ל MG ZS EV התוודעתי לראשונה בינואר 2020. ממש טרום פרוץ מגיפת הקורונה לחיינו. מדהים לראות מה עברנו בתקופה שחלפה, ומה תעשיית הרכב עברה באותה התקופה.
אבל קודם, לשלב אתכם בעולם שלי, את ה ZSEV440 בחנתי לראשונה לפני יותר משנה. בדרך כזו או אחרת, התגלגל אלי הרכב לבחינה, רק כדי לגלות שהייצור נתקל בקשיים, והמבחן שנכתב בזמנו, מיותר לפרסום. עם חזרתו של הדגם לשיווק שמחתי לתאם אותו שוב, כדי להיזכר ולראות מה נותר רלוונטי מהדעה הקודמת שלי על הרכב.
אני יודע שעבור לא מעט מחובבי הרכב העידן החשמלי נחלק לשניים – לפני שטסלה שווקה בישראל, ואחרי שטסלה שווקה בישראל. זו לדעתי ראייה שטחית של התחום, כאשר פורצת הדרך האמיתית בשוק הישראלי לדעתי היא MG עם ה ZSEV. עם תחילת שיווקו ערכה היבואנית – קבוצת דוד לובינסקי בע"מ, מפגשים בשעות הערב ובימי שישי. מנכ"ל החברה דני שביט עמד והרצה מפגש אחרי מפגש והסביר מה זה רכב חשמלי, למה זה טוב, מי קהל היעד, ומה יעשו תקנות CAFE לשוק הרכב באירופה.
כמעט ארבע שנים חלפו, נצח במונחי ענף הרכב, והרכב החשמלי כאן עם עשרות דגמים, מאפיינים ורמות גימור, השאלות השתנו מהקצה אל הקצה, ורק מגבלות ייצור שנובעות מרצף משברים גלובליים מונעים ממנו מלהשתלט כרגע על השוק.
עם תחילת השיווק ה MG ZS EV היה לדגם החשמלי הנמכר ביותר לציבור בישראל עם מאות יחידות שנמסרו עד להגעת טסלה, והיה למעשה ללא מתחרים.
אבל הוא לא היה נטול מגבלות, וכאשר בשוק כבר מתחרים ראויים מאוד, הגיע הזמן לריענון הדגם והתאמתו לתחרות, אבל ממש כאשר נראה שמגיע הדגם העדכני, שוב משבר ביצור הדגם, והמכירות נעצרו לחלוטין, עד לאחרונה כאשר תאגיד SAIC הודיע על חזרה לייצור ושיווק הדגם בישראל.
בעוד שה ZS הקודמת היתה דומה עד זהה לאחותה מונעת הבנזין, חיצונית עברה ה ZS עדכון וריענון, עם חזית אטומה לחלוטין, יחידות תאורה משולבות לד מעודכנות, ופגוש קדמי חדש לחלוטין. מהצד תתקשו למצוא הבדלים ומאחור שוב עידכון ליחידות התאורה. אני נזהר לומר שהעיצוב המקורי היה עם יותר 'אופי', ואילו החדש גנרי מדי. שוב, מבלי להתעכב על העיצוב של ה ZS המקורי, אין כאן הברקות עיצוביות או רצון למתוח את גבולות עיצוב הרכב, עם זאת מדובר ברכב נאה למדי, בוודאי באדום הבולט בו הגיע רכב המבחן.
פנים הרכב עבר עידכונים קלים, והוא מספק סביבת נהג ונוסעים נעימה. ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" ומולטימדיה בגודל 10.1" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מאחור המרווח מפתיע לטובה למרות בסיס גלגלים צנוע של 258 ס"מ, הודות לתכנון נכון של המושבים הקדמיים והאחוריים. לחוויה ב ZSEV440 תורם גם גג חשמלי פנורמי, נפתח עם וילון גלילה.
ההבדל הגדול מול ה ZSEV המקורי הוא בסוללת הרכב. ה ZSEV440 מקבל מארז סוללות גדול ומעודכן בקיבולת 69.9Kwh והטווח המוצהר עומד על 440 ק"מ WLTP. הספק המנוע החשמלי עומד עתה על 156 כ"ס והמומנט 28.5 קג"מ. ה ZSEV440 יכול להיטען בעמדות איטיות AC עד 11Kw או בעמדות מהירות DC עד 93Kw.
הנסיעה ב ZSEV440 נעימה מאוד. כמה נעימה? נסיעה של כמה ק"מ עם נוסע לידי הניבה 'הוא ממש סבבה הרכב. נוח, שקט, הכל רגוע כזה'. משהו נינוח למדי, אפילו משהו 'התבגר' ב ZS או שאני הזדקנתי. אבל אל תתבלבלו, לא פעם במבחני דרכים תוהה הבוחן לאן נעלם כל הכח שמובטח במפרט הטכני. קוראים לזה סוסים רזים, שכחו לסגור את שער האורווה וחלק מהסוסים ברחו, מאשימים את תיבת ההילוכים שמסרסת את המנוע ועוד. אני משער שלא קראתם עד היום שאלה הפוכה. ובכן, גם לי זו הפעם הראשונה שאני מקבל רכב שאמור להיות עם הספק מסוים, ובמציאות התחושה היא של רכב משמעותית יותר חזק. ב MG הזו אמורים להיות בדיוק 156 כ"ס. התחושה היא של רכב חזק משמעותית. הוא מאיץ בעוצמה למעשה מכל מהירות ומספק לא מעט כיף בעקיפות זריזות ובטוחות.
מתלי ה MG עושים בסה"כ עבודה טובה למדי, עם זאת, לא יזיק להם פיין טיונינג להתמודד עם המשקל העודף. על כביש סלול היטב הם מספקים נוחות טובה מאוד, אבל שיבושים מעט מוציאים אותם מאיזור הנוחות שלהם ושל הנוסעים. ניסיון של מעבר מהיר על פסי האטה לא מתקבל באהדה, ואני מוצא את עצמי מאט מאוד ביחס למכוניות אחרות במעבר על מסלול המכשולים שבנתה במיוחד עבורי עיריית רמת השרון ברחובות העיר.
ל MG בורר מצבי בלימה רגנרטיבית, בשפה של SAIC זה נקרא KERS. הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבים. מהר מאוד הצבתי את הרכב על מצב הבלימה הכי אגרסיבי, כדי לגלות שגם הוא לא מספק את האפשרות ל one Pedal drive, אבל היה שימושי מאוד, וסיפק עוצמת בלימה טובה מאוד.
במבחן הראשון לרכב זו צריכת החשמל שנרשמה, לא שיניתי מילה: צריכת חשמל – לאורך מעל 200 ק"מ של מבחן, שבחלקו הגדול הוצמדה דוושת התאוצה עד הסוף, רק כי זה כיף ואפשר, צרך ה MG 18.5 קוט"ש ל 100 ק"מ. זה נתון שמספק ל 390 ק"מ ריאליים. בנהיגה חסכונית ומודעת צרכה ה MG 13.1 קוט"ש ל 100 ק"מ (עם מזגן כמובן) דבר שיביא לטווח נסיעה של מעל 540 ק"מ. האמת היא כמובן אי שם באמצע, מישהו אמר 440 ק"מ?
במבחן העדכני לרכב נרשמה צריכה של 15.7Kw ל 100 ק"מ, ותאמינו לי שאם תחלקו 69.9 ב 15.7 תקבלו 4.45. עכשיו תכפילו ב 100 ותקבלו טווח של 445 ק"מ.
איך שלא תהפכו את זה, הטווח של ה 440 ק"מ ריאלי, בשתי בחינות שונות, בפערים של יותר משנה אחת מהשניה, רק הנהג נותר זהה.
ה MG הזו מצוידת במפרט בטיחות נדיב וראוי, ומקבלת ציון 6 באיבזור בטיחות. במבחני ריסוק של ה EuroNcap קיבלה ה ZS חמישה כוכבים מקסימליים ומכובדים, כאשר נבחנה ב 2019.
המחיר של ה SZEV440 עומד על 164,888 ₪, ונכון למועד כתיבת המבחן, יש גם הנחה של 5888 ₪, המביאה את המחיר ל 159000 ₪.
הסיכום של ה SZEV440 חיובי מאוד לטעמי. הוא מהווה חלופה חשמלית מעניינת לקרוסאוברים קומפקטיים ולחלק מהמשפחתיות, הטווח ראוי, נוחות הנסיעה טובה, כאמור, חלופה ששווה לקחת בחשבון.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב