
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
הלינק & קו 02 שהושקה לא מזמן כאחות תאומה לא זהה לכמה אחיות מבית ג'ילי, סיקרנה מאוד. ברשותכם מעכשיו נקרא לה לינק 02, היא כאמור אחות תאומה לא זהה, החולקת פלטפורמה, טכנולוגיה ומנועים עם עוד שלושה דגמים חשמליים מצויינים – זיקר X, סמארט #1, והוולוו EX30 המתוקה. כאשר בחנתי את כל השלוש בעבר ניכר היה בכל אחת מהן יצק היצרן אופי שונה, באמצעות היצרן / שיתוף הפעולה שהביא את הרכב לייצור. כך הוולוו שונה מאוד מהסמארט, ושתיהן מאוד שונות מהזיקר. עבורי היה מאוד מסקרן לבחון את הלינק 02 ולראות אם גם היא שונה מאחיותיה. ספויילר – כן.
כמו שהעיצוב החיצוני של כל השלוש שונה מאוד, כך גם הרביעית לא דומה לאף אחת מהן. חדי העין יבחינו שיחידות התאורה הקדמיות מזכירות מאוד את אלו של הזיקר, ובמבט יותר מעמיק גם מראות הצד והתושבות שלהן דומות עד כדי זהות, וכך גם מבנה חלונות הצד. עם זאת, בעוד השזיקר מעוצבת בקווים חדים, הלינק 02 עגלגלה יותר ועוברת לי נהדר בעין, עם מה שנראה כמו קרוסאובר קופה. קורות וחלונות אחוריים מושחרים, אולם הקורה האחורית בצבע המרכב שרק חלקה העליון מושחר. במבט מהצד ניתן להבין כי יחידות התאורה האחוריות מורכבות כמו ספויילר אחורי עדין, ואילו חתימה האור (לד לכל האורך) מזכירה גשר. מישהו אמר 'גולדן גייט?'. דלת תא המטען החשמלית נטולת קשקושים מיותרים ומציגה גם היא עיצוב נקי מאוד. בקיצור, העיצוב החיצוני בהחלט לטעמי.
העיצוב הפנימי נקי מאוד, ויחד עם הריפוד הפנימי משרה תחושה של מרווח פנימי ראוי. מול הנהג הגה קטום בחלקו התחתון והעליון, עם זאת הוא נוח מאוד לאחיזה ושליטה. על ההגה כמובן פקדים לשליטה על בקרת השיוט ועל המולטימדיה. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 10.2". הדשבורד עצמו אופקי לחלוטין עד השמשה הקדמית, ובצד הקרוב לנהג ולנוסע בנוי משתי 'שכבות' עם חומרים נעימים למגע ואיכות הרכבה מצוינת. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 15.4" בעל קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, ובקרוב יקבל עדכון גירסה כך שגם האנדרואיד אוטו יהיה אלחוטי. במהלך המבחן השיקוף היה באמצעות כבל נתונים. עוד ראוי לציין את כל המרווח שבין הנהג לנוסע. בחלק הקדמי שני תאים לסלולריים ניצבים, ובתחתית מתקן שלני בקבוקים / כוסות. בין הנהג לנוסע תא איחסון עצום עם כיסוי מתקפל המורכב מארבעה חלקים, מתחתם מגירה קטנה לדברים שאתם רוצים שיהיו קרובים ליד, ומתחתיה תא עצום ושימושי. באמת סביבת נהג נהדרת.
המרווח מאחור מצויין גם הודות לבסיס גלגלים נדיב של 2.755 מטר מהגדולים בקטגוריה. אם בתמונות המרווח נראה פחות מוצלח, גם זה בגלל שמושב הנהג מוסט לאחור כאשר הנהג יוצא מהרכב לטובת צילומים. עם ההתנעה המושב חוזר למקומו כפי שקבע הנהג. מיותר לציין כי המושבים הקדמיים חשמליים. אבל אנחנו באחוריים, ושני נוסעים בוגרים שישבו בו ציינו כי המושב האחורי נוח מאוד, וכך גם המרווח.
סה"כ אם תשאלו אותי בענייני עיצוב חיצוני ופנימי, תא נוסעים וחומרים הלינק 02 מצטיינת.
בהיבט הטכני, מצויידת הלינק 02 במנוע חשמלי יחיד בהספק 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. ההנעה אחורית, וכצפוי במזג האוויר הסוער בו נערך המבחן, כביש רטוב יחד עם לחיצה חזקה על הדוושה והגה שאינו ישר, יביא אתכם להסתכל קדימה דרך חלון הצד. ללינק 02 סוללה בקיבולת 66Kw הנטענת ב AC בהספק של 11Kwh או בטעינה מהירה DC בהספק 150Kwh. הטווח המוצהר עומד על 435 לדגם ה PRO או 465 לדגם ה HALO (רכב המבחן). עוד ניתן לציין גם אפשרות ל V2L בהספק של 3.3Kw, כלומר להוציא חשמל החוצה מהרכב להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. עוד אציין כי מסיבות שונות לראשונה מתחתי את גבולות הסוללה מעט יותר מהרצוי, והלינק נכנסה לטעינה כשהיא עם סוללה על 9%. 47 דקות לאחר מכן בעמדה מהירה של ON היא כבר היתה ב – 94%, בדיוק מה שלקח לי לסיים המבורגר בבורגר סאלון ביקום.
עכשיו נוסעים, וכאן צוברת הלינק 02 המון נקודות זכות. המתלים עושים עבודה מצוינת, ההגה עם משקל נכון והרכב פשוט נהדר. לאורך מאות ק"מ של מבן איתגרתי את הלינק במגוון כבישים וסלילה, והתוצאה מצויינת גם אבסולוטית וגם בהשוואה למתחרות מאותו המוצא. לחובת הלמתלים אני יכול לומר כי מעבר על פסי האטה במהירות מעט גבוהה מהרצוי היתה פחות נעימה ליושבים מאחור, והרכב היה מעט קשיח מהרצוי, אבל זה זניח לדעתי בהשוואה לעבודת המתלים המצויינת של הלינק 02.
לחובת הלינק 02, גם כאן, ממשק המשתמש הוא איך לומר 'סיני'. הוא ללא ספק מהטובים יותר אבל גם כאן על מנת לבצע פעולות שונות נדרש להיכנס לתפריטים מיותרים תוך כדי נהיגה, ולהסיט את תשובת הלב מהנעשה בכביש אל עבר הנעשה במסך הרכב.
כדי ללמוד על צריכת הדלק, נבחנה הלינק במגוון צורות נהיגה. כצפוי, נהיגה במהירויות גבוהות (מאוד) כילתה את סוללת הרכב בקצב מהיר מהצפוי עם צריכת חשמל של 22.7Kw ל – 100 ק"מ. אני פחות מתייחס לצריכה הזו כי הנהג היה מאוד אגרסיבי על דוושת האלקטרונים, לרבות נהיגה מהירה בכבישים מהירים, ונהיגה אגרסיבית בעליות לרמת הגולן. בקיצור – לא מייצג שימוש נורמטיבי. נהיגה רגילה של כמה מאות ק"מ הניבה צריכה מצויינת של כ 14.3Kw ל – 100 ק"מ, מה שמביא את הטווח המחושב לאיזור ה 460 ק"מ. ההערכה שלי מהמבחן כי ניתן לקחת בחשבון כי הטווח הריאלי היומיומי יהיה מעל 400 ק"מ בקלות.
בתחום הבטיחות מצויידת הלינק 02 בסט שלם של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטיה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הלינק 02 עדיין לא נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם שלוש אחיותיה כן נבחנו וקיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הלינק 02 משווקת כאמור בשתי רמות גימור הזהות מבחינה טכנית ונבדלות רק באיבזור. דגם הכניסה PRO משווק במחיר של 172.0 אש"ח, ואילו דגם ה HALO (רכב המבחן) משווק במחיר של 180.0 אש"ח.
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב