טלקאר, יבואנית רכבי קיה לישראל השיקה הבוקר את הקיה EV6 החשמלית המתקדמת של היצרנית.
ה EV6 היא קרוסאובר כל חשמלי שהתמונות עושות לו עוול. במציאות הוא הרבה יותר יפה ומרשים ממה שניתן להעביר בתמונות. ה EV6 משתמשת בפלטפורמה המודולרית המוצלחת של הקונצרן ה E-GMP, בה משתמשות אחיותיה למחצה היונדאי איוניק 5 והג'נסיס GV60.
מעצבי קיה שמרו על בידול עיצובי מוחלט, ויצרו רכב נאה מאוד עם חזית חדה, מכסה מנוע בצורת צדפה, וצללית צד של ספורט קופה גדולה. הרכב עמוס לעייפה פרטי עיצוב מוקפדים, ובכל מבט חוקר תראו עוד פרטים. רק לדוגמא, יחידות האיתות האחוריות. כשהן כבויות הן נראות כמו פס עיצוב עדין המורכב מהמון פירמידות קטנות כסופות ושטוחות. כאשר מפעילים איתות, אותו פס מתעורר לחיים והוא למעשה יחידת האיתות האחורית.
ה EV6 חולקת כאמור את הפלטפורמה עם אחיותיה, עם זאת היא כבר מגיעה עם סוללה גדולה יותר, בקיבולת 77.4Kwh המקנה לרכב טווח של 528 ק"מ לדגם ההנעה האחורית, וטווח של 484 ק"ח לדגם ההנעה הכפולה. זה כבר טווח גדול בעשרות ק"מ מאחיותיה לפלטפורמה, עד שגם הן יקבלו את הסוללה הגדולה.
ה EV6 משווקת כרגע בשתי רמות גימור – פרימיום הבסיסית שהיא הכל חוץ מ'בסיסית' עם ההנעה האחורית, ו GT Line בעלת ההנעה הכפולה והאיבזור המפנק יותר. דגם ה GT האמיתי עם ביצועים של רכב על, הספק של 576 כ"ס והנעה כפולה כמובן, יגיע בהמשך 2023.
לדגם ההנעה האחורית מנוע חשמלי יחיד, עם הספק של 229 כ"ס, ותאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.3 שניות. דגם ההנעה הכפולה נהנה מהספק של 325 כ"ס ותאוצה מ 0 ל 100 בתוך 5.2 שניות.
לקיה EV6 יכולת טעינה DC אולטרה מהירה עד 800 וולט, שתאפשר טעינה מ 10% ל 80% בתוך 18 דקות קצרות. הבעיה היא שאין בארץ עמדות זמניות מסוג זה, והעמדות הציבוריות המהירות הקיימות הן איטיות משמעותית, דבר שלא יאפשר ניצול של כל יכולות הרכב.
כמו אחיותיה לפלטפורמה מציעה ה EV6 מרווח פנימי נדיב ומפנק, כאן עם בסיס גלגלים של 2.9 מטר, ואורך כולל של כמה מ"מ פחות מ 4.7 מטר. לשתי הגירסאות כושר גרירה של 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים, ו 1600 ק"ג לנגרר עם בלמים.
המחירים לא זולים ומיד ארחיב. דגם הפרימיום עם הנעה אחורית יעלה 249,900 ₪, ואילו דגם ה GT Line יעלה 299,900 ₪. מחירים אלו נכונים למועד ההשקה וזה חשוב. כמה ימים לפני מועד ההשקה נחתם הסכם סחר עם דרום קוריאה שהפחית את מיסי הייבוא ב 7%. כמה ימים אחרי ההשקה צפוי לעלות המיסוי על רכב חשמלי מ 10% ל 20% ונכון למועד כתיבת שורות אלו, נראה כי המס אכן יעלה. המשמעות היא שאם המס אכן יעלה, הרכב יתייקר כבר בימים הקרובים בלמעלה מ 10,000 ₪.
ל EV6 חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה EuroNcap, וציון איבזור בטיחות מקסימלי – 8, לפי מפרט של משרד התחבורה.
מבחינת מלאים, בשעות הבוקר, בעת השקת הרכב לתקשורת, דובר על מלאים של מאות בודדות של מכוניות זמינות, בלי לנקוב במספר. אני משער כ 200 כלי רכב, אבל זו השערה בלבד, לא מבוססת. בשעות הערב, בעת השקת הרכב לשותפים העסקיים של טלקאר, ציי רכב, חברות ליסינג ועוד, מרבית המלאי כבר היה מכור, כך שאם אתם בעניין, הייתי ממליץ לא לסיים את קריאת הכתבה, לעצור עכשיו ולהתקשר ל 9920* ולהזמין רכב.
הזמנתם? יופי. נמשיך.
החלק המעניין יותר היה השיחה הגלויה שהתקיימה עם מנכ"ל טלקאר, מר גדי אונגר, בה הוא התבטא בחופשיות מבורכת, ונמנע מקלישאות. בפתח הדברים נאמר בפתיחות כי טלקאר קיוו להשיק את הרכב היום עם מלאי קיים גדול יותר ממה שיש בפועל, תוך ציטוט פתגם בקוריאנית (?) 'תינוק שבוכה יותר חזק מקבל חתיכה יותר גדולה מהעוגה', לתיאור המאמצים שעושה טלקאר מול היצרן להביא מלאים. לדברי אונגר, הצפי הוא שקשיי הייצור יימשכו עמוק לתוך 2023, ובדגש על כלי רכב חשמליים שחומרי הגלם המשמשים לייצורם (ולא רק צ'יפים) גדולים יותר ומורכבים יותר מאשר רכב עם מנוע בעירה פנימית.
בשלב בו אנחנו נמצאים, לא הצליחה התעשייה לייצר כלי רכב חשמליים במחיר נגיש, וכל עוד המגבלה הזו לא תפוצח על ידי התעשייה, אם רוצה מדינה לממש מדיניות של מעבר לתחבורה ירוקה, על המדינה לסבסד את הרכישה, בדומה לנעשה במספר מדינות באירופה, וגם בארץ באמצעות מס מופחת. העלאת המס הצפויה בתחילת 2023 מנוגדת למדיניות של עידוד תחבורה ירוקה. היצרן, לדברי אונגר, פחות מתעניין מה קורה עם מדיניות המיסוי במדינת ישראל, ולכן לא בהכרח יהיה שותף לוודא כי כלי הרכב יתומחרו בהתאם. היבואן אינו יכול לקחת על עצמו להיות מבשר הבשורה של רכב חשמלי זול, כאשר אין לו את הגיבוי המתאים בצורת מדיניות ממשלתית המעודדת תחבורה ירוקה.
לגבי דגמים אחרים של קיה, ניכרים קשיי ייצור של מספר דגמים, עליהם מצליח לפצות היבואן עם היצרן באספקת דגמים דוגמת ספורטאז' 2.0 ליטר בכמה רמות גימור, בהינתן קשיים באספקת ספורטאז' 1.6 טורבו.
בהתייחס לתחרות מצד יבואנים אחרים, ציין אונגר כי תג מחיר של מכונית שלא ניתן להזמין הוא אינו תחרות רלוונטית, וההשוואות שצריך לעשות הן מול דגמים שניתן לפתוח עבורם הזמנה.
לגבי השוק המקומי ציין אונגר כי קיימים בשוק ביקושים כבושים של עשרות אלפי כלי רכב, ועם הביקושים הללו אנחנו נכנסים לתוך 2023.
מה אני אומר?
בהתייחס לדגם ולתמחור,
כמי שנוסע ביומיום עם איוניק 5 בסיסית (פרסטיג') שמחירה הרשמי היום עומד על 200.0 אש"ח, והמחיר צפוי לעלות עם עליית המס, ה EV6 אינה מתחרה באיוניק 5 הבסיסית. למעשה ה EV6 מתחרה לדעתי דווקא בג'נסיס GV60. שתיהן עם מרכב קרוסאובר קופה מרהיב, ושתיהן מאובזרות מאוד.
האתגר לכאורה של טלקאר הוא להסביר ללקוחות מול מה צריך להשוות את הרכב, ומול מה פחות, ולשכנע שרכב עם תווית של קיה ראוי לשלם עבורו סכומים של כ 300.0 אש"ח.
בפועל, ככל הנראה אם לא התקשרתם לטלקאר כשהצעתי לכם, עכשיו מאוחר מדי, כי כל המלאי כבר נמכר.
עד כאן על ההשקה. אני מקווה שבזמן הקרוב אקבל את הרכב למבחן מעמיק, ואוכל לדווח לכם ממקור ראשון על הרכב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב