יונדאי קונה EV
הגירסה החשמלית ליונדאי קונה המוכרת

יונדאי קונה חשמלית מאפשרת כניסה לעולם החשמל עם ג'יפון לא גדול מדי, יצרן מוכר ואהוב ובמחיר תחרותי

את היונדאי קונה כבר פגשתי בעבר, בגירסתה ההיברידית המעניינת מאוד, וכתבתי עליה ממש כאן.

הקונה עברה מתיחת פנים קלה, וגירסה חשמלית מלאה Kona EV התייצבה למבחן מסקרן מאוד.

אני לא חוזר על אותם דברים שכבר רשמתי במבחן לקונה ההיברידית – מבחינת מימדים וסגמנט – היא אותה יונדאי קונה.

השינוי הבולט בין כל קונה לבין זו החשמלית נמצא בחזית הרכב. בעוד שבקונה הרגילה תמצאו גריל קדמי כזה או אחר, בקונה החשמלית תמצאו חזית אטומה לחלוטין, עם פתח בצד שמאל לשקע הטעינה. במרכז גובה החזית, משני צידי הרכב הציבו מעצבי הקונה את יחידות התאורה הראשיות אבל באופן כזה בו מהחזית הן נראות בדיוק כמו פנסי ערפל, ובתוכם תמצאו גם את יחידות האיתות. המרכיב הבולט הוא כמובן תאורת היום ה DRL – שני פסי לד דקים התורמים רבות למראה המוזר משהו של הקונה.

מהצד ובחלקו האחורי זה פשוט יונדאי קונה עם כיתוב עדין 'electric'. אם אתם רוצים למצוא עוד הבדלים פשוט תציבו שתי תמונות של הקונה EV ושל אחד מאחיו ותחפשו.

תא הנוסעים של הקונה שגרתי למדי ומודרני. זה נאמר בחיוב. אין לכל נהג שום בעיה להתמקם במושב להתניע (ללחוץ על מתג) ולהתחיל לנהוג ברכב. שום צורך בהתאמות בגלל שזה רכב חשמלי. הפקדים, מתגי המיזוג, לוח מחוונים וכל פרט פונקציונאלי נמצא איפה שתחפשו אותו. מהבחינה הזו הקונה מאוד שימושית ופשוטה לאימוץ. ההבדל היחיד הוא מתגי תיבת ההילוכים הנמצאים בקונסולה הראשית בין הנהג לנוסע, איפה שהייתם מחפשים ידית הילוכים. לחצו על מתג D ויאללה קדימה. רוצים לנסוע אחורה – לחצו על מתג R. ככה פשוט. לקונה מערכת מולטימדיה שגרתית למדי עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. רכב 'רגיל' כבר אמרנו?

הצד הטכני הוא המעניין יותר,

לקונה מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס מספקים, אבל הוא נהנה גם ממומנט של 40.2 קג"מ. המומנט המרשים מאפשר לקונה לזנק קדימה בנחישות מכל מהירות. נתון התאוצה הרשמי עומד על 9.9 שניות ל 100 קמ"ש, בפועל זה מרגיש משמעותית יותר חזק. לקונה סוללה בקיבולת 39.2 קוט"ש, והטווח הרשמי עומד על 305 ק"מ לפי נתוני יצרן ולא לפי WLTP המדויק יותר.

תחילת הנסיעה שקטה למדי, וזה יימשך גם לכל אורך הדרך. הקונה מאיצה היטב ומהר מאוד אני מקבע אותה בכביש 6 במהירות של 110 קמ"ש בקרוז קונטרול. אני מופתע לגלות שהקונה טסה ללא היסוסים לעבר כל מכונית איטית ממנה, ומבין שלא הפעלתי את בקרת השיוט האדפטיבית. מחפש אותה במשך חצי דקה, ומוותר. בעצירה הראשונה אני מגלה שאין כזו בקרת שיוט, וחבל. הרי לרכב בלימה אוטונומית מקורית.

בנסיעה מהירה הקונה נעימה מאוד. למרות (בעצם בגלל) משקל של מעל 1600 ק"ג, הרבה בגלל הסוללה,  עבודת המתלים שלה טובה ושיבושי הכביש לא חודרים משמעותית לתא המנוע. במהירות עירונית אגב, מעבר מהיר מדי על פסי האטה והמתלים מעבירים חבטה פחות נעימה, כאילו אומרים לך 'הגזמת, אנחנו צריכים להתמודד עם 1600 ק"ג, מה נסגר איתך?'. מעבר לפרובוקציה מיותרת שכזו, מתלי הרכב עושים עבודה טובה ובוגרת מאוד, אין נדנודים על צריך הרוחב שיש לפעמים במכוניות שלא סגורות על עצמן, והרכב משדר לך בטחון ויציבות.

הטווח הרשמי המוצהר של הקונה עומד על 305 ק"מ. בפועל, בשימוש סביר ונהיגה מתונה אפשר להתקרב לטווח זה. הוצאתי את הקונה ממתחם יונדאי בפתח-תקווה עם 303 ק"מ טווח, ומיד שמתי פעמי לבית החולים בנהריה לבקר קרוב משפחה מאושפז, נסיעה של 118 ק"מ. דרך כביש 6, ועד לחניית בית החולים, הגעתי כאשר בסוללות הרכב נותרו עוד 179 ק"מ. כלומר דרך של 118 ק"מ צרכה מהרכב 124 ק"מ טווח. די קרוב. בבית החולים נמסר לי שהחולה שוחרר לביתו אי שם בהרים בגליל המערבי. טווח של 19 ק"מ. חזרתי לרכב, ועם ההתנעה הרכב שנעמד קודם עם 179 ק"מ 'על השעון' הציג עכשיו, עדיין בחניה טווח של 171 ק"מ. בגלל אופי הנסיעה, טווח של 19 ק"מ סחט מהרכב כמעט 40 ק"מ בטווח. כלומר הגעתי למחוז חפצי עם כ 130 ק"מ בלבד. בחזרה יש כמובן ירידות אותן מנצל הרכב לטעינת הסוללה באמצעות בלימה רגרנטיבית. התחלתי את הירידות עם 130 ק"מ, ובסופן הציג הרכב כ 140 ק"מ על השעון, וחובר לעמדת טעינה מהירה של אפקון בכרמיאל. 20 דקות והרכב עם 220 ק"מ לנסיעה.  קפיצה קטנה לעין הוד והרכב מציג עוד 180 ק"מ שנותרו לנסיעה. מעין הוד, החלטתי לאתגר את הרכב בנהיגה מהירה באמת דרך כביש 6. תיאורטית הייתי אמור להגיע לבית עם 98 ק"מ שעדיין נותרו. בפועל, במהירות גבוהה מאוד, לא רחוק מהמהירות המירבית של הרכב שעומדת על 155 קמ"ש. לחניה הגעתי עם 70 ק"מ בלבד. המסקנה היא שכמו בכל רכב – תסעו מהר תשרפו דלק / חשמל. תסעו במתינות – צריכת הדלק / חשמל תהיה נמוכה והרכב (כל רכב) יציג טווח נסיעה גבוה.

לקונה מערכות בטיחות מקיפות כמו שמירה אקטיבית על נתיב, בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת ועוד, כך שבסעיפי הבטיחות היא נהנית מאיבזור מלא וראוי, למעט אותה בקרת שיוט אדפטיבית.

אם יש בקונה 'קסם' הרי שהוא נמצא בהסתגלות המינימלית שהיא מצריכה מנהג מן הישוב, לנהיגה ברכב חשמלי. אין בה גימיקים, היא רכב רגיל לחלוטין עם מנוע חשמלי.

הקונה החשמלית עולה 142,900 ₪, ובתמורה לא תשלמו יותר עבור דלק. בכלל. את עלות הדלק שאתם רגילים לשלם תחליף עלות חשמל שתהיה בין רבע לחמישית מעלות הדלק אותה אתם משלמים היום.

אבל זה לא הכל, גמדים יודעי סוד מספרים לי שבקרוב ניתן יהיה לקבל את הקונה גם בליסינג פרטי בחלק מהחברות, במחירים אטרקטיביים מאוד, ואם מהמחיר עוד תפחיתו את עלות הדלק שלא תוציאו, אתם תקבלו עסקה שקשה יהיה לסרב לה. תעקבו.

עד אז, ואני חוזר על זה לא מעט – על הרכב הבא שלכם, תתחילו לחשוב במונחי רכב חשמלי. 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן