצג הקטן לבקרת האקלים מוסתר בחלקו על ידי ההגה, ולכן לחיצה קטנה עליו, מעבירה את תצוגת המיזוג לתצוגה מפורטת במסך המולטימדיה הראשי. ההגה מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, עם שליטה מלאה מההגה על המולטימדיה, בקרת השיוט האדפטיבית ומצבי הנהיגה השונים.
מושב הנהג והנוסע חשמליים, עם ריקליינר, חימום וקירור, ומספקים תמיכה מצויינת ליושבים בהם. עם הלחיצה על הדוושה, מושב הנהג מתכוונן אוטומטית, סוגר על הנהג ומחזיק אותו טוב יותר במקום. פונקציה זו היתה הראשונה להיות מבוטלת עם ההתאמה האישית שלי לרכב.
שני מושבי הקפטן בשורה השניה חשמליים במלואם, כוללים גם הם ריקליינר, חימום ואיוורור, וכוללים גם פתחי מיזוג יעילים בגג הרכב. גם היושבים בשורה השלישית נהנים ממרווח ופינוק שנדיר למצוא בשורה השלישית של מובילי הנוסעים. מבחינת מקום, כל אחד מהמושבים יכול לאכלס מבוגר בנוחות ופינוק מירביים הודות לבסיס גלגלים מפלצתי של 3.1 מטר.
לחובת תא הנוסעים אני יכול לציין שבניגוד לאיכות מרבית החומרים ברכב, הכיסוי הנגלל למחזיק הכוסות, והפלסטיקה בהמשכו ובחלק התחתון של הדשבורד הרגישו הכי פלסטיקה זולה, והכי לא מתאימים לרכב שעולה כחצי מיליון שקלים.
רכב המבחן בדגם ה GT Line מצוייד בשני מנועים חשמליים בהספק של 384 כ"ס ו 71.4 קג"מ, המאפשרים לקיה הענקית לזנק מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. לא משהו שאתה מצפה מרכב בגודל הזה ואשר שוקל 2,648 ק"ג! דגם הבסיס, ה 'פרימיום' בעל המנוע היחיד המספק 203 כ"ס ו 35.7 קג"מ. הסוללה בשני הדגמים בגודל 99.8Kwh ונטו לשימוש 96Kwh, אותה ניתן לטעון בטעינת AC בקצב של 11Kw או בטעינת DC מהירה בקצב של עד 209Kw. הטווח הרשמי לדגם ה GT-Line עומד על 505 ק"מ ולדגם הפרימיום 563 ק"מ.
תחילת נהיגה עם ה EV9 בתוך ת"א מחייבת זהירות יתר עקב גודלו של הרכב, וחוסר ההיכרות שלי עם התנהגותו הגמלונית משהו בהתחלה. עם מעל ל 71 קג"מ אני נזהר עם עוצמת הלחיצה על דוושת האלקטרונים. עד עכשיו הוא קרוסאובר גדול, מרווח מאוד ומפנק, אבל עם סימן שאלה על היכולות הדינמיות שלו. את היכולות המרשימות מאוד של ה EV9 אני מגלה בכביש שש הפתוח בשעות הבוקר המוקדמות. ה EV9 משייט במהירויות גבוהות מאוד (מאוד מאוד) בנינוחות וקלילות מרשימה. לא ניתן להשוות אותו לרכבי GT איכותיים, הוא משהו אחר. סוג של מחלקה ראשונה מהירה מאוד ומפנקת על הכביש. אני לא זוכר רכב חשמלי בגודל הזה שהתנהג ככה, אני לא זוכר רכב שאינו חשמלי שהתנהג ככה. המתלים עושים עבודה משובחת בריסון המרכב הכבד מאוד, וזה מבלי להיות קשיחים מדי. יש ב EV9 עבודת כיול מתלים משובחת שמתאימה לכלי רכב יקרים משמעותית. (אם אני נזכר ביכולות של הקיה EV6 אז קורה משהו מאוד טוב במחלקת המתלים של קיה). ה EV9 ממשיכה להיות נינוחה ומפנקת בכל מהירות. לקחת אותה לכבישים מפותלים, כמו זה שיורד מפוריה עילית לכינרת, מתיג התנהגות כביש מאוד מאוזנת, אבל המרכב הגדול לא ממש נהנה משינויי הכיוון, ובגדול זה לא המקום ל EV9.
צריכת החשמל הרשמית של ה EV9 בגירסת ה GT Line עומדת על 22.8Kwh ל 100 ק"מ. נהיגה חסכונית ומודעת עם הרכב הניבה צריכה סביב ה 20Kwh ל 100 ק"מ, ואילו נהיגה מחוץ לעיר, עם המון לחיצות על הדוושה עד הקצה, ומהירות גבוהה מאוד (מאוד מאוד) הניבו כ 32.0Kwh ל 100 ק"מ. הודות לסוללה העצומה של הרכב לא היתה כל בעיית טווח גם בצריכה הגבוהה הזו. אני כבר אומר, אתם לא תגיעו ל 20Kwh אלא תהיו הרבה יותר קרובים ל 32Kwh. פשוט כי הרכב יכול, זה כיף, וזה קטן עליו.
בתחום הבטיחות מצויידת ה EV9 בכל האביזרים הנדרשים והרבה מעבר לכך, ומקבלת ציון 7 באיבזור הבטיחות של משרד התחבורה, לצד חמישה כוכבי בטיחות ב מחן של ה EuroNcap.
אם עד עכשיו קיבלתם את הרושם שמדובר ברכב משובח, אתם צודקים. עכשיו אספר לכם כי מחיר הרכב המבחן בגירסת ה GT Line ושישה מושבים עומד על 489,900 ₪, ואילו גירסת הפרימיום בעל שבעה מושבים עולה 429,900 ₪, וזה המון כסף.
אני מתקשה לחשוב על תחרות רלוונטית. ה BYD TANG לא שם. פשוט לא מתקרב ביכולות לאלו של הקיה. הקשר היחיד ביניהם הוא ששניהם חשמליים ובעלי שבעה מקומות. זהו. כאן נגמר הדומה.
ההונגצ'י E-HS9 מאוד דומה בתכונותיו ל EV9 גם במימדים, וגם בחלק מהמפרט הטכני. העיצוב בהונגצ'י מאוד מוחצן וצריך לרצות אותו. המחיר של ההונגצ'י נע בין 399.0 אש"ח ל 499.0 אש"ח. טרם נהגתי בהונגצ'י.
תחרות נוספת מגיעה מצד המרצדס EQB החשמלית המרשימה של היצרן הגרמני, שגם היא מגיעה בתצורה של שישה או שבעה מקומות. המרצדס קטנה מה EV9 בכל המימדים – אורך, רוחב ובסיס גלגלים, וככל הנראה גם תהיה פחות שימושית במושבים האחוריים. איכות החומרים במרצדס תהיה טובה יותר. המרצדס משווקת במחירים שמתחילים ב 440.0 אש"ח ועד ל 500.0 אש"ח, ולזכותה יאמר שאף אחד לא ירים גבה וישאל 'חצי מיליון על מרצדס?'.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב