MG4 – האצ'בק חשמלי במחיר ראוי

ה MG4 החשמלית מביאה את הבשורה במרכב האצ'בק / קומפקטי עם בסיס גלגלים חריג לגודל וניצול חלל פנימי מצוין.

ה MG4 שהושקה לפני כמה שבועות מגיעה למבחן מסקרן. האם תעמוד בהבטחות להתנהגות כביש מהנה? על ההשקה של ה MG4  וה MG5, כתבתי בהרחבה ממש כאן, מוזמנים לרענן את הזיכרון.

ה MG4 הגיעה לארץ עם הבטחה להתנהגות כביש נדירה לסגמנט ולסוג ההנעה (חשמלית מלאה), גם בזכות חלוקת משקל מושלמת, כלומר 50:50. המשמעות היא שהגלגלים הקדמיים נושאים ב 50% ממשקל הרכב, והגלגלים האחוריים נושאים ביתר ה 50% ממשקל הרכב. חלוקת משקל כזו המוכרת ממכוניות המוכוונות לנהיגה ספורטיבית יותר והנאה מנהיגה, לכשעצמה היא הצהרת כוונות רצינית מאוד מצד היצרנית, והיא רק מעלה את רף הציפיות מהרכב.

אני מקבל את המפתחות של ה MG עם ברכת 'תהנה, אם יש בעיות תתקשר'. רכב ההדגמה הלבן מגיע מצי רכבי ההדגמה של קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG,  המיועד לחברות ולקוחות מוסדיים. לבן? מה לבן? יש לכם בחניון כתום ואדום, איך דווקא הלבן הזה נפל עלי?

העיצוב החיצוני של ה MG4 נאה למדי. החזית חדה, דמויית חץ. תסתכלו על קו העיצוב העליון של יחידות התאורה הראשיות, ותסתכלו למטה על הפגוש הקדמי, ועכשיו בצד שני. מניח שהבנתם למה אני מתכוון. באמצע סמל MG גדול. עוד אלמנט קיים בחזית, ותסלחו לי על האסוציאציה, השבכה הקדמית, זו שבצבע שחור, רואים שזוית הפגיעה של אופקית, ואז הופכת לאנכית עם 'צלעות'? מזכיר כנפונים של רכבי מירוץ בעלי מושב יחיד? מהצד הצליחו מעצבי MG לחמוק מהנטייה לחפות את בית הגלגל בפלסטיקה שחורה. אין כאן רצון לשוות מראה ג'יפוני אלא מראה קומפקטי ספורטיבי. מאחור ספויילר שחור בולט ובמרכזו סמל היצרן, ויחידות תאורה בצורת Y – זרוע אחת אופקית לתוך הדלת האחורית, זרוע אופקית לתוך צד הרכב וזרוע המתפצלת מטה. דגם המבחן ללא הספויילר המפוצל המורכב על חלקה העליון של הדלת שמוסיף עוד נדבך למראה הקרבי משהו.

העיצוב הפנימי נקי מאוד, מינימליסטי משהו. דשבורד אופקי לחלוטין, מתחתיו שלושה פסי עיצוב בהם מוטמעים פתחי מיזוג. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7", ובמרכז הדשבורד מסך מולטמדיה בגודל 10.25". למערכת קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. במהלך המבחן המערכת חוותה עשרות ניתוקים שעל מנת להתגבר עליהם נדרש היה לנתק את הכבל ולחבר מחדש. בין אם מדוב רבתקלה נקודתית ברכב הספציפי או בעיה בכבל עצמו, זה מה שהיה. מתחת למסך המולטימדיה סוג של מדף 'צף', ובו חוגת הילוכים (חלף מוט הילוכים) ומתג למעצור היד. המדף הצף שמאיר הרבה מקום מתחתיו לחפצים עם מתקן לשתי כוסות / בקבוקים ותא עם כיסוי. ההגה (מתכוונן כמקובל) בעל שני חישורים קטום בחלקו העליון והתחתון. אישית הייתי מעדיף אותו מעט יותר קטן, לעומתי חבר שנהג ברכב מצא אותו מושלם לטעמו.

מושב הנהג חשמלי, עם אפשרויות כיוונון מקובלות. מי שאוהב לשבת 'גבוה' עלול למצוא אותו פחות נוח. היה לי קשה למצוא תנוחת נהיגה 'נוחה', והתמיכה לירכיים היתה לי גבוהה מדי (ולא ניתנת להנמכה). חבר אחר שנהג ברכב ניסה במשך כמה ק"מ לכוון את ההגה והמושב שיהיה לו נוח, וחבר שלישי הנמיך את המושב עד למטה לתנוחה יותר 'ספורטיבית' ומצא אותו מאוד מאוד מוצלח. השורה התחתונה, אתם צריכים לבדוק בעצמכם.

הודות לבסיס גלגלים נדיב של 270.5 ס"מ (חצי ס"מ מעל קורולה  / אלנטרה) ותכנון כרכב חשמלי מהבסיס שאומר רצפה שטוחה, המרווח מאחור מצוין ביחס למצופה מרכב בגודל הזה.

תא המטען עם דופן הטענה מעט גבוהה, בעל נפח של 363 ליטר ( 350 בדגם הלקשרי) ועם קיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח הטענה של 1177 ליטר (1165).

ה MG4 צוידה במערכת מתלים מודרנית עם מתלי מק-פרסון מקדימה, קפיצי סליל, ומתלה רב חיבורי מאחור. ההנעה אחורית. או שמא אפשר כבר לקרוא לה הנאה אחורית.

על הצד הטכני של ה MG4 אחראים מנוע בהספק 204 כ"ס (בגירסת ה STD – 171 כ"ס) ו 25.4 קג"מ. ההספק ראוי מאוד, המומנט מעט פחות. סוללת ה MG4 בקיבולת של 64Kwh ( 51Kwh ב STD) מאפשרת טווח של 450 ק"מ לפי תקן WLTP (350 ק"מ ב STD). טעינת AC עד 11Kw (ב STD 6.6Kw) וטעינת DC בקצב של 135Kw ( ב STD עד 117Kw ).

נוסעים. תחילת  הנסיעה מגלה מכונית זריזה למדי. אני לוחץ בעדינות לא להיות מופתע מההנעה האחורית. בינתיים נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה ומתלי ה MG4 עושים עבודה מצוינת. הם רכים דיים כדי לא לבדוק את חוליות עמוד השדרה, וקשיחים במידה כדי לא להיות רופסים. הפתעה טובה. התאוצות טובות, אולי לא חזקות כמו שהייתי מצפה, ועדיין הרכב זריז למדי. ואז פניה, כביש ריק, ולחיצה על דוושת האלקטרונים. פרץ אלקטרונים עצבני נשלח למנוע החשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים ומשגר את הזנב החוצה בחדווה. שבריר שניה והבקרות משתלטות על הדביל מאחורי ההגה ומיישרות את הרכב. ואז שוב. ושוב. ושוב. ועוד פעם. פעם אחרונה נשבע שזו פעם אחרונה, ואז שוב, והפעם 'נודר' כדרכה של אוכלוסייה מסוימת, וכמוה לא עומד בהבטחה. וכל זריקת זנב מלווה בחיוך דבילי שמי שלא חווה את זה לא יבין. איזה כיף כאן. למי איכפת מהתמיכה לירכיים כשהממתק הזה מתנהג ככה? ואני נזכר בהשקת המכוניות בה דיברו אנשי MG הרבה על ההתנהגות של ה MG4 ושמדובר במשהו אחר מכל מה שאנחנו מכירים היום בהיבט חדוות הנהיגה בעולם החשמלי בטווח המחירים שמתחת ל 250.0 אש"ח. האוטו הזה הוא פשוט כיף.

ל MG4 מספר מצבי בלימה רגנרטיבית, שכאשר מתרגלים לנהוג איתם קשה אח"כ בלי. למרות זאת אין לרכב מצב של One Peddal Drive כלומר נהיגה רק באמצעות דוושת התאוצה.

צריכת החשמל של ה MG4 היא סוגייה אחרת. עם  כל-כך הרבה כיף, אתה לא מרחם על דוושת האלקטרונים, והצריכה בהתאם. נהיגה אגרסיבית כזו מביאה את צריכת החשמל לכדי 17.9Kwh. נהיגה רגועה מביאה כבר את הצריכה ל 14Kwh דבר שמעמיד את טווח הניעה המחושב לכ 450 ק"מ המובטחים בדגם המבחן.

ל MG4 סט מערכות בטיחות מלאות כאשר רמות הגימור STD וקומפורט מקבלות ציון 5 באיבזור בטיחות, ואילו הלקשרי מקבל כבר ציון 7. במבחן הריסוק של ה EuroNcap  מקבלת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות מרשימים.

ה MG4 משווקת בשלוש רמות גימור. הבסיסית, Standard עם 170 כ"ס וסוללה של 51Kwh וטווח של 350 ק"מ, משווקת במחיר של 144,888 ₪. רכב המבחן, רמת גימור Comfort, כבר עם 204 כ"ס וטווח של 450 ק"מ נמכר במחיר של 153,888 ₪, והדגם המפואר ביותר, הלקשרי משווק במחיר של 155,888 ₪.

לסיכום. מכונית האצ'בק / משפחתית קומפקטית מצוינת, כייפית לנהיגה, חזקה, טווח ראוי, ובהשתוללות מחירי המכוניות היום, גם מתומחרת די טוב. 

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן