פולקסווגן ID7 – סאלון חשמלית משובחת

הפולקסווגן ID7 היא הסלון החשמלית העדכנית של היצרנית, ובין אם הם התאמצו וכיוונו לכך או שזה 'במקרה' יצאה להם מכונית סאלון משובחת.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

הפולקסווגן ID7 שהוצגה לראשונה ב 2023 היא עוד נדבך חשוב במהפיכה החשמלית שעובר היצרן הגרמני. סדרת ID של פולקסווגן אמורה להביא ליצרן ליין של חשמליות בכל הסגמנטים, החל ב ID2 הסופר מיני ששיווקה יחל ב 2025, דרך ה ID3 וה ID4 ועד ה ID Buzz – וואן חשמלי עם קריצות לפולקסווגן טרנספורטר המקורי. ה ID7 היא רכב המנהלים (האמיתי, לא עוד משפחתית גדולה) בסגמנט E בדומה לב.מ.וו סדרה 5 ולמרצדס E-Class.

אחרי שמיקמנו את סביבת התחרות של ה ID7 אפשר לבחון את הרכב עצמו, החל מהעיצוב החיצוני שבמבט ראשון נראה אנמי משהו, אבל ככל שמסתכלים בפולקסווגן המגודלת היא נראית יותר ויותר מרשימה. חזית חלקה למדי, עם זאת גם מזוהה מאוד עם סמל ]ולקסווגן גדול במרכז, יחידות תאורה צרות משולבות לד וקפל עדין שמתעקל לאורך כל הרכב מהפנס הקדמי עד הפנס האחורי, ונותן תחושה של זרימה עדינה. הצללית של ה ID7 מדגישה את עיצוב הפאסט בק עם חלון אחורי המשולב בדלת החמישית, כשהשמשות האחוריות מושחרות. מאחור יחידות תאורה משולבות נקודות לד לרוחב כל הרכב. הדלת האחורית הנפתחת עם השמשה חושפת תא מטען עצום בגודלו בנפח של 532 ליטר.

העיצוב הפנימי נקי ומיוחד גם הוא. הדשבורד מורכב מחלק עליון וחלק תחתון, כשביניהם הפרדה המורכבת משלושה פתחי מיזוג, שניים לנוסע ואחד משמאל לנהג. צג לוח מחוונים צר ורחב משתלב באותה הפרדה, כאשר לנהג גם תצוגה עילית שימושית כאשר כל נתוני הנהיגה החשובים מופיעים על השמשה. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 15" עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפלל קארפליי, ומתחתיו עוד פתח מיזוג לנהג. כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המולטימדיה, פחות נכון לדעתי.

מושב הנהג משובח, לא פחות, עם כיוונונים חשמליים כמקובל ואין בעיה להתמקם בתנוחת הישיבה הנכונה מול ההגה. המושבים הקדמיים ארגונומיים ונקראים בפולקסווגנית 'מושבי ergoActive', והם כוללים בנוסף לחימום גם מגוון תכניות מסאג' שיגרמו לכם לשקול אם לצאת מהרכב או להישאר ולעשות עוד כמה שיחות טלפון כשאתם כבר חונים ליד הבית. (מבוסס על מקרה אמיתי).

מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.971 מטר ורצפה שטוחה לחלוטין. היושבים מאחור נהנים כמובן גם מפתחי מיזוג ובקרת אקלים פרטים רק להם.

בפן הטכני ל ID7 מנוע חשמלי בהספק של 286 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ והנעה אחורית (בדגמי ה PRO וה Pro+). דגם ה GTX נהנה משני מנועים, הנעה כפולה, 340 כ"ס משלוב ו 57 קג"מ. בהתאם להספקים גם הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.5 שניות / 6.6 שניות / 5.4 שניות ל Pro / Pro+/ GTX בהתאמה. המשקל העצמי לא נמוך עם 2184 ק"ג / 2230 ק"ג / 2328 ק"ג לדגמים, והסיבה שאני מציין את הנתון הזה כבר עכשיו היא שבהמשך אתייחס עליו ולהשפעה שלו על התנהגות הכביש של הרכב.

ל ID7 סוללה בקיבולת 82Kwh (בדגם ה PRO נשוא מבחן זה) או 91Kwh בדגמי ה Pro+ וה GTX.

טעינה איטית בהספק של 11Kw ואילו טעינה מהירה בהספק של 175Kw בדגם ה Pro או 200Kw בשתי רמות הגימור האחרות.

עם תחילת הנסיעה ב ID7 מורגש מאוד המשקל הגבוה של הרכב, יחד עם תגובה מעט שונה של דוושת התאוצה ודוושת המעצורים. עניין של הרגל. ככל שמתרגלים לעוצמות הלחיצה, ה ID7 מתגלה כרכב זריז למדי. בכל נקודת זמן וכמעט בכל מהירות, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מזניקה את הפולקסווגן הגדולה בלי הרבה דרמות, וכשאתם מגיעים למהירות השיוט שרצית, נניח סביבות 100 קמ"ש או 110 קמ"ש אתם מביטים בחיווי המהירות רק כדי לגלות שאתם על 150 קמ"ש ולמעלה מכך. הרכב נינוח לחלוטין, אוחז את הכביש בצורה מרשימה, ויחד עם עבודות מתלים משובחת, אתם מקבלים תחושה של מהירות נמוכה משמעותית ממה שהיא בפועל.

כבישים מפותלים הם פחות איזור הנוחות של ה ID7 על אף שהיא מהירה מאוד ועם אחיזת כביש מצויינת, אלא יותר בגלל ההגה, משקל הרכב, והתחושות שהוא מעביר. לעומת זאת, כאשר יוצאים לכביש המהיר, מתגלה ה ID7 כרכב מושלם לגמיעת מרחקים בקלות, בנינוחות ובמהירות. המתלים עושים עבודה משובחת ממש, המכונית מהירה מאוד, ויותר מזה משייטת בלי טיפת מאמץ במהירויות שעלולות להפוך אתכם לכוכבי טיק-טוק של הערוץ המשטרתי "אדוני יודע על איזו מהירות נסעת?". פשוט נפלא.

בנהיגה עירונית ה ID7 משדרת משהו אריסטוקרטי, כשהיא הפולקסווגן הראשונה בה נהגתי שקיבלה מבטים חוקרים ועוקבים מהסביבה, כולל אותו נהג מונית שעצר לידי במחלף הכפר הירוק והתנהל הדו שיח הבא: "איזה נפח זה?" 'זה חשמלי'. "חשמלי מלא?" 'כן'. "זה באמת פולקסווגן?" 'כן'. "אז בגודל הזה זה לפחות מנוע 3000" 'זה חשמלי' "כן, חשמלי, אבל לפחות 3000 לא?" ואז התחלף האור לירוק, והדבר הבא שהוא ראה זה את זנבה המעוצב של ה ID7 מתרחק ממנו.

בהיבט צריכת חשמל, הטווחים המוצהרים הם 609 ק"מ / 651 ק"מ ו 542 ק"מ ל Pro / Pro+ / GTX בהתאמה, אבל ללא תקן WLTP. בפועל, רכב המבחן החל נסיעה ארוכה עם 575 ק"מ על השעון (וזה בגלל שמחשב הרכב זוכר את סגנון הנהיגה בכמה עשרות ק"מ הקודמים ומחשב מה יהיה הטווח בפועל), ונסיעה לאורך 231 ק"מ השאירה עוד 283 ק"מ טווח, והביאה את הרכב לצריכה ממוצעת של 15.6Kwh ל 100 ק"מ. אותם 231 ק"מ, כשליש מהם היו בנהיגה מתונה יחסית, והיתר ללא רחמים. המשמעות היא שבפועל, בחיי היום-יום, ה ID7 פרו תעבור מעל 500 ק"מ על הכביש בין טעינות, וזה נתון מצוין.  

בתחום הבטיחות מקבלת ה ID7 ציון איבזור בטיחות 7, כשההבדלים היחידים בין רמות הגימור זה 9 כריות אוויר ב Pro+ וב GTX לעומת 7 בלבד ב Pro. ה ID7 נבחנה כמובן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

ה ID7 משווקת בארץ בשלוש רמות איבזור – רכב המבחן ברמת גימור Pro משווק במחיר של 323.0 אש"ח. רמת גימור Pro S משווקת במחיר של 358.0 אש"ח ואילו ה GTX במחיר של 403.0 אש"ח.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן