MG4 X Range – קופמקטית חשמלית

ה MG4 בגירסת ה X Range מציעה טווח ראוי, וכבונוס גם ביצועים מרשימים. לחובתה נוחות שאינה מושלמת.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל

בסוף מאי 24 חשפה קבוצת לובינסקי, יבואנית רכבי MG לישראל את הרענון והסדר מחדש שעשתה בדגמי ה MG4. הופסק ייבוא דגמי הבסיס, ודגם הלקשרי שהיה הבכיר מבין דגמי ה MG4 הפך להיות הבסיס. מעליו נוספו שתי גירסאות כשלכל אחת מהן הייחוד שלה – גירסת ה X-Range עם סוללה גדולה, וטווח גדול בהתאם, וגירסת ה X-Power עם שני מנועים וביצועים פסיכיים.

אנחנו עם מבחן לשתי גירסאות הקצה, ותחילה ה X-Range.

העיצוב החיצוני נותר כשהיה עם עדכונים קלים מאוד. עדיין מדובר במשפחתית קומפקטית (מימדים חיצוניים של פולקסווגן גולף / פיג'ו 308 )עם אורך כולל של 4.28 מטר. בגל העדר הצורך למקם מנוע גדול ומערכות נלוות, כל תכנון הרכב שונה, וכך כלי רכב חשמליים שתוכננו מראש להיות חשמליים, נהנים מבסיס גלגלים גדול משמעותית ממקביליהם עם מנועי בעירה, והדבר נכון גם ל MG4 עם בסיס גלגלים של 2.705 מטר, חצי ס"מ יותר מטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה.

העיצוב החיצוני נאה (בעיני המתבונן) עם קווים חדים, מזכיר לי מהצד סוג של חץ. יחידות תאורה צרות משולבות לד כמובן, פגוש קדמי אטום, ובתחתית כונס אוויר בצורה המזכירה את אלה מרכבי מירוץ. הצללית מהצד נאה, ומדגישה חישוקי 18" נאים עם צמיגי 235/45. מעט פלסטיקה שחורה בספי דלתות הצד, כאן לא על מנת לשוות מראה 'גבוה' אלא יותר לשבור את הצורה. יחידות תאורה אחוריות בצורת V שוכב, וספויילר עליון מחולק לשני חלקים. התוצאה הכוללת נאה, דינמית וצעירה. הרכב 'מעניין' מכל זוית שבוחנים אותו.

גם העיצוב הפנימי שונה מעט מהמקובל. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7" ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25" (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, באמצעות כבל). מתחתיו שבעה מתגים שלכאורה נועדו לתפקודים השימושיים יותר, בפועל חלקם מיותרים ובמקומם נכון היה לשים מתגים אחרים. ממרכז הדשבורד בולט מדף אופקי, שבחלקו הפנימי מכיל משטח טעינה אלחוטי, ובחלק החיצוני חוגה לבורר הילוכים ומתג חשמלי למעצור היד. על רצפת הרכב בין הנהג לנוסע מתקן לשתי כוסות, ותא עם כיסוי נגלל.

ההגה עם שני חישורים, מתכוונן לעומק ולגובה, ועם מושב הנהג החשמלי לא אמורה להיות בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. בפועל, לא הצלחתי להתאים תנוחת נהיגה שנוחה לי, והתאמתי את עצמי לרכב במקום שאני אתאים אותו אלי. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 270.5 ס"מ (חצי ס"מ יותר מקורולה, שמונה ס"מ יותר מפולקסווגן גולף).

אנחנו כאמור עם גירסת ה X-Range שקיבלה סוללה גדולה בקיבולת של 77Kwh וטווח מוצהר של 520 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 144Kw. המנוע החשמלי קיבל זריקת מרץ, וההספק שלו שודרג ל 245 כ"ס ו 35.6 קג"מ.

הנסיעה עם ה X-Range נוחה. על אף שהמכונית לכאורה עם סוללה גדולה לטובת טווח, המנוע החזק יותר עושה את העבודה והרכב זריז למדי. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 אורכת 6.5 שניות, ואכן התאוצות תוך כדי נהיגה חזקות ומידיות. ההנעה האחורית מורגשת, והאצה חזקה תוך כדי הפניית ההגה תגרום להיגוי יתר קטן שייתפס מהר על ידי הגמדים האלקטרוניים שברכב.  עם זאת, לאחר שבחנתי לפני כשנה את הגירסה הפשוטה יותר והחלשה יותר של ה MG4 זכרתי התנהגות כביש חדה יותר ומדוייקת יותר מאיך שמתנהגת ה X-Range.

מתלי ה X-Range עושים עבודה טובה, גם אם מכויילים יותר רך מהמצופה, עם זאת בהחלט מספקים נוחות נסיעה טובה, דבר שקצת קשה לומר על מושב הנהג, שלאורך יומיים כל פעם ניסיתי לכוון אותו עוד קצת, ועוד קצת, שיהיה לי נוח.

לחובת ה X-Range ממשק מולטימדיה לא אפוי עד הסוף, נכון, הוא יותר טוב מהרבה ממשקים שמגיעים בכלי רכב מסין, אבל הוא רחוק מלהיות מצטיין. התגובה למגע איטית, ופונקציות בסיסיות שאתה משתמש בהן מחייבות אותך בלא מעט לחיצות, כמו לדוגמא ביטול התיקון סטייה האקטיבי. התיקון עצמו מאוד לא נעים, ולעיתים אגרסיבי מדי. כדי לבטל אותו, בהנחה שאתם נוסעים עם אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, מדובר בארבע או חמש לחיצות שונות. הרבה יותר מדי הסחת דעת כדי לבצע פעולה. כמובן שמדי כל הפעלת הרכב מחדש, נדרש הביטול מחדש. אותו דבר עם הבלימה הרגנרטיבית. כמי שנוסע קבוע עם בלימה ברמתה החזקה ביותר, בנהיגה באמצעות דוושה אחת, מדי התנעה שוב צריך להיכנס לתפריטים של הרכב, לבחור בתפריט הספציפי ולהפעיל את הנהיגה בדוושה יחידה.

ה X-Range משחקת על משבצת הטווח, וכאן אסור לה להיכשל. בפועל, זה המבחן המשמעותי לדגם הזה. צריכת החשמל הרשמית של ה X-Range עומדת על 16.5Kw ל 100 ק"מ. נהיגה רגועה בצהרי יום לוהט מחום הניבה את הצריכה הזו בדיוק, שהמשמעות שלה היא טווח של כ 465 ק"מ ריאליים לחלוטין. למחרת בבוקר, כשהיה יחסית נעים בחוץ, החלטתי שאני לא מנסה לחסוך בחשמל ונותן ברכב בלי רחמים. נהיגה זו הניבה צריכה ממוצעת של 15Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח של כ 510 ק"מ בפועל. אם אסכם את פרק ההבטחה הגדולה של ה X-Range – כן, היא עומדת בהבטחה לטווח נסיעה ראוי.  

בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

המחיר של ה X-Range עומד על 163,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2443 ₪.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן