לא אחת אני כותב על 'מכוניות הפתעה', כאלה יש פער גדול בין מה שאתה מצפה למה שהרכב מבצע. לפעמים יש אכזבה, ולפעמים הפתעה טובה. ה EVEASY Limo היא מהסוג השני. הרכב שהושק במרץ 23, עדיין לא ממש הטביע חותם על שוק הרכב המקומי ואני מודה שגם אצלי הוא היה 'מתחת לרדאר' למשך זמן רב, עד שפגשתי חבר שאת דעתו אני מכבד מאוד ומעריך, והשיחה היתה כזו 'רכב איום, ממש לא טוב, עזוב, חבל על הזמן באמת'. מובן שתגובה כזו קיצונית סיקרנה אותי מאוד, ומיד תיאמתי את הרכב למבחן. אני אעשה כבר עכשיו ספויילר, לאחר למעלה מ 48 שעות עם הרכב, דעתי שונה לחלוטין, מדובר ברכב טוב וראוי, שבהחלט מקבל אצלי תג 'ראוי לרכישה'.
ה EVEASY הושק כאמור במרץ, תחת מודל של מנוי חודשי, אולם היו במודל מספר סעיפים לרעת הלקוחות, כך שהרכב עצמו לא ממש התרומם, וכך מגיע ה EVEASY אלי למבחן.
כמו בכל רכב, גם כאן העיצוב החיצוני הוא הדבר הראשון שפוגשים, והוא בהחלט מיוחד ונאה.
הקווים מחודדים, יחידות תאורה ראשיות בצורת F, חישוקי 17" נאים, ויחידות תאורה אחוריות משולבות פסי לד, בצורת T. עוד ניתן להבחין מאחור במעין ספויילר מובנה כחלק מדלת תא המטען. התוצאה כאמור מעניינת ומיוחדת, יודעים מה, כן, יפה. אהבתי.
פנים הרכב מקורי ונאה אף הוא, אם כי ניתן היה לוותר על חלק מהגימיקים. מול הנהג צג לוח מחוונים 10.25" ובהמשכו לצד ימין צג מולטמדיה בגודל 12.3" (כמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) שנראים כיחידה אחת. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג גדולים ושימושיים, וקונסולה צפה עם פקדים פיזיים למיזוג (מצוין) ידית הילוכים, מנוף חשמלי קטן למעצור היד, בורר מצבי נהיגה מימין למוט ההילוכים, תא קטן פתוח ותא גדול סגור בין הנהג לנוסע. זוכרים את ה'קונסולה צפה'? את מתחתיה תא גדול פתוח לחפצים.
הגה עם שני חישורים, קטום בחלקו התחתון. כשאוחזים בהגה כמו שנכון חלק גדול מדי בחלקו השמאלי של מסך המולטימדיה מוסתר. מוסתר זה אומר שהיד שלך וההגה מסתירים רבע מסך, ואז אתה מבין שהמולטימדיה היתה צריכה להיות מותקנת עוד 3-5 ס"מ לימין כדי למנוע את ההסתר. הדשבורד עצמו נאה, עם מספר חומרים כך שחלקו העליון נעים למגע, ואילו בחלקו האנכי הוא דמוי קארבון. זה נשמע רע, אבל בפועל זה נראה אחלה. מושב הנהג הוא החלויה החלשה כאן, ואני חושב שזה בעיקר מה שהפריע לידידי המלומד שפסל את הרכב, בעיקר המשענת שהיא פשוט צרה מדי.
גם מאחור המצב אינו מושלם. עם בסיס גלגלים של 2.75 מטר (5 ס"מ יותר מקורולה, ו 7 ס"מ יותר מטוסון) אתה מצפה למרווח נדיב, ואכן במימד האורך המצב מעולה, אבל המושב עצמו (לא המשענת) גבוה מדי בחלקו הקדמי, הרצפה גבוהה מדי, והתוצאה היא תנוחת ישיבה לא נוחה. ילדים יסתדרו יותר, מבוגרים – פחות.
רשימת האיבזור את ה EVEASY ארוכה ומפנקת והיא כוללת גם פתחי מיזוג מאחורה, טעינה אלחוטית, קיפול מושבים אחוריים, חיבורי USB מקדימה ומאחורה ועוד.
ה EVEASY הוא רכב חשמלי מלא, עם מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס ומומנט של 22.9 קג"מ. אלו נתונים נמוכים יחסית למה שהתרגלנו לקבל ברכב חשמלי, אבל גבוהים בהשוואה לכלי רכב עם מנועי בנזין בסגמנט המשפחתי אליו משתייכת ה EVEASY. סוללת הרכב בקיבולת 60Kwh, והיא ניתנת לטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 60Kw. גם כאן, נתון הטעינה המהירה אינו מרשים.
תחילת הנסיעה עם ה EVEASY ומתגלות החוזקות של הרכב. תחילה המתלים, מהטובים שפגשתי ברכב משפחתי לאחרונה. עד כדי כך. ה EVEASY מצליחה להתגבר על מהמורות בכביש, לעלות ולרדת מפסי האטה בלי דרמה וללא התרסקות, ויחד עם זאת גם לא מציגה מתלים רופסים אתא כאלה שמצליחים לרסן את תנודות המרכב הכבד למדי (בגלל הסוללה). הספק המנוע מאפשר ל EVEASY לשייט בכל מהירות שתבחרו בגבולות מגבלות המחשב (עד 140 קמ"ש) ורק היה חסר לי מומנט על מנת לקבל את תאוצות הביניים שאני רגיל לקבל במכוניות חשמליות. היציאה מהמקום זריזה אבל לא משהו לספר לחבר'ה עם 0 ל 100 ב 9.6 שניות. עם זאת, כמו בכל רכב חשמלי, בזכות המומנט המתקבל מאפס סל"ד, גם ה EVEASY מזנקת מהמקום יותר מהר ממרבית המכוניות שתפגשו ברמזור, לפחות על ה 50 קמ"ש הראשונים. ל EVEASY שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל ואקונומי. בפועל מצבי הנהיגה מחדדים את תגובת הדוושה, ומתאימים את הטווח המוצהר כך שסוללה מלאה הציגה בנורמל טווח של 450 ק"מ, באקונומי 472 ק"מ ובספורט 427 ק"מ. למרות האמור, אני משער שהטווח בפועל, שכמו בכל רכב חשמלי תלוי מאוד בסגנון הנהיגה, יגרד את ה 400 ק"מ מלמטה, בנהיגה מתונה ורגועה.
המזגן מקרר היטב, עם זאת תחת עומס, או בטמפרטורות גבוהות בחוץ וכאשר מפעילים אותו על המקסימום, הוא משמיע רעש ומעט רעידות כמו בואינג בהמראה. ברגע שהוא מגיע לגובה שיוט הרעש נחלש ונעלם. סליחה, התכוונתי כאשר הטמפרטורה ירדה, ואתם מחלישים את עוצמת המפוח.
לחובת ה EVEASY אני חייב לציין גם את תצוגת לוח המחוונים עם נסיון התחכמות ולהמציא את הגלגל מחדש, כאשר המידע האמיתי מוסתר בתוך לוח המחוונים בפונט קטן שצריך ממש להתאמץ כדי לראות אותו. בפועל, בנינו, המידע לא כזה קריטי, ואת המידע העיקרי הנחוץ ניתן לקבל בקלות – מהירות ומצב הסוללה.
בתחום הבטיחות מציגה ה EVEASY את כל המערכות המקוריות הנדרשות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד. ציון איבזור הבטיחות – 6. ה EVEASY נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap וקיבל ארבעה כוכבים. לא מושלם, אבל גם לא נכשל.
ה EVEASY משווקת במחיר של 159,900 ₪, בדומה למשפחתיות אחרות. אם תשוו אותה למשפחתיות מתחרות באותו טווח מחיר, אני לא בטוח שהיא הבחירה המושלמת, אבל אם תתעקשו על משפחתית חשמלית מלאה, אין לה תחרות בטווח המחירים שלה. יבואנית ה EVEASY פריזבי מציעה גם תכנית שימוש בדמי מנוי חודשיים. באם זו התכנית שמתאימה לכם, תקראו לעומק את ההסכם עליו אתם חותמים, יש בו כמה סעיפים שלא ממש לטובתכם, שאתם חייבים להבין את המשמעות שלהם טרם החתימה.
הסיכום שלי כפי שציינתי בפתיח מאוד חיובי לגבי ה EVEASY כרכב משפחתי. הוא 'תואם משפחתית מודרנית' אבל חשמלי. כן, מי שרוצה רכב חשמלי מלא, אבל בתצורה משפחתית, בהחלט צריך לקחת את ה EVEASY בחשבון ברכישה ישירה. בניגוד לדעתו של חברי המלומד מהפתיח, אני מצאתי את הרכב כראוי לחלוטין.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב